Dimineaţa, septembrie 1936 (Anul 32, nr. 10665-10694)

1936-09-01 / nr. 10665

Pagina 2-a ATAC BANDITESC SIMULAT Isprava unui perceptor din Vaslui VASLUI, 29. Autorităţile din localitate au fost înştiinţate azi despre isprava unui perceptor din judeţ care, în dorinţa de a-şi însuşi de mai multe ori, suma de bani şi, spre a acoperi lipsa lor, a simulat un atac banditesc. Iată cum s’au petrecut lucrurile. Agentul fiscal Morărescu, dela agenţia Lipova, s’a prezentat eri dimineaţă perceptorului de circ. Titu Doltu din Pungeşti şi l-a anunţat că a fost victima unui atac banditesc. A arătat că pe când trecea prin pădurea ce desparte satele, Valea Hogei de Trohan, s a fost atacat de trei indivizi, mascaţi cari l-au jefuit de suma de 18.000 lei. Perceptorul Doltu a controlat imediat gestiunile agentului Morărescu și a găsit că are lipsă suma de 23.400 lei. Faptul că lui Morărescu ii lipsește o sumă mai mare decât jaful declarat de el, a pus pe d. Polia pe gânduri. Bănuind că la mijloc poate fi vorba de o înscenare, perceptorul de circumscripţie a înştiinţat pe şeful postului de jan- | ■darmi din Pungeşti. Acesta împreurnă cu perceptorul şi cu agentul Morărescu s-a deplasat la faţa locului. După indicaţiile presupusei victime a jaiului, din primul loc prezintă o curiozitate prin faptul că Morărescu a indicat ca loc al atacului banditesc, pădurea Trohan, unde el n’avea sub nici o formă trecere, nici interes de serviciu şi nici locuinţă prin apropiere. Apoi, deşi a plouat şi pădurea era plină de glod nu s’au găsit la faţa locului decât urmele paşilor unui singur om. Urmele paşilor celor trei necunoscuţi n’au putut fi reconstituite. Făcâmdu-i-se o percheziţie corporală lui Morărescu, s’au găsit 6000 lei, această sumă el pretinzând că e a lui. In ce priveşte suma ce lipseşte, Morărescu continuă să susţie că a fost jefuit. Agentul fiscal Morărescu a fost arestat. Cercetările continuă la secţia de jandarmi Pungeşti, urmând că, după terminarea lor să fie înaintat parchetului din localitate. RADIO 1873 m. RADIO-ROMÂNIA 150 kw. 160 kHz. 364,5 m. BUCUREŞTI 12 kw. 823 kHz. ORA DIMINEŢII 6.30—7.30.) I 6.30: Deschiderea emisiunii. I — Gimnastică ritmică. , — Radio jurnal. ; •— Concert de dimineaţă (discuri). ’ — Sfaturi gospodăreşti şi medicale. 7.30: Închiderea emisiunii. 13.30: Ora. Cota Dunării. Bursa. Culturale. Sport. 13:40: Concert de prânz. Muzică variată. (discuri): Uvertură la „Ruslan şi Ludmila” de Glinka şi Visuri de Wagner (orch. Simfonică din Chicago, dirij. de Stock,-H.M.V.); Toreador şi Andaluza de Rubinstein, (orch. Simfonică din Berlin dirij. de Gurlitt.-O.); Fantezie din „Lakmé’'’ de Delibes (orch. Simfonică dirij. de Szyfer.-Gramofon); Din „Peter Gynt”, suita I-a de Qrieg (orch. Covent Garden, dirij. de Goossens.-H.M.V.). 14.15: Radio jurnal. 14.30: Muzică distractivă (discuri): Fox de Schwenn și Vals de Supper.-H. M. V.; Nopţi veneţiene de Niederberger şi Te iubesc mai mult decât crezi, de Göhr (voce: Jean Sorbier.-C.); Foxtroturi de Young şi Smith.-C.; Mi-e dor de ochiităi frumoşi şi încearcă să uiţi. tancouri dn. «Bily Roman (voce: Jean Marcu.-H.wlzv.)'. 15.00: Ultimele ştirL 19.00: oră. Mersul vremii. 19.03: Concert de muzică variată. Orchestra Radio, dirij. de C. C. Nottara; Uvertură la opereta ,„De-aş fi rege” de Adam; Balet indian din „Lakmé” de Delibes; Scene pitoreşti de Massenet; Sumka, dans rusesc de Bullerian; Două cântece spaniole de Albinez; a) Preludiu; b) oriental. , UNIVERSITATEA RADIO 20,00: Poetul şi funcţia sa de Pan. M. Vizirescu. 