Dimineaţa, iulie 1931 (Anul 27, nr. 8805-8835)

1931-07-01 / nr. 8805

Pagina 7-a ( HM .................................——*""" Parisienne... un produs care ascunde în str’ânsul farmecul Parisienei D' kEPE masa de toaletă a tinerei doamne, încărcată cu diferite articole de toaletă, niciunul nu are importanța flaconului cu apă de Colonia. Puternică, pură, suav parfumată, apa de Colonia Parisienne satisface chiar şi pe cea mai exigentă doamnă. Cfind rezerva Dvs. de apă de Colonia s’a terminat, cumpăraţi un flacon de Parisienne. Veţi fi surprinşi de preţul său moderat şi încântaţi de parfumul său agreabil şi persistent. ,69fmînU B Eäm dht CöTö-qrrö» Jbtttey Ctu&~ Perk de Paril« Rpu^e eV M'oir -Parisienne * n I mtemper Ca şi toate produsele Lady, Parisienne se vinde în flacoane simple şi sigilate la acelaş preţ ca şi Colonia vărsată. Cumpărând apa de Colonia în sticle sigilate, sunteţi siguri că luaţi un produs pur. * î ' Nn . Mihoiiv pentru Distribuirea produselor petroleului Bucureşti, II. Str. General Budişteanu No. 11 bis Furnizează din rafineriile societăţilor : Steaua Astra Română Română I Româno_Americană BENZINA specială „DISTRIBUŢIA“ pentru curăţat pete şi parchete BENZINA „DISTRIBUŢIA“ pentru automobile ULEI „O S I N** pentru automobile DE VANZARE cu amănuntul la depozitele şi staţiunile de vânzare ale societăţii din Bucureşti şi anume: DEPOZITELE; Calea Griviţei No. 386 Sos. Filantropia lângă cartierul C.F. R. Str. Vasile Boerescu No. 5 Str. Scaune colţ B-dul Domniţei Calea Văcăreşti No. 166 Str. Iovita No. 5 (Gara Dealul Spirei) STAŢIUNILE: Vama Poştei, Str. Mihai Vodă Sft. Gheorghe Parcul Carol Sos. Bonaparte (Cal. Dorobanţi) Foişorul de Foc Cal. Dudeşti (colţ Traian) Lemaitre (podul Lănăriei) Hipodrom Atelierului (piaţeta Cal. Griviţei) Şerban Vodă (colţ Olimpului) CATALOGUL ILUSTRAT aai^SSSa — Apărut de curând despre aparate fotografice VlMallftlO. accesorii IJmStI ^fatS** originale de fabrică I. POLITZER, Magazin de articole fotografice. Careii Mari. Transilvania Fondat 1896. Furnizează pentru întreaga ţară Ce scriu bolnavii vindecaţi cu minunatul „Ceai Universal“ „Sufeream de 10 ani de constipaţie cu complicaţii. M’am vindecat complect. Emil Canavea, Câmpulung, Muscel“. „Am suferit de 5-6 ani de constipaţie acută şi după ce am luat Ceaiul Universal m-am însănătoşit. Paraschiva Mateevna, Clopotari 13 bis, Ploeşti“. „Efectul Ceaiului Universal e miraculos. Sufeream de constipaţie şi rinichi şi aveam dureri foarte mari. După primele zile am simţit efectele binefăcătoare. Nu mai am dureri la rinichi şi am scaun regulat. B. Georgescu, Bucur 4, Loco“. „Vă aduc mulţumiri pentru Ceaiul Universal cu efecte uimitoare. Până astăzi am servit multe preparate pentru constipaţie dar cu efect supărător şi incomod pe când Ceaiul Universal din contră cu efect sigur şi normal. G. Ioaniţescu, Ulmi, jud. Damboviţa“. Etc. etc. vindecă: CONSTIPAŢIA, HEMOROIZI, RINICHI, FICAT. Cutia Lei 95.— La Farmacii şi Droguerii. Laboratorul „Malarin“, piaţa Cantacuzino I No. 3 Bucureşti. dimineața Autorul marelui furt de la Poşta din Bacău, a fost identificat Cum a operat renumitul spărgător Josef Bereschi, autorul numeroaselor spargeri la debitele R.M.S. In întreaga ţară Arestarea a numeroşi comercianţi tăinuitori mai mulţi funcţionari. Spărgătorul, totuşi, n’a putut fi identificat. ACUM A FOST IDENTIFICAT HOŢUL Cu ocazia unei razii, poliţia din Tg.