Dimineaţa, noiembrie 1932 (Anul 28, nr. 9286-9315)

1932-11-01 / nr. 9286

Pagina D. ministru Ioaniţescu la Timişoara D. D. R. Ioaniţescu, ministrul muncii, sănătăţii şi ocrotirilor sociale, a plecat astăseară la Timişoara, unde va inspecta, in cursul zile de mâine, instituţiile pendinte de ministerul, pe care-l conduce. D. ministru a plecat însoţit de d-nii Mişu Enescu, directorul general al Casei centrale a asigurărilor sociale, dr. Puşcariu, directorul general al sănătăţii, Sabin Manuilă, şi alţi funcţionari superiori din minister. Luni, d. ministru Ioaniţescu va pleca la Arad, iar de acolo la Reşiţa. Marţi dimineaţa, d-sa se va înapoia irl Capitală. Requiem pentru soldaţii francezi căzuţi în România Uniunea Francezilor din România celebrează Mercuri, 2 Noembrie, la orele 9 dimineaţa, la Catedrala Sft. Iosif, cu prilejul zilei morţilor, un requiem in memoria soldaţilor francezi căzuţi în România şi a morţilor coloniei franceze. După ceremonie, ministrul Franţei şi colonia franceză vor merge la parcul Carol să depună o cunună pe mormântul Eroului Necunoscut român. O pioasă vizită se va face apoi la cimitirul militar francez şi a cimitirul catolic Bellu. Colonia franceză va asista în întregime la aceste ceremonii. Un autobuz va aştepta în colţul străzii general Budişteanu cu str. Banului, pentru transportul compatrioţilor francezi la parcul Carol şi la cimitirul militar francez. MARELE TURNEU cu Visul lui Primul film românesc sonor şi hiitor înregistrat de marea Casă TOBIS ECLANG FILM BERLIN Scenariu de KIRIŢESCU In rolurile principale TANASE-FENIX BRESSART LYDIA ALEXANDRA, TANASE VA APARE IN CARNE ŞI OASE însoţit de trupă şi de SISTERS DIANY Celebra dansatoare de la FOLIES BERGERE DIN PARIS Care vor juca cele mai frumoase schelcluri din revistele Lozul Cărăbuşului URA CĂRĂBUŞ VISUL LUI TĂNASE care a fost jucat la Berlin la Cammer Cinema în faţa A.I.S. Archiducesa Ileana şi Archiducele Anton de Habsburg precum şi a Ministrului României şi miniştrilor Germaniei obţinând un succes enorm. Este primul film românesc sonor şi vorbitor care a obţinut un succes enorm la toate cinematografele din Capitală. — Se râde cu lăcrămi — Reprezentaţiile încep la ora 4 p. m. şi se joacă cu preţuri absolut populare. ITINERARIUL : Octombrie LA CINEMA : 30 CERNĂUŢI Central 31, ROMAN Trianon Noembrie 1, 2, BACAU 3, 4, FOCŞANI Vineri 11 Giurgiu. Administrator g-ral Lică Joi 10 Câmpina 5, 6, PLOEŞTI 7, CAMPINA 8, 9, 10 BRAŞOV 11, 12, 13, Sibiu 14, 15, 16 TG.-MUREŞ 17, 18, 19, 20, CLUJ Teat. Maghiar 21 22, 23 ORADEA Hayman 24, SALONTA Cina 25, 26, 27, 28, TIMIŞOARA Capitol 29, 30 Noemb. şi 1 Dec. ARAD, Corso 2, 3, 4 Decembrie CRAIOVA Select 5, 6, 7 Decembrie Piteşti, Cinema Aquila, 8, 9, 10, 11 Decembrie Constanţa, Cinema Regina Maria. Restul turneului se va anunţa la timp, şi Mărăşti Lido Theodoreschi Odeon Apollo Thalia Comunal dimineața PALATUL JUSTIŢIEI Apelul societăţii „Calculator“ a fost respins Tribunalul Ilfov S. I camere, în complectul prezidat de d. judecător M. Grădişteanu, s-a pronunţat ori, după o zi de deliberare, asupra apelului făcut de soc. „Calculator”, contra hotărârii preşedintelui tribunalului, prin care se respinsese cererea societăţii de a se da o ordonanţă preşedinţială, pe baza art. 66 bis din procedura civilă, pentru păstrarea drepturilor societăţii din contractul de prestare de servicii intervenit între ea şi regia loteriei şi pentru a fi împedecată regia să se atingă de scriptele şi registrele societăţii, aflate lfi localul loteriei. Precum am mai spus, consideraţiunea pe care s’a întemeiat preşedintele spre a respinge cererea de ordonanţă este o consideraţie juridică, trasă din natura contractului în raport cu natura specifică a instituției refereului creiată de legiuitorul din 1901 prin art. 66 bis. Fiind vorba de un contract pentru prestare de servicii, singurul drept pe care partea lezată prin ruperea lui de