Drapelul Roşu, ianuarie 1963 (Anul 19, nr. 5601-5623)

1963-01-04 / nr. 5601

: h 3LJpTECA JUDETE A;-!/ PROLETARI DIN TOATE TÁRÍLÉ UIÍIJÍl! ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL BANAT AL P.N.R. GI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL Anul XIX, nr. 5601 Vineri, 4 ianuarie 1963 4 pagini 20 bani A înfifișarea nouă a orașelor și satelor bănățene Ca in toate regiunile țării. Și-nu an mai au avut loc, in anii regimului democrat-popular, profunde transformări economice, sociale ți culturale, transformări care au conturat un nou profil orașelor ți satelor ți au dus la imbunatairea continuă a nivelului de trai al oamenilor muncii. Pe meleagurile bănățene, s-a dezvoltat, in anii Republicii noastre, o puternică și modernă industrie grea ți utoară, in orațele Timișoara, Reșița, Arad, Lugoj etc. — an de an s-au adăugat întreprinderilor existente noi obiective importante pentru economia națională. Printre ele, de dată mai recentă, se numără cele două furnale de 700 mc ți aglomeratorul de minereu din Reția, agregate cu caracteristici de un înalt nivel tehnic; fabrica de mobilă din Arad, adevărată podoabă a industriei lemnului. Uzinele mecanice din Timișoara, fabrica de încălțăminte și mase plastice „Bella Bremer" ți alte întreprinderi. Urmând cu consecventă linia trasată de partid în ceea ce privește crearea și in Banat a unei economii unice, socialiste, organele locale au desfășurat de-a lungul celor 15 ani o amplă muncă politică in vederea transformării socialiste a agriculturii. Acum, după încheierea colectivizării agriculturii în întreaga țară, în regiunea Banat există 403 gospodării colective, care dețin 660.000 de hectare de pămint și 33 de gospodării de stat care au o suprafață agricolă de 264.700 de hectare. Ca un rezultat direct al sprijinului acordat de stat unităților agricole socialiste, trebuie menționat gradul din ce in ce mai ridicat al mecanizării muncilor agricole, aceasta fiind realizată cu 6.228 de tractoare, 5.700 de semănători mecanice, 4.000 de combine pentru recoltatul cerealelor ți cu alte numeroase mașini moderne. In noile condiții create și in Banat, ca urmare a dezvoltării industriei ți agriculturii socialiste, sfaturile populare, ca organe locale ale puterii de stat, au avuți au sarcini multiple în lupta pentru ridicarea continuă a economiei regiunii, pentru valorificarea bogățiilor ei, pentru înfrumusețarea ți buna gospodărire a orașelor ți satelor, in ultimi ani, sfaturile populate din regiunea noastră, îndrumare și conduse de organele locale de partid, au dobîndit realizări însemnate în toate domeniile de activitate. Citeva exemple sînt, cred, edificatoare în acest sens. Munca constă de sprijinire a gospodăriilor colective in vederea consolidării lor ți a dezvoltării rapide a celor mai eficiente ramuri de producție este un obiectiv permanent, care se află în centrul preocupărilor sfaturilor populare ți ale consiliilor agricole. Acțiunea se desfășoară in mai multe direcții: creșterea suprafețelor arabile prin reorganizarea teritoriului ți lărgirea rețelei de desecare, crearea unor ferme puternice de animale, organizarea aprovizionării construcțiilor cu materiale necesare, o indrumare de specialitate pentru aplicarea agrotehnicii diferențiate. Ce s-a înfăptuit pînă acum ! Prin acțiuni de masă, organizate in întreaga regiune cu participarea a sute de mii de oameni, în ultimii patru ani s-au scos de sub pericolul inundațiilor 92.450 de hectare de teren agricol. Numai in acest an, prin desființări de drumuri inutile, printr-o mai justă amplasare a cea Vasile Daru președintele comitetului executiv al Sfatului popular al regiunii Bahul strucțiilor ți prin reorganizarea teritoriilor gospodăriilor colective, s-au câțtigat încă 24.250 de hectare de pămint. Fermele de animale și-au mărit ți ele efectivele în mod simțitor. In ultimele 10 luni, in gospodăriile colective, numărul taurinelor a crescut cu 38.000 (dintre care 15.000 sunt vaci cu lapte), al porcilor cu 