Drapelul Roşu, iulie 1965 (Anul 21, nr. 6390-6397)

1965-07-22 / nr. 6390

ÎN PAGINILE 2—3 ÎN PAGINILE 4—5 raportul Congresul al IX-lea al cu privire la Proiectul Sfatutului Partidului Comunist Român Partidului Comunist Român prezentat de tovarășul Discuții GHEORGHE APOSTOL pe marginea rapoartelor Lucrările Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român . Lucrările ședințelor de miercuri dimineața ale celui de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român au fost conduse de tovarășii Petre Borilă și Constantin Pîrvulescu, întîmpinat cu vii și puternice aplauze tovarășul Gheorghe Apostol a prezentat Raportul cu privire la proiectul Statutului Partidului Comunist Român. Raportul a fost subliniat în repetate rînduri de aplauze puternice: în continuarea ședinței, tovarășul Petre Borilă a prezentat Congresului propunerea de a se alege comisia care să pregătească propunerile de candidați pentru membrii Comitetului Central al Partidului și ai Comisiei centrale de revizie. Congresul aprobat în unanimitate comisia alcătuită din tovarășii : Nicolae Ceaușescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Ilie Verdeț, Bayerle Iosif, Berghianu Maxim, Cazacu Virgil, Dănălache Florian, Dop Gheorghe, Drăgan Constantin, Drăgoi Stana, Fazekaș Ludovic, Gere Mihai, Matei Nicolae, Matei Ștefan, Mihai Nicolae, Militaru Aldea, Pîrvulescu Constantin, Pogea Brîncoveanu, Roșu Gheorghe, Stănescu Ion, Stoica Gheorghe, Uglar Iosif, Vîlcu Vasile. S-a anunțat apoi că un număr de persoane s-au adresat Congresului cu cererea de a li se reexamina situația de partid, și s-a propus să se aleagă o comisie care să examineze aceste apeluri. Congresul a aprobat constituirea comisiei, în urma consultării cu delegați din toate regiunile țării, tovarășul Constantin Dăscălescu, delegat al organizației regionale de partid Galați, a propus ca din comisia de apeluri să facă parte tovarășii : Guran Ion, Han Teodor, Popa Dumitru, Predescu Ion, Stoica Ion. Congresul a aprobat pe membrii comisiei. în continuarea discuțiilor au luat cuvîntul tovarășii Gheorghe Necula, delegat al organizației regionale de partid București, Ion Cetățean III, delegat al organizației regionale de partid Maramureș, Iosif Banc, delegat al organizației regionale de partid Mureș-Autonomă Maghiară, Ilie Murgulescu, delegat al organizației regionale de partid Oltenia, Constantin Drăgan, delegat al organizației orășenești de partid București, Ilie Cîșn, delegat al organizației regionale de partid Ploiești; Virgil Cazacu, delegat al organizației regionale de partid Iași. în cursul ședințelor de dimineață au rostit cuvîntări de salut tovarășii Zenon Kliszko, membru al Biroului Politic, secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez ; Dipa Nusantara Aidit, președintele Comitetului Central al Partidului Comunist din Indonezia ; Jeno Fock, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Ungare , Armando Cossutta, membru al Direcțiunii Partidului Comunist Italian; Bohuslav Lastovicka, membru al Prezidiului Comitetului Central al Partidului Comunist din Cehoslovacia, președintele Adunării Naționale a Republicii Socialiste Cehoslovace ; Le Duc Tho, membru al Biroului Politic, secretar al Comitetului Central al Partidului celor ce Muncesc din Vietnam, care a înmînat apoi Prezidiului mesajul adresat Congresului al IX-lea al P.C.R. de către C.C. al Partidului celor ce Muncesc din Vietnam ; Ramiz Alia, membru al Biroului Politic și secretar al Comitetului Central al Partidului Muncii din Albania , Max Reimann, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Germania. Cuvîntările de salut ale conducătorilor delegațiilor partidelor comuniste și muncitorești au fost subliniate cu vii aplauze de delegații și invitații la Congres. Lucrările ședințelor de după-amiază ale Congresului au fost conduse de tovarășii Ștefan Voitec și Dumitru Coliu. întîmpinat cu vii și puternice aplauze a luat cuvîntul tovarășul Alexandru Drăghici. La discuții, în continuare, au luat cuvîntul tovarășii Vasile Daru, delegat al organizației regionale de partid Banat, Gheorghe Mihoc, delegat al organizației orășenești de partid București, Mihail Florescu, delegat al organizației regionale de partid Argeș, Ion Delcea, delegat al organizației regionale de partid Oltenia, Ion Turcu, delegat al organizației orășenești de partid București, Wilhelm Georg Wagner, delegat al organizației regionale de partid Brașov. In cursul ședințelor de după-amiază au rostit cuvîntări de salut tovarășii Jeannette Thorez Vermeersch, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Francez ; Damdin Javin Maidar, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluționar Mongol, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Mongole; Maurice Camara, delegatul Partidului Democrat din Guineea, ambasadorul Guineei la Moscova; Manuel Yepe Menendez, delegatul Partidului Unit al Revoluției Socialiste din Cuba, ambasadorul Republicii Cuba în Republica Populară Română ; Carl Winter, purtător de cuvînt al Partidului Comunist din S.U.A. ; Antonio Miro, membru al Comitetului Executiv și secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Spania ; Kostas Kolannis, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Grecia ; James Reid, membru al Comitetului Politic al Partidului Comunist din Marea Britanie ; Friedl Fürnberg, membru al Biroului Politic și secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Austria ;k Jean Terfve, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist din Belgia; Bruce Magnuson, membru al Comitetului Executiv Național al Partidului Comunist din Canada ; Manuel Rodrigues da Silva, membru al Secretariatului Comitetului Central al Partidului Comunist Portughez. Cuvîntările de salut ale conducătorilor delegațiilor partidelor comuniste, muncitorești și altor partide democratice au fost subliniate cu vii aplauze de delegații și invitații la Congres. Lucrