Dimineaţa, decembrie 1934 (Anul 30, nr. 10032-10061)

1934-12-01 / nr. 10032

Pagina 2-a Con*'0 GRIPELOR, REUMATISMULUI, RACELEI ElHiMIlPiE Se dizolvă instantaneu în apă ESTE LEACUL SU VERAN Tubul mare Lei 26.— Etuiul mic Lei 8.50 DE VÂNZARE LA FARMACII Șl DROGHERII Ekco-Radic Produs englezesc fără rival Aparatul lumei elegante REPREZENTANT PENTRU ROMÂNIA JEâM FESEI BUCUREŞTI, CALEA VICTORIEI, 44 Super-EKCO Universal DEMONSTRAŢII GRATUITE J En Detail • i3H£SÍ!EJ®KS3BSW.tifl Modelul pentru curent alternativ şi conţinu Radio-Pathefonul Strada Academiei 4 (în curte) Vinde în toată țara un rate lunare, cel mai moderne aparate Americane și Europene pentru orice curent și orice lungime de undă. Mărcile Mondiale: Grosiey — Zenith Filóí — Graetz, etc. TKA^ISPOITURI dela domiciliu Ea domiciliu în condiţiuni avantajoase execută „GRUPAJUL ROMAN" S. A. Alto! Alto! Cernăuţi, Chişinău, Iaşi, Bălţi, Bacău şi Roman STRADA ELF3V No. 3 Telefon 392-40 Reprezentanţe şi filiale în toate oraşele principale ale ţări Singura ocazie de a vizita cu un preţ extrem de avantajos Capitala Ţării cu un tren special, vagoane capitonate, locuri rezervate, intre 9 Decembrie—12 Decembrie. Orăbiţa-vă de a reţine locuri din timp, la: CERIUAUŢI: „Campania română de voiaj şi turism“, str. Regele Ferdinand 46; CHIŞINAŞI: „Europa“, str. Alex. cel Bun 67; IAŞI: „Campania română de voiaj şi turism", strada Victor Place 11; BĂLŢI: „Campania română de voiaj şi turism", strada Regele Carol 247; ROMAN: Depozitul ziarului „Dimineaţa"; BACĂU: Depozitul ziarului „Dimineaţa". Pentru cei ce doresc întreţinere şi program în timpul şederii în Capitală, am rezervat cele mai bune hoteluri şi restauratte cu preţurile cele mai reduse, înscrieri se primesc numai până la 6 Decembrie Jose Corretero: „femeia scump plătită“ Roman tradus din limba spaniolă Literatura spaniolă modernă e foarte puţin cunoscută la noi. Iată de ce e bine venită traducerea operei lui Jose Corretero: FEMEIA SCUMP PLĂTITĂ. Romanul acesta ne desvălue povestea mondenă a unei femei, care alunecată o clipă pe panta exasperării sexuale, cunoaşte apoi penitenţa iubirii adevărate. Purgatoriul adulterului reuşeşte să-i redea umilinţa iubirii şi s’o reînoiască. Poveste stranie care se potriveşte atât de bine climatului şi solidul spaniol. Lectura lui Carretero e într’adevăr revelatoare, antrenantă și spumoasă, alertă fără să fie dulceagă și, mai ales, instructivă. Editura Alcalay. DIMINEAȚA Suferinzi de Epilepsie! Renumitul medicament „DONHIDE” preparat american contra epilepsiei, a redat sănătatea la mii şi mii de suferinzi atât în America cât şi în Europa. Aceasta dovedeşte eficacitatea absolută a preparatului, recomandat bolnavilor de cei mai renumiţi medici români şi străini. Cereţi broşura gratuită de la Farmacia Thoiss, Bucureşti, Calea Victoriei No. 124. RADIO Programul pentru Vineri 1875 m. RADIO-ROMANIA 20 kw. 160 kHz. 364,5 m. BUCURESTI 12 kw. 823 kHz. 13.00: Cota apelor Dunării. Concert de prânz: (discuri): Uvertura „Balul“ de Sullivan, executată de orchestră Simfonică din Londra, dirijată de Sargent (H.M.V.); Suită de balet egiptian de Luigini, executată de orchestra Simfonică dirijată de Fletcher (H1.V.); Potpuri din „Der Freischütz“ de Weber (H. M.V.); Marşul funebru al unei păpuşi de Gounod şi Marş militar de Schubert, executate de orchestra Simfonică din San Francisco, dirijată de Herz (H M. V.). 