20,20; Continuarea concertului: Valsuri din toată lumea: Poveşti din Orient de Joh. Strauss; Espana de Wald Radio auziţi perfect numai cu bateria fără acid “CRYPTON“ Programul pentru Luni teufel; Aquarele de Josef Strauss; Aur şi Argint de Lehar; Vals trist de Nedbal; Valciky de Smetana; Florile iubirii, de Rust. 21,14: Actualităţi germane de Prof. Ion Sân Giorgiu. 21,30; Muzică de cameră. Quartetul Theodorescu (Al. Theodorescu - vioara I-a; I. Jelescu-vioara II-a; L. Mendelsohn-viola; J. Thaller-violoncel); Quartet în re minor de Haydn. 22,05: Actualităţi. 22,10: Arii de operă. Emil Marinescucanto* Două arii din „Hughenoţii” da Meyerbeer; Arie din „Maeştrii cântăreţi din Nuremberg" de Wagner; Povestirea Graiului din „Lohengrin” de Wagner. 22.30: Radio jurnal. Sport. 22.45: Concert nocturn al Orchestrei Jean Marcu, retransmis de la restaurantul Splendid Parc. 23.45: Jurnalul pentru străinătate in limba franceză. 23.55: Ultimele știri. GRUPUL DE NORD 369 m. MILANO 70 kw. 814 kHz. 17,40: Pentru cercetași. 18: Radio jurnal. 18,15: Muzică de dans. 19,50: Comunicate. 20: Muzică variată. 21,05: Ora, radio jurnal, bul. met. plăci. 21,40: „Ave Maria” operetă in 3 acte. După operetă muzică de dans. 24: Radio jurnal.470,2 m. PRAGA 120 kw. 638 kHz. 17,10: .JCosice,, 18,40: Recital „de canto. Î9$1: Emisiune agricolă. 19,45: Inf. 19,55: Plăci. 20,10: Brno. 21,20: Cont. 21,35: Cântece populare cehe. 22: Simfonie fantastică op. 14 de Berlioz. 23: Ora, inf. 23,15: Plăci. 23,40: Târgul de mostre din Praga. 506,8 m. VIENA 120 kw. 592 kHz. 17,05: Muzică din filme sonore. 17,35: Cântecul popular şi cântecul artistic. 18,20: Concert. 19,05: Conf. 19,35: Actualităţi. 19,50: Ora met., programul de mâine. 20,05: „Fidelio” operă de Beethoven. 22,50: Inf. 23: Concert distractiv. 23,50: Comunicare. 0,05: Continuarea concertului. Acţiunea băncilor pentru însănătoşirea creditului Asigurarea depozitelor în bănci-Modificarea legii bancare.Alegerile de la Camera de comerţ uri a avut loc la sediul Asoc. Bankor Unite din România B. U. R. din palatul Băncii de scont a României, şedinţa comitetului de direcţieune al asociaţiei sale, preşedinţia d-lui Al. Săvulescu, membru i consiliul superior bancar. D. preşedinte a arătat că băncile având misiunea de fructificare a disponibilităţilor, de distribuţie a creditului şi de întreţinerii, joacă un rol de căpetenie în viaţa producţiei unui stat. Pentru renaşterea încrederii, a spus d-sa, se cere eşirea din rezervă a deţinătorilor de capital mobiliar şi pentru aceasta propune un sistem de garantare a depunerilor prin crearea unui institut federal al băncilor. D-sa arată necesitatea imperioasă a controlului preventiv al operaţiunilor bancare, crearea unui serviciu comun de internaţiuni, care va reduce considerabil numărul debitorilor dubioşi, norme comune pentru unele operaţiuni şi clasificarea băncilor după natura, operaţiilor lor, deci organizarea repartizării creditelor după diferite categorii de producători. D. Virgil Petrescu, vicepreşedinte, a spus că mi se acordă problemei creditului atenţiunea cuvenită. Din cauza, greutăţilor întâmpinate de creditori în executarea creanţelor lor, băncile nu mai pot întreprinde aproape nimic şi ca consecinţă afacerile lor sunt astăzi reduse la ultima expresie. Crede că, mai mult ca oricând, este oportună convocarea unui congres general al tuturor băncilor din ţară, cari astăzi lâncezesc fără a avea