-Mureş a reuşit să aresteze pe faimosul spărgător Iosef Bereschi. Pe drum, în timp ce era escortat de un comisar de poliţie, Bereschi a propus acestuia să-l lase în libertate, în schimb, el îi va da posibilitatea să se îmbogăţească, denunţându-i o parte din clienţii săi, cărora le vânduse marfa, şi de la cari poliţistul ar putea obţine, în schimbul tăcerii, sume maride bani. Comisarul, prefăcându-se că acceptă, a reuşit să obţină de la Bereschi amănunte preţioase asupra operaţiunilor sale. Intre altele, spărgătorul a arătat cum a operat la debitul d-lui Kahane din Bacău şi a indicat în acelaş timp, în mod vag, locurile unde a vândut marfa în Bacău, la Tg.-Ocna Moineşti şi Ghimeş-Făget. Deşi Bereschi n’a vorbit nimic despre furtul de la poştă, sunt indicii preţioase că numai el poate fi autorul, întrucât vânduse în timpul acela mari cantităţi de poduse R. M. S, care nu puteau proveni numai de la furtul d-lui Kahane. Numai la Moineşti, a încasat aproape 100 mii lei ori, el lua, pentru marfa vândută cam jumătate din valoarea reală. ARESTAREA COMERCIANŢILOR TĂINUITORI In posesiunea indicaţiunilor venite de la Tg.-Mureş, d. chestor Mihăilescu şi prim procuror Mina Gorovei a însărcinat cu identificarea comercianţilor tăinuitori pe comisarul Gheorghiu, care a reuşit, în scurtă vreme, să facă lumină în această afacere. Comisarul Gheorghiu a plecat la Tg.-Ocna, însoţit de d. Frunzetti, directorul societăţii de pază „Fiducitatea“ Aci, începe partea grea, întrucât spărgători n’a dat numele comerciantului, ci a dat numai indicaţii unde se găseşte prăvălia. După cercetări discrete și bine conduse, comisarul Gheorghiu şi-a spărgătorul n’a dat numele comerciantului de băuturi spirtoase Berta David, din strada Carol No. 72. După ce a cumpărat o cantitate BACAU, 29. — Am scris la timp ca, la Tg.-Mureş a fost arestat Josef Bereschi, renumitul spărgător de debite R. M. S., cunoscut prin activitatea sa, de toate poliţiile din ară. Această arestare a avut ca urmare clarificarea unui mare furt, săvârşit la poşta locală şi la debitul R. M. S. din localitate al d-lui Strul Kahane. Datorită cercetărilor comisarului Gheorghiu, din chestura locală, au putut fi identificaţi şi arestaţi numeroşi comercianţi din Tg-Ocna, Moineşti şi Ghimeşi Palanca, care au cumpărat de la spărgător, importante cantităţi de ţigări, tutun, poliţe, etc., pe preţuri derizorii. Arestarea comercianţilor de mai sus a produs o legitimă senzaţie, dat fiind poziţia socială pe care aceştia o ocupă în societate şi creditul de care se bucură pe piaţa comercială. CINE ESTE IOSEL, BERESCHI Iosif Bereschi este originar din Tg.Mureş. In ultimii ani, numitul a operat o serie întreagă de spargeri pe la diferite oficii poştale şi la diferite debite de tutun, de unde fura produsele R. M. S. Ajunsese, la un moment dat, un adevărat artist în plasarea frauduloasă a produselor R. M. S. Spargătorul era urmărit de mai multe poliţii din ţară, pentru numeroase spargeri şi avea de ispăşit mai multe condamnaţiuni. Mai în toate oraşele şi orăşelele din ţară, el avea comercianţi fideli, cărora le trimetea regulat mărfurile furate, realizând astfel beneficii foarte mari. DOUA ÎNDRĂZNEŢE SPARGERI LA BACAU In ziua de 10 Decembrie 1929, Josef Bereschi a venit la Bacău, unde nu dăduse încă nici o lovitură. Printr’o împrejurare, pe care cei în drept trebuie s’o stabilească, losef Bereschi a găsit găzduire la losef Goldenberg, din str. Bacău-Piatra No. 277, unde şi-a stabilit cartierul general. ...» Primul contact cu poliţia locală Bereschi l-a avut în condiţiuni destul de originale. Intr’o noapte, fiind probabil turmentat de bătură, Bereschi a încercat o spargere la debitul de tutun al d-lui Strul Kahane din strada 10 Mai. Lovitura însă nu i-a reuşit. Obosit, Bereschi s’a culcat sală afară în timpii