Dobrogea Nouă, septembrie 1971 (Anul 24, nr. 7165-7190)

1971-09-19 / nr. 7181

A DOBROGEA NOUA nr. 7181 Vizita de lucru a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în județul Caraș - Severin Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU (Urmare din pag. 1) fundamentală — partidul nostru comunist răspunde, totodată, și în datoririlor sale internaționale. Trebuie să dezvoltăm colaborarea cu țările socialiste, cu partidele comuniste, cu toate forțele antiimperialiste, să contribuim la creșterea influenței și prestigiului socialismului in lume, la asigurarea păcii și colaborării între popoare. (Vii aplauze). De altfel, uzina dumneavoastră are nu numai o experiență îndelungată in producerea metalului, ci și o veche și bogată istorie de luptă revoluționară. încă In 1848 s-a constituit aici Asociația de întrajutorare a muncitorilor, iar cu 20 de ani mai tîrziu, in 1868, s-a afiliat Asociației generale a muncitorilor, care avea legături cu Internaționala I. Aveți deci tradiții nu numai in producerea metalului, st ?. tradiții revoluționare, de luptă împotriva asupririi capitaliste, imperialiste, pentru dreptate socială și națională, pentru o viață mai bună. (Aplauze puternice). Nu aș putea, de asemenea, să nu menționez că in 1918 muncitorii de la „Oțelul Roșu“ s-au pronunțat pentru unirea cu România, pentru formarea statului nostru național unitar. (Aplauze puternice, îndelungate). Știm că în anii ilegalității „Oțelul Roșu“ a constituit întotdeauna un puternic centru muncitoresc, revoluționar, iar după 23 August a jucat, alături de celelalte centre revoluționare din această parte a țării, un rol important atît în lupta pentru cucerirea puterii politice, cit și în edificarea societății socialiste. Iată de ce am deplina încredere că intregul colectiv al Uzinelor „Oțelul Roșu“ va ști să-și realizeze în cele mai bune condițiuni sarcinile de producție și, totodată, să transpună cu cinste în viață hotărîrile partidului nostru privind îmbunătățirea activității politiciideologice, dezvoltarea conștiinței socialiste a tuturor celor ce muncesc. (Vii aplauze). Aveți o organizație de partid care numără circa 1.100 de membri, un colectiv puternic care știe să unească eforturile tuturor oamenilor muncii din uzină. Sunt convins că in frunte cu comuniștii, întregul dumneavoastră colectiv își va îndeplini sarcinile mari ce îi revin și, totodată, își va aduce contribuția la dezvoltarea solidarității cu oamenii muncii de pretutindeni, la lupta tuturor forțelor antiimperialiste pentru progres social și pace. (Aplauze prelungite). Aș dori să adresez felicitări întregului colectiv de la „Oțelul Roșu“ pentru distincția acordată astăzi de Consiliul de Stat. Considerăm că prin decorarea uzinei cu Ordinul „23 August“ clasa I, am decorat întregul ei colectiv, că aceasta constituie o apreciere pe care partidul și statul nostru o dau muncii depuse de toți cei ce lucrează în această uzină. (Aplauze prelungite, urale). Doresc, de asemenea, să felicit pe tovarășul distins astăzi cu titlul de Erou al Muncii Socialiste, pe ceilalți tovarăși cărora li s-au lnminat, cu acest prilej, — sau li se vor înmina în zile următoare — ordine și medalii ale Republicii Socialiste România , le urez tuturor noi și mari succese in activitatea lor îmi exprim speranța că aceste distincții vor fi înțelese atit ca o apreciere a activității desfășurate pînă acum, cit și ca o expresie a încrederii in capacitatea oamenilor muncii de aici de a asigura îmbunătățirea activității generale pentru îndeplinirea sarcinilor ce le stau in țară. Sunt convins că toți cei ce muncesc din acest vechi centru siderurgic vor acționa in așa fel incit la sfîrșitul cincinalului, uzina să se prezinte cu realizări cit mai bune in toate domeniile, să ocupe un lot fruntaș in rîndul colectivelor siderurgice. (Aplauze prelungite). Și, nnti'în ca, simiîpma, îmrhini prea, vizitei pe care am făcut-o in aceste zile în județele Mehedinți și Caraș- Severin și după festivitățile care au avut loc ieri la Reșița cu prilejul împlinirii a 200 de ani de existență a acestor uzine, aș dori să mulțumesc tuturor locuitorilor din localitățile pe unde am trecut pentru puternicele manifestări și sentimentele calde cu care am fost întâmpinați pretutindeni. în toate acestea noi vedem o expresie a profundei lor încrederi — ca, de altfel, a întregului popor — în partidul nostru, a hotărîrii de a face totul pentru înfăptuirea in viață a politicii marxist-leniniste — interne și externe — a Partidului Comunist Român. (Aplauze puternice, îndelungate), în încheiere doresc, încă o dată, să vă urez noi și mari succese in activitatea dumneavoastră, multă sănătate și fericire !Aplauze puternice, îndelung repetate. Se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“. Cei prezenți la adunare ovaționează minute un șir nenf.nn nartist, pentru Comitetul Central, pentru secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu). ——— ......——1 (Urmare din pag. 1) bucurie de a avea in mijlocul lor pe conducătorul partidului și statului, dragostea și recunoștința față de conducerea partidului și statului pentru grija ce le-o poartă. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți oaspeți sunt invitați să viziteze noua uzină în care procesul de producție se desfășoară concomitent cu lucrările de construcții și montaj. La intrare se află o imensă pancartă pe care este înscrisă urarea „Bine ați venit în mijlocul nostru, iubiți conducători de partid și de stat“. Muncitori și muncitoare înconjoară pe oaspeți și le oferă buchete mari de flori. Sunt de față ministrul industriei construcțiilor de mașini, Ioan Avram, primul secretar al Comitetului orășenesc Caransebeș al P.C.R., Nicolae Magda, și colectivul de conducere al uzinei. Vizita în întreprindere începe cu o prezentare a profilului unității și a stadiului de construcție. Prin intermediul unor grafice și machete, directorul uzinei, ing. Vasile Uscat, arată că, în final, întreprinderea va produce anual 66.000 tone construcții metalice pentru hale industriale și pentru alte nevoi ale economiei naționale, precum și diferite ansamble sudate pentru construcția de mașini. In prezent, uzina este intrată parțial în funcțiune pentru o capacitate anuală de 20.000 de tone. Se vizitează prima hală de producție intrată în funcțiune. Ea ocupă o suprafață de aproximativ 45.000 mp pe care sunt amplasate utilaje moderne, purtînd în marea lor majoritate marca unor uzine constructoare de mașini din țară. Tovarășul Nicolae Ceaușescu discută cu muncitorii asupra unor probleme legate de procesul de producție, de condițiile de muncă și de viață, se interesează de stadiul îndeplinirii primelor sarcini de plan și recomandă constructorilor de mașini să aibă tot timpul în atenția lor folosirea rațională a mașinilor cu care lucrează, a suprafețelor destinate procesului tehnologic, în vederea sporirii productivității muncii și a producției de construcții metalice. — Aveți posibilități, spune tovarășul Nicolae Ceaușescu, să depășiți producțiile planificate. In legătură cu viitoarele construcții care vor întregi uzina în următoarele etape de dezvoltare din actualul plan cincinal — alte 5 hale de producție, o fabrică de oxigen cu o capacitate de 250 metri cubi pe oră, o centrală termică, — oaspeții sunt informați că lucrările se desfășoară din plin, corespunzător graficului de producție la zi. Apreciind succesele de pînă acum, secretarul general recomandă constructorilor să găsească cele mai bune soluții pentru scurtarea termenelor de intrare în funcțiune a tuturor obiectivelor industriale prevăzute pentru această uzină, să se îngrijească din timp de continuarea lucrărilor