Dimineaţa, octombrie 1930 (Anul 26, nr. 8541-8571)

1930-10-09 / nr. 8549

«'agista 2-a Complectaţi acest bon şi înaintaţi-l dimpreună cu celelalte, la încheerea seriei. Bonurile lipsă se pot complecta cu orice alt număr de bon. Cetitorii vor participa la tragerea premiilor în baza bonurilor ce vor apare regulat în ziarul nostru „Dimineaţa“. Abonaţii participă de drept la tragerile premiilor, fără să mai fie nevoe să strângă bonurile. T©ţ i 'Fumătorii sunt satisfăcuţi cu nsiSs ţigarete ale Casei Autonome a toppeîurilor n n Dacă intenţionaţi a pierd a s « s-J • * cela mai superioare calităţi IC77) _ de vie altoite cu rădăcini AMfri de masă şi vineri precum şi pomi fructiferi din produsele podgoriei E K M E L L E K, aprovizioftaii-vă în interesul bun al Dv. cu stocul necesar din pepiniera mea, de unde veţi primi cele mai excelente şi cele mai productibile viţe altoite de masă şi vinuri din podgoriile cu renume mondial de „ERMSXLEK“ cu preţuri reduse. ■ La cerere trimit imediat gratis şi franco catalogul ilustrat, rog însă a-mi comunica adresele exact și cetibile. 'Ef/lluYIQJBOn proprietarul primei pepiniere de vite treia ît.'î ■« " * ta&Sr«S3 *3 , altoita și pomi fructiferi ORADEA. MBgB8Bwsmsnaai«B»asaa^'-1 385BaaBasa8ssas»!B3B?astBitaaaMeaiflBW^ Citiţi „Dimineaţa Copiilor“ DESFUNDĂ şi CURĂŢĂ PLĂCUT siBlNE STOMACULsiiNTESTlMELE. PARMACII Şl PROGHERH Ji mm&sr-' Vroiţi să fiţi stea de cinematorial ? roiţi No. 169 apărută azi TRIBUNALUL JUDEŢULUI OLT SECŢIA I-a PUBLICAŢIUNE întrucât In ziua de 16 Septembrie 1930, nu s’a prezentat nici un concurent la licitaţiunea ţinută, se aduce la cunoştinţă generală, că pentru aprovizionarea cu lemne de foc necesară acestui Tribunal şi Judecătoriilor din judeţul Olt, pe timpul dela 1 Ianuarie 1930 şi până la 15 Aprilie 1931, şi anume: Pentru tribunal 102.000 kgr. lemne de foc. Pentru judecătoria rurală Drăgănești 7.900 kgr. lemne. Pentru judecătoria rurală Dumitrești 11.500 kgr. lemne. Pentru judecătoria rurală Ghioca 7.200 kgr. lemne. Pentru judecătoria mixtă Slatina 10.800 kgr. lemne. Pentru judecătoria rurală Vâlvoi 10.100 kgr. lemne. Pentru judecătoria rurală Vineţi 6.500 kgr. lemne. Total 156.000 kgr. lemne. Se va ţine licitaţiune publică la tribunalul Olt sala de şedinţă a secţiunei l-a în ziua de 11 Octombrie 1930 orele 10 dimineaţa în conformitate cu dispoziţiunile legii asupra contabilităţii publice cu oferte închise şi sigilate. Garanţia provizorie e de 5 la sută asupra valorii. La licitaţiune nu pot lua parte decât proprietarii de păduri şi comercianţii cu firmă înscrisă care vor trebui să producă acte doveditoare despre aceasta. Predarea se va face la sediul Tribunalului şi la fiecare judecătorie pentru cantitatea de lemne sus descris . Cadtul de sarcini se poate vedea în orele de serviciu în cancelaria Tribunalului Olt a acţiunei l-a: Prim preşedinte, P. A. Petrescu Secretar, C. Ştefănescu No. 21486930. No. 169 cu următorul bogat sumar. Avioanele moderne şi confortul. — Vroiţi să fiţi stea de cinematograf ? — Amor şi tango de Lucrezzia Kar. — Concursul de Şah al „Gazetei Noastre”. — Prin ţara Şahilor. — Flori rare, flori tropicale. — Oameni însemnaţi reprezentanţi tipici ai poporului lor. — Aspecte de la campionatele naţionale da atletism. — Rezultatul concursului nostru pentru ele mai frumoase funcţionare din ţară. — Ecranul nostru — Werner Fuetteror. — Tribuna liberă literară. — Cronica medicală. Despre alimentaţie. — Jocuril noastre. — Printre mâncătorii de oameni. — Coperta tipărită în culori — 28 pagini — 100 ilustraţiuni — hârtie velină mată lei 20. La toţi depozitarii şi vânzătorii de ziare. 