nopţii. Intrigat de sforăiturile, care veneau dinspre tejghea, agentul, de serviciu al soc. de pază „Fiducitatea“ a arestat pe Josef Bereschi. La poliţie, spărgătorul, cu un rafinament demn de arta marilor tâlhari, a reuşit să-şi ascundă adevărata identitate şi a fost pus în libertate.Spărgător rutinat şi sigur de loviturile sale, Josef Bereschi n’a vrut să lase neatins debitul d-lui Kahane, unde i-a eșuat prima lovitură. In adevăr, în noaptea de 29—30 Decembrie 1929, spărgătorul a reușit să fure de la acest debit, produse R. M. S. în valoare de peste 60 mii lei.După comiterea spargerii, Bereschi a depozitat o parte din marfă în podul casei lui Josef Goldenberg şi, după câteva zile, a plecat în judeţ, spre a desface marfa furată. Toate cercetările poliţiei au dat greş, dat fiind că spărgătorul a lucrat fără să lase urme. MARELE FURT DE LA POŞTA După o scurtă, trecere de vreme, în care timp Beleschi s’a ocupat cu desfacerea produselor furat, spăr- Jgătorul a revenit la Bacău şi a dat faimoasa lovitură dela poşta locală. In noaptea de 20 spre 21 Ianuarie 1930, depozitul de produse R. M. S. dela poşta locală situat pe culoarul principal al poştei, a fost spart. S-au furat mărfuri în valoare de 244.600 lei.Spărgătorul a spart un geam şi, rupând nişte drugi groşi de fier, a pătruns în prima cameră a depozitului. Aci spărgând o uşă de scânduri, a pătruns în depozitul principal, unde a dat lovitura cea mare. Furtul, descoperit chiar în cursul nopţii, a produs o adevărată senzaţie. Numeroşi funcţionari inferiori, de la poştă, au fost interogaţi şi s-au operat chiar numeroase arestări şi descinderi, fără nici un rezultat practic. Singurul indiciu care există erau ampretele digetale lăsate de spărgător pe geamul din faţa depozitului, pe o tejghea a comerciantului, fă de produse R. M. S. de la oficiul din 141 •’* 11 Tg.*Ocna, comisarul a intrat în prăvălia numitului, unde a reuşit, să-l convingă că este tovarăşul lui Bereschi şi că a venit să-i vând marfă. Comerciantul a consimţit târgul şi a făcut tranzacţia într-o cameră, la etaj. In timpul vânzării, comisarul a reuşit să smulgă destăinuiri complete din partea comerciantului asupra cumpărăturilor făcute la Josef Bereschi. In momentul când falsul spărgător intenţiona să părăsească prăvălia, poliţia din Tg.-Ocna şi-a făcut apariţia, arestând pe comerciant şi confiscând marfa şi banii. La poliţie, comisarul Gheorghiu, continuând să-şi păstreze calitatea de hoţ, a reuşit să afle de la comerciant amănunte asupra afacerilor făcute de Josef Bereschi. In aceeaşi zi, comisarul Gheorghiu a plecat la Moineşti, unde prin acelaş sistem a reuşit să demaşte pe comercianţii Avram şi Josef Gelberg, cari au fost arestaţi şi trimişi la Bacău. Corespondentul nostru de la Moineşti a descris la timp împrejurările în care au fost demascaţi muniţii. In zorii zilei, poliţiştii băcăoani au plecat la Ghimeş-Făget. Aci, lucrurile au mers ceva mai greu, întrucât comerciantul bănuit, Gherş Isidor, s’a lăsat greu convins. In cele din urmă, comisarul a reuşit să-i vândă şi lui o parte din marfă. Intre timp, comerciantul, bănuind o cursă, a reclamat cazul şefului de post, care fusese pus în curent cu toate şi care l-a arestat de formă pe comisar. După mai multe cercetări ingenioase, comisarul Gheorghiu a reuşit să obţină şi declaraţia scrisă a acestui comerciant, asupra afacerilor făcute cu Bereschi. Cei patru comercianţi arestaţi au fost aduşi la Bacău, unde au făcut mărturisiri complecte. Trebue relevată desigur activitatea depusă de comisarul Gheorghiu. Cercetările sunt în curs şi se crede că unele