Dobrogea Nouă, octombrie 1961 (Anul 14, nr. 4093-4118)

1961-10-14 / nr. 4104

Pag. a 2-a în curînd, ciulinul cultural va fi gata OOO OOo . O vreme, lucrările la căminul X X cultural din comuna Gîrlița se fi fi desfășurau destul de încet. De qe aceea, comitetul executiv al Sfa X Xtului popular comunal, îndrumat de organizația de partid, a au luat măsuri pentru urgentarea fiilor. Datorită măsurilor luate, a fi organizării muncii, precum și a fi muncii voluntare pe care locu fi fi Horii o depun pe șantierul noii si fi construcții, lucrările au ajuns a fi la acoperiș. Pînă la 7 Noiemb si fi brie, locuitorii comunei Ghica fi a s-au angajat s-o dea în folosință, a C. V. VÄCARU, a fi coresp. 6 OO OOO ooo ooo ooo ooo Cea de-a II-a sesiune a Sfatului popular al orașului Constanța Să fie urgentată acțiunea de aprovizionare de iarnă a populației Una din problemele deosebit de importante analizate de deputații Sfatului popular al orașului Constanța în cea de-a III-a sesiune, care a avut loc recent, a fost aprovizionarea populației și a consumurilor colective (spitale, cantine, internate, creșe) cu mărfuri industriale, alimentare, legume și fructe pentru sezonul de iarnă. Aprovizionarea oamenilor muncii cu produse din abundență și variate constituie una din preocupările principale ale organelor locale de partid și de stat, ca urmare a traducerii în viață a Directivelor Congresului al II-lea al P.M.R. Avîndu-se în vedere cererea de consum a populației dezvoltîndu-se și mărindu-se rețeaua comercială, fondul de mărfuri pe anul acesta va crește, pînă la sfîrșitul anului, cu 15 la sută față de 1960. Grija deosebită a partidului și guvernului nostru față de ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii se reflectă și în planul de desfacere al comerțului de stat din orașul Constanța, care a fost realizat pe primele 9 luni în procent de 195,4 la sută, îndeplinirea lui de către toate unitățile organizației comerciale dovedește preocuparea comitetului executiv al Sfatului popular orășenesc și a lucrătorilor din comerț de a înfăptui sarcinile trasate de cel de-aI-lea Congres al P.M.R. în acest domeniu. Pentru aprovizionarea oamenilor muncii și a consumurilor colective în sezonul de iarnă, comitetul executiv al Sfatului popular orășenesc, cu sprijinul și îndrumarea comitetelor regional și orășenesc de partid, luat măsurile cuvenite. Astfel, pentru coordonarea acestei acțiuni, s-a format o comisie alcătuită din reprezentanți ai sectorului respectiv, au fost încheiate contracte cu furnizorii pentru diverse produse, au fost trimiși delegați care să urmărească urgentarea livrării acestora. Ca urmare a măsurilor luate, fondul de mărfuri ce se va desface pentru iarna aceasta va crește cu 24 la sută la legume și cu 30 la sută la fructe, față de anul 1960. In scopul asigurării unui belșug de produse lagumicole, s-a stabilit ca gospodăriile colective din raza orașului Constanța să-și mărească suprafața cultivată cu cartofi și legume cu 91 de hectare. Pentru iarna aceasta, se vor distriboui următoarele cantități de produse 6.100 tone de cartofi, 1.450 tone de varză, 420 tone de ceapă, 270 tone de fasole, 600 tone de rădăcinoase 1.600 tone de fructe etc. De remarcat că cea mai mare parte din produse va fi asigurată din producția locală a G.A.S.