către cealaltă, îl are, este în ultima analiză un drept bănesc (restul contractului prevăzând numai obligaţiuni pentru ea), iar obligaţia de a’ presta servicii fiind o obligaţie „de a face”, ea se transformă’ în caz de neindeplinire, în daune’ deci chiar dacă dreptul său de remuneraţie ar fi periclitat prin ruperea contractului în mod samavolnic de către una din părţi, totuşi acest drept nu este de natură a determina darea unei ordonanţe de cerere pe baza art. 66 bis, când acest drept poate subsista printr-o acţiune în daune (in caz că instanţa fondului afacerii ar găsi că contractul a fost desfiinţat în mod samavolnic) . Hotărârea preşedintelui a dus mai departe argumentarea care a condus la declararea de inadmisibilă în cazul de faţă a unei ordonanţe de cerere. In afară de aceasta, zice hotărârea, orice dispoziţie judecătorească trebue să producă un efect, iar pârâta (regia loteriei) a declarat în instanţă că nu înţelege să primească şi să lucreze mai departe cu reclamanta (soc. „Calculator”), — deci nu se poate întrevedea cum s’ar putea aduce la îndeplinire, în fapt, admiterea cererii de ordonanţă pentru soc. reclamantă. Şi de aci concluzia: astfel fiind, cererea soc. reclamante neintrând în cadrul dispoziţiilor art. 66 bis, urmează a fi respinsă, iar în ce privește cererea reclamantei de a împedica regia loteriei să se atingă de scriptele sale, de asemenea urmează să fie respinsă, întrucât conform art. 9 din * pe calea ordonanţei de cerere, Tribunalul prin sentinţa pronunţată eri, a respins apelul societăţii „Calculator”, confirmând în totul decizia preşedintelui. contract, scriptele şi registrele sunt este locul la edictarea unei măsuri de drept proprietatea regiei. In desbaterile ce s’au desfăşurat înaintea tribunalului, ca instanţă de apel, s-au discutat pe larg aceleaşi chestiuni, de drept raportate la faptele cauzei. Avocatul soc. „Calculator” făcând expunerea celor petrecute şi protestând cu toată energia împotriva procedării conducătorilor regiei şi a deciziei ministeriale, prin cari au declarat cu de la sine putere, reziliat un contract sinalagmatic, a susţinut că este cazul ca justiţia să intervină urgent, pe calea excepţională a ordonanţei pentru asigurarea drepturilor primejduite ale soc. reclamante. Avocaţii regiei şi ministerului n’au adus nici o imputare activităţii societăţii de natură să justifice ruperea contractului şi îndepărtarea acesteia de la sediul activităţii unde scriptele şi maşinile, (nefiind locul discutării unor atari chestiuni înaintea instanţei excepţionale), dar au stăruit asupra demonstraţiunii juridice în sensul celor hotărâte de preşedintele tribunalului în deciziunea atacată cu apel, acum că nu In legătură cu această afacere, putem anunţa că, incă înainte de a se fi judecat apelul de mai sus, soc. „Calculator” a intentat acţiune de fond, contra regiei şi ministerului, înaintea comisiei de arbitrii prevăzută prin contract ca fiind în drept să judece toate litigiile ce s’ar ivi intre părţi, din aplicarea contractului. Comisiunea este formată din d.nii Al. Ottulescu, avocat şi Costin Stoicescu, director la Banca Naţională. In urma sesizării din partea soc. „Calculator”, comisiunea s’a constituit din cei doi arbitri ca judecători şi d. av. Elefterescu ca grefier. Ea a fixat ziua de 10 Noembrie pentru judecarea acţiunii societăţii,care cere să se constate că regia şi ministerul se află în culpă prin neindeplinirea obligaţiunilor din contract, urmând ca după aceea soc. „Calculator” să formuleze cuantumul daunelor faţă de regie). TURNEUL MARE ARTIST E cu MARELE SUCCES AL TRECUTEIsi ACTUALEI STAGIUNI SCANDALUL DRAMA MODERNAin 4 ACTE de HENRY BATAILLE -IN DECORURI PROPRII — ^/ttARIOARA NHHREAHU * DELA PARIS * Duminică 30 T.-Măgurele Luni 31 Craiova Marţi 1 Noembrie T.-J’ Miercuri 2 Severin Joi 3 Timişoara Vineri 4 Arad Sâmbătă 5 Oradea Dom. 6 Cluj Luni 7 Sibiu Marţi 8 Braşov. Miercuri 9 Moreni Proces de ultraj între avocaţi Eri s’a judecat la judecătoria ocoli un proces prezentând un aspect interesant, care ese din comun. Anul trecut, prin Decembrie, d. avocat Vladimir Lupu a fost acostat pe sălile Palatului de Justiţie de colegul său B. Sepeanu, care-i era adversar într’o afacere pendinte la instrucţie — şi pentru că d. Lupu sfătuise pe clientul său să nu închee tranzacţia dorită de partea cealaltă, d. Sepeanu i-a adresat în gura mare d-lui Lupu înjurătura... românească tradiţională, aplicându-i şi câteva palme peste cap şi faţă. D. Lupu a făcut reclamaţie la barou şi la parchet. In urma cercetărilor, stabilindu-se pe deplin faptele, avocatul Sepeanu a fost pus sub inculpare şi trimis prin rechizitoriul parchetului în judecată corecţională pentru delictul de ultraj cu lovire, conform legii avocaţilor. Această lege asimilează pe avocat, în exerciţiul funcţiunii sau în localul instanţelor judecătoreşti, cu funcţionarii publici în privinţa respectului ce i se datoreşte şi a sancţiunii penale, pentru orice atingere adusă demnităţii profesionale şi prestigiului corpului. După ce într’o serie de şedinţe anterioare s’au audiat martorii, ori s’a judecat fondul procesului. Au pledat pe larg din partea dlui Lupu d-nii avocaţi Henri Meitani şi M. Graur, d. Sepeanu fiind apărat de d-nii avocaţi Vasiliu,Cluj şi G. Cotescu. Apărarea a invocat faptul că inculpatul nu ştia... că d. Lupu e avocat, apoi că nu poate fi ultraj din moment ce şi Sepeanu e avocat, legea înţelegând să protejeze pe avocaţi numai faţă de simplii particulari. Reclamantul, prin apărătorii săi, a demonstrat că, după termenii formali şi generic ai legii, nu se poate face asemenea distincţie şi că nu interesează calitatea agresoru lui, ci a victimei, pentru a determina caracterul ultrajului. In sprijinul acestei soluţii, s-a invocat expunerea de motive a legii şi jurisprudenţa, pentru a se conchide la pedepsirea severă a unui act de brutalitate, sancţiune legitimă contra celor cari nu-şi înfrânează impulsivitatea temperamentului. Judecata a rămas în deliberare, amânând pronunţarea la 1 Noembrie. Cereri de concordat De la promulgarea nouei legi a concordatului preventiv, s-au introdus la trib. Ilfov următoarele cereri de concordat: Nic. Tănăsescu, David Moisescu, Bernhard Scherer, Bertha Alter Bohor Gheron, soc. anon. Țesătoria Sf. Luca, G. Fizzoti, Fröhlich & Co., Stef. Nedelcu, Avram Mizrachi, Lupu Rottman, Gh. Gh. Munteanu & Co., soc. anon. „Prejmar”, Isac Mendelovici, firma Stoenescu & Kowler, soc. anon. „Postavul”, Zoe Marinescu, Haim Nadler, Henri Scharf, N. Condoianus, Marcel Grixberg, David L Russo, T. N. Gheorghe, Ion D. Rădoi, M. M. Antonescu, I. D. Weinberg & fiu. rea, d. Benedict Stoenescu, a combătut acest sistem de apărare, cerând tribunalului să fie cu atât mai sever cu inculpatul, cu cât a căutat să mistifice tribunalul cu analiza care... este a unui alt lonescu, după cum se poate constata din examinarea actului. Tribunalul, după o zi de chibzuire, a dat sentință prin care a condamnat pe Gh. lonescu la 3 ani inchisoare, iar pe Săulescu la un an închisoare. Escrocheriile lui Glogojanu Fostul maior Virgil Glogojanu se află arestat de două săptămâni pe baza mandatului de arestare emis de judecătorul cap. 2, pentru o serie de escrocherii. In afară de aceste fapte, dânsul era instruit de mai de mult la cap. 5, pentru o altă escrocherie şi anume că a luat câte 10.000 lei de la cinci candidaţi la un examen de muzică, asigurându-i că poate obţine de la minister, ca să revină asupra anulării acelui examen la care numiţii reuşiseră. Instrucţia acestui fapt fiind terminată, d. judecător Papadopol a dat ieri ordonanța definitivă prin care-l trimete pe Glogojanu în judecată pentru delictul de escrocherie. Delapidatori condamnaţi Gh. Ionescu şi Gh. Săulescu, pe când funcţionau la soc. de gaz şi electricitate, în 1925,1926 (după trecerea acestei