13.45: Spectacolele. Bursa. Muzică uşoară (discuri). 14.15: Ora. Mersul vremii. Radio Jurnal. 11.40: Muzică uşoară (discuri). 18.00: Muzică variată executată de Orchestra Radio. Massenet: Nocturnă din „Navareza“; Chopin: Nocturnă op. 9 No. 2; Ziehrer: Fluturi de noapte-vals; Chopin : Nocturnă op. 27, No. 2; Ceaikowsky: Nocturnă; Jalowicz: Fe Mediterana; Armandola: In radă la Port- Said; Keteibey: Pe o piață persană-scenă Orientală; Presle: Extrem-Orient; Delibes: Balet indian din „Lakmé"; Mac Dower: Idile americane. 19.00: Ora. Mersul vremii. Comunicare 19.15: Orchestra Radio: Muzică vieneză; Joh. Strauss: Uvertură la opereta „Liliacul“; Rich. Strauss: Fantezie din „Cavalerul rozelor“; SetlettiBerté: Potpuriu din „Casa cu trei fie“; Rom. haz: Viena noaptea. UNIVERSITATEA RADIO 20.00: Civilizaţie şi spirit autohton de Prof. Mihail Ralea. 20.20: Lieduri (discuri): „Acelaş vis" de Kopf şi „Şase, şapte sau opt“ de Brüll, cântate de Leo Slezak (Gramofon) ; „Vis de dor“ de Tate şi „Cântă-mi de linişte“ de Greene, cântate de Aramesco (Polydor); „Călăuza“ de Schubert, cântat de Alexander Kipnis (C). 20.55: Prezentarea programului muzical al concertului simfonic de Em. Ciomac. 21.10: Concert Simfonic al Orchestei Filarmonice, dirijat de George Georgescu (retransmisie de la Ateneul Român); Bach: Sultă (orchestraţie de Arthur Honegger); Bach: Concert pentru pian şi orchestră in fa minor (solist: Wilhelm Kempff); Beethoven: Concert No. 1 în do major, pentru pian şi orchestră (solist: Wilhelm Kempff). 22.00: Prezentarea părţii a II-a a concertului de Em. Ciomac. 22.15: Continuarea concertului Simfonie: Beethoven: Simfonia V-a in do minor.23.00: Radio Jurnal; 23.25: Muzică veselă (discuri). Grupul de Nord, 369 m. MILANO 50 kw. 814 kHz. — 17.35: Jurnalul radio; 17.45: Emisiune pentru clpii; 18.10: Concert vocal; 18.55: Comunicate; 19: Știri agricole; 20.20: Muzică variată; 20.45: Comunicate; 21: Jurnalul radio, bul. met. plăci; 21.30: Semnal orar, cronica radiofonică; 21.45: Concert simfonic; 24: Jurnalul radio. 470,2 m. PRAGA 120 kw. 638 kHz.— 18: Brno; 19: Radio agricol, bursa; 19.20 Emisiune germană; 19.55: Int.; 20: Semnal orar; 20.10: Plăci; 20.15: Causerie; 20.30: Romanţe iugoslave; 20.50: Trans. din Bratislava. Operă naţională croata; 22: Semnal orar; 23: Semnal orar; 23.30: Informaţiuni. 506, 8 m. VIENA 120 kw. 592 kHz. — 17.10: Ştiri; 17.15: Plăci; 18.25: Concert de vioară; 18.55: Reportaj sportiv; 19.20 Conferinţă; 19.45: Feuilleton; 19.55: Reportaj; 20: Semnal orar, programul următor; 20.40: Talmes balmes muzical, arch. simfonică; 22.10: Oră patriotică 22.30: Concert; 23.15: Muzică de dans; 23.30: ştiri; 23.50: Continuarea muzicei de dans; 1: Muzica Schrammel. Trio-ul muzical popular. 549 m. BUDAPESTA 120 kw. 546 kHz. — 17.45: Met.; 18: Orchestră de salon; 18.45: Curs de stenografie; 19.15: Știri sportive; 19.30: Cântece italiene; 20.10: Causerie; 20.45: Plăci; 21.45: Causerie; 22.20: Concert al orch. operei; 23: Jurnalul vorbit; 23.50: Orch. de țigani Aradi. 