-urilor și gospodăriilor colective. Pînă la data de 8 septembrie, din cantitatea de cartofi contractată, s-au livrat 1.695 tone. Pe de altă parte, s-au luat măsuri pentru însilozarea a 2.200 tone de cartofi, 150 tone de ceapă, 70 tone de fasole, 150 tone de varză, 400 tone de fructe etc., asigurîndu-se în bună măsură spațiile necesare. Pînă în prezent, sau însilozat 568 tone de cartofi, 59 tone de ceapă și 70 tone de fasole. Și pe linia aprovizionării cu produse semiindustrializate se observă o oarecare preocupare. Astfel, la unele preparate, cum ar fi bulionul și foile de vită, planul a fost realizat și chiar depășit. De relevat e și faptul că, în sectorul produse alimentare, există creșterea volumului de mărfuri pe trimestrul IV a.c. cu 15 la sută, față de perioada corespunzătoare a anului trecut, astfel că populația orașului Constanța va avea la dispoziție : 1.200 tone de carne, 200 tone de preparate de carne, 250 tone de orez, 600 tone de ulei comestibil, 220 tone de brînzeturi, 900 tone de zahăr etc. Și în sectorul produse industriale s-au luat măsurile cuvenite. Pe trimestrul IV a.c., planul s-a cerut a fi suplimentat cu stofe, haine îmblănite, paltoane, mașini aragaz etc., iar unitățile de desfacere au fost aprovizionate cu cantități suficiente de tricotaje de bumbac și lînă, stofe de rochii și alte produse. Raportul și deputații care au luat cuvîntul în cadrul sesiunii au scos în evidență și unele aspecte negative privind aprovizionarea de iarnă a populației. Lipsa unor produse de pe piața orașului, cum ar fi gogoșarii, ardeii și varza roșie, a fost semnalată de majoritatea participanților la discuții. De asemenea, nu s-a impulsionat suficient livrarea cartofilor, astfel că nici 50 la sută din cantitatea planificată nu a fost asigurată. Același lucru se poate spune și despre aprovizionarea cu struguri a populației, care lasă mult de dorit, pentru faptul că O.C.I. „Aprozar'" (director — tov. Ristea Radu) nu s-a ocupat de asigurarea unei cantități îndestulătoare de struguri pe plan local. Dar, unii deputați, printre care Oglindă Dumitra, Giuvelegian Maria și alții, au criticat faptul că, în cartierele mărginașe, se aduc unele produse de slabă calitate, așa cum ar fi la unele unități din piețele Ahile Mihail și Filimon Sîrbu. „La magazinul „Gostat“ din piața Ahile Mihail, nu numai că mărfurile sunt de slabă calitate, dar și deservirea cumpărătorilor se face în mod cu totul necorespunzător“ — a spus tov. Ilie Nicolae. „De asemenea, în cartierele Elena Pavel și Coiciu, rețeaua comercială nu satisface în totalitate cerințele consumatorilor, iar prezentarea mărfurilor lasă mult de dorit“ — a spus, printre altele, deputata Negiiei Valentina. In cuvîntul ei, deputata Chiriacescu a recomandat comitetului executiv și comisiei permanente comerț și cooperație să studieze posibilitatea lărgirii spațiului la magazinul textil și la chioșcul de pîine din cartierul Anadolchioi. Iată clar că mai sunt unele deficiențe privind buna aprovizionare a oamenilor muncii. De ele, trebuie să țină cont comitetul executiv. Poate ar fi fost scoase la iveală și alte neajunsuri, dacă un număr mai mare de deputați ar fi vorbit despre aceasta problemă deosebit de importantă și la ordinea zilei. E necesar, așa cum s-a arătat în sesiune, să se ducă o susținută muncă de convingere a tuturor lucrătorilor din comerț, pentru o bună deservire a oamenilor muncii, pentru întărirea disciplinei în muncă. De asemenea, organizarea cet mai des a consfătuirilor între cumpărători și lucrătorii unităților comerciale s-a dovedit a fi deosebit de utilă și eficientă în îndreptarea unor deficiențe. Ajutorul comisiei permanente va fi, de asemenea, binevenit, în scopul