9aAjeÂ^9 scuxjîCc&s • . tzmemi Br- Botvinfc — Specializat la Berlin — SIFILIS. GENITO URINARE şi de piele. Tratamentul BLENORAGIE acute cronice, şi complicaţiilorla prostată băşică, mitră, ovare, etc. ANALIZE Microscopie, uretroscopie Diatermie. Razele ultraviolete PIAŢA ROSETTI No. 6. Telef. 341/93 vis-a-vis de statuia Rosetti, pe buier- Carol (colt ca buier. Domniţei) Consult 12—2 şi 5—8 „ÖMVTTOKATA Importul tuburilor de fier laminat Ca urmare ordinului circular No. 257473 din 930 şi pentru a nu se interpreta greşit textul tarifar al convenţiei cu Cehoslovacia, ministerul de finanţe a Incunoştiinţat vămile că tuburile de fier laminat trase sau sudate dela art 1080 al. a. şi b. vor fi impuse cu taxa de lei 120 suta kgr. numai acelea cu diametrul dela 76,2 până la 100 mm., cum şi cele peste 100 mm., iar tuburile cu diametrul sub 76,2 mm. nefiind convenţionate, rămân a se taxa ca şi în trecut Mărfurile ruseşti care se pot importa Ministerul de finanţe, a făcut cunoscut vămilor, ca urmare ordinului său No. 193.518 din 30 Iunie 1930, că, autorizaţiunile de import date pentru mărfurile de provenienţă rusească, se referă numai la acele mărfuri care în interval de una lună de zile dela data circulărei au depus actele direcţiei vămilor (biuroul tarifelor) şi s’a luat act despre ele trimiţându-se vămilor cu ordin special. Orice alt contract care se va prezenta ca să justifice importul de asemenea natură şi care nu se găseşte în condiţiunile de a fi fost vizat de direcția vămilor nu i se va da curs, iar marfa va fi înapoiată la origină. pentu ca au cântat in parcul oraşului HUŞI. 6. — Trei tineri funcţionari comerciali, Avram Marcovici, Aron şi Moise Moscovici, venind îrntr’o seară, în parcul oraşului, au intonat diferite cântece. Funcţionarii au fost auziţi de un reprezentant al forţei publice, aflat întâmplător în parc. Acesta le-a dresat procese de contravenţie, pentru sgomot în grădina publică. Astăzi fiind procesul, cei trei tineri au fost condamnaţi la câte 150 de lei amendă. as» ACCIDENT DE CALE FERATĂ PATRU VICTIME MARĂŞEŞTI. 6. — O nenorocire s’a întâmplat pe linia de cale ferată îngustă Soveja-Mărăşeşti, a societăţii forestiere „Oituz“. Trei vagoane Încărcate cu cherestea au deraiat şi s’au răsturnat din pricina deplasării liniei. Femeia Maria Luca din comuna Câmpu a fost omorâtă, iar alte trei femei au fost transportate în stare gravă la spitalul local Funcţionari analfabeţi în jud. Iaşi IAŞI, G. D. Ion Prică, pretorul plăşei Turta a înaintat prefecturei in urma unei anchete făcute in judeţ, un raport in care arată că printre multiplele lacune ale legei administrative este şi recrutarea funcţionarilor publici care sunt analfabeţi. Intr’adevăr, s’a constatat că unii dintre aceştia nu ştiu nici să scrie şi cu toate acestea li s’a încredinţat conducerea contabilităţii asociaţiilor săteşti. Acest fapt nu are nevoie de comentarii. I A apărut I A apărut II DIMINEAŢA COPIILOR Nrf. 348 I Cu următorul cuprins: I A apărt ioi Tpărut I 11 Limba muţilor de AlbBaba O I Răzbunarea „Scufiţei Roj de Dinu Jivniceru noaplea în străinătate de Moş Nae ?!