51.000, al oilor cu 102.000. In ceea ce privețte recoltele, amintesc doar că de pe o suprafață de peste 18.000 de hectare s-a obținut anul acesta in medie o producție de peste 5.000 kg de porumb boabe la hectar. La grâu, numeroase gospodării colective, ca cele din Nerău, Lenauheim, Becicherecul-Mic și altele, au realizat recolte medii de 2.000—2.800 kg la hectar. Venitul total realizat anul acesta de gospodăriile colective din Banat depășește 300 milioane lei, numărul unităților milionare fiind de 234. Sfaturile populare din regiunea Banat s-au ocupat cu spirit de inițiativă ți de dezvoltarea industriei locale, valorificînd prin unitățile ei o seamă de resurse și bogății. Industria locală a regiunii noastre a îndeplinit sarcinile planului anual cu citeva săptămâni înainte de termen. La propunerea cetățenilor, industria locală a produs anul acesta 37 de sortimente noi, cum ar fi tipuri moderne de mobilă, noi forme de mașini de gătit, stilpi pretensions pentru electrificare etc. Realizări însemnate au fost obținute ți în sectoarele cultural, sanitar, comercial, de gospodărie comunală. Multe lucruri interesante se pot spune despre înfățișarea de azi a satelor. La Șandra, Bnied, Variaș, peste tot au apărut cartiere de locuințe noi, colectiviștii din Banat construindu-ți pînă acum peste 6.300 de case spațioase, confortabile. Se cuvine apoi să amintesc de faptul că numai anul acesta au fost electrificate 75 de sate, numărul localităților rurale care se bucură astăzi de binefacerile energiei electrice fiind de 430. In prezent, sunt în curs lucrări pentru electrificarea unui număr de alte 90 de sate.Pentru oamenii muncii de la orațe s-au construit ți dat in folosință 5.230 de apartamente, in orațele Timișoara și Lugoj, aprovizionarea cu apă a fost îmbunătățită prin construirea unor uzine moderne, iar recent au început lucrările de termoficare a orașelor Arad și Timișoara. Demn de subliniat este faptul că toate aceste acțiuni se bazează pe o largă și nemijlocită, participare a maselor. Cele peste 35.000 de propuneri făcute de cetățeni, participarea lor masivă la înfăptuirea propunerilor demonstrează cu prisosință acest lucru. Din inițiativa ți cu sprijinul maselor, in cuprinsul regiunii noastre au fost construite anul acesta 15 localuri de școli, 12 cămine culturale, 1 dispensar; s-au reparat 139 de poduri și podețe — în total fiind executate aproape 300 de obiective. La executarea acestor lucrări au luat parte peste 330 000 de cetâțeni, care prin valorificarea resurselor locale ți prin sprijinul dat, au realizat economii de peste 19 milioane lei. In comuna Felnac, cetățenii au mărit spațiul școlar cu 4 săli de clasă, ------------ff ------i—------- o contribuție însemnată la aceasta aducind-o deputata Iuliana Serb. Inițiativa celor din Felnac a fost extinsă din comunele Secusigiu, Sinpetru, Satul-Mare, unde cetățenii au efectuat de asemenea lucrări de electrificare, reparații de drumuri, in ultima comună deschizindu-se recent ți un șantier pentru construcția unei școli noi. Merită amintite apoi realizările cetățenilor din satul Dubova, raionul Orșova, care, cu sprijinul deputatului raional R. Velciov, au construit un cămin cultural al cărui preț de cost a fost redus la jumătate față de deviz. Asemenea exemple se mai pot da din Chizătău, Gâibovăț, Dorobanți, Reșița, Arad, Timișoara și din alte localități. La Reșița, bunăoară, cetățenii împreună cu deputații lor Iosif Florea, I. Unțam și alții, au realizat — prin participarea la acțiunile de întreținere a străzilor ți drumurilor, de înfrumusețare a orașului — economii în valoare de peste 1.000.000 lei. Nu este lipsit de semnificație faptul că în comitetele de cetățeni, care se ocupă îndeaproape de sprijinirea acțiunilor întreprinse de sfaturile populare, activează aproape 40.000 de cetățeni. Anul care a început puneți în fața sfaturilor populare sarcini sporite. Dezvoltind experiența bună cîștigată pînă acum, lichidind lipsurile care se mai manifestă fn unele