instituţii în proprietatea comunei Bucureşti), au săvârşit fraude împreună, isbutind să-şi însuşiască peste 2 milioane şi jumătate. împărţeala s’a făcut in raport cu gradul funcţiei. Ionescu fiind funcţionar superior, a luat 2 milioane, pe când subalternului i-a rămas restul, din cari 250.000 au fost descoperiţi la locuinţa părintească a lui Săulescu din com. Vlăduleni, judeţul Gorj, îngropaţi in pivniţă. Fiind puşi în libertate după un timp de prevenţie, inculpaţii au tot tărăgănit procesul, astfel că deabea acum s’a putut judeca de prima instanţă, tribunalul Ilfov S. III. Interesantă a fost apărarea pe care şi-a făcut o inculpatul principal Ionescu. A invocat iresponsabilitatea pe baza unei analize medicale a sângelui, care conchide la un sifilis înaintat, stigmatizat cu patru cruci... Procurorul.exe a susţinut acuza Diverse Mandatul de arestare emis de cab. 2 in virtutea căruia inculpatul Marcel Finkelstein se află arestat în prevenție de 4 luni, fiind infirmat de către tribunal, — parchetul de Ilfov a făcut apel la Camera de acuzare, cerând acesteia să reconfirme și de data aceasta mandatul. — Trib. Ilfov S. I a condamnat la 10 zile închisoare pe „ghicitoarea.” Voica Andrei, ţigancă din corn. Turbaţi, pentru că înşela femeile luându-le bani ca să le ghicească cu gheocul. —............ ■—■ . ■ 1 O misiune argentiniană la Londra BUENOS AIRES, 29 (Rador).— Guvernul argentinean a hotărît să trimeată la Londra o misiune prezidată de d. Julio Rocca, vicepreședintele Republicei. Acest voiaj va fi făcut în scopul de a întoarce vizita pe care prințul de Wales a făcut-o la, Buenos Aires. ■... . ............ Scăderea populaţiei in oraşele germane BERLIN, 29 (Rador). — După ultimele statistice, populaţia din marile oraşe germane continuă să scadă. Cea mai mare scădere s’a constatat la Hamburg, Leipzig, Frankfurt şi Berlin. Cele 98 de oraşe germane a căror populaţie e mai mare de 50.001 locuitori, au pierdut în total, în primul semestru al anului 1932, 62.001 de suflete. Noui membri in Consiliul superior al muncii Printr’un decret regal recent s’a făcut înlocuii’ea unor membri din grupul patronilor cari figurau la consiliul superior al muncii. Iată numele nouilor numiţi: Membrii titulari: D. Bărbătescu se înlocueşte prin Al. Samoil; N. Marinescu se înlocueşte prin D. N. Dumitrescu; I. Olteanu se înlocueşte prin D. Diaconescu; Gh. Mateescu se înlocueşte prin Anton Moldoveanu; Gh. S. Sorescu rămâne neschimbat şi N. Nicolau se înlocueşte prin Mihail Konick. Membri supleanţi: D. N. Dumitrescu se înlocueşte prin C. Dobrescu; D. Dumitrescu se înlocueşte prin Ang. Constantinescu; Jean Georgescu se înlocueşte prin C. Dumitrescu; D. Adamescu se înlocueşte prin V. I. Nicolau; Gh. Sava rămâne neschimbat şi N. Mandiuc se înlocueşte prin Ion Olteanu Nouile tarife de transport prin conductele de petrol ale statului D. ministru al Industriei a decis modificarea tarifelor de transport prin conductele de petrol ale statului. Tarifele aprobate vor Intra in vigoare dela 1 Noembrie crt. și sunt următoarele: Tariful de transport prin conducte 1. Câmpina-Distribuția București, petrol rafinat, pentru intern 2793 lei vag. a 10 tone. 2. Câmpina-Giurgiu, petrol rafinat, pentru export, 1676 lei vag. a 10 tone. 3. Câmpina-Giurgiu, benzină pentru export 2.500 lei vag. a 10 tone. 4. Câmpina-Pallas, petrol rafinat, pentru export, 2737 lei vag. a 10 tone. 5. Aurora-Pallas, petrol rafinat, pentru export, 2696 lei vag. a 10 tone. 6. Băicoi-Distribuția-București, petrol rafinat, intern, 2311 lei vag. a 10 tone. 7. Băicoi-Giurgiu, petrol rafinat, pentru export, 1637 lei vag. a 10 tone. 8. Băicoi-Giurgiu, benzină pentru export, 2400 lei vag. a 10 tone. 9. Băicoi-Pallas, petrol rafinat pentru export a 2600 lei vag. a 10 tone. 10. Ploeşti-Distribuţia-Bucureşti, petrol rafinat, pentru intern, 1637 lei vag. a 10 tone. 11. Ploieşti-Giurgiu, petrol rafinat pentru export, 