în același ritm și pe timpul iernii, să folosească pe scară largă prefabricatele, care asigură o productivitate mare in construcții. In încheierea vizitei, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat sunt înconjurați din nou de muncitorii, tehnicienii și inginerii uzinei. Secretarul general al partidului se mulțumește pentru primirea călduroasă făcută, le urează noi succese în muncă, multă sănătate și fericire. Sosind în comuna Obreja, oaspeții sînt întîmpinați la intrare de tineri călăreți ce poartă cu mîndrie pe piepturi panglica tricoloră. Fete și flăcăi in costume naționale înconjoară — ca un adevărat brîu viu — pe secretarul general al partidului. Primarul comunei, Todor Drăgan, adresează cuvinte de bun venit. Un bătrîn țăran cooperator, Ion Țîțan, oferă, după datina străbună, pîrfie și sare, întreaga suflare a comunei, precum și țăranii cooperatori din satele din preajmă își exprimă, prin puternice urale și ovații, sentimentele de profundă recunoștință și dragoste față de partid și conducătorul său, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Adresîndu-se secretarului general, președintele cooperativei, ing. Petru Sava, înfățișează dezvoltarea unității, preocupările și perspectivele marii lor gospodării. C.A.P. Obreja are un profil complex — agricol, zootehnie și pomicol. Obrejenii vorbesc cu satisfacție și despre dezvoltarea comunei lor, unde 93 la sută din case sunt noi, unde s-au construit în ultimii ani 4 școli, 4 cămine, două complexe comerciale. Țăranii cooperatori își iau un călduros rămas bun de la oaspeți, ovaționând, aplaudind, rostind cu dragoste numele secretarului general al partidului. In dar, sunt oferite frumoase ștergare și costume naționale, cusute în fir, în motive specifice folclorului bănățean. Tovarășul Nicolae Ceaușescu urează locuitorilor comunei multă sănătate, fericire, succese tot mai mari. In vechiul centru muncitoresc Oțelul Roșu, al cărui trecut, prezent și viitor s-au legat și se leagă organic de existența uzinei ce-i poartă numele, oamenii muncii români, germani, maghiari și de alte naționalități, care lucrează aici, înfrățiți în muncă și în idealuri, primesc cu o deosebită căldură și bucurie pe secretarul general al partidului, venit în mijlocul lor pentru a sărbători împreună împlinirea a 175 de ani de existență a metalurgiei pe aceste meleaguri. La intrarea în Uzina „Oțelul Roșu“, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat sínt salutați de Nicolae Agachi, ministrul indus triei metalurgice, Ioan Cozmuță, prim-secretar al Comitetului orășenesc de partid, de membri ai comitetului de direcție și ai comitetului de partid, de reprezentanți ai organelor locale și de numeroși siderurgiști. Directorul uzinei, inginerul Takacs Otto, prezintă succesele cu care colectivul întreprinderii cinstește aniversarea, face un scurt istoric al evoluției producerii și prelucrării metalului, transformărilor petrecute în viața unității și a celor care muncesc aici. O mică expoziție prezintă produsele pe care le fabrică metalurgiștii Oțelului Roșu. In continuare, se vizitează hala laminorului de platine, unde se realizează semifabricate pentru producerea tablei subțiri laminată la cald, folosită în diverse domenii ale economiei. In fața machetei uzinei, are loc o discuție referitoare la perspectivele de dezvoltare în actualul cincinal a acestei bătrîne, dar astăzi întinerite vetre industriale, modul cum se transpun în viață indicațiile deosebit de importante pe care le-a dat secretarul general al partidului la întîlnirea cu lucrătorii și cadrele de conducere din întreprinderile metalurgice și constructoare de mașini din luna aprilie a acestui an, cu privire la necesitatea dezvoltării Uzinei „Oțelul Roșu“ pentru ca ea să-și aducă o contribuție tot mai substanțială la asigurarea cu me tal a economiei