1345 m. VARŞOVIA 120 kw. 223 kHz. — 17.45: Audiţie pentru bolnavi; 18.15: Concert de pian; 19.50: Conf.; 20: Concert de harmonie!; 20.20: Causerie; 20.45: Programul următor; 20.50: Infor-maţiuni sportive 21: Cum trec zilele de sărbătoare; 23.30: Recitări şi poezii; 23.40: Concert de reclamă; 24: Corn.; 0.05: Muzică de dans şi uşoară. vm Programul pentru Sâmbătă 1875 m. RADIO-ROMÂNIA 20 kw. 160 kHz. 364,5 m. BUCUREŞTI 12 kw. 823 kHz. 13.00: Cota apelor Dunării. Concert de prânz (discuri; Uvertură la „Poet şi ţăran“ de Suppé, executată de Orchestra Concert-gebouw, dirijată de Mepgerberg. (C). Selecţiuni din opereta „Bal la Savoy“ de Abraham, executate de orchestra M. Weber (H.M.V.); Berceuse de Jocelyn, de Godard şi Serenade de Goeyens, solo de violoncel, executate de Adolphe Frezin (); O seară cu Liszt, de Urbach, executată de Orchestra Marek Weber (H.M.V.);, Selecţiuni din „Floarea din Hawai“ de Abraham, executate de Orchestra Marek Weber (H.M.V.). 13.45: Spectacolele. Bursa. Muzică uşoară (discuri). 14.15: Ora. Mersul Vremii. Radio Jurnal. 14.40: Muzică uşoară (discuri). 16.00: Ora şcolarilor. Şezătoarea Colegiului Naţional Sf. Sava. Prof. Ştefan Pop, Directorul Colegiului Sf. Sava. Cuvântare: Corul Colegiului sub conducerea d-lui prof. Nicolae Cerchez: 1) Steagul nostru, de C. Forumbescu, cuvinte de Andrei Bârseanu; 2) Slavă întru cei de sus, muzică Siciliană din 1803; 3) Axion, de Gavril Muzicescu. Elevul Osiac Gheorghe din Cl. VlI-a: Câteva experinţe de fizică simplificate. Elevul Dumitrescu Barbu (cl. VT): canto; Elevul Mihăilescu Vintilă din cl. VI-a B: Drumuri prin Carpaţii Moldovei. Corul Colegiului sub conducerea d-lui Prof. N. Cerchez: 1) La noi, de Gh. Cucu; 2) Primăvara, de Nic. Oancea. Elevul Mihăescu Dinu din cl. IV-a B. Povestirea luptei dintre Făt-Frumos şi Smeu din „Inşiră-te mărgărite“ de Victor Eftimiu. Corul Colegiului: Marşul Regilor Magi, de Bizet. 18.00: Muzică de dans executată de Jazzul Radio: Joumans: Muzica mă înebuneşte; Coslow: La revedere; Fain: La cascadă; Brown: Numai pe tine te visez; Dendrino: Lasă-mă să stau aproape; Albahary: Sărutarea de adio; Kirieca: Tango; Johnston: Rapsodia neagră; Johnston: Maranana-foxtrot; Albahary: Jou-Jou-vals; Leucond: An Baba-rumba; Vasilescu: Poveste de amor; Warren: Hotelul lunei de miere. 19.00; Ora. Mersul vremii. Comunicate. 19.15: Continuarea Jazzului Radio : Revel: Eşti frumoasă ca o poză; Revel: Noapte bună frumoasă Doamnă; Axelsn: Când sunt vesel eu fluer; Jurmann: Adio-tango; Dendrino: Dorințe; Johnston: Te doresc, te iubesc; Johnston : Femeia din St. Louis; Robin: Dragostea înfloreşte; Vasilescu: Vrei să ne întâlnim Sâmbătă seara?; Fresedo: Unicul Tango; Warren: Barul minune. 20.20: Noutăţi (discuri). 2100: Cântece din ţinuturile româneşti: Asoc. corală „Carmen“; Gh. Cucu: Frumosul vine pe ape (Muntenia); D. G. Kiriac: S-a dus cucul (Oltenia); G. Muzicescu: Ileana (Moldova); I. Chirescu: Lele roşie la obraz (Dobrogea); M. Barcă: Bate vântul (horă Basarabia); I. Vidu: Peste deal (Ardeal); Sabin Drăgoi: Bănăţeană (Banat); C. Porumbescu: Tricolorul (Bucovina). 21.35: Muzică românească executată de Orchestra Radio; Welsch: Selecţiuni de cântece româneşti; Brediceanu: Preludiu şi horă; G. Lecca: Hora de la Mogoşoaia. 22.00: Poşta Radio. 22.20: Continuarea concertului: „Th. Rogalsky: Două dansuri pentru orchestră de suflători şi pian; C. Silvestri: Jocuri populare din Bihor; C. C.. Nottara; Dans,la cârciuma din „Suită ucraineană“; C. Dimitrescu; Dans țărănesc., 9.3 fillm î?arlin îti 'noi 23.00. Radio Jurnal. 