1444 lei vag. a 10 tone. 12. Ploieşti-Giurgiu, benzină pentru export, 2000 lei vag. a 10 tone. 13. Ploieşti-Pallas, petrol rafinat pentru export, 2407 lei vag. a 10 tone. 14. Buzău-Pallas, petrol rafinat pentru export, 2118 lei vag. a 10 tone. 15. Băicoi-Băneasa, ţiţei pentru intern, 1000 lei vag a 10 tone. 16. Băicoi-Titan, ţiţei pentru intern, 1100 lei vag. a 10 tone. 17. Băicoi-Giurgiu, ţiţei pentru rafinării, 1560 lei vag. a 10 tone. 18. Băicoi-Giurgiu, ţiţei pentru export, 1450 lei vag. a 10 tone. 19. Ploieşti-Giurgiu, ţiţei artificial pentru export 1450 lei vag. a 10 tone. In afară de acest tarif, la primirea produselor în staţiunile de pompare ale Regiei C. P. S., se percepe o reţinemi în natură de 1 la sută pentru produse albe şi 2 la sută pentru produse negre.In cazul când se vor constata eventuale lipsuri efective la transporturi, şi anume până la jumătate la sută, ele se vor completa de către soc, petroliere, transportatoare, proporţional cu cantităţile transportate, aceasta conform cu angajamentul luat de Asociţia Industriaşilor de Petrol cu scris No. 4309 înregistrată sub No. 14.533 din 21 octombrie 1931. Tariful privitor la taxele de locaţie în staţiile Băicoi-Ploieşti, Pallas şi Giurgiu Lei 1 metrul cub pentru prima zi de întârziere. Lei 2 metrul cub pentru a doua şi a treia zi de întârziere. Lei 4 metrul cub pentru a patra, a cincea şi a şasea zi de întârziere. Lei 8 metrul cub pentru a şaptea zi şi următoarele. Pentru calculul locaţiei rezervoarelor se vor avea în vedere cele ce urmează *1. Pentru pomparea produselor petroliere, în staţiile de primire (Băicoi şi Ploieşti) ,debitul minimum, in 24 ore, este de 60 vag., a 10 tone pentru produsele fabricate, şi 50 vagoane a 10 tone, pentru produsele naturale, ţiţeiul venit din şantierele de producţie. Debitul menţionat mai sus poate fi modificat cu aprobarea consiliului de administraţie al regiei C. P. S. 2. Timpul liber pentru pompare, se socoteşte de la ora predării rezerv., consemnată contradictoriu, in buletinul de predare. , , Fracţiunile de zi se socotesc o zi intreagă, urmează de aici ca prima zi de locaţiune se consideră dela ora la care ar fi trebuit terminată umplerea, socotită conform punctului 2 şi până la ora 8 din ziua următoare. Taxele se vor socoti pe m. c. de capacitate pusă la dispoziție. 3 Ocuparea rezervoarelor cu produse nereglementare este supusă unei taxe de locațiune duble de aceia menționată mai sus. 4. Transvazarea, în prealabil aprobată a produselor dintr’un rezervor într’altul este supusă unei taxe de lei 12 tona. 5. Când prin întârzierea pompărilor se împiedică predarea altor rezervoare legate de aceiași conductă, predătorul întârziat va plăti 1000 lei de fiecare zi și de fiecare rezervor ce nu va putea fi predat, socotind timpul de la ora la care pomparea ar fi trebuit să fie terminată. 6 Pentru staţiile finale, de primire, Pallas şi Giurgiu, taxele de locaţie prevăzute la punctul a, se vor aplica în următoarele cazuri: Neprezentarea la luarea în primire a rezervoarelor la data fixată în buletinul de avizare trimis societăţii respective cu 24 ore inainte şi când scurgerea se va face sub debitul normal de 80 vagoane pentru Pallas şi 50 vagoane pentru Giurgiu, în interval de 24 ore. Aceste debite pot fi modificate, cu aprobarea consiliului de administraţie al Regiei C. P. S. Timpul liber pentru predarea conductei de scurgere Pallas-Constanţa- Port şi Pallas-depozitele societăţilor, de către societăţile petrolifere primitoare, se fixează la 6 ore de la terminarea scurgerii din staţia respectivă. . Pentru cazul când societatea ar menţine conducta peste termenul de 6 ore, se vor aplica următoarele taxe: Dela 1-2 ore întârziere, 500 lei ora. Dela 2 ore întârziere in sus, 1000 lei ora.Jumătăţile de ore se vor socoti ore întregi TARIFUL MANIPULAŢIILOR IN STAŢIILE DE PETROL C. P. S. DIN CONSTANŢA A Pentru produse fluide (benzină, petrol, rafinat, distilat şi motorină). 