complicaţiuni senzaţionale nu sunt excluse. In cursul acestei săptămâni va fi adus la Bacău şi losef Bereschi. I. BISTRIŢEANU S’au luat amprentele digetale la D. profesor N. Cartojan publică în ultimul număr al „Adevărului literar” un documentat şi judicios articol asupra vieţii şi activităţii politice şi culturale a lui MIHAIL KOGALNICEANU, cu prilejul împlinirii a 40 ani de la moartea lui. Revista publică deasemeni o schiţă bibliografică a tuturor operelor literare, istorice, politice, precum şi lista complectă a discursurilor lui Kogălniceanu şi a publicaţiilor la care a colaborat. Din opera literară a lui Mihail Kogălniceanu, „Adevărul literar’ reproduce o sugestivă şi prea puţin cunoscută schiţă de moravuri, intitulată „Fisiologia provinicalului în Iaşi”. Articole de ştiinţă popularizată, higienă, sport, cinematograf, modă, sfaturi pentru frumuseţe, jocuri şi peste IOO de fotografii şi ilustraţiuni din toată lumea, au apărut în excelenta revistă de actualităţi „Realitatea Ilustrată“, care oferă_ şi un extraordinar supliment gratuit — Reportaj — revista faptelor senzaţionale. ___32 pagini în 6 culori __________Lei IO.— ffflercuri I Iulie 1931 Ort. Sinodul celor 12 Apostoli Gal. Sf. Marţial Ebr. 15 Tamuz 5691 Răsăritul soarelui 4625 - - Apusul soarelui 20.3 INFORMAŢII Inginerii şi tehnicianii din industria minieră cari se află la Bucureşti — au sărbătorit aseară—printr’o masă colegială la Chateaubriand pe camaradul lor de inginer I. Ghica, senator, care după o fecundă activitate, s-a retras din fruntea asociaţiei pe care a condus-o. Azi a apărut cartea „UN DRUM SPRE CER“ cuprinzând detalii complecte asupra zborului în stratosfera a profesorului PICARD şi inginer Kipfer, ce a produs acum o lună senzaţie în lumea întreagă. Descrierea ascensiunei e însoţită de numeroase ilustraţiuni în text. Preţul unui exemplar 20 lei. Trebue să ai încredere într’o loterie, ca să joci la ea, că tragerile nu se amână mereu. Loteria Spitalelor evreeşti din Ardeal, care anul trecut a împărţit câştiguri de milioane, şi anul acesta îşi va ţine tragerile la data fixată: 5 Octombrie — 3 Noembrie. Comandaţi dar asemenea lozuri, 100 lei bucata. Cluj, Piaţa Unirei 20. Câştigurile sunt depuse şi garantate de Banca Ardeleană. „FUMOSANUL“ mult îmi place! Dai un ban mai mult, dar face. Intrebuinţaţi „RONICOT“ cel mai eftin mijloc de denicotinizare, care păstrează gustul şi aroma. La ministerul instrucţiunii continuă lucrările de tragere de sorti profesorilor secundari care urmează a face parte in comisiile de bacalaureat. Cum aceste oferte comportă un timp de câteva zile, e probabil că examenul nu va putea începe înainte de 4 iulie. . BRAŞOV Str. Voevodul Mihai Vil Cafeanella şi restaurantul Local de primul rang, bucătării excelentă şi cel mai indicat loc de întâlnire a publicului select. Zilnic fass-band şi dans. Vreţi să scăpaţi de muşte, gândaci, molii, ploşniţe, etc., întrebuinţaţi numai puternicul insecticid FLIXOL. La „Ugir” se va ţine mâine Marţi 30 iunie ora 8 dim o importantă şedinţă pentru a discuta modificarea legii concordatului preventiv, legea pentru industria de petrol cât şi alte legi ce se pregătesc in legătura cu industria. Voiţi să răsplătiţi sârguinţa copiilor la învăţătură ? Abonaţi i la frumoasa şi instructiva lor revistă DIMINEAŢA COPIILOR. Preţul abonamentului pe un an este 200 lei. Direcţiunea generală c. f. r. face cunoscut că, începând de Miercuri 1 Iulie urmează să intre în vigoare noui tarife de mărfuri (partea I şi II) cu Germania şi Ungaria. CĂLIMANEŞTI-CĂCIULATA Hotel Jantea I Medic-Balneolog-Urolog Dr H. BERGER Consultaţiuni