aprovizionării cît mai bune a oamenilor muncii. Insistindu-se asupra îndeplinirii hotărîrii adoptate de sesiune, rezultatele nu vor mai fi umbrite de lipsuri, iar populația orașului Constanța va fi pe deplin aprovizionată pentru iarna aceasta. G. CLARA fotbal Farul Ferikoy Istanbul 2-1 (0-0) Farul a câștigat fără să convingă Farul Constanța a încercat joi să confirme o tradiție : comportarea sa bună în partidele amicale cu echipe i de peste hotare. Față de jocul de campionat prestat duminica trecută, echipa constănțeană a arătat un plus de entuziasm și voință și un ușor progres. Totuși, victoria Farului n-a readus optimismul în rîndurile suporterilor săi. Și în acest joc, au fost evidente o serie de lacune, mai ales în ce privește compartimentul ofensiv. Jocul a început în nota de dominare a Farului, care a legat jocul destul de bine, dar numai pe partea stingă, Moroianu fiind transformat într-un simplu spectator. Cu toate acestea, cel care are ocazia să deschidă scorul în minutul 9 este Moroianu, care, primind o pasă întîmplătoare, șutează puternic razant cu bara transversală. Echipa turcă contraatacă prompt și încearcă să pătrundă spre poarta lui Ghibănescu, dar fără succes. După ce echipa constănțeană ratează mai multe ocazii prin Olaru și Datcu, echipa oaspete are în minutul 31 o nouă ocazie de a înscrie, cînd Ridvan I reușește să treacă de Buzea, dar trage afară. Pînă la sfîrșitul reprizei, Farul mai are o ocazie clară în minutul 38 de a înscrie, dar Olaru, bine servit de Moroianu, trimite mingea cu capul în bară. In partea a doua, jocul este mai puțin animat, se greșește mai mult de ambele părți. Excelează în acest sens Olaru, care dă multe pase la adversar. Cei care înscriu sunt fotbaliștii turci. Profitînd de faptul că Florescu, ușor accidentat, ieșise pe tușă, ei atacă și, la o centrare a lui Ridvan II, Ridvan I, nestingherit, șutează puternic și înscrie : 1—0. După deschiderea scorului, Farul inițiază cîteva atacuri și, prin bunăvoința arbitrului V. Dumitrescu, în minutul 69, beneficiază de 11 m, pe care Moroianu îl ratează. Jocul constănțenilor devine tot mai nesigur, mai încîlcit, la care Mănescu, intrat în locul lui Datcu, și-aduce o contribuție însemnată, făcînd greșeli de începător. Asistăm la un joc? în care înaintarea constănțeană dă dovadă de aceeași exasperantă ineficacitate. Avem impresia că se reeditează jocul prestat în compania Chimiei din Govora. Abia în ultimele minute ale reprizei, cînd se pare ca atacul capătă un plus de siguranță, Farul reușește să înscrie prin Ciosescu (minutul 89) și Olaru (minutul 90), obținînd astfel o victorie norocoasă. Farul a ciștigat cu 2—1, atunci cînd nimeni nu se mai aștepta, la fel ca și în ultimul joc de campionat. In această întîlnire internațională (mai ales în repriza a II-a), s-a făcut simțită aceeași notă de nesiguranță și incertitudine in ce privește atacurile întreprinse de cvintetul ofensiv constănțean. Din nou, problema principală este ineficacitatea. Din cele 14 șuturi trase în prima repriză, numai 4 au fost pe poartă. De asemenea, trebuie să semnalăm un fapt nu tocmai plăcut. Unii atacanți, ca Ciosescu și Moroianu, care au șut și un bun simț al porții, au tras în această partidă la fel ca și în cea precedentă, mai puțin la poartă decât cei doi halfi. Atragem din nou atenția asupra faptului că echipa nu știe să fructifice loviturile de colț, cum nu-i mai puțin adevărat că loviturile libere sunt executate defectuos. Antrenorul A. Botescu trebuie să insiste