siguranţa zilei de mâine, a încheiat d. Petrescu. D. D. Stambuliu, a comunicat că unele bănci au sesizat asociaţia că li s-au cerut de către organele locale ale institutului central o declaraţie că pentru efectele ai căror semnatari beneficiază de art. 1, 30, 50, 52 şi 81 din legea pentru lichidarea datoriilor agricole şi urbane, aflate în portofoliul său, băncile reescontatozite înţeleg să benficieze de dispoz. art. 49 din menţionata lege complectată cu dispoz. cuprinse în art 28 din legea pentru refacerea creditului şi că pentru aceste efecte, băncile îşi menţin girul, până la complecta lor lichidare şi aceasta în afară de aranjamentul făcut de ele cu creditorii. D. V. Deleanu, a spus că legiuitorul din 1934, ţinând să creeze mari organisme bancare şi-a spus că rolul micilor bănci româneşti va fi luat mâine de marile bănci. S’a luat apoi în discuţiune apropiatele alegeri dela Camera, de Comerţ şi Industrie din Bucureşti, hotărându-se în principiu ca asociaţia să desemneze candidaţii săi dintre susţinătorii consacraţi ai cauzei instituţiunilor de credit şi să spriji- ne lista acelor exponenţi ai clasei comerciale, cam pe lângă interesele lor specifice ca organizaţii profesionale. El a avut şi conştiinţa intereselor colective sprijinind, fără rezervă, acţiunea pentru refacerea creditului. D. preşedinte a cerut, faţă de importanţa chestiunilor la ordinea zilei, convocarea consiliului general al asociaţiei, care s’a fixat pe ziua de 10 Sept. a. c. Pentru foştii luptători în luna octombrie se vor aniversa 20 ani de la intrarea României în războiul lumei. Cu această ocaziune se va face şi inaugurarea Arcului de triumf. Foştii luptători trebue să ia parte la această manifestare naţională, ţinuta va fi cu decoraţii. Fiindcă nu toţi au obţinut până în prezent brevetele şi decoraţiunele Crucei Comemorative şi Victoria, sunt rugaţi a trimite asociaţiunei Făuritorii României Mari din Bucureşti str. Bârăţiei No. 31 datele: Numele şi pronumele, contingentul, unitatea de unde s-a demobilizat şi luptele în care a luat parte. Comemorarea unui jandarm-erou Festivitatea din comuna Târgşor-No? TARGŞORUL-NOU (Prahova). 29— Bri dimineaţă a avut loc în comuna Târgşoru-Nou o frumoasă manifestaţie ostăşească pentru comemorarea jandarmului-erou din această comună anume Voicu Ion, al cărui nume îl va purta postul de jandarmi din Târgşorul-Nou. Comemorarea s-a desfăşurat în prezenţa d-lui col. Milicescu Aurel, comandantul inspectoratului general al jandarmeriei Bucureşti şi a d-lor: maior Hariton, comandantul legiunii de jandarmi Prahova, căp. Mihail Ion, ajutor de comandant al regiunii Prahova, locot. Diaconu, comandantul secţiei Câmpina, maior Ananie, comandant ajutor al închisorii militare din Târgşor, căp. Peneş, de la aceiaşi închisoare, după cum şi primarul comunei, notarul, preotul, peste de jandarmi ai postului, locuitorii din comună şi din împrejurimi. Comemorarea s-a făcut din iniţiativa plutonierului major Manea Niculae, şeful secţiei Moreni. Serviciul religios a fost oficiat de preotul Cursaru Ion, iar muzica regimentului Mircea Nr. 32, a intonat rugăciunea şi a dat onorul. CUVÂNTAREA D-LUI MAIOR HARITON D. maior Hariton, comandantul legiunii din comuna Prahova, a făcut elogiul jandarmului plutonier erou Voicu Ion. Voicu Ion și-a început cariera în campania din 1913 impunându-se prin acte de vitejie pentru care a fost avansat caporal, apoi sergent. In campania din 1916 a fost făcut prizonier de bulgari la postul