noastre naționale. In cadrul discuției care are loc, se subliniază necesitatea devansării termenului de construcție a noii oțelării, ținînd seama de interesele generale atît ale uzinei, cît și ale economiei naționale. Tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă conducerii ministerului și uzinei să ia toate măsurile pentru realizarea investițiilor prevăzute in actualul cincinal, fapt care va contribui la asigurarea unei producții sporite de oțel, într-o gamă mult diversificată. In același timp, s-a indicat să se găsească cele mai corespunzătoare soluții pentru utilizarea cu maximum de eficiență economică a vechilor construcții. Este apreciat faptul că noile instalații de la Oțelul Roșu vor fi proiectate de către institutele noastre de specialitate și că marea majoritate a utilajelor vor fi realizate de industria noastră constructoare de mașini. In încheierea vizitei, gazdele roagă pe secretarul general al partidului să semneze pe prima pagină a cărții de onoare a Uzinei „Oțelul Roșu“, dedicată aniversării a 175 de ani de metalurgie pe aceste meleaguri. Tovarășul Nicolae Ceaușescu scrie : „Cu prilejul împlinirii a 175 de ani de existență a uzinei și pentru realizările obținute în producție în anii construcției socialismului, adresei muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor Întregului colectiv precum și conducerii Uzinei „Oțelul Roșu“ cele mai calde felicitări și le urez noi și însemnate succese în îndeplinirea sarcinilor mari și de răspundere ce le revin la actualul cincinal, multă sănătate și fericire“. în semn de amintire a vizitei făcute în acest moment aniversar, directorul uzinei înmînează secretarului general al partidului, în numele colectivului de siderurgiști, un album cuprinzând imagini din istoricul întreprinderii, al mișcării muncitorești de pe Valea Bistrei. Este, de asemenea, oferită o minunată vază, sculptată cu măiestrie de metalurgistul Mircea Munteanu, urmaș al unei vechi familii de siderurgiști din uzină, reprezentând un topitor turnînd o probă de oțel. Pe tot parcursul vizitei, în uzină, metalurgiștii primesc cu o deosebită căldură pe secretarul general al partidului. Oțelari, laminoriști, tineri și vîrstnici, oferă tovarășului Nicolae Ceaușescu buchete de flori, ii urează multă sănătate, ii mulțumesc pentru cinstea făcută de a le vizita întreprinderea, pentru grija neobosită față de condițiile lor de muncă și de viață — vom răspunde prin fapte, prin noi succese in muncă acestei griji, spun oamenii. In hala de bare trase, are loc un miting consacrat sărbătoririi a 175 de ani de siderurgie la Oțelul Roșu. Apariția la tribună a tovarășilor Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe ,... Maurer, al celorlalți conducători de partid și de stat este întâmpinată cu puternice și îndelungi aplauze, cu ovații și urale. Mitingul este deschis de tovarășul Trandafir Cocâriă, primsecretar al Comitetului județean Caraș-Severin al P.C.R. Sub cupola vastei hale, răsună minute în șir „Ceaușescu-P.C.R., Ceaușescu și poporul“. Are loc solemnitatea înmînării unor ordine și titluri ale Republicii Socialiste România, conferite cu prilejul aniversării a 175 de ani de activitate neîntreruptă a uzinei, pentru contribuția adusă la industrializarea țării și participarea activă la opera de construire a socialismului în patria noastră. înaltele distincții au fost înmînate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Secretarul Consiliului de Stat, tovarășul Constantin Stătescu, a dat citire decretelor Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România prin care se conferă Ordinul „23 August“ clasa X Uzinei „Oțelul Roșu“, precum și titlul de Erou al Muncii Socialiste și medalia de aur „Secera și Ciocanul“ tovarășului Ilia A. Lințu. De asemenea, prin Decret al Consiliului de Stat, pentru merite deosebite