la antrenamente asupra remedierii acestor lacune. In acest joc, s-au comportat bine Buzea, Brînzei, Florescu și Bibere. Din atac, n-au corespuns decit Ciasescu și parțial Datcu și Vasilescu, cit a jucat pe extremă. Moroianu, nefiind jucat, a fost mai puțin util echipei, și asta, din vina coechipierilor săi, Olaru a fost inegal. Publicul constănțean așteaptă de la el să se pregătească cu mai multă seriozitate, deoarece în ultimele meciuri a fost evidentă la el lipsa de pregătire fizică. Dintre jucătorii echipei oaspete, ne-au plăcut portarul Nejdet, extrema dreaptă Ridvan I și halful dreapta Hikmet. Au fost folosite următoarele loturi: FARUL : Ghibănescu, Buzea, Brînzei, Danciu, Florescu, Stancu, Straton, Bibere, Moroianu, Olaru, Ciosescu Datcu, Vasilescu, Mănescu , FERICOY : Nejdet, Sabri, Erdinci, Nihat, Erding, Hikmet, M. All, Ridvan I, Hüseyin, Adil, Ertük, Faruk, Manaccedtin, Ridvan II, Mai multă preocupare din partea deputatei Zilele trecute, deputata Zdrențu Elena s-a întilnit cu alegătorii din circumscripția orășenească Constanța nr. 165. Prezentând darea de seamă în fața alegătorilor, deputata a scos în evidență realizările care s-au obținut în orașul Constanța privind gospodărirea și înfrumusețarea acestuia, precum și realizările din circumscripție. Mulți dintre alegătorii care au luat cuvîntul au subliniat faptul că realizările din circumscripția nr. 165 puteau fi și mai mari, dacă deputata Zdrențu Elena manifesta mai multă preocupare față de propunerile lor. Astfel, tov. Danciu Neaga, Pop Sofia, Croitoru Neta și Mocanu Gheorghe au criticat pe deputată pentru că n-a cerut ajutorul sfatului popular, pentru înfăptuirea propunerilor cu privire la amenajarea străzilor Hurmuzache, Vulturului și altele, care pe timp de ploaie devin aproape impracticabile. Alegătorii l-au criticat pe gestionarul de la chioșcul ,,Aprozarului", care nu se ocupă de o bună aprovizionare, precum și faptul că T.C.E.H., care a executat unele lucrări în luna februarie a.c , a blocat, prin pămîntul scos, pătrunderea vehiculelor pe străzile Nicolae Milescu și Amzacea. ION SAFTA, coresp. Festivalul filmului sovietic în oraș și regiune In cadrul Festivalului filmului sovietic, miercuri seara, la cinematograful „Popular" din orașul nostru, a fost prezentat de către actorul Stancu Gheorghe de la Teatrul de stat Constanța, filmul „Cerul Balticei". A rulat apoi seria a 11-a a acestui impresionant film. Săptămîni ale filmului sovietic vor mai fi organizate și in reședințele raioanelor Tulcea și Medgidia. Ele vor începe la 16 octombrie și se vor desfășura, la Tulcea, la cinematograful „7 Noiembrie", iar la Medgidia, la cinematograful „Dobrogea". La Medgidia, vor rula in ordine filmele : ,,FAMILIA MI ANNARD", „DIN NOU DIMINEAȚĂ", „LIBELULA". ..PESCUITORI DE BUREȚI", „LUMINĂ LA FEREASTRA", „RAIDUL VĂRGAT" și ..CIRCUL", iar Tulcea : „LUMINĂ LA FEREASTATRĂ", ..FAPTELE EROICE ALE LENINGRADULUI". ..DIN NOU DIMINEAȚĂ", „FAMILIA NARD". ..PESCUITORII DEMI AN BUREȚI". ..OMUL NU SE PREDĂ" și „RAIDUL VAGART". Conferințe, simpozioane, întîlniri ale prieteniei Atit la Casa prieteniei românosovietice cit și în întreprinderile și instituțiile orașului nostru, au loc conferințe și simpozioane care trilejuiesc calde manifestări ale prieteniei de nezdruncinat ce leagă poporul nostru de popoarele U.R.S.S. La Casa prieteniei româno-sovietice, s-a desfășurat miercuri după-amiază un simpozion din ciclul de manifestări cu tema : „Totul pentru om, pentru fericirea omului", cu