sectoare, stimulind continuu inițiativa oamenilor muncii, vom reuși să îndeplinim cu cinste sarcinile ce ne stau în față, contribuind prin aceasta la înflorirea continuă a regiunii noastre. (Articol apărut în ziarul liberă“ nr. 5666). „Romînia Prima zi de muncă, primele succese 3 ianuarie 1963. După tradiționala sărbătoare a noului an activitatea a fost reluată în toate întreprinderile. Este prima zi din noul an. Ce se întîmplă în aceste ore ? Să facem o vizită prin citeva întreprinderi timișorene. Întreprinderea Tehnometal. Aici domnește o activitate intensă, o atmosferă de lucru. în esență, tabloul întreprinderii este același. Pe fiecare muncitor îl găsești lucrînd intens. Azi nu lipsește nimeni. Și nici întîrzieri n-au fost. Ceea ce se evidențiază încă din prima zi e ritmicitatea. Conducerea întreprinderii a luat din timp măsuri pentru a asigura în 1963 cele mai bune condiții de muncă. — Am organizat așa munca— ne-a spus ing. V. Zaivadski, șeful secției mașini agricole, nicit încă de azi să putem livra primele agregate. Dorim ca ritmicitatea să se manifeste tocmai în acest domeniu , la producția marfă. Și pentru a ne convinge ne-a arătat primele transportoare cu benzi, malaxoare boabe și aparate de evacuat din timp ace, în acest an sarcina secției este mărită. Se va lucra în serie mai mare. De aceea măsurile care urmează a fi aplicate sunt multiple. Una care se aplică încă de azi este repararea utilajului. Cei de la întreținere doresc să reducă termenele de reparații. Ne oprim la cîțiva muncitori: Nicolae Neagoe, strungar, Ștefan Talpai, sudor, Matei Pflanzner, lăcătuș. Fiecare ■le vorbește cu încredere despre viitoarele succese. Matei Pflanzner se gîndește de acum la posibilitățile de a aduce îmbunătățiri procesului de producție. Ceilalți doi și-au depășit norma l in primele ore. Ta „Electrobanal“ munca in noul an a început din plin din prima oră. Fiecare este îsuflețit de realizările din 1962. Ca stația de radioamplificare se transmite un program pentru colectivele secțiilor , corpuri de iluminat fluorescent și corpuri de iluminat casnic care au fost fruntașe, anul trecut. Inginerul-șef ne dă citeva detalii despre pregătirile care s-au făcut: în 1963 se vor realiza noi modele de corpuri de iluminat. Intr-o vitrină vedem două tipuri de aplice de perete, iar pe o masă o lampă de birou. Tehnologii sunt preocupați acum de îmbunătățirea acestor articole. Pentru îndeplinirea sarcinilor sporite pe 1963 au fost luate unele măsuri. Au fost montate mașini moderne de găurit, de filat dulii etc. zări. Conform calculelor făcute în ziua de 3 ianuarie trebuia realizat 4 la sută din planul lunar. Pregătirile făcute din timp, munca însuflețită din prima zi au făcut posibil ca numai intr-un schimb să se realizeze 4,21 la sută din planul lunar. S-au evidențiat brigada condusă de Elisabeta Haineală, de la corpuri de iluminat fluorescent, brigada de lăcătuși condusă de Ludovic Katona și alții. La întreprinderea de încălțăminte „Nikos Beloiannis“ o dată cu noul ann a început să se facă și noi modele de pantofi bărbătești și de copii. Așa cum ne-a informat to V.E. Boia, inginerul-șef, în acest an din cele 80 de modele prezentate la cel de-al II-lea Pavilion de mostre, 70 au fost contractate. Chiar cu poșta de azi au sosit noi comenzi pentru mii de perechi, de pantofi, tn secții ne întimpină o atmosferă de muncă febrilă. Fiecare muncitor dorește ca din prima zi să obțină și primele rezultate. Gh. Stoian și Iosif Klein sunt doi din muncitorii fruntași ai secției croit fețe de pantofi. Tovarășii lor de muncă au numai cuvinte de lăudă. Și aprecierea nu se dezminte. După primul schimb, pe grafic au apărut rezultate bune, în opt ore au croit 100 de perechi fețe de pantofi față de 80 cu prevede norma, 97 la sută e calitatea întîi, iar economiile se ridică la peste 68 dimp piele. Rezultate bune au obținut în prima zi de muncă din noul an și ceilalți muncitori din întreprindere. Conducerea întreprinderii a luat toate măsurile