în muncă, cu prilejul aniversării a 175 de ani de activitate neîntreruptă a Uzinei „Oțelul Roșu“ au fost conferite 30 de ordine ale Republicii Socialiste România și 60 de Medalia Muncii unor muncitori, maiștri, ingineri, tehnicieni, economiști, funcționari, unor foști muncitori ai uzinei. Au luat apoi cuvîntul Otto Takacs, directorul Uzinei „Oțelul Roșu“, Ilie Lințu, maistru principal la secția oțelărie, Victor Hovancsak, muncitor la Uzina „Oțelul Roșu“, și Silvia Margan, profesoară la liceul din Oțelul Roșu. Primit cu puternice aplauze, în aclamații și ovații, a luat cuvîntul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU. Cuvîntarea secretarului general al partidului a fost urmărită cu atenție, cu un deosebit interes de cei prezenți, care au subliniat-o în dese rînduri cu îndelungi aplauze, cu puternice ovații și urale, exprimîndu-și unanim dragostea lor față de partid, de conducerea sa, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, față de Republica Socialistă România. Participanții la miting manifestă în același timp adeziunea lor totală la politica internă și externă a partidului și statului nostru, hotărîrea de a milita în spirit comunist revoluționar la edificrea societății socialiste multilateral dezvoltate in patria noastră. După vizita de la Uzinele „Oțelul Roșu“, conducătorii de partid și de stat se întorc la Caransebeș, unde sunt întîmpinați cu vibrante simțăminte de dragoste. . Inovațiile mulțimii care se află de-a lungul străzilor, în ciuda ploii care nu contenește, oaspeții se îndreaptă spre piața centrală a orașului, împodobită sărbătorește. Aici, se află numeroși localnici care au ținut săsalute, din toată inima, pe conducătorii partidului și statului. O gardă de onoare, formată din militari ai forțelor noastre armate, din membri ai gărzilor patriotice și tineri din detașamentele de pregătire pentru apărarea patriei, prezintă onorul comandantului suprem al forțelor noastre armate. Tovarășul Nicolae Ceaușescu primește raportul și trece în revistă garda de onoare. Miile de oameni ai muncii, aflați în piață, flutură buchete de flori, scandează numele conducătorului iubit al partidului și poporului nostru, adresează urări la adresa P.C.R. și a patriei socialiste. In cursul după-amiezii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat s-au înapoiat în Capitală. Pe aeroportul Băneasa erau de față tovarășii Paul Niculescu- Mizil, Gheorghe Rădulescu, Dumitru Popescu, Mihai Gere, Vasile Patilineț, Ion Stănescu. ☆ Vizita de lucru făcută timp de trei zile de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de ceilalți conducători de partid și de stat în județele Mehedinți și Caraș-Severin s-a desfășurat în atmosfera însuflețitoare a puternicului entuziasm patriotic, a primirilor pline de căldură și dragoste pe care zeci și zeci de mii de oameni ai muncii — români, germani, maghiari, sîrbi — de pe aceste frumoase meleaguri ale țării le-au făcut oaspeților dragi. Asemeni tuturor întâlnirilor secretarului general cu cei ce muncesc din patria noastră, și acestea au demonstrat în mod strălucit unitatea de nezdruncinat dintre partid și popor, faptul că toți fiii pământului românesc, fără deosebire de naționalitate, văd în Partidul Comunist Român exponentul, aspirațiilor lor vitale, conducătorul încercat pe drumul făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. Am fost martorii unor emoționante manifestări de stimă, prețuire și dragoste profundă față de conducătorul partidului și statului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, expresie a simțămintelor nutrite de întregul nostru popor. Oamenii muncii din județele Mehedinți și Caraș-Severin și-au reafirmat și cu acest prilej hotărirea de a-și spori eforturile alături de cei ce muncesc din întreaga țară, pentru a da viață istoricelor hotăriri ale