său, pe care n’a vrut să-l părăsească fără ,ordin. Internat într’un lagăr din Bulgaria, a fugit întorcându-se pe front în Moldova. In 1918 a fost numit şef de post în jud. Bălţi, unde cu ocazia urmăririi unor terorişti a fost ucis mişeleşte. Pentru eternizarea memoriei lui, inspectoratul generel al jandarmeriei a hotărît ca postul de jandarmi din Târgşorul Nou, să-i poarte numele. In întreaga ţară, până acum şase secţii de jandarmi şi 60 de posturi poartă numele acestor eroi. Iniţiativa aparţine d-lui general Barbu Pârâianu. După comemorare a avut loc o masă comună a ofițerilor care au luat parte la comemorare. Un automobil se răstoarnă in şanţul şoselei, in apropiere de Ploeşti Doi grav răniţi PLOEŞTI, 29. Un grav accident de automobil s’a întâmplat astă seară pe la orele 7, pe şoseaua naţională Ploeşti-Sinaia, în următoarele împrejurări: Un automobil turism, în care se afla la volan d. ing. Vătămanu, de la direcţia generală C. F. R. Bucureşti, se îndrepta cu mare viteză spre oraşul nostru. In apropiere de barieră, conducătorul maşinei, luând un viraj brusc spre a feri o căruţă cu lemne ce mergea înainte, aceasta s’a răsturnat în şanţul şoselei. Inginerul Vătămanu, isbindu-se cu capul de asfalt, s-a ales cu baza craniului sfărâmată. De asemenea, a mai fost grav rănit și un cumnat al inginerului Vătămanu, care se afla în mașină. In stare de comă, inginerul Vătămanu a fost internat la spitalul „Schüler“, iar celălalt rănit, al cărui nume ne scapă, a fost dus la spitalul „Boldescu“, reținut la chestură, in interesul cercetărilor, care se fac de către d. comisar Răducanu. Alt accident PLOEŞTI, 29. Un grav accident de automobil s’a întâmpla azi noapte la şoseaua naţională Ploeşti-Sinaia, la o depărtare de 2 km. de bariera oraşului nostru, în următoarele împrejurări: Maşina nr. 16.717 B., condusă de şoferul Ioan Grigore Vasile, mergând în plină viteză spre Câmpina, a surprins la o cotitură a şoselei, căruţa tânărului Ilie Tudor, în etate de 18 ani, de fel din comuna Hărsa, judeţul nostru. Căruţa a fost puternic isbită de partea dinainte a maşinei şi complect sfărâmată. Unul din cai a fost omorit. Tânărul Ilie Tudor, fiind aruncat la o distanţă de câţiva metri, s-a ales cu răni grave la cap şi pe corp. In stare disperată, victima a fost adusă la Ploeşti şi internată la spitalul „Boldescu”. Şoferul maşinei a fost arestat şi Df Wfdfi iATA ImormântQCG a lui Gh. Rafcoveanu SEBEŞ-ALBA, 30. — Zilele trecute, a avut loc in comuna Câlnic, înmormântarea rămăşiţelor pământeşti ale defunctului Gh. Rahoveanu, fost preşedinte de onoare al partidului naţional-ţărănesc din Alba. La trista solemnitate a luat parte un public numeros, precum şi o delegaţie a partidului naţional-ţărănesc compusă din protopopul I. Simu. A fost de stat; S. Cărpinişan, directorul gimnaziului din Sebeş, dr. Giurea, şeful sectorului Câlnic; Ioan Goţia, învăţător şi I. Moga. Au rostit cuvântări scoţând în relief meritele decedatului,rotopopul Vasile Oană și Ioan Simu. ŞCOLARE Direcţiunea liceului industrial „Domniţa Ileana“ Oradea, fostă şcoala profesională) face cunoscut că având în vedere transformarea şcoalei înscrierile s-au început mai târziu, deci vor continua până la 10 Septembrie crt. Examenele de admitere, bursă şi diferenţă se vor ţine între 10—15 Sept., după cum urmează: a) Elevele prezentate pentru Cl. I, vor susţine examen din: limba, română, matematică şi lucru după programa clasei TV-a a cursului primar. b) Elevele din cl. î