1. Scurgerea produselor fluide de la Pallas, în rezervoarele din Port, pentru marfa proprie, 5 lei tona. 2. Idem marfă particulară, 5 lei tona-Se ia si pentru subînchirierea rezervoarelor 1,5 lei tona, şi decada nefracţionată. 3. Idem în rezerv, recepţii din Port, indiferent daca marfa este proprie sau particulară, 5 lei tona 4. Idem în depozitele particulare pentru marfă proprie, dacă prodiuul se scurge apoi in rezerv, din Port, închiriate pe bază de contract vechiu, 5 lei tona. 5. Idem, pentru marfa particulară, 5 lei tona. Se ia și pentru subînchirierea rezerv., 1,5 lei tona, decada nefractionată. 6. Idem în depozitele particulare, pentru marfă proprie, dacă produsul se scurge apoi in rezerv, din Port, închiriate pe bază de contracte noui, 0 lei tona. 7. Idem pentru marfa particulară, 0 lei tona. Se ia și pentru subînchirierea rezerv., 1.5 lei tona şi decada nefracţionată. 8. De la depozitele soc. în rezerv, din Port, închiriate pe baza contractelor vechi, pentru marfa proprie, 0 lei tona. 9. Idem pentru marfa străină, 0 lei tona. Se ia şi pentru subînchirierea rezerv., 1.5 lei tona şi decada nefracţionată. 10. Idem in rezerv, cu contracte noui, pentru marfă proprie, 5 lei tona. 11. Idem pentru marfa străină, 5 lei tona. Se ia şi pentru subînchirierea rezerv., 1,5 lei tona şi decada nefracţionată. 12. Idem în rezerv, recepţii din Port, indiferent de provenienţa mărfii, 5 lei tona. 13. Scurgeri din rezerv., închiriate pe baza contractelor vechi, la vapor, prin pompele stației pentru produse proprii sau particulare, 12 lei tona. 14. Scurgerea din depozitele particulare ale societăților la vapor, prin rezerv., închiriate pe baza contractelor vechi şi prin pompele staţiei de petrol, pentru produse particulare, 12 lei tona. 15. Idem pentru produse străine, 12 lei tona. Se ia şi pentru subînchirierea rezerv., 1,5 lei tona şi decada nefracţionată. 16. De la depozitele particulare ale societăţilor la vapor, prin rezerv, închiriate pe baza contractelor noui şi prin pompele staţiei de petrol, pentru produse proprii, 17 lei tona. 17. Idem pentru produse particulare, 17 lei tona. Se ia şi pentru subînchirierea rezerv., 1.50 lei tona și decada nefractionată. 18. De la rezervoarele închiriate, pe baza contractelor noui, la vapor, prin pompele staţiei de petrol, pentru produse proprii sau particulare, 12 lei tona. 19. Din rezervoarele de recepţii la vapor, prin pompele staţiei de petrol, 12 lei tona. 20. De la depozitele particulare la vapor, prin rezerv, recepţii şi pompele staţiei de petrol, 17 lei tona. 21. Din vagoane cisterne, sosite In staţie de primire C. P. S. şi descărcate in rezerv, recepţii in staţia de primire, 12 lei tona. 22. Din vagoane cisterne la vapor, prin intermediul rezerv, recepţie al staţiei de petrol si pompele acestei stațiuni, 24 lei tona. 23. Din vagoane cisterne trase la danele bazinului de petrol și descărcate direct la vapor, cu pompa de mână, (pompa proprietatea societății), 24 lei tona. 24. Transvazări de produse fluide, 12 lei tona. 25. Din rezervoare in butoaie, 12 lei tona. 26. De la vapor inapoi în rezervor, când vaporul ar fi încărcat prea mult, 12 lei tona. PENTRU PRODUSE VÂSCOASE (PĂCURĂ, ŢIŢEIU ȘI ULEIU) . 27. Dela depozitele societăților la rezerv. din port, închiriate pe baza contractelor vechi, produse proprii, 5 lei tona. 28. Idem marfa particulară, 5 lei tona. Se ia şi pentru închirierea rezerv., 1.50 lei tona şi decadă nefracţionată. 