23.15: Concert nocthrn, transmisiune de la restaurantul San Remo. Grupul de Nord 369 m. MILANO 50 kw. 814 kHz. — 17.35: Jurnalul radio; 17.45: Emisiune pentru copii; 18: Pentru doamne; 18.10: Muzică de dans; 18.55: Corn.; 19: Știri agricole; 20.20: Muzică variată; 20.45: Corn.; 21: Jurnalul radio, bul. met.; 21.30: Semnal orar, cronica radiofonică; 21.45: II Duchino operetă în 3 acte de Lecoq 470,2 m. PRAGA 120 kw. 638 kHz, — 17.40: Emisiune pentru adolescenți; 18.05: Emisiune pentru amicii părinților 18.25: Duo de piane; 18.45: Radio agricol; 19.05: Emisiune germană; 19.55: Inf.; 20: Semnal orar; 21.05: Retransmisiune de la Sala Smetana a Casei Municipale din Praga. Concert de gală; 22: Semnal orar; 23: Semnal orar; 23.15: Plăci; 23.30: Conf. 506,8 m. Viena 120 kw. 592 kHz. — 18.20: Ştiri; 18.50: Cântece populare; 19.15: Versetul; 19.40: Met. ştiri, sport, programul următor; 19.50: Arii şi lieduri; 20.30: Concert variat; 21.15: Lieduri suedeze; 21.40: Scene radiofonice; 23: Concert seral orch. simfonică; 23.30: Știri; 23.50: Continuarea concertului seral; 0.45: Quartetul Adolf Sieberth. 549 m. BUDAPESTA 120 kw. 546 kHz.— 17.10: Pentru tineret; 18: Emisiune vorbită; 18.20: Orch. de salon; 18.50: Poşta amatorilor; 19.50: Seară de recitări; 20.40: Arii populare; 21.50: Jurnalul vorbit; 22: Concert; 24: Concert de orchestră. 1345 m. VARŞOVIA 120 kw. 223 kHz. — 17.30: Teatrul de Imaginaţie; 18: Serviciu religios; 19: Ştiri agricole; 19.40: Reportaj; 20: Concert coral; 20.20: Conferinţă; 20.30: Opere de jazz; 20.45: Programul următor; 21: Muzică uşoară; 21.45: Jurnalul radio; 21.55: Conferinţă; 22: Concert al orch. simfonice; 22.45: Schiţă literară; 23: Concert de reclame; 23.15: Muzică de dans; 24: Corn. met.; 0.05: Audiţie; 0.35: Muzică uşoară la plăci; 1: Muzică de dans de la Gastronomia. * Programele complecte şi detailate de la toate posturile europene de radio pentru întreaga săptămână, sunt publicate in revista Radio 48 pag. 5 lei. RADIOFONIŞTI In ultimul număr al revistei 99RADIO, găsiţi toate instrucţiunile necesare pentru a vă construi singur indicătorul de acumulator şi excelentul montaj cu două lămpi la baterie , FEROMAX 2 B Dr.H. MARTIN lsistent colaborator al instil Psiho-Fisic (Paris) București, strada Câmpineanu No. 4 Telefon 40539. Consult: 8—11, 2—8 ( VINDECĂ: PSIHONEVROSELE, IMPOTENTA Neurastenia. Fobia ^fricax t. \ Neurastenia, Fobia (fricax a (srânduri nesrol NEVROZA INTMIl' nMTOITATEA, HISTERIA, Melancolia (gânduri negre) NEVROZA INIMII şi a Stomacului: palpitaţie, sughiţ, noduri, vărsături, aerofagie) Nevralgie, migrenă, paralisie, reumatism, tremurături, Insomnie. Reeducaţia copiilor impulsivi, vicioşi. Ticuri, gângăveala. Incontinenţa urinei onania). HIPNOTISM Autosugestie, înalta frecvenţă (fulgurare) DIATERMIE. — Citiţi „NAUFRAGIAŢII DRAGOSTEI“, studiu Psiho-Sexual de dr. H. MARTIN. Proces de proprietate literară înaintea Curţii de Casaţie S. III sub prezidenţia d-lui preşedinte Lupu, s-a dezbătut în cursul a două şedinţe recursul profesorului cehoslovac Fr. Beimnek contra deciziei Curţii de Apel, în procesul de proprietate literară intentat societăţii editoare a broşurii „Tragedia de la Polul Nord — peripeţiile sensaţionale ale expediţiei generalului Nobile“. D. av. Hillard a susţinut recursul, plângându-se că instanţa de fond i-a respins apelul cu denaturarea actelor prin care dovedea prejudiciile suferite şi că, cu exces de putere, i-a respins daunele cerute, totodată că a fost violată legea proprietăţii literare, când i s-a respins incidentul relativ la tardivitatea apelului intimatei, apel