şi n a liceelor şi gimnaziilor teoretice pot fi admise în clasele următoare a gimnaziului sau liceului industrial, după ce vor susţine un examen asupra maiorilor de specialitate, desen aplicat teoria meseriei, după programa gimnaziului industrial şi O probă practică asupra specialităţii urmate în şcoala ce au de bază. Vor prezenta şi un certificat din partea direcţiunii şcoalei de unde vin doveditor de practica făcută. c) Elevele absolvente ale cursului complimentar (şapte clase) sunt primite în clasa IIII, a gimnaziuluindustrial după ce vor susţine un examen din limba franceză asupra materiei din cl. I şi II a gimnaziului industrial şi asupra materiilor de specialitate (lucru) ca şi elevele cl. I şi II a licerelor şi gimnaziilor teoretice. d) Actualele eleve absolvente ale clasei a IV, a fostei şcoli profesionale pot urma mai departe în clasa V-a. Pentru orice informaţiuni, precum şi înscrieri doritorii se pot prezenta la cancelaria şcoalei str. General Heiban No. 9, între orele 9,1 în fiecare zi de lucru, sau se pot adresa în scris, la care Direcţiunea va răspunde — anexând şi o c. p. pentru răspuns cu adresa. Membrii delegaţiunilor ungare şi române, cari participa la conferinţa pentru reglementarea exportului de lemne, la masa pe care au luat-o împreună la casa de adăpost „Scropoasa“, din munţii Bucegi, cu ocazia escursiei pe care au făcut-ooile trecute. NUMIRI LA CAMERELE DE AGRICULTURĂ D. ministru al agriculturii şi domeniilor a făcut numirile şi confirmările de membri la Camerele de agricultură de mai jos: Camera de agricultură Lăpuşna: Ion ştefanco, corn. Sărata-Galbana; Theodor Darie, comn. Sireţi; Gh. Plămădeală, corn. Vorniceni. Camera de agricultură Rădăuţi: Braha Titus, Rădăuţi; Pavel Nimigean, com. Tereblegea-Veche; Ignat Motrescu, com. Vicov-de-Jos. Camera de agricultură Caliacra: Gabriel Slăvescu, ing. agr., autorul fermei Bazargic; Petre Zlater, ing. agr., preşedintele Sind. agr. Caliacra; Ion Mădularu Rogojina. Camera de agricultură Mureș: Moise Petric, corn. Teaca; Gh. Urlăcan, corn. Hodac; Ion Turcu, com. Săulia. Camera de agricutură Botoșani: Neculai Aritonovici, corn. Vlădeni; Ion Anastasiu, ing., com. Fântânele; Alex. Caligari, corn. Dumbrăveni. Camera de agricultură Tighina, Anton Maţariu, corn. Romaneşti; Dumitru Chipra, com. Cascalia; Zinovie Şupac, corn. Tvardiţa. Camera de agricultură Bălţi: Alexei Berov, com. Chişcăreni; Nicon Valuţă, corn. Hăsnăşeni; Ion Şotropa, oraşul Bălţi. Camera de agricultură Trei Scaune:, Alex. Sabău, ing. şi Francisc Vancea, com. Sf. Gheorghe, Alex. Axente, sen., com. Arad. CONFIRMAREA UNOR MEMBRI DE DREPT Camera de agricultură jud. Teleorman, Alecu Popescu, prefectul judeţului Teleorman; Victor Chisim, ultimul preşedinte al Camerii de agricultură, Roşiori-de-Vede; Stan Rădulescu, directorul Serv. agricol, T.Măgurele; I. Bulancă, inginer silvic, şeful ocolului silvic Roşiorii-de-Vede; Petrovici Marin, medic veterinar primar, T.Măgurele, Camera de agricultură jud. Făgăraş, Dr. Ioan Bârsan, prefectul jud. Făgăraş; preot Ştefan Halmaghi, ultimul preşedinte al Camerei, corn. Comana-de-Jos; Ilie Agârbiceanu, ing. agr. insp., directorul Serv. agricol Făgăraş; Dumitru Ionescu, şeful Ocolului silvic Făgăraş; loan Tatar, medic sanitar veterinar, Făgăraş. Camera de agricultură jud. Brăila, Eugen Stănescu, prefectul jud. Brăila, palatul admnistrativ Brăila; Stelian Nicolau, directorul Serv. agr., palatul agriculturi Brăila, Ocolul silvic Brăila, Ocolul