29. De la depozitele particulare ale societăţilor la vapor, prin rezervor din port, cu contracte vechi şi prin pompele staţiei de petrol, 14 lei tona. 30. Idem pentru produse particulare, 14 lei tona. Se ia şi pentru subînchirierea rezerv., 1.50 lei tona şi decadă nefracţionată 31. Idem în rezervor, închiriate pe baza contracte noui, pentru marfa proprie, 5 lei tona. 32. Idem marfa străină, 5 lei tona. Se ia şi pentru subînchirierea rezerv., 1.50 lei tona şi decadă nefracţionată 33. Dela depozitele particulare, in rezerv., recepţie din staţie de petrol pentru produse proprii sau particulare, 5 lei tona. 34. Dela rezerv., din port, închiriate, pe bază de contracte vechi, la vapor, pentru produse proprii, 9 lei tona. 35. Idem, produse particulare, 9 lei tona, SC. Idem rezerv, închiriate pe oază de coin acte noui pentru produse proprii, 9 lei tona. 37. Idem, produse particulare, 9 lei tona. 38. De la depozitele Soc. la vapor, prin rezerv, recepţii şi pompele staţiei de petrol pentru produse proprii, 14 lei tona. 39. Idem, produse particulare, 14 lei tona. 40. Din vagon cisterne sosite în staţia de primire la rezerv, din port, prin recepţia statiei de primire şi pompele staţiei de petrol, 9 lei tona. 41. Idem, din rezerv, recepţie ale staţiei de petrol, 9 lei tona. 42. Din vagoane cisterne sosite in staţia de primire C. P. S., la vapor, prin rezerv., recepţie ale staţiei de petrol şi pompele statiei de petrol, 18 lei tona. 43. Transvazări de produse vâscoase, 9 lei tona. 44. Din rezervoare în butoaie, 9 lei tona. 45. De la vapor înapoi, in rezervoare, când vaporul ar fi Încărcat prea mult, 3 lei tona. 46. Din vagoane cisterne la danele bazinului de petrol și descărcat direct la vapor cu pompa de mână (pompa proprietatea soc.), 18 lei tona. PREDARE SUB DEBIT NORMAL 47. Predarea la vapor se taxează, socotindu-se după debitul minim, următor:Benzină cond. 8”, dana B, C, D, şi E, 130 tona pe oră. Benzină cond. 10”, dana B, C, D şi E, 130 tona pe oră. Petrol cond. 8”, dana C, C, D şi E, 130 tona pe oră. Petrol cond. 10”, dana B, C, D şi E, 130 tona pe oră. Motorină cond. 8”, dana A, B, C, D, E. 36. 3783, 130 tona pe oră. Uleiu agricol cond. 10”, dana, idem, 100 tona pe oră. Uleiu agricol cond. 6”, dana, idem, 100 tona pe oră Uleiu regal 00 cond. 10”, dana idem, 70 tona pe oră. Uleiu regal 00, cond. 6” idem 70 tona pe oră. Uleiu regal 000, cond. 10” idem 50 tona pe oră. Uleiu regal 000, cond. 6“, idem 50 tona pe oră. Păcură, cond. 10”, idem 150 tona pe oră.Păcură, cond. 10”, idem 150 tona pe oră.In cazul când societatea pompează sub acest debit, taxa se socoteşte şi pentru diferenţa in minus faţă de debitul normal (pentru produse fluide şi vâscoase), 9 lei tona, pentru tot felul de produse. Dacă interesele de exploatare vor cere debitul menţionat mai sus va putea fi modificat, printr-o decizie a consiliului de administraţie C. P. S., care se va da numai pe bază de referat motivat al direcţiei generale C. P. S. 48. încălziri in rezervoare şi cazane, cu combustibilul societăţilor, 360 lei ora. 49. Descărcarea de combustibil din vagoane trase la linia de garaj lângă rezerv, de combustibil, în acest rez., 9 lei tona. 50. Pentru golirea conductelor din stația de petrol, se fixează următorul număr de butelii, cu aer comprimat, ce Regia C. P. S. le va pune gratuit la dispoziţia societăţilor ce au utilizat conductele : a) 2 butelii cu aer comprimat pentru conducta de produse fluide şi motorină; b) 4 butelii cu aer comprimat pentru conducta de păcură; c) 6 butelii cu aer comprimat, pentru conducta de uleiuri. Pentru acest număr , societăţile respective vor plăti câte 1000 lei de fiecare butelie cu aer comprimat, utilizată în plus. In cazul când exploatarea Regiei C. P. S. va cere, numărul de butelii specificate mai sus va putea fi modificat printr-o decizie a consiliului de administrație C. P. S., dată numai pe baza de referat motivat al direcției generale C. P. S. Taxa de 1000 lei se va reduce la 350 lei, din momentul punerii în funcțiune a celui de al doilea compresor. PENTRU ÎNCHIRIERI SI SUBINCHIRIERI DE REZERVOARE 51.. închirierea rezerv., proprietatea Regiei C. P. S., 3 lei tona şi decada nefracționată. 52. Subînchirierea rezervoarelor închiriate societăţilor particulare, 1,50 lei tona şi decada nefracţionată. 