zilnice de la 15 Iunie a. c. Sanatoriul Dr. Gosmuţă Gluj-Getăluia Altitudine 500 metri, pentru bolnavi pulmonari — 200 paturi. Tratament modern: pneumotorax, dublu pneumotorax; Frenicectomie oleotorax, plombaj şi toracoplastie; 5 medici specialişti, un chirurg şi un laringolog. In Bucureşti informaţiuni la d. Dr. Veber, str. N. Golescu 20. Clasa I Lei 500; clasa II a Lei 350 şi clasa IlI a lei 250. Cei mai mulţi auditori la radio sunt dezorientaţi din cauza programelor atât de numeroase la diversele posturi de emisiune europeană. Lipsiţi de un fir conducător, ei se pierd adesea în haosul acestor programe. O călăuză, care scoate în evidenţă, emisiunile mai importante ale programelor, grupate după genurile lor, este, nu numai necesară, dar chiar indispensabilă. In ultimul număr, ziarul „Radio şi Radiofonia“ inaugurează o inovaţie preţioasă, recoltatidând cititorilor ce emisiţi să asculte în cursul săptămânii, în report cu gusturile corespunzătoarh.'' Astfel, avem grupate pe zile şi ore bucăţi de muzică simfonică, muzică de cameră, concerte de solişti, opere şi operete, posturi de emisiuni europene. B Bna şi Domnul Dentist M. Diner anunţă naşterea ficei lor LIDIA în locul oricărei alte înştiinţări Constanţa 19 Iunie 1931 Pepi Şenchi Solomon Gralnic LOGODIŢI Ştefăneşti Bucecea Libertina Abramovici D. Marcu Miller Logodiţi Bucureşti Fălticeni In locul oricărei alte înştiinţări „ELITE" Concursul albumului „Rebus” PARTEA II.a Numele deslegătorilor (continuare) Jean D. Polycalla-Alba Iulia. Victor Cojocaru înv.-Mirosloveşti. Anişoara Livadă-Loco. (Dvs. vă datorez o replică...) Gh. M. Dumitrescu-Loco. Didy Bercovici-Fălticeni. Dumitrescu Gh. T. şi Dumitrescu Gh. Gh.-Giurgiu. Teodorescu Emil-Bârlad. Constantin Lazăr- Uioara. Elena şi Maior A. Niculescu-Loco. Egon A. Jahoda-student-Loco. (Unde-i cuponul?...) Iulius Grunberg- I Buzău. Niţă Cotârlici-Galaţi. (Foarte Îngrijit lucrate!) Gh. Miss-Curtea de Argeş. Hasan Cecilia-Loco. AI. N. Ivan- I Braşov. Iolanda Niculescu-Loco. N. B. — Cei subliniaţi au drept de I participare şi la şampionat. POŞTA JOCURILOR S. C. Târgovişte.— 1) Palindrom este I cuvântul care a cetit invers sau direct rămâne acelaş. Ex.: etate, capac, ca- Izac, etc... 2) Sau riviera. 3) Este aşa zisul in-Ch. 4) Acus. — sau Pan, zeul ţa- I rinelor. Al. N. Ivan-Braşov. — Este foarte I natural, iarăşi, ca eu să nu ştiu manoperile cetitorilor şi nici pe cel care copiază! Ar fi trebuit să obţineţi amândoi notă rea... Nu-mi place cum sună... Toate concursurile anterioare Albumului şi-au avut timpul şi sfârşitul lor, pe care dvs. I-aţi trecut cu vederea! Jolanda Niculescu-Loco. — Mă bucură perseverenţa dvs. şi ca atare vă dau imediat concursul. Vedeţi însă că mai există încă un obstacol..! Const. Lazăr-Uioara. — Se poate Chiar astăzi vi s’a expediat albumul. Cyrano de Bergerac. — S’a făcut. Pe viitor fiţi mai atent(ă)! Nic. T. Nicolau. — Cu toată părerea de rău, dar „întoarcerea de pe front“ nu s’a mai întors de pe piaţă... Este aşa de căutată această carte, încât administraţia ziarului nostru n’a avut de unde să v’o mai trimită. In chestia şampionatului, află că nu vor participa decât cei subliniaţi în toate seriile. Anişoara Livadă. — Domnul acela care cerea tuturor să-i dea lămuriri asupra jocurilor din Album, avea un scris perfect asemănător du al dv.! Din această cauză — fiindcă eu nu vă cunosc, am crezut că-i o simplă farsă, plus o insinuare, din care cauză am răspuns cam aspru... Schubert. — Să v’aud serenada!... DESLEGARE DIN Este absurd să vă supărați! PARTEA ÎNTÂIA Cuvinte încrucișate (Barcarola) REBUS (Va urmat