introdus peste termenul de 15 zile socotit de la pronunţarea sentinţei tribunalului. Din partea intimatei, d. av. M. Graur a combătut motivele de recurs, susţinând, între altele, că soluţia Curţii de apel a fost justă şi în ce priveşte incidentul de tardivitate, întrucât textul invocat nu-şi are aplicaţiune decât în afacerile penale care se judecă potrivit legii proprietăţii literare, iar nu în acţiunile civile de daune derivând din pretinsa delicte de contrafacere din acestea urmând a se aplica legea de procedură civilă, legea accelerării, adică termenul de apel curge de la comu- nicare. înalta Curte, după o îndelungată deliberare, s’a pronunţat ori, respingând recursul. Amnistia in raport cu tăinuirea Condamnat de judecătoria de națiunea la 6 luni închisoare . , a . i a__T.3__M-Foi- _ _____ ocol la 2 ani închisoare pentru tăinuire constând în faptul de_ a fi cumpărat pe sume mici mărfuri furate din magaziile C. F. R., inculpatul Dum Prinsac din Chitila, a făcut apel la tribunalul Ilfov, înaintea acestei instanţe el a cerut să fie amnistiat, dovedind că autorii furturilor de la care dânsul cumpărase mărfuri, au fost amnistiaţi pentru fapta lor, comisă în 1924. In consecinţă, d-sa a cerut să facă dovada că mărfurile, deci delictul său de tăinuire derivă din furturile cari nu mai , există legalmente din moment ce, au fost declarate stinse prin amnistie............. Tribunalul S. Ift n’a admis proba cerută, pe consideraţiunea că delictul de tăinuire fiind cu totul distinct de infracţiunea anterioară din care au provenit lucrurile, amnistierea acestei infracţiuni n’are nici o înrâurire asupra tăinuirii. In fond, tribunalul a găsit condamnaţiunea dată de prima instanţă ca fiind prea mare şi în consecinţă a admis apelul reducând condani- Falsificatori de bancănote . Grupa de inculpaţi Cumpănaşu- Cazacu şi complicii, în număr de 12 trimeşi în judecată pentru falsificare de bancnote operată la fabrica bătrânului Nae Cumpănaşu din Craiova, au compărut ori în faţa tribunalului Ilfov secţia V-a, prezidată de d. Anton Brăiloiu. Procesul a fost desbătut în fond, punându-se concluziuni de către d. procuror Vicol, care a cerut condamnarea tuturor inculpaților după gravitatea faptelor respective. V D-sa,a relevat că bunul din inculpaţi M amifoe Dumitru Cazacu mai are la activul lui o pedeapsă ispășită de 10 ani închisoare, tot pentru falsificare de bancnote, iar acum, împreună cu cei trei fii ai săi, a îndeplinit rolul de plasare a biletelor ,de câte 1000 falsificate de Cumpănaşu. întreaga şedinţă a fost ocupată de pledoariile numeroşilor avocaţi după care tribunalul încheiind desbatenţe a fixat pronunţarea sentinţei pentru ziua de 2 Decembrie. Trafic de devize prin manopere Prin rechizitoriul dat de d. procuror Posper Constantinescu, s-a deschis de către parchet acţiune publică pentru contravenţie la legea devizelor şi pentru fals, împotriva d-nei Cecilia Wanderman a lui H. Lázár şi A. Rosenfeld. Prima este învinuită că a căutat să transmită fratelui său din Paris sumele de banireprezentând preţul mărfurilor vândute de fratele din Paris unor negustori din Capitală, şi că spre a ajunge la acest scop a recurs la ceilalţi doi inculpaţi care au plăsmuit o serie de cereri de devize de la Banca Naţională cu destinaţia de a fi trimise pentru susţinerea unor stridenţi aflători la Paris. Cererile falsificate de Lazăr erau predate lui