pentru ca planul de producție să fie realizat ritmic, iar încălțămintea ce părăsește păria fabricii să fie de bună calitate. E. FIERARU, foto : E. RQBICSEK Atenția ne este apoi atrasă de citeva grafice. Sunt cele pe luna ianuarie. Planul a fost defalcat pe om și fiecare își cunoaște acum precis ce are de realizat. De altfel, după primele opt ore, s-au și înscris primele reali Printre fruntașii primei zile de muncă de la „Nikos Beloiannis“ se numără și tovarășul Gh. Stoian. Din prima zi sudorul Ștefan Talpai, strungarul Nicolae Neagoe și lăcătușul Matei Pflanzner de la „Tehnometal“, și-au depășit normele dînd produse de calitate. *2] Ufemista Maria Petromăneanțu de „Electrobanal“, lucrînd la masa construit pile telefonice. ia de ECONOMII IMPORTANTE Colectivele de muncă din întreprinderile industriale de transport din unitățile de comerț, de aprovizionare, de achiziții și contractări, din gospodăria comunală au dobîndit importante succese în întrecerea pentru realizarea de cît mai multe economii. Reducînd sistematic consumurile specifice de materii prime ți materiale, celelalte cheltuieli, muncitorii, tehnicienii ți inginerii din unitățile amintite au realizat în anul 1962 economii peste plan de peste 110 milioane lei. Cele mai frumoase realizări au fost dobîndite de colectivele întreprinderilor industriale care au realizat economii de peste 85 milioane lei. Se evidențiază Combinatul siderurgic Reșița cu peste 11.000.000 lei, U.C.M. Reșița cu 9.243.000 lei, Trustul minier „Banatul“ Anina cu 7.598.000 lei, întreprinderea de lacuri și vopsele din Timișoara cu 1.395.000 lei, întreprinderea „6 Martie“ cu 1.653.000 lei, Industria lunii cu 1.632.000 lei și altele. CONCERT SIMFONIC Concertul simfonic al Filarmonicii de stat „Banatul“ de sîmbătă, 5 ianuarie (sala „Maxim Gorki“, orele 20) se va bucura de contribuția violonistului Ștefan Ruha, laureat al concursurilor internaționale de la București, Moscova, Paris și va fi dirijat de Mircea Popa, artist emerit.. în program figurează S Șostakovici: Simfonia a V-a. în re minor ; Paganini: Concert nr. pentru vioară în re major ; Enescu : 1 Rapsodia romînă nr. 1. Duminică la orele 11 are loc concertul educativ pentru tineret. NOI PRODUSE ALE INDUSTRIEI LOCALE Pentru a satisface cerințele mereu crescînde ale populației, întreprinderile industriei locale din regiune vor spori în acest an numărul produselor fabricate cu încă 37 față de cele existente. Printre noile produse se numără tipuri moderne de cameră combinată, bibliotecă, cuiere din masă plastică, autosifoane cu butelie de bioxid de carbon etc. în ramura materialelor de construcții vor fi noi sortimente de țigle, înlocuitori de plăci faianțate, cărămizi subțiri pentru căptușit sobe și alte produse. „CINE ȘTIE, CÎȘTIGA Recent, la gospodăria colectivă „Vladimir Maiakovski“ din comuna Comloșul-Mare, s-a organizat un concurs „Cine știe, cîștigă“ între participanții la cursurile învățămîntului agrozootehnic de masă. Premiul I a revenit colectivistului Teodor Drăgănel (1 ceas de mînă), premiul II, colectivistului loan Pascu (1 cîntar de bucătărie), premiul III, tovarășului Damian Băbău (un serviciu de bucătărie), premiul IV, tov. Boris Buzoianu, premiul V, tov. loan Pungulescu, iar premiul VI, colectivistei Maria Blaj. Ultimele premii au constat din cărți, un stilou și un abonament la ziarul „Agricultura nouă“. (B. Antonin). FILME DOCUMENTARE ȘI ȘTIINȚIFICE La Casa prieteniei romîno-sovietice are loc un ciclu de filme documentare despre marile realizări ale Uniunii Sovietice. Așa, de pildă, s-a rulat filmul „Grija statului sovietic pentru om“. De asemenea, în zilele acestea se vor putea viziona filmele intitulate : „O călătorie în lumea electronică“ și documentarele „Știința și tehnica“ nr. 10, 11 și 12 din 1962. EXPOZIȚIE ACVARISTICĂ în localul Muzeului regional al Banatului s-a deschis luni o expoziție acvaristică. Ea prezintă un deosebit interes prin numărul mare de acvarii expuse. Se pot vedea numeroase specii de