care altfel, a fost polarizat proiectul de Program al P.C.U.S. — document de excepțională importanță, pentru construirea comunismului în Uniunea Sovietică, pentru pace. In întreprinderile portuare și în celelalte întreprinderi ale orașului, la locurile de muncă, se citesc cu deosebit interes, din presa centrală și locală, materiale care vorbesc despre succesele obținute de poporul sovietic pe șantierele septenalului, în întîmpinarea celui de-al XXII-lea Congres al P.C.U.. Peste tot, se încheagă discuții în legătură cu zecile de obiective industriale care intră în funcțiune în reste zile în țara comunismului Si pe bună dreptate, căci așa cum lesne se poate vedea, prevederile septenalului se înfăptuiessc. Intr-un ritm nemaiîntîlnit, intr-un ritm care întrece cu mult prevederile. Cînd își Nu știu dacă vă mai reamintit!, tov. Dragomir, că, anul trecut, la căminul cultural al cărui director sîn sefi, se desfășura o activitate bogată pentru educarea tineretului, pentru ridicarea nivelului cultural al colectiviștilor.’ Locuitorii comunei își petreceau la cămin clipe plăcute în tovărășia brigăzii artistice de agitație Aveau o brigadă formată din tineri entuziaști și talentați, care au dus faima căminului cultural din Alimani. îmi amintesc că, anul trecut, această brigadă, din care făceau și departe, a ocupat locul I la un concurs organizat pe raion. Acestea au fost cîndva. Acum, nu se mai poate spune că mai sunt. Singur ați recunoscut acest lucru. Nu mai există brigadă de agitație care să dea programe artistice în fața colectiviștilor din sat, legate de munca lor, nu mai este nici echipă de dansuri și nici cor. La cămin, nu se mai țin de mult conferințe despre metodele agrozootehnice, despre evenimentele interne și internaționale. Tinerii din sat n-au mai ascultat de multă vreme o recenzie, n-au mai luat parte la vreun concurs distractiv. Degeaba vin ei în fiecare seară să vadă ce activități se desfășoară la cămin, că nu reușesc să vadă nimic. De ce nu se mai organizează nimic la cămin, tov. Dragomir ? Nu cumva în activitatea dv. s-au cuibărit nepăsarea, comoditatea și lipsa de răspundere ? Noi credem că da. Degeaba veți încerca să motivat că Sfatul popular comunal și Comitetul comunal de partid nu vă ajută în muncă, pentru că n-are să vă creadă nimeni. Anul acesta, dv. afi participat la o consfătuire pentru schimb de experiență cu toți directorii de cămine culturale, organizată la Oltina. La această consfătuire, au învățat multe lucruri bune, interesante. Întors de la Oltina, dv. n-ai aplicat nimic în practică. Ba, mai mult, cînd ați fost tras la răspundere de președintele sfatului popular și de secretarul organizației de partid, pentru comoditatea de care dați dovadă, ai luat o poziție nejustă, motivînd lipsa de activitate prin unele neajunsuri mărunte, cum ar fi: văruitul căminului, lipsa de scaune pe care să stea lumea etc. Noi suntem de acord că aceste neajunsuri sînt la căminul culturel din Rîimanu, dar aceasta nu înseamnă să vă cramponați de ele și s-o fine și una și bună ■ „Nu pot face nimic, dacă nu-i căminul văruit". Oare credeți că din acest motiv nu se va organiza activitati culturale plăcute, educative ? Nu putem trece cu vederea nici faptul că, dv., în loc să vă îndepliniți sarcinile de serviciu, ați preferat de multe ori să cîntați cu acordeonul la horă în sat sau la diferite petreceri, primind în schimb bani sau alte bunuri. N-afi procedat bine. Dv., tov. Dragomir, sinteți membru de partid și nu vă este îngăduit să