Rosenfeld, funcţionar la o bancă particulară iar acesta le prezenta împreună cu hârtiile acestei bănci la institutul nostru de emisiune, şi astfel le obţinuse de la acest institut sumele şi valută franceză cu destinaţia de subveni traiului studenţilor semnaţi in fals pe acele cereri, pentru continuarea studiilor la Paris. Cu instruirea acestei afaceri a fost însărcinat de judecător Ilie P. Lazăr, titularul cabinetului 5 de instrucţie. D-sa a btateri interogatoriile celor trei persoane inculpate, interogatorii care au durat două şedinţe. In cursul zilei de eri au fost ascultate câteva din persoanele a căror nume figurau pe cererile de valută franceză, persoane care au declarat că semnăturile lor sunt false şi că nu au autorizat pe nici unul din inculpaţi ca să-şi semneze. Judecătorul de instrucţie va continua cercetările citând la cabinet pe comercianţii cărora Cecilia Wanderman le-a vândut mărfurile primite de la fratele său din Paris. D. judecător de instrucţie Niculescu, titularul cap. IV, a încheiat ori cercetările privitoare la reclamaţia firmei Varperonian şi Hlebnichian împotriva firmei Falk din Capitală, cercetări care au dus la arestarea inginerului Otto Tierst, şef de atelier al fabricei Falk, sub învinuirea de a fi fraudat fabrica Falk cât şi firma reclamantă prin aceia că in loc de a scoate din fabrică şi a vinde princ d-na Binder mărfuri nereuşite la Vopsit (şi refuzate de clienţi) a scos cantităţi însemnate de stofe bine vopsite şi aparţinând firmei reclamante. Dosarul instrucţiune! a fost înaintat primului procuror pentru concluziuni definitive. — Curtea de apel sec. Via, a amanat ori din nou pronunţarea si anume pentru poimâine, asupra apelului făcut de farmacistul Panacu împotriva sentinţei tribunalului Ilfov, prin care este condamnat la două luni închisoare pentru omor prin imprudență. Sâmbătă 1 Decembrie 1934 Punerea sub consiliu judiciar a d-lui Lucian Moscuna Bunica tânărului Lucian Moscuna, a cerut tribunalului Ilfov punerea acestuia sub consiliu judiciar pentru acte de slăbiciune cari îl duc la risipirea avutului, la contractarea de obligaţiuni oneroase cari duc la periclitarea atât a patrimoniului prezent cât şi a celui viitor, iar ca dovadă, în sprijinul cererii, solicitatoarea a pomenit de reclamaţiunea adresată parchetului şi care se află în curs de cercetare la cab. 2 instrucţie, o reclamaţiune depusă împotriva cămătarilor cari au estorcat dela tânărul Moscuna poliţe şi diverse acte de creanţă, în valoare de peste trei milioane, când datoria reală contractată de Lucian Moscuna, nu era decât de trei sute mii lei. De asemenea se mai aduc dovezi că anterior acestor operaţiuni dezastroase, tânărul Moscuna s’a mai lăsat antrenaşi alte gesturi analoage de pe urma cărora a păgubit patrimoniul fameiliei cu multe milioane de lei, fie cirect, fie indirect prin silirea purinalor de a plăti obligaţiunea în care fee angajase în acelaş chip nesocotit şi scandalos. Cererea de consiliu s’a înfăţişat ori, la al doilea, termen, în faţa trib. Ilfov S. III, prezidat de d. judecător Henri Zamfirescu. La trecuta înfăţişare a procesului, s-a luat interogatorul tânărului Moscona care a recunoscut faptele şi a răspuns diverselor întrebări puse de tribunal. In şedinţa de eri au apărut o parte din creditorii d-lui Lucian Moscuna. Ei au cerut să fie acceptaţi în proces spre a-şi apăra interesele, combătând cererea de