pești ce populează apele noastre cît și o serie de pești exotici. Expoziția organizată de U.A.P.C.A.M. în colaborare cu secția de științele naturii a Muzeului regional al Banatului este interesantă și educativă. Locomotive Diesel-electrice construite în țară Transportul nostru feroviar a fost dotat pînă acum cu 53 locomotive Diesel-electrice. Din acestea 47 sunt construite in țară. La realizarea lor iși aduc contribuția peste 50 de întreprinderi industriale. Uzinele :.Electroputere" din Craiova, cărora le-au fost încredințate executarea echipamentului electric și montajul general și uzinele constructoare de mașini din Reșița, unde se realizează echipamentul și motorul Diesel, își aduc cel mai mare aport. Locomotiva dezvoltă o putere de 2.100 C.P., putind circula cu o viteză pină la 100 km pe oră, este prevăzută cu comenzi centralizate și automate, precum și cu sisteme de frinare perfecționate. Datorită caracteristicilor superioare, locomotivele Diesel-electrice aduc căilor ferate importante economii și contribuie la accelerarea transportului de mărfuri și călători. Ele au un randament de 3—4 ori mai mare decit locomotivele cu aburi, ceea ce duce la economisirea unor importante cantități de combustibil. In același timp, forța lor de tracțiune este mult mai mare, puțind remorca tonaje sporite. Ele pot străbate circa 1.500 km fără a avea nevoie de alimentație pe parcurs, câștigind astfel un timp prețios, totodată tracțiunea Diesel-electrică îmbunătățește condițiile de călătorie și de muncă ale personalului de deservire. (Agerpres) 17-C.M. Reșița fală locomotivelor Diesel electrice, -fg Timpul probabil Centrul meteorologic din Timișoara anunță timpul probabil pentru regiunea Banat . ASTĂZI, vremea se menține umedă, cu cerul mai mult noros. Vor cădea precipitații sub formă de ploaie, iar local lapoviță. Temperatura staționară, ziua va fi cuprinsă intre 0 și plus 6 grade, iar noaptea intre plus 2 și minus 3 grade. Viului va sufla potrivit cu intensificări locale din sud și sud-vest. PENTRU URMĂTOARELE 3 ZILE , vreme schimbătoare, cu cerul variabil și cu temperatura in ușoară creștere. Proiecte pentru noi blocuri Proiectanții filialiei din Arad a D.S.A P.C. Banat au terminat proiectele de execuție a trei noi blocuri de locuințe. Construirea lor va începe în cursul acestui an pe străzile Bolintineanu, Barbusse și Calea Armatei Roșii. Două dintre aceste noi blocuri moderne vor avea cîte 40 de apartamente și treilea, 57 de apartammente. în prezent colectivul filialei lucrează la executarea altor proiecte pentru blocurile de locuințe. TELEGRAMA Excelenței sale Generalului NEWIN Președintele Consiliului Revoluționar al Uniunii Birmane RANGOON Cu prilejul Zilei Independenței Uniunii Birmane, vă trimit excelență din partea mea personal, a Consiliului de Stat al Republicii Populare Române, a guvernului și poporului român, cele mai cordiale felicitări Excelenței Voastre, guvernului și poporului birman. Păstrez o bună amintire de pe urma vizitei făcute în Birmania și a întîlnirilor cu Excelența Voastră și sînt convins că prietenia și colaborarea dintre popoarele noastre se vor dezvolta și consolida mai departe în folosul ambelor noastre popoare, în folosul păcii mondiale. Folosesc acest prilej pentru a vă adresa totodată cele mai bune urări de sănătate și fericire pentru Anul Nou 1963. GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Romina La „Oțelul Roșu“ Siderurgiștii de la Oțelul Roșu au început munca in noul an cu avânt sporit. Ei sunt hotărâți ca prin organizarea temeinică a activității de producție, aplicarea cu perseverență a unor noi tehnologii să înregistreze indici sporiți de utilizare a agregatelor și astfel să dezvolte succesele din anul trecut. In ziua de 2 ianuarie, cele mai frumoase realizări le-a obțiut colectivul laminorului de platine. Prin laminarea a peste 100 de tone de platine la dimensiuni restrinse s-au făcut economii de aproape 10.000 kg de metal. In fruntea întrecerii socialiste s-au situat