“ ceru ate I 16 I Copiii silitori cari au obţinut premiul I-iu la învăţătură.» De vorbă cu cititorii.iGiume. doi frat după Schmid Cei1 Pentru cititorii mai micoti ioti| I I Ce mică! Ce mică, de Maica Lina — I I JIN'* « I Numeroase ilustraţiun* I Un exemplar Lei 5E. Ort. Cav. Maica Palagia (281) Cat. S-ta Brigita EUr 16 Tisri 5691 Răsăritul soarelui 6.22-Vousul soarelui 17-46 INFORMAŢIUNI Preţul abonamentelor: Lei /bO pe timp de un an n 380 pe timp de 6 luni „ 200 pe timp de 3 luni La a treizeci si treia tragere la sorţi a asigurărilor populare a Societăţii „Dacia-România“ au eşit următoarele poliţe, purtând seriile: J. L J. — O. N. L - K. Q. X. Y. D. P. — J. X. K. Viitoarea tragere va avea loc la 2 Noembrie 1930. Urmând ca anul acesta să aibă loc mase tradiţională a cavalerilor ordinului „Mihai Viteazul” la 8 Noembrie, maraşalatul Curţii roagă pe toţi cavalerii ordinului Mihai Viteazul a comunica în timpul cel mai scurt adresele la Sinaia. Ori la orele 11 a. m., d. Gr. Iunian, ministrul justiţiei a avut la ministerul instrucţiunii o lungă întrevedere cu d. ministru N. Costichescu. Se aduce la cunoştinţa publicului că Expoziţia de pielărie, încălţăminte şi blănărie se va deschide oficial la 12 octombrie a. c. închirierea ultimelor standuri se face, fie la biroul din calea Victoriei, pasagiul Villacros, fie la biroul din Parcul Carol. Eri a început concursul pentru ocuparea celor 30 locuri vacante la secţia pedagogică universitară. Studio Floria Capsali Institut superior de coreografie Str. Brezoianu No. 37. Telefon 336/06 Cursuri de perfecţionare pentru profesionişti şi începători. Balet, Ritmică, Acrobaţie, Dansuri naţionale, Dansuri moderne, Cursuri pentru copii. Cursuri: 7—8 seara, în condiţiuni speciale pentru studente şi funcţionare. Informaţiuni zilnic între orele 11—1 a. m. şi 5—7 p. m. Ministerul de finanţe a hotărât ca administraţiile financiare să nu efectueze nici o plată, fără prezentarea carnetului de contribuabil Ministerul Instrucţiunii a Înfiinţat clasa patra paralelă la liceul de fete „Regina Maria“ din Capitală, înscrierile se fac până astă-seară, la direcţia şcoalei. Taxa şcolară este de 8 mii lei. Dr. I. Friedman-Câmpin a reluat consultaţiile Şerboy-Vodă 78, orele 2-3 şi 5-8 p. m. Termenul de 1 Noembrie fixat pentru predarea manuscriselor la concursul de abecedare instituit de Casa Şcoalelor se amână pentru data de 1 Ianuarie 1931. D. DOCTOR L LUPU, specializat în boli de Stomac, Intestine, Ficat, dă consultaţii în str. Sf. Ion Nou 36 dela 6 8. Diagnosticul bolilor prin raze (X) Roentgen. O delegaţie de negustori s’a prezentat ori d-lui Th. V. Orghidan, preşedintele Camerei de comerţ, din Capitală, pentru a protesta împotriva măsurii ministerului de finanţe, prin care s'a permis importul unei mari cantităţi de galoşi şi şoşoni, de provenienţă rusească. Deciziunea ministerului ar atinge interesele comerţului nostru. In cerc intim a avut loc Duminică cununia domnişoarei Stephanie Pauker, absolventă a Conservatorului din Capitală, cu d. avocat A. Gunea. Luni 6 octombrie, s’a făcut, la sediul bine cunoscutei societăţi de asigurare „STEAUA ROMÂNIEI” bulevardul Elisabeta No. 10, a 24-a tragere pentru amortizarea uneia din asigurările asupra vieţii acordate în mod gratuit abonaţilor ziarului nostru de către zisa societate. De astă dată sorţii au favorizat pe abonatul nostru Domnul I. A. SAMOILA, din Bucureşti, str. Eroului No. 4, a cărei poliţă de asigurare cu No. 105738 urmează a fi amortizată imediat cu valoarea ei de lei 20.000. In urma acestei trageri, suma totală a asigurărilor amortizate de societatea „STEAUA ROMÂNIEI“ pentru abonaţii ziarului nostru se urcă Lei 480.000 Domnii abonaţi cari au primit asigurarea gratuită au posibilitatea de a participa in fiecare lună la tragerile de amortizare şi a beneficia de toate avantagiile ei Pentru aceasta se pot pune in legătură directă cu societatea „STEAUA ROMÂNIEI“ la sediul ei notat mai sus şi vor primi toate lămuririle