Congresului al X-lea al partidului, de a înfăptui neabătut politica internă și externă a partidului și guvernului pusă în slujba înfloririi României socialiste, a cauzei socialismului și păcii. (Agerpres) Pag. a 3-a ✓ Conferința județeană a Organizației pionierilor (Urmare din pag. 1) școlilor pentru deschiderea noului an de invățămint, ca și numeroase alte manifestări proprii acestei vîrste, s-au bucurat de adeziunea tuturor pionierilor din județ, au fost prețuite de părinți și educatori, au contribuit la creșterea stimei și prestigiului de care se bucură organizația revoluționară a copiilor din patria noastră. A devenit o tradiție organizarea periodică de către Consiliul județean al Organizației pionierilor a unor expoziții care să pună in valoare activitatea copiilor în cercuri, iar una dintre acestea, a subliniat informarea prezentată, a fost onorată de prezența secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, care a avut cuvinte de caldă apreciere la adresa activității celor mai tineri cetățeni ai județului nostru, iart referatul a citat acest moment solemn al întâlnirii conducătorului iubit al partidului și poporului cu pionierii constănțeni, delegații la conferință au izbucnit în aplauze și spontan întreaga sală a intonat un cinstec închinat partidului. Pe fețele tuturor se citea emoția, bucuria dar și hotărîrea lor de a sluji cu devotament, în spirit revolutionar idealurile patriei socialiste, ale partidului comunist. Aceste sentimente s-au desprins din cuvintele sincere, încărcate de emoția răspunderii rostite in cadrul conferinței de către numeroși pionieri care au vorbit despre munca lor din detașamente și unități, au făcut propuneri judicioase privind îmbunătățirea Proiectului de Statut al Organizației ce urmează să fie adoptat la Conferința Națională a Organizației Pionierilor ce va avea loc in luna octombrie a acestui an. Pionierii Emanuela DUMITRESCU, din Medgidia, Elena ZMARANDESCU, de la Moșneni, Ghiocel MANEA, din Medgidia, Liliana IVANOV, din comuna Mihail Kogălniceanu, Sorin DUMITRESCU, din Cernavodă, Camelia VULTUR, din Constanța, Nicolae NEMIRSCHI, din Agigea, Constantin NEGRILA, fie la Hirșova, ca și numeroși alți participanți la discuții, au împărtășit din experiența detașamentelor și unităților în care activează, au judecat critic neajunsurile din munca lor, angajîndu-se în fața conferinței de a urma cu credință nezdruncinată îndemnul partidului de a fi urmași de nădejde ai operei de edificare a socialismului pe care o înfăptuiesc părinții lor, de a pune in slujba idealului comunist către care se îndreaptă România întreaga lor capacitate de muncă. Un emoționant îndemn au adresat pionierilor, uteriștii Aurica CUMPĂRATU, muncitoare textilistă la întreprinderea integrată de lună, Nineta GUSTEA, elevă la Liceul nr. 2 Constanța, și Aura VÎRTEJANU, de la Liceul nr. 1 „Mircea cel Bătrin“. In încheierea lucrărilor conferinței a luat cuvîntul tovarășul Virgiliu RADULIAN, care a felicitat pe delegați și prin e întreagă organizație pionierească din județ în numele Consiliului Național al Organizației Pionierilor. Relevind răspunderea care revine celor mai tineri cetățeni ai patriei, tovarășul Iaduban a spus : ..Să nu precupețiți nici o clipă din viața voastră pentru a dovedi dragostea și atașamentul față de partid, față de secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu : închinați patriei nu numai frumusețea și gingășia vîrstei voastre frumoase ci și priceperea, spiritul vostru inventiv, întreaga voastră capacitate de muncă. Să nu se stângă din inimile voastre niciodată flacăra spiritului revoluționar, sentimentul iubirii de patrie, al slujirii ei cu devotament. Fiți demni de misiunea care v-a încredințat-o partidul, aceea de a fi constructorii de nădejde ai comunismului in patria noastră !