Dobrogea Nouă, septembrie 1971 (Anul 24, nr. 7165-7190)

1971-09-19 / nr. 7181

-A PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚIVA 1 ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN CONSTANȚA AL P.G.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XXIV, nr. 7181 J Duminică, 19 septembrie 1971 , 4 pagini, 30 bani Vizita de lucru a tovarășului __ _ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ NICOLAE CEAUSESCU ............................................. » în județul Caraș-Severin In cursul zilei de sîmbătă, 13 septembrie, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Uie Verdeț și Maxim Berghianu a continuat vizita de lucru în județul Caraș-Severin. De la reședința județului se pleacă la primele ore ale dimineții. Cetățenii Reșiței, care pe tot parcursul vizitei de vineri au înconjurat cu multă căldură și dragoste pe conducătorul partidului și statului, au dat din nou străzilor „Cetății de foc“ imaginea specifică marilor sărbători, prin entuziastele și strălucitoarele manifestări populare, în aplauzele și uralele mulțimii, coloana de mașini străbate centrul orașului, îndreptîndu-se spre Caransebeș. Vizita secretarului general în municipiul Reșița, prilejuită și de Împlinirea a 200 de ani de activitate industrială neîntreruptă pe aceste meleaguri, dialogul fructuos cu activiști de partid și de stat, cu cadre de conducere din economia județului, cu muncitori, ingineri și tehnicieni din întreprinderile municipiului, indicațiile date reprezintă un puternic factor mobilizator pentru activitatea viitoare a reșițenilor, pentru dezvoltarea continuă, multilaterală a județului Caraș-Severin, ...Caransebeș. In aceeași atmosferă entuziastă, plină de căldură conducătorii de partid și de stat străbat arterele principale ale orașului. Aproape întreaga populație a venit in întîmpinarea tovarășului Nicolae Ceaușescu. Prin aplauze și urale, oamenii muncii își exprimă nețărmurita (Continuare in pag. a UI-a) PHOîMTA DE A uuv im ncn THU ADACU! !l! luv mi iigulun NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși. Doresc in primul rînd să vă adresez dumneavoastră, întregului colectiv al Uzinelor „Oțelul Roșu", tuturor oamenilor muncii din orașul Oțelul Roșu in salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a guvernului patriei noastre socialise. (Aplauze îndelungate). Mitingul de astăzi este consacrat unui eveniment important din viața uzinei dumneavoastră — împlinirea a 175 de ani de cândi a început să se producă metal pe aceste meleaguri. Doresc să menționez că ln acești ani uzina a cunoscut o dezvoltare continuă — și mai cu seamă în anii construcției socialiste, cînd producția ei s-a mărit de cîteva ori. De aceea, doresc să vă felicit atît cu prilejul aniversării a 175 de ani de existență a uzinei, cit și pentru rezultatele bune pe care le-ați obținut în anii socialismului. (Aplauze construcției puternice, prelungite). De fapt, uzina dumneavoastră produce astăzi aproape tot Citit oțel cit se producea înainte de război în întreaga noastră țară. Desigur, aceasta arată cât de slab dezvoltată era, în trecut, siderurgia în România, dar, totodată, pune în evidență progresele mari pe care uzina dumneavoastră le-a cunoscut in acești ani. Probabil că pînă in 1975, uzina va ajunge să producă chiar mai mult oțel decit se realiza in România înaintea celui de-al doilea război mondial. Aceasta arată ce mari perspective de dezvoltare are în continuare uzina dumneavoastră. (Vii aplauze). Cunoașteți preocuparea partidului nostru privind dezvoltarea siderurgiei, faptul că acordăm o mare atenție creșterii rapide a producției de metal și in special sporirii substanțiale a producției oțelurilor speciale, prelucrării superioare a acestora, in cadrul acestui program. Uzinei „Oțelul Roșu" ii revin sarcini importante. Pe baza măsurilor suplimentare care se elaborează pentru dezvoltarea producției de oțel și asigurarea economiei noastre naționale cu profile cit mai corespunzătoare necesităților, uzina dumneavoastră urmează să cunoască in următorii ani o dezvoltare mai rapidă decit se avea inițial în vedere. Va trebui, fără îndoială, să se acorde o atenție mai mare modernizării mai accelerate a producției, inclusiv a oțelăriei și, o dată cu creșterea și diversificarea producției, să se îmbunătățească și condițiile de muncă ale celor ce lucrează aici. (Aplauze puternice, îndelungate). Cunoscând rezultatele bune obținute de colectivul uzinei atit in cursul cincinalului care a trecut, cit și în primele opt luni ale noului cincinal — faptul că planul de producție a fost realizat in această perioadă în proporție de 103 la sută — am deplina convingere că și sarcinile sporite ce revin colectivului dumneavoastră vor fi realizate cu succes. De aceea, doresc să vă felicit pentru rezultatele bune obținute atît în cincinalul trecut, cit și în primele opt luni ale acestui an — și să vă urez succese și mai mari în viitor. (Aplauze îndelungate). Așa cum s-a