necesare. In urma intervenţiei ministerului muncii, Regia autonomă a C. F. R. va repartiza la inspecţiile sale de întreţinere o mare parte din muncitorii concediaţi de la minele de pe Valea Jiului. ‘ In ziua de 23 Octombrie au loc alegerile comitetelor locale ale camerilor de agricultură din ţară. Ultima zi pentru depunerea candidaturilor este 44 Octombrie. Institutul „AVÂNTUL CULTURAL” str. Labirint 26, mai primeşte eleve interne şi externe in Oceu statizat şi curs comercial Taxe ca la stat Din cauza dumpingului practicat de Soviete, comerţul ungar de cereale cu Italia şi Elveţia a încetat complet. Preţurile de vânzare ale produselor ruseşti sunt cu 50 la sută sub cele ungare. Guvernul Ungariei a decis înfiinţarea unui fond „din taxele industriale", în vederea cumpărării cerealelor produse pe domeniile statului, cu scopul de a sprijini preţurile, cel puţin pe piaţa internă. „Adevărul literar” are o bogată pagină a umorului, cu anecdote, caricaturi şi cu schiţe : „Cei doi gentlemani” de Pierre Frondale şi „Jimmy şi birja” de Georges Geiger. Dr. G. T. IONAŞESCU Boale de ochi şi urechi Strada Doamnei 27. Consult. 46 In ziua de 9 Octombrie începe la ministerul de agricultură examenul de bacalaureat agricol cu absolvenţii şcolilor medii de agricultură, horticultură şi viticultură. O dare de seamă asupra congresului de sexologie dela Viena publică „Adevărul literar” în ultimul număr. PARIS, 7 (Rador). — D. Emile Buré, directorul ziarului „Ordre“, s-a căsătorit ori cu d-ra Nadia Cottescu. Martori au fost d-nii Pierre Laval, ministrul muncii şi Gheorghiu, consilier de legaţie. D. Buré şi doamna pleacă azi din Paris cu Orient Expresul şi vor sosi joi seara la Bucureşti. Raporturile economice cu Irlanda Guvernul englez a Întrebat dacă guvernul român este dispus ca, pe baza art. 36 din convenţia de comerţ româno-englezei, să acorde, în mod complect şi necondiţionat, tuturor mărfurilor importate din Irlanda, clauza naţiunei celei mai favorizate, aşa cum se prevede în textul susmenţionatului articol. Răspunsul se va da zilele acestea.  Adânc întristaţi: Gabriela D. Trălăuanu soţie; Maria şi Iacob G. Tărlăuanu, frate; Maria I. Tăzlăuanu, Maria şi Oscar Stati, cumnaţi; maior George Tăzlăuanu, Dia şi Adam Ionescu, Margareta şi Clery Sakellary cu fiul lor Sergiu; Ana şi Constantin Rafael cu copiii, Toma Rafael; Margareta P. Popescu cu copiii,Marioara şi Ticu Rafael; Antoinette şi profesor Const. Măctuca cu fiica lor Cocuţa, Arthemia şi Ionel Rafael, Marga şi Marcel O. Stati, inginer Nicu O. State nepoţi, precum şi familiile Krupenski, Zottescu, Joan, Dunca, Moscu, Şoarec, au nemărginita durere să anunţe pierderea scumpului lor Dimitrie G. Tăzlăuanu preşedinte onorar la înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în stare de 71 ani încetat subit din viaţă în ziua de 4 Octombrie Ceremonia funebră a avut loc Marţi 7 Octombrie la ora 4 jum. p. m. n. Capela Cimitirului Beim. in Mult îndureraţii: Bébe şi General Păltineanu, Aline şi Nicu Beşteley cu Mişulică şi Sanda, Noutzy şi Mişu Slăvescu cu Stanca, precum şi familiile înrudite,, anunţă cu nemărginită durere pierderea prea iubitului lor tată şi bunic Doctor I. KIRIAC in etate de 78 ani Decedat subit la 2 Octombrie e., orele 47, fost: Medic Primar al Eforiei Spitalelor Civile. Consilier Comunal al Capitalei. Membru fondator al Societăţii studenţilor In medicină, etc. Decorat cu ord. Coroana României Comandori Steaua României Ofiţer, Bene Merenti cl. I, Meritul Sanitar, etc. Ceremonia funebră a avut loc Marţi, orele 15, la Capela Cimitirului Bellu, unde