53. Subînchirierea rezerv, de combustibil de la casa cazanelor, 3 lei tona şi decada nefracţionată. 54. închirieri de platforme la danele 36, 37, 38 şi 4., pentru fiecare mp. de platformă şi decadă nefractionată 5.50 lei mp decada nefracţionată. TARIFUL STATIEI DE PRIMIRE (A CISTERNELOR) 55 Vagoane cisterne ce intră in staţia de primire pentru descărcare, 16 lei vagonul a 10 tone şi câte 2 lei de fiecare tonă în plus. 56. Vagoane sosite, fără robinetele reglementare, 100 lei de vagon. 57. întârzieri de descărcarea garniturilor, 30 lei ora și vagonul pentru întreagagarnitură. Această întârziere se socotește cu Începere după 3 ore de la avizare. 58. întârzieri peste timpul admis pentru descărcarea garniturilor, 30 lei ora şi vagonul, pentru întreaga garnitură. Timpul de descărcare se fixează in modul următor: IN TIMPUL VERII O garnitură cu produse albe in care intră şi motorina se va goli in 4 ore. In cazul când sunt două garnituri cu acelaşi produs, sosite in acelaşi timp, şi dacă societatea cedează rândul celeilalte, cea dintâiu nu va intra in locaţie, dacă ambele garnituri se vor descărca în timpul cumulat ambelor garnituri O garnitură de păcură sau uleiuri se va goli in 12 ore. IN TIMPUL IERNII O garnitură de produse albe, in care intră şi motorina, se va goli in 4 ore; dacă insă canalele de scurgere ale cazanelor vor trebui să fie desgheţate cu aburi golirea se va face in 6 ore. O garnitură de păcură sau uleiu, se va goli in 24 ore in care intră şi încălzitul lichidului din cazane. Dacă întârzierea descărcării se datoreşte încălzirii insuficiente, din lipsă de aburi, în cazul când aburul este intrebuinţat concomitent pentru încălzirea rezervoarelor şi cisternelor, se vor scuti societăţile de plata taxelor de Întârziere. Avizarea se va face vara la ora 7 dimineaţa, iarna la ora 8 dimineaţa şi până la ora 19. Dacă interesele exploatării vor cere, timpurile de scurgere menționate mai sus vor putea fi modificate, printr’o decizie a consiliului de administrație C. P S., care va fi dată numai pe bază de referat motivat al direcțiunii generale ÎNTÂRZIERI IN ELIBERAREA DANELOR 59. Pentru vasele cari nu eliberează danele de descărcare după maximum două ore dela terminarea Încărcării, lei 1 6000 oră și dana. TARIFE PENTRU PERCEPEREA DOBÂNZILOR LA ÎMPRUMUTURI La orice împrumut, Regia C. P. S. va percepe următoarele dobânzi calculate la valoarea imprumutului, socotindu-se fiecărui vagon de rafinat, la preţul admis de consiliul de administraţie C. P. S. Dobânzile vor fi: Pentru prima lună 9 la sută. Pentru prima lună 9 la . Dobânzile se percep de la data predării rafinatului şi până la completa restituire a lui. La împrumuturile acordate de Regia C. P. S., se plătesc taxele de transport respective Societatea ce a împrumutat rafinat de la Regia C. P. S., este obligată a plăti aceste taxe în interval de 8 zile de la emiterea contului. In cazul când depăşeşte acest termen, societăţii împrumutătoare i se aplică o dobândă de 12 la sută la valoarea taxelor de transport. Această dobândă se percepe de la expirarea celor 8 zile şi până la complecta achitare a taxelor de transport, închirierile de tuburi, terenuri, rezervoare, etc., se vor face în conformitate cu legea contabilităţii publice şi cu aprobarea Consiliului de administraţie C. P. S., care prin decizie va fixa chiriile respective. ART. 6. — Tarifele menționate la articolele de mai sus, vor intra in vigoare pe ziua de 1 Noembrie 1932, conform art. 28 din legea pentru crearea Regiei publice a conductelor de petrol ale Statului. / / Spargerea din Scăieni-Prahova PLOEŞTI, 29. — O îndrăsneaţă spargere s’a săvârşit astă noapte in comuna Scăeni din judeţul nostru. Hoţul a dărîmat un zid din spatele casei locuitorului Petre I. Stârcean şi pătrunzând înăuntru a furat dintr’o casetă suma de 61.200 lei. Jandarmii din comună începând cercetări a arestat astăzi după amiază pe autorul furtului, un anume Ion Mestică Soare.-