spus aici, o dată cu dezvoltarea uzinei , banii socialismului s-au îmbunătățit continuu condițiile de viață ale oamenilor muncii din întreprindere și din oraș. Vechea comună — sau mai bine zis, vechiul sat — a devenit astăzi un oraș cu peste zece mii de locuitori. S-au ridicat aici o serie de obiective social-culturale — și, fără îndoială, că și în cursul acestui cincinal va continua să se dezvolte atît construcția de locuințe, cit și de instituții și așezăminte de interes social și cultural — ceea ce va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață ale oamenilor muncii. (Aplauze puternice). Toate acestea fac parte din programul general elaborat de Congresul al X-lea a partidului nostru pentru dezvoltarea intr-un ritm rapid a industrializării socialiste a țării, care să permită apropierea României de țările avansate din punct de vedere economic, să asigure ridicarea patriei noastre la un nivel economico-social tot mai înalt, condiții tot mai bune de viață întregului popor. Acestea sunt, de fapt, înseși obiectivele făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate, care asigură bunăstarea și fericirea tuturor celor ce muncesc. (Aplauze puternice, îndelungate). Fără îndoială, realizarea obiectivelor trasate de Congresul al X-lea al partidului cere eforturi serioase din partea întregului popor, și, in primul nnd, cere o activitate intensă din partea clasei noastre muncitoare, care, de altfel, a răspuns întotdeauna cu cinste chemării partidului și deține rolul principal in întreaga operă de făurire a socialismului in Romania. (Aplauze puternice). In activitatea noastră au existat, desigur, și unele lipsuri, s-au săvirșit și greșeli. Mai avem încă multe lucruri de îmbunătățit, inclusiv în uzina dumneavoastră, unde trebuie perfecționată activitatea atit pe tărâmul investițiilor, al gospodăririi eficiente a mijloacelor pe care le aveți la indemînă, cit și in ce privește utilizarea mai bună a capacității oamenilor muncii. Aveți aici un colectiv cu bune tradiții, cu o calificare înaltă și considerăm că aportul lui la dezvoltarea economiei naționale trebuie să fie pe măsura experienței și capacității sale. De aceea comitetului de partid și comitetului oamenilor muncii pentru conducerea activității economice și sociale a întreprinderii se revine sarcina de a lua toate măsurile pentru a uni eforturile întregului colectiv în vederea îndeplinirii în cele mai bune condiții a însemnatelor prevederi din actualul cincinal. Am ferma convingere că vor fi realizate în întregime toate aceste sarcini. (Aplauze îndelungate). Cunoașteți preocupările partidului și guvernului țării noastre privind perfecționarea tuturor laturilor vieții sociale, măsurile adoptate de Comitetul Executiv in luna iulie a acestui an pentru imbunătățirea activității politico-educative, toate aceste măsuri sunt chemate să contribuie la ridicarea conștiinței socialiste a poporului nostru, să asigure ca, o dată cu dezvoltarea economiei, să crească și nivelul politic și de cultură, de cunoștințe științifice al întregului popor, ca fiecare membru al societății noastre socialiste să poată participa în mod activ, in deplină cunoștință, la conducerea societății, a tuturor domeniilor de activitate. In felul acesta dezvoltarea patriei noastre va fi realmente rodul activității conștiente a întregului popor care, stăpîn pe destinele sale, își făurește viitorul așa cum îl dorește. (Aplauze îndelungate, puternice). Cunoașteți, de asemenea, activitatea internațională a partidului și guvernului patriei noastre. Știți că întotdeauna partidul nostru a considerat că intre sarcinile naționale și cele internaționale există o strînsă unitate dialectică. Preocupîndu-se permanent de dezvoltarea cu succes a societății noastre socialiste — care constituie sarcina sa (Continuare in pag. a Ul-a) 4 Conferința județeană a Organizației pionierilor - secția copii „PENTRU GLORIA POPORULUI ȘI ÎNFLORIREA ROMÂNIEI SOCIALISTE, PENTRU CAUZA PARTIDULUI ÎNAINTE!“ Sub impresia profundă pe care o degajă această deviză pionierească, s-au desfășurat ieri lucrările Conferinței județene a Organizației pionierilor — secția copii. La lucrările conferinței au participat tovarășii Virgilul RADULIAN, președintele Consiliului Național al Organizației Pionierilor, ministru adjunct al Ministerului Invățămîntului, prof. Leonida FLOREA, inspector general al Inspectoratului școlar județean, activiști ai Consiliului Național al Organizației Pionierilor, reprezentanți ai organizațiilor U.T.C. din școli și întreprinderi industriale, peste 150 de pionieri, delegați ai detașamentelor și unităților pionierești din școlile județului, în fața participanților la conferință, prof. Toma MAULȘ, președintele Consiliului județean al Organizației pionierilor, a prezentat o amplă informare evidențiind principalele realizări ale pionierilor și școlarilor din județul nostru din ultimii 1 ani. Din informarea prezentată a rezultat că acțiunile întreprinse