corpul defunctului a fost când s a oficiat şi deshumarea osemintelor iubitului său fiu GICA semne decedat la 2 Oct. 4943 spre a fi reînhumat odată cu scumpul său părinte, după propria sa dorinţă. Primăria şi Întreaga Comisiune Interimară a S. N Negru anunţă încetarea din viaţă a bunului şi valorosului lor vicepreşedinte Alexandru I. Cruţescu încetat din viaţă In seara zilei de 4 Oct., şi a cărui inmormâtare va avea Ioc în ziua de 7 Oct., ora 2 jum. p m., cortegiul pornind de la biserica Popa Soare la cimitirul Bellu unde va avea loc înhumarea. Congresul general al sanitarilor titraţi Asociaţia generală a personalului sanitar auxiliar titrat din ţară pusă sub înaltul patronaj al Majestăţii Sale Elena a României va ţine congres la Braşov în zilele de 12 şi 13 octombrie a. c. Desbaterile vor avea loc in sala casei de stat a oraşului. Ministerul sănătăţei a aprobat ţinerea congresului şi a aprobat o permisie de 4 zile pentru participanţi. Punctele cari se vor desbate la congres sunt: Ziua I-a un tedeum pentru pomenirea sanitarilor şi membrilor dispăruţi. La orele 10 dim. La orele 10 jum. dim. deschiderea congresului, cuvânt de deschidere d-na Evdochia Simionescu-Georgian preşedinta asociaţiei. La orele 11 până la 12 jumn. a. m. desbaterile congresului cu următoarea ordine de zi: I. Uniformizarea salariilor întregului personal sanitar din toate instituţiile sanitare din ţară. II. Salarizarea personalului sanitar auxiliar de către ministerul sănătăţii, a întregului personal ce depinde de judeţ şi comune aşa cum sunt salariaţi medicii. III. Restituirea carnetelor de reducere pe C. F. R. IV. Scoaterea personalului netitrat din instituţiile spitaliceşti, judeţ şi comune, numindu-se în locul acestora absolvenţii şcoalelor sanitare,agenţi sanitari, oficianţi sanitari, infirmiere, supraveghetoare, moaşe, laborante, infirmiere, etc. V. Asigurările sociale. IV. Impunerile fiscale Îs. profesia de moaşe. VII. Practica ilicită a moşitului. VIII. Situaţia sanitarilor dela municipiul Capitalei. IX. Situaţia sanitarilor dela Casa Centrală a asigurărilor sociale. X. Situaţia sanitarilor dela Eforia Spitalelor Civile. Situaţia laboranţilor şi infirmierilor. Odată cu congresul se va ţine şi adunarea generală a asociaţiei. In zilele congresului va funcţiona în gară la Braşov un birou de informaţii şi găzduirea congresiştilor. Adesiunile se trimit la sediul Asociaţiei str. Cameliei No. 34, Bucureşti. Călătoria pe C. F. R. se face cu bilete de băi cu 50 la, sută păstrându-se biletul pentru Înapoiere. 'Joi 9 Octombrie 1930 ! Cu adâncă durere aducem la cunoştinţă moartea celei ce a fost Clara Senensieb stinsă fulgerător din viaţă, după o grea suferinţă, la Sanatoriul Filantropia. înmormântarea a avut loc Marţi 7 Octombrie 1930, ora 2 p. m. Corpul neînsufleţit se afla depus în capela Sanatoriului, de unde cortegiul a pornit spre cimitir, Siegfried, soţ, Louis şi Regina, copii, familiile Bacal, Bercovici, Kahan precum şi celelalte rude şi prieteni. Rugaţi-vă pentru dânsa, întristaţi, nepoate, nepoţi şi prieteni cu durere anunţă încetarea din viaţă, după o scurtă suferinţă, a scumpului lor Maximilian Margulics Doctor în filosofie în etate de 59 ani înmormântarea a avut loc Duminică 5 cor., la cimitirul din Şoseaua Giurgiului. D-na şi d. C. Crăsnaru, d-na şi d. N. Jak Constantinescu, d-na şi d. Gh. Turbure şi dr. Negulici roagă rudele şi prieteni a lua parte la parastasul de 6 luni al scumpului lor tată FAI©R NICOLAE NEGULICI care se va oficia joi 9 Octombrie, ora 10 dim., în biserica Domnească din Câmpulung-Muscel.