vă abate și de la disciplina de partid, de la regulile moralei comuniste. Sînteți un om Înzestrat cu talent pentru muzică, pentru munca culturală Tînăr sînteți, putere de muncă aveți, trebuie numai să înlăturați nepăsarea și comoditatea. Faceți aceasta cil mai repede. Cereți sprijinul comuniștilor din sat, al tovarășului Enică Gheorghe, secretarul Comitetului comunal de partid. Căutați să aplicați în practică toate dispozițiile care vi se dau de către Sfertul popular comunal și de organele superioare. Dați dovadă de mai multă disciplină și maturitate politică. Procedind așa, li fi convins că veți reuși să înlăturați lipsurile și greșelile care dăinuie în activitatea dv., să obțineți succese frumoase în munca pe care o desfășurați. L. CONSTANTIN Scrisoare deschisă tov. Dragomir Vasile, directorul căminului cultural din comuna Alimanu face foc comoditatea ÎNTREPRINDEREA INSTALAȚII BUCUREȘTI ANGAJEAZĂ pentru București și marile șantiere din provincie : — INGINERI ȘI MAIȘTRI în specialitatea instalații electrice, automatizări, încălzire centrală și ventilație ; — TEHNICIENI pentru atașamente, cu practică îndelungată în lucrări industriale ; — NORMATORI pentru specialitățile instalații electrice, încălzire centrală și ventilație. De asemenea, ANGAJEAZĂ : — ELECTRICIENI pentru forță și aparate de măsură și control; — CALORIFERIȘTI pentru lucrări industriale ; — TINICHIGII de ventilație pentru lucrări industriale . — VOPSITORI DICO. Solicitanții se vor prezenta la sediul întreprinderii, str. Pictor Verona nr. 17, București, raionul I. V. Statin, la serviciul producție. Anul acesta, elevii Școii medii din orașul Hirșova învață intr-un nou construit după local de școală toate cerințelee arhitectonicii moderne. întreprinderea economică raională „Olga Bancic” Babadag, regiunea Dobrogea Vindenili repartiție Denumirea Dimensiuni sortimentului lungime diametrul cu Cozi baroase din corn 0,80—0,90 3—5 ,, ciocane n „ 0,80—0,90 3—5 „ baroase „ „ 0,55—0,65 8—4 n ciocane K „ 0,55—0,65 8—4 n baroase „ „ 0,95—1,10 4—7 „ ciocane „ „ 0,95—1,10 4—7 „ ciocane 0,40—0,50 2—3 Țapine 2,50—3,00 6—8 Cozi lopeți 1,20—1,40 4—4 „ greble 1,20—1,40 4—4 „ cazmale 1,10—1,26 4—6 „ tîrnăcoape 0,80—1,00 5—8 „ lopeți speciale 2,30—3,00 4—6 De asemenea, întreprinderea „Olga Bancic“ livrează cu repartiție și fără repartiție, din stoc, pavele normale. Doritorii se vor adresa la sediul întreprinderii din orașul Babadag, raionul Istria. DIRECȚIUNEA Pe lingă plata în numerar, puteți procura în schimb diverse mărfuri pe care le găsiți la achizitori și la casavanele organizate de către D.C.A. in raza fiecărui raion. DOBROGEÄ NOUÄ nr. 4104 Difuzarea cărții în luna marii prietenii A devenit o tradiție pentru toți lucrătorii din librăriile noastre, ca în Luna prieteniei romîno-sovietice să transforme librăriile în frumoase expoziții, pregătind pentru desfacere un bogat sortiment de cărți, în scopul satisfacerii depline a cerințelor cumpărătorilor. In această lună C.I.D.C. regionala Dobrogea organizează numeroase activități de popularizare și difuzare a cărții, în special a cărții sovietice, folosind forme și metode cît mai atractive. Librăria unde lucrează comunistul Margulis Natan arată în prezent ca o expoziție : cărțile din traducerea sovietică și cărțile din literatura română au fost aranjate în rafturi vizibile, cărțile fiind încinse cu banderole pe care scrie : „Trăiască prietenia romîno-sovietică !