punere sub consiliu judiciar a debitorului lor. Din partea bunicei solicitatoare, s-a ridicat excepţiunea de inadmisibilitate a intervenţiei în această materie. D. procuror Manea, reprezentant al ministerului public în instanţă, a pus concluziuni în sensul că intervenţia este admisibilă în principiu şi în această materie, însă în cazul de faţă intervenţiile nu pot fi primite întrucât sunt lipsite de elementul de fond al admisibilității lor și anume: interesul. In adevăr, creditorii n’au un interes vădit ce ar urma să-l apere împotrivindu-se măsurii consiliului judiciar, întrucât, conform legii, actele celui ce urmează a fi pus sub consilu, sunt valide până în momentul publicării în „Monitorul Oficial“ a sentinței judecătorești de punere sub consiliu judiciar. I Tribunalul, in acord cu aceste con- Diverse — Tribunalul Ilfov sec. I-a, a judecat ori opoziţia făcută de d-nii N. Packer şi Alex. Hentzler împotriva sentinţii aceluiaşi tribunal prin care fuseseră condamnaţi în lipsă la închisoare şi amendă pentru omor prin imprudenţă prin aceia că în calitate de administratori ai soc. „Muntenia“ (ştrandul Kiselef) nu ar fi luat măsurile de priveghere necesare cu ocazia punerii în exploatare a acelui ştrand, şi din care cauză în chiar ziua inaugurării, trei irişi şi-au găsit moartea. Tribunalul a rămas in deliberare spre a se pronunţa. CONSTIPAŢIE Reprezentanţii cei mai autorizaţi a medicinei au experimentat şi s’au convins că apa naturală purgativă „FRANZ IOSEF“ lucrează într’un număr foarte mare de cazuri rapid, eficace şi fără să producă dureri. 0 recompensă pentru Goemboes BUDAPESTA, 28 (Rador). — Regentul Horthy a numit pe d. Goemboes „locotenent general al Regatului”. Această numire care se produce cu prilejul împlinirii a 15 ani de la intrarea Regentului Horthy în Budapesta, a fost acordată președintelui consiliului drept recompensă pentru serviciile pe care acesta le-a adus ţării organizând apărarea naţională .  PALATUL JUSTIŢIEI Procedura concordatului după legea conversiunii Debitorul Dobre Duţulescu făcând o cerere de concordat, conform art. 50 din legea conversiunii , cererea a fost trimisă pe cale de repartiţie la secţia II-a comercială a trib. Ilfov. Aci a rămas în nelucrare timp îndelungat, iar simpla prezentare a dovezii că o atare cerere a fost introdusă, paraliza orice urmărire din partea creditorilor. Atunci unul din creditori, d. V. Temelie a intervenit cu o cerere la tribunal,ca să se ia în cercetare cazul debitorului și să i se dea o soluție spre a se curma starea de suspendare a urmăririlor. Tribunalul, în complectul de doi judecători, găsind că rezolvarea unei cereri de concordat este de atributul preşedintelui tribunalului, şi-a declinat competinţa, înaintând dosarul cererii de concordat, preşedintelui secţiunii I-a. Această dispoziţie s’a luat, după ce se respinsese incidentul că asupra cererilor de concordat nu poate statua decât secţia I-a comercială. In adevăr, instanţa formată din d-nii Negru şi I. Zamfirescu a găsit că după norma de organizare a tribunalului, numai concordatele cerute pe baza legii concordatului preventiv, sunt neapărat de competența secţiei I-a, deoarece acele cereri în caz de respingere pot atrage după ele declararea în stare de faliment. Or, cererile de concordat special, bazat pe legea de conversiune, nu atrag după sine in caz de respingere declararea in stare de faliment a