“. In această însuflețită atmosferă conferința a adresat o chemare patriotică pionierilor din toate școlile județului. După închiderea lucrărilor conferinței a fost vizitată expoziția pionierilor din județul Constanța, deschisă in sălile Casei pionierilor. Vom perfecționa neîncetat producția și desfacerea bunurilor de consum (Urmare din pag. I) me, dispozitiv pentru scos sîmburi de fructe, râzătoare pentru curățat pește, multiple obiecte casnice din aluminiu, toate realizate de I. M. „Energia“. I.P.A.T.-ul, o altă unitate aparținând Direcției județene de industrie locală, prezintă obiecte din sticlărie, produse decorative din mase plastice, corpuri de iluminat etc. Mai sunt prezentate folii ornamentale din poliester, vitralii, o nouă băutură răcoritoare auicreola. O mare parte din produsele prezentate sunt modele noi, care, in funcție de cerințele consumatorilor, vor fi introduse in producția de serie. Ne vom strădui ca prin urgentarea introducerii lor în fabricație, ca și prin continuarea eforturilor de asimilare a altor produse, să răspundem chemării formulate în scrisoarea adresată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a satisface cit mai bine nevoile casnice și de consum ale populației, de a folosi mai bine capacitățile de producție de care dispunem, resursele de materii prime de pe cuprinsul județului. Prin organizarea mai bună a muncii in fiecare din întreprinderile noastre, prin investigarea mai profundă a cerințelor populației pe plan local ne vom spori aportul la îmbunătățirea aprovizionării populației cu bunuri de consum de folosință îndelungată. Ing. Gh. BALOȘ, directorul Direcției județene de industrie locală Constanța Creșterea nivelului deservirii populației — o sarcină a fiecărui lucrător Chemarea lansată in scrisoarea adresată de tovarășul Nicolae Ceaușescu se referă, in egală măsură, și la unitățile din comerț, ce asf“ă desfacerea bunurilor de consum, ajungerea lor în condiții bune la populație. Rezultatele ochimice pină în prezent de unitățile I.C.S. „Metalo chimice“ demonstrează preocuparea pentru buna deservire a populației, pentru aprovizionarea in timp util cu mărfurile necesare. Astfel, pînă în prezent volumul realizărilor obținute la desfacerile de mărfuri cit și la economii și beneficii s-au situat peste nivelul angajamentelor asumate la fiecare din acești indicatori. Cu toate acestea, in activitatea noastră și-au mai făcut joc și finele neajunsuri, atit in ceea ce privește organizarea producției și a muncii, cit și în lărgirea sortimentației de produse pe care le desfacem către consumatori. In acest sens, al eliminării tuturor deficiențelor scrisoarea tovarășului Nicolae Ceaușescu reprezintă pentru noi un îndemn ce ne mobilizează pentru perfecționarea activității viitoare. De altfel, preocupările actuale ale colectivului de salariați din întreprinderea noastră converg tocmai în acest sens. In această perioadă avem in centrul atenției — pe de o parte continuarea aprovizionării unităților de pe litoral— Eforie Nord, Eforie Sud, Neptun, iar pe de alta, asigurarea populației cu mărfuri specifice sezonului toamnă-iarnă. De pildă, pentru astfel de mărfuri, cum sunt articolele de încălzire, mașini de gătit, borcane, damigene, canistre, foarte mult solicitate în această perioadă, vor funcționa în piețele Trăian, Grivița și în Mangalia, centre independente de desfacere. De asemenea, în această toamnă, urmează să se deschidă magazinul „Sanitar“ specializat numai pe articole tehnico-sanitare și de încălzit. Atenția sporită acordată sortimentației produselor cu care aprovizionăm magazinele noastre, • nasurile pe care le vom lua, în continuare, pentru înlăturarea lipsurilor, pentru popularizarea rezultatelor și a experienței pozitive, vor contribui la creșterea nivelului deservirii populației. Gheorghe UURAC , directorul I.C.S. „Metalo-chimice“