silvic; Preot Dumitru Vasilescu, fost preşedinte al Camerei, com. Colţea, jud. Brăila; Crist. Bratosin, medic veterinar primar al jud. Brăila, str. Unirii No. 135, Brăila, Camera de agricultură jud. Baia, Vasile Ciurea, prefectul jud. Baia, domiciliul Fălticeni; Gheorghe Poprivici, ultimul președinte al Camerii de agricultură, com. Lespezi, jud. Baia; Gheorghe Năstase, directorul Serv. agr. Baia, domiciliul Fălticeni; Leonandi Eugeni, şeful Ocolului silvic Raşca; Dr. Iuliu Puşcariu, şeful Serv. sanitar veterinar Fălticeni, Camera de agricultură jud. Odorhei, Ing. agr. Peter Szakats, ultimul preşedinte al Camerei, corn. Tăuren, ing. agr. C-tin Pănescu, directorul Serv. agricol judeţean; Dr. Frederic Loptz, medic veterinar primar, Odorhei; Victor Niculescu, şeful Ocolului silvic Corund, domiciliul Odorhei. Camera de agricultură jud. Trei- Scaune: Dr. Valeriu V. Bidu, prefectul judeţului; preot Aurel Nistor, ultimul preşedinte al camerei; Take Peahală, directorul serv. agricol judeţean; Ion Creiţaru, ing. şef. silvic; Francisc Koos, medicul veterinar primar al judeţului. ■ Camera de agricultură jud. Braişov: Iancu Nan, prefectul judeţului; domiciliul corn. Zărneşti; Gheorghe Roşculeţ ultimul preşedinte ales al Camerei, domiciliul corn. Satu-Lung; Constantin Măzgăreanu, directorul serv. agricol Braşov; Virgil Frăţilă, ing. silvic, şeful ocolului silvic Braşov; Harte Noaghea, medic veterinar judeţean, Camera de agricultură jud. Buzău: C. Ionescu Tegăneanu, prefectul județului, str. Nae Stănescu Nr. 3, Buzău; Dobrică Marinescu, fost preşedinte al Camerei, corn. Pogoanele; N. Paraschivescu, directorul serv., agricol, str. N. I. Constantinescu No. 3- Gherschi Titus, inge. silvic, şeful ocolului Buzău; Nicolae Timoianu, medic veterinar primar, Mizil, str. Carol No. 52, Camera de agriculură jud. Prahova: Alex. C. Bondoc, prefectul judeţului, domiciliat in Ploeşti; Dumitru A. Ţigănescu, ultimul preşedinte al Camerii de agricultură, domiciliat in oraşul Urlaţi; Ioan T. Socolescu, directorul serv. agricol judeţean, domiciliat in Ploeşti; Ghiga Constantin, şeful ocolului silvic de regim Prahova, domiciliat in Ploeşti; Dr. veterinar Petre Sterescu, medic veterinar al judeţului, domiciliat in Ploeşti. . Camera de agricultura jud. R. Saraj; I Coşereanu, prefectul judeţului, ca delegat al consiliului judeţean ; C. Teodorescu-Chiţu, ultimul preşedinte al Camerii de agricultură, domiciliat in R.-Sărat; Alexandru Iarca, directorul serv. agrcol judeţean, domciliat in R.-Săat; Ion Hunceag, ing. silvic, domiciliat in R.-Sarat; Constantin Ionescu, medic veterinar primar al judeţului, domiciliat în R.-Sărat. „ Camera de agricultura jud. Dolj: Ionel Gârboviceanu, prefectul judeţului, str. Justiţiei, Craiova; D. Diţe■ seu, directorul serv. agricol judeţean, N. Marţian, ing. silvic, Craiova; M. Paveliuc ,preşedinte al ultimei Camere de agricultură, jud. Dolj; Eugen Georgescu, medic veterinar primar al jud. Dolj, calea Bucureştilor No. 171, Craiova. Camera de agricultură jud. Funia; Vasile Ţiroiu, prefectul judeţului, domiciliat în Focşani; Nicolai Jecheanu, senator, str. Regina Elisabeta No. 17, Focşani; ing. agr. ing. D. Constantinescu, directorul serv. agricol, Focşani, calea Cuza-Vodă; ing. silvic Petre Georgescu, şeful ocolului silvic Focşani; Gh. Constantinescu, medic veterinar primar, Focşani, Camera de agricultură jud. Roman; loan Hălăucescu, prefectul judeţului, str. Vornicul Done, Roman; dr. Ernest Ene, ultimul prşedinte