“, au fost selecționate o serie de cărți din traducere sovietică, care vor fi prezentate cumpărătorilor, au fost amenajate două frumoase vitrine festive, cu cele mai frumoase cărți sovietice și românești. De asemenea, utemistele Rizea Elena și Teodorescu Marin, vânzătoare la această librărie, au informat pe cumpărători, prin diferite metode, despre noutățile literare ce s-au pus în vînzare în cadrul Lunii prieteniei. Librăria nr. 10, unde muncește utemistul Pagale Gheorghe, a organizat standuri speciale la cinematograful „Popular“, unde are loc Festivalul filmului sovietic, precum și cu ocazia unor manifestări ce au avut loc în oraș în cadrul Lunii prieteniei romîno-sovietice. Personalul librăriei a hotărît să popularizeze la locul de muncă operele unor scriitori sovietici tineri. Astfel, în cadrul acțiunii: „Faceți cunoștință cu tinerii scriitori sovietici“, tovarășii Pagale Gheorghe și Eftimiu Maria au popularizat operele tinerilor scriitori sovietici Leonov, Vinogradovskaia, Muhtar Avezov, Askad Muhtar și alții. O mare importanță în popularizarea și difuzarea cărții în cadrul Lunii prieteniei romîno-sovietice o are expoziția-bazar de cărți care se va deschide în orașul Constanța. Publicul orașului, vizitînd această expoziție-bazar, își va putea procura ultimele noutăți literare. Pentru, popularizarea și difuzarea cărții la locul de producție, la I.M.U.M. și Fabrica de ciment din Medgidia, precum și la întreprinderea piscicolă din Tulcea, se vor deschide expozițiibazar de cărți. In orașul Mangalia, tovarășa Iordache Marin de la „Librăria noastră“ a popularizat prin stația de radioficare a orașului multe lucrări din literatura sovietică, ceea ce a dus la o mare afluență de cumpărători. N. DAN, C.L.D.C. Dobrogea SIMPOZION In după-amiaza zilei de 12 octombrie, la Casa prieteniei româno-sovietice, a avut loc un simpozion pe tema „Realizări tehnico-științifice ale Uniunii Sovietice în domeniul automatizării producției industriale". In cadrul acestui simpozion, inginerii Haras Ion, Duca Constantin, Petrescu Ion și Antonescu Ion au prezentat referate. C.L.D.C. regionala CONSTANȚA VA INVITA LA VIZITAȚI Expoziția - bazar a cărții organizată în cadrul manifestărilor din Luna prieteniei romînosovietice. Expoziția-bazar este deschisă între 15 octombrie și 7 noiembrie 1961 pe str. I.V. Stalin nr. 21 din orașul Constanța. Vizitați EXPOZIȚIA-BAZAR A CĂRȚII unde veți găsi UN BOGAT SORTIMENT DE CĂRȚI din literatura sovietică precum și lucrări din literatura noastră. IMPORTANT întreprinderea canal apă salubritate Constanța (I.C.A.S.) ANUNȚA ABONAȚII SAI că, începînd cu data de 1 octombrie a. c., ridicarea gunoaielor menajere în tot cuprinsul orașului Constanța se face după programul stabilit prin serviciul salubritate, fără a se mai suna clopoțelul. Personalul însărcinat cu ridicarea gunoaielor menajere se prezintă la fiecare abonat în parte, ridicînd cutiile cu gunoaie menajere și explicînd programul de urmat. Rugăm abonații de a nu mai scoate lăzile pe stradă și a sprijini acțiunile întreprinse de organele noastre. DIRECȚIUNEA ANUNȚ FABRICA DE CIMENT MEDGIDIA ANGAJEAZĂ PRIN CONCURS: MAIȘTRI MECANICI TEHNOLOGICei interesați vor depune la serviciul cadre, următoarele acte: - Cerere de înscriere la concurs, - certificat de naștere tip R.P.R. - diploma de absolvire a unei școli tehnice de maiștri în specialitatea respectivă sau a unei școli echivalente, autobiografia. Tematica este cea comunicată de C.S.C.A.S.D.CM.C. Concursul se va ține la data de 10 noiembrie 1961, ora 10,00 la sediul fabricii. DIRECȚIUNEA