comerciantului. Tot cu acest prilej tribunalul a înlăturat din instanță pe creditorul intervenient pe motivul că în rezolvarea principală și procedura ulterioară a cererilor de concordat, creditorul individual nu are nici o calitate de a interveni. Prezidentul secţia II-a, primind cererea de concordat a debitorului, Duţulescu a rezolvat-o în sensul că a admis-o în principiu. duzii a respins intervenţiile creditorilor. Păşindu-se la desbaterea în fond a cererii d-nei Moscuna, s-a obiectat de către d. procuror Manea că afacerea nu este în stare de judecată, negăsindu-se la dosar expertiza medicală necesară în asemenea cazuri, aşa cum cere art. 442, text care deşi priveşte punerea sub interdicţie, se aplică totuşi şi la procedura de judecată a măsurii consiliului judiciar. Susţinerea procurorului a fost com- ’ bătută de către reclamantă, care a căutat să demonstreze că raţiunea valabilă pentru punerea sub interdicţie (care se întemeiază pe alterarea facultăţilor mintale) nu mai este acelaşi in: caz de consiliu judiciar care are la bază acte de risipă. S’a susţinut că, de altfel, exista depus la dosar un certificat emanat dela d. dr. Pitulescu, act care ar putea satisface şi acea exigenţă a legii, în ipoteza că ea s’ar aplica şi aci. Tribunalul a găsit însă că legalmente este necesară o constatare medicala și, în acest scop, a numit o comisiune formată din d-nii prof Pitulescu, Paulian şi medic legist roT Sava, care să examineze, pe cel chemat sub consiliu judiciar şi sa depună raportul. In jurul unui testament In urma reclamaţiunii făcută de către o rudă a defunctei Zoe Sahim, cabinetul V instrucţie a trimes în judecată pe d-ni Emil Marcovici, avocat, şi Radu Marcovici, inginer, nepoţi ai defunctei, sub învinuirea de a fi falsificat testamentul prin care aceştia erau lăsaţi moştenitori asupra întregii averi în valoare de circa 6 milioane pe care o poseda defuncta. Procesul s-a judecat în plină instanţa la trib. Ilfov, sec. H-a, care in urma unor lungi desbateri, a achitat pe d-nii Marcovici, găsind că din nici o probă nu rezultă că testamentul este fals şi că aceştia au comis un atare delict. Parchetul făcând apel împotriva sentinţii de achitare dată de tribunal, afacerea a fost judecată din nou de către Curtea de apel sec. BEJ-a sub preşedinţia d-lui Pandele Teodorescu. Apelul parchetului a fost combătut de apărătorii fraţilor Marcovici, d-nii av. Nic. Stănescu, I. Nedelcu şi Froimescu, care au arătat că sentinţa tribunalului este complect motivată, pe temeiul ce nu au fost cu nimic sdruncinate prin apelul făcut de parchet. ■. Curtea, după o săptămână de chibzuire, s-a pronunțat ori, respingând apelul parchetului şi confirmând sentinţa de achitare dată de tribunal. •TV TORTURI DIGESTIVE Dacă sunteţi torturat de stomacul dvs după masă, suferinţele pot fi provocate de un exces de aciditate. Această stare de aciditate antrenează iritarea mucoaselor delicate ale stomacului şi durerea sporeşte la fiecare masă. Pentru a neutraliza aciditatea o sare alcalină ca Magnesia Bisurata va da cele mai bune rezultate. Acest antiacid este inofensiv şi o jumătate linguriţă luată in puţină apă imediat după masă, va face să dispună arsurile, acrelile, apăsările, gazele, indigestiile şi orice altă jenă’ digestivă. Magnezia Bisurata se găsește de vânzare la toate farmaciile și drogeriile la prețul de lei 75, Sau format mare economic, lei 110.