al Camerei de agricultură, corn. Muncelu de Sus; Dumitru Filipescu, directorul serv. agricol, str. B. Dragoş, Roman; loan Varlam, dr. veterinar primar, str C. Negri, Roman; loan Varlam, dr. veterinar primar, str. C. Negri, Roman; C. Popescu Făurei, ing. silvicultor inspector, şeful ocolului silvic, str. C. A. Rosetti, Roman. Camera de agricultură jud. Cernăuţi: Gheorghe Vântu, prefectul judeţului, str. Mărăşeşti No. 27, Cernăuţi; I. Iacoban, ultimul preşedinte al Camerei de agricultură, str. Mărăşeşti No. 21; ştefan Wittmer, directorul Serv. agricol judeţean, str. General Prezan No. 2; Alexandru Popovici, medic veterinar primar al judeţului, str. Iancu Flondor No. 40; Mihai Boldur, inginer silvic consilier silvic, str. Şerban Vodă 10. Camera de agricultură jud. Tutova: Ion Guriţa, prefectul judeţului Tutova, Bârlad; C. Lupaşcu, ultimul preşedinte, cu domiciliul în corn. Blăgeşti jud. Tutova; Aurel Dumitrescu, directorul Serv. agricol Tutova, cu domiciliul în Bârlad; C. Gâlcă șeful ocolului silvic Bârlad, domiciliat în Bârlad; dr. V. Ciocan, medic veterinar primar al județului, cu domiciliul în Bârlad. Camera de agricultură jud. Durostor. Ing. agr. I. Dragodănescu din Serv. agricol Durostor, Camera de agricultură Botoşani: Georges Mavrocordat, prefectul judeţului, str. Kogălniceanu No. 5, Botoşani; Ioan Popovici-Bâznoşeanu, ultimul preşedinte al Camerei, corn. Albeşti-Botoşani; Bogdan Cerchez, directorul Serv. agricol judeţean str. Războeni No. 7, Botoşani; Al. Bulancea, şef ing. silvic, str. Dragoş- Vodă No. 6, Botoşani; Anibal Apostoliu, medic veterinar primar al judeţului, str. Unirii No. 4, Botoşani. Camera de agricultură Caliacra : Enric Voinescu, prefectul judeţului; Matei Ştefanof, ultimul preşedinte al Camerei; Sever Oinescu, directorul Serv. agricol Caliacra; Vasile Giuncu, şeful ocolului silvic Bazargic; dr. G. Popovici, medic veterinar primar, Camera de agricultură Suceava: Dimitrie Cojocariu, prefectul judeţului; Ion Kogâlniceanu, ing. agr. directorul Serv. agricol; Grigore Aricescu, ing. silvic, şeful ocolului silvic; Adolf Heitel, medic veterinar primar; Gavril Tutoraş, ing., ultimul preşedinte al fostei Camere de agricultură. Camera de agricultură Tighina : Alexandru Văleanu, prefectul judeţului Tighina, str. Regina Maria No. 6- 7. Supac, ultimul preşedinte al Camerei; Gh. Dimitriu, medic veterinar al jud. Tighina, str. Artur Văitoianu No. 6; Vasile Luscalov, directorul Serv. agricol Tighina; Dumitru Topor, şeful ocolului silvic, str. Regina Maria No. 2. Camera de agricultură Lugoj : Victor Curuţiu, prefectul judeţului Severin, domiciliat în Lugoj; Mihail Cloşan, ing. silvic, ultimul preşedinte al Camerei, corn. Ohababistra; Constantinescu A., directorul Serv agricol Severin, domiciliat in Lugoj; dr. Marin Groza, medic veterinar primar judeţean, domiciliat in Lugoj; Silaghi Coriolan, șeful ocolului reg. Severin, domiciliat in Lugoj. Adânc îndureraţii; Sara, soţie; Menachem cu Ida, Aba cu Eva, Zina şi Marcus Mohnblatt, Tina şi Herman Scharff, fii, fiice, nurori şi gineri; Beca şi Isa Wachtel cu copilul, Tili şi Joşca Stern cu copilul, Clara şi dr. Heim Goldfracht cu copilul, Cica şi dr. Elias Locker cu copiii Duţi şi Herman Bercovici, Marghit şi dr. Leo Mader, dr. Iacob Weinstein cu soţia Ana, Simon, Nana, Mony, Moşulică şi Titu, nepoţi, nepoate şi strănepoţi, precum şi familiile înrudite Wachtel, Stern, Goldfracht, Locker, Bercovici, Mader, Sehnblatt, Scharff şi Mateuţeanu anunţă