pentru cunoașterea trecutului de luptă al partidului, cum au fost ștafeta ..Anii de luptă ai Partidului Comunist Român“, „Memoria caselor“,, „Amintirile străzilor“, expedițiile pionierești iu județ la monumente istorice, expediții pe cele mai frumoase trasee montane ale țării, taberele de vacanță, excursia activului pionieresc din județ pe traseul Constanța—București—Doftana, la care au participat peste S.000 de pionieri și școlari, prezența a peste 35.000 de pionieri la înfrumusețarea satelor și orașelor, la strimterea recoltei și pregătirea Emil ZĂLOG (Continuare în pag. a Hl-a) Ieri, s-a inaugurat in parcul pionierilor o nouă sală a sporturilor Ieri, in incinta parcului pionierilor din Constanța a fost inaugurată o nouă sală a sporturilor consacrată activităților sportive pentru pionierii dinmunicipiul și județul Constanța. Sute și sute de purtători ai cravatelor roșii prezenți pe platoul din fața noului edificiu, însoțiți de tovarășii Virginia Radulian, președintele Consiliului Național al Organizației Pionierilor, și prof. Toma președintele Consiliului Mureș, județean al Organizației pionierilor, au întîmpinat cu aplauze pe tovarășul VASILE VILCU, primsecretar, al Comitetului județean de partid, care a tăiat panglica inaugurală a unui nou edificiu. Au fost prezenți, de asemenea, la această solemnitate membri ai birourilor comitetelor județean și municipal de partid, ai comitetelor executive ale consiliilor populare județean și municipal, activiști de partid, și de stat, cadre didactice. în spiritul sarcinilor cuprinse în scrisoarea tovarășului NICOLAE CEAUSESCU VOM PERFECȚIONA NEÎNCETAT PRODUCȚIA ȘI DESFACEREA BONURILOR OF CONSUM Al II lea Pavilion de mostre de bunuri de consum, deschis recent la București, aduce în fața, vizitatorilor din Capitală și din țară întreaga diversitate de produse ale industriei ușoare, alimentare, chimice, de prelucrare a lemnului, destinate consumului populației și realizate atit de unitățile republicane cit și de cele aparținind industriei locale și unităților cooperatiste. Din județul nostru sunt prezente întreprinderea integrată de lină, C.E.I.L., „Munca“ Ovidiu, Fabrica de celuloză și hîrtie Palas, I.M.P.D., Industria laptelui, precum și unități aparținind industriei locale ca: I.P.A.T., I.P.L. I. M. „Energia“. I.I.L. Medgidia, I.I.L. Hirșora, Sutele de sortimente și modele prezentate în standurile amenajate aparte pe fiecare ramură și sector de activitate materializează munca neobosita a tuturor lucrătorilor din acest domeniu de activitate, preocuparea inginerilor, tehnicienilor, muncitorilor, specialiștilor de pe cuprinsul județului nostru, asemeni celor din întreaga țară, de a realiza un sortiment bogat de produse, de un nivel calitativ superior. Ei sunt hotărîți ca, prin munca lor neobosită, prin valorificarea resurselor și a posibilităților locale, ca răspuns la scrisoarea adresată de tovarășul Nicolae Ceaușescu oamenilor muncii, organelor și organizațiilor de partid, sindicale și de U.T.C., conducerilor întreprinderilor socialiste de stat și unităților cooperatiste, ministerelor și organizațiilor economice din domeniul producției și desfacerii bunurilor de larg consum — să contribuie în și mai mare măsură la ridicarea realizărilor acestui sector de activitate la nivelul cerințelor actuale și de perspectivă ale populației. Vom spori eforturile de diversificare a producției Prezentam la al V-lea Pavilion de mostre de bunuri de consum peste 130 de produse din ramurile natalo-chimice, mase plastice, sticlărie, textile, mobilă, alimentare, din care o mare parte simt noi, de curind omologate. Remarcăm gama variată de produse de uz casnic și gospodăresc, ca, de pildă, mașini de tăiat piine, mezeluri, legii . (Continuare in pag. a III-a) | DECRET privind conferirea ordinului „23 August" clasa I Uzinei „Oțelul Roșu“ Apreciind contribuția adusă la industrializarea deosebită țării și participarea activă a colectivului Uzinei „Oțelul Roșu“ la opera de construire a socialismului în patria noastră, cu prilejul aniversării a 175 de ani de activitate neîntreruptă a uzinei, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România DECRETEAZĂ: Se conferă Ordinul „23 August“ clasa I Uzinei „Oțelul Roșu“. PREȘEDINTELE CONSILIULUI DE STAT NICOLAE CEAUȘESCU DECRET privind conferirea titlului de „Erou al Muncii Socialiste" Cu prilejul aniversării a 175 de ani de activitate neîntreruptă a Uzinei „Oțelul Roșu“ din județul Caraș-Severin, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România DECRETER /R : Pentru merite deosebite in întreaga activitate desfășurată în anii construcției socialiste a țării și pentru contribuția personală adusă la dezvoltarea Uzinei „Oțelul Roșu“, se conferă titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ și medalia de aur „Secera și Ciocanul“ tovarășului Uie A. Lințu, maistru principal la secția oțelărie a Uzinei „Oțelul Roșu“. PREȘEDINTELE CONSILIULUI DE STAT NICOLAE CEAUȘESCU ‘