în această zi muncitorii din schimbul condus de maistrul Ion Rombu și prim-laminoristul Ion Johrend. Aș (Continuare itt pag, a llla) Toată atenția încheierii contractelor economice Cunoașterea de către întreprinderile și organizațiile economice a sarcinilor de plan cu mult înainte de începerea noului an, creează condiții pentru luarea măsurilor tehnice, organizatorice și economice care să asigure încă din primele zile ale anului desfășurarea în ritm susținut a producției. Un loc important printre aceste măsuri îl ocupă încheierea și definitivarea contractelor economice. Acordînd o mare atenție încheierii contractelor și folosind experiența anilor trecuți majoritatea întreprinderilor și organizațiilor economice înțeleg să le folosească ca instrumente active de legătură între plan și gospodăria socialistă, ca îndreptar pentru respectarea obligațiilor reciproce. Contractele să se încheie la timp Contractele trebuie să reflecte posibilitățile reale de producție ale furnizorilor, precum și nevoile justificate ale beneficiarilor. De aceea, emiterea contractelor nu poate fi considerată o sarcină ce privește exclusiv serviciul sau biroul de aprovizionare și desfacere. Clauzele esențiale ale contractelor trebuie să fie discutate cu organele tehnice de specialitate și de răspundere din întreprinderi spre a se evita includerea unor mențiuni formale. Este necesar, de asemenea, ca proiectele de contract să fie trimise fără întîrziere beneficiarilor pentru ca aceștia să-și poată formula eventualele obiecțiuni. în același timp, pentru evitarea întîrzierii contractării, beneficiarii sînt datori să emită în cel mai scurt timp comenzile. Experiența unor întreprinderi ca „Ciocanul “ -Nădrag, „Magheru“ -Topleț, uzina „Oțelul Roșu“ dovedește că încheierea la timp a contractelor constituie o condiție pentru asigurarea ritmicității producției. Nu e mai puțin adevărat să se întîmpină în unele cazuri greutăți in legarea operativă a relațiilor contractuale din cauză că ordinele de repartiție și dispozițiile de livrare se primesc cu întîrziere de la forurile tutelare. Astfel, o parte a produselor industriei grele se repartizează trimestrial. Deși aceste produse urmează a se folosi de către beneficiari în același trimestru pentru îndeplinirea propriilor lor sarcini de plan de la Ministerul Metalurgiei și Construcțiilor de Mașini se emit cu întîrziere repartițiile, de multe ori după începerea trimestrului respectiv. Desigur, că în acest fel se creează unele greutăți. Tot atît de adevărat e și faptul că mai sînt unele întreprinderi care solicită tîrziu forului tutelar necesarul de materiale, încheie tîrziu contracte. Uzinele mecanice Timișoara au solicitat ministerului o parte din laminatele pentru construcțiile metalice nenecesare pentru trimestrul întîi al anului 1962, in mijlocul lunii ianuarie. Termene mobilizatoare pentru livrări și prestări Pe lîngă rolul ce-l au în aprovizionarea tehnico-materială, contractele economice mobilizează activitatea întreprinderilor și organizațiilor socialiste ce livrează mărfuri, prestează servicii sau execută lucrări. Fixarea judicioasă a termenelor de livrare de mărfuri sau executare de lucrări contribuie la organizarea ritmică a producției și la îndeplinirea planului de producție-marfă vîndută și încasată. O bună practică s-a încetățenit la uzina „Oțelul Roșu“. Termenele de livrare sunt eșalonate prin contracte pe toate cele 3 luni ale trimestrului pentru care s-a emis repartiția și aceasta pentru toți beneficiarii ce și-au trimis în timp util comenzile. Pe lîngă faptul că acest sistem este în concordanță cu ritmicitatea producției se respectă în același timp interesele tuturor beneficiarilor fără a avantaja pe unii în detrimentul altora. Muncind în acest fel siderurgiștii de la Oțelul Roșu au putut asigura conform planului toate sortimentele de laminare. Nu același lucru se poate spune despre practica altor întreprinderi RAUL STERESCU, arbitru de stat șef al Arbitrajului regional Banat i