trista veste a încetării din viaţă a scumpului lor Herşcu Weinstein săvârşit după o scurtă şi grea suferinţă in după amiaza zilei de Joi, 27 August 1936, în vârstă de 82 ani. Înmormântarea a avut loc Vineri, 28 August 1936 la cimitirul israelit din Vaslui. MUNCITORII ŞI PERSONALUL ADMINISTRATIV AL MORII H. WEINSTEIN & FII DIN VASLUI anunţă trista veste a încetării din viaţă a scumpului lor conducător şi fondator al instituţiunei Herşcu Weinstein în etate de 82 ani căruia îi vom păstra vecinica amintire şi recunoştinţă. Transmitem familiei îndurerate sincerele noastre condoleanțe. Citiţi Cuvântul Liber Ţinta voiajului Dv. intre 9—20 Sept. să fie o frumoasă călătorie în Italia. Prospecte . Oficiul „Cit“ cal. Victoriei 51 şi Biroul de Voiaj Inii, Erdes, Victoriei 168.  CORPUL PROFESORAL ŞI COMITETUL ŞCOLAR AL LICEULUI „GH. LAZAR” DIN BUCUREŞTI aduc la cunoştinţă cu profund regret încetarea din viaţă a PROFESORULUI Doctor I. GhiuM a fost preşedinte al Comitetului Şcolar al liceului Adânc îndureraţii. Elena soţie, liberia şi Elena copii, Marioara, Gogu şi Vasile fraţi, Maria, Nistor, Nicu, Ionel cumnaţi, anunţă rudelor şi prietenilor încetarea din viaţă a scumpului şi neuitatului lor soţ, tată, frate şi cumnat TRAIAN BULBUG Farmacist înmormântarea va avea loc Duminică, 30 August. Pătârlage, Ecaterina soţie, Ana, Iom, Reghina, frate şi surori, Elias cumnat, Ionel şi Lenuţa nepoţi, precum şi familiile înrudite au nemărginita durere de a anunţa pierderea prea timpurie a scumpului lor Andrei Partamaş Maestru tinichigiu în vârstă de 57 ani după o scurtă şi grea suferinţă, înmormântarea va avea loc ziua de 31 August la cimitirul reformat din şoseaua Giuleşti, corteiul pornind la, ora 3 p. m. din Stăiica Golească 33, îndureraţi: Mina, Rosa, Dina, Maria, Lotty, Bellimé fiice, Moritz, Adolphe, Nathan fii, precum şi nurori, gineri, nepoate, nepoţi, stră- nepoate, strănepoţi, anunţă cu duere încetarea din viaţă a scumpului lor SAIE FORSCHMIDT-STEINFELD în etate de 90 ani decedat după o scurtă suferinţă. Ceremonia Înmormântării va avea loc Duminică 30 August ora 3 precis. Cortegiul va porni din str. Atelierului 10 spre cimitirul Filantropia. Anna soţie, Viky, Alfred şi Dorina Perlmann, fiică, ginere şi nepoată, Dr. Mauriciu Levy şi Elias Levy, fraţi cu soţiile şi copiii, precum şi întreaga familie, au durerea să anunţe încetarea din viaţă a iubitului şi neuitatului lor Iacob (Iancu) Levy fost prim procurist al societăţii „Distribuţia“ înmormântarea va avea loc Duminică 30 August la ora 4 d. a. la cimitirul spaniol Bellu, unde va avea loc și serviciul divin. Corpul neînsuflețit este depus în capela cimitirului. Ceremonia religioasă a înmormântării va avea loc astăzi Duminică 30 August 1936, orele 4 d. a., la capela cimitirului israelit-spaniol Bellu, unde se află depus corpul defunctului Funcţionarii societăţii Distribuţia de Petrol au durerea să anunţe încetarea din viaţă a regretatului lor coleg şi şef IACOB (IANCU) LEV, fost prim procurist al societăţii Pensionar stins din viaţă Sâmbătă 29 August 1936, orele 5.20 dim. Direcţiunea Generală a Societăţii DISTRIBUŢIA DE PETROL anunţă cu durere încetarea din viaţă a regretatului IACOB (IANCU) LEW fost prim procurist al societăţii, Pensionar stins din viaţă Sâmbătă 29 August 1936, ora 5.20 dim. Ceremonia religioasă a înmormântării va avea loc astăzi Duminică 30 August 1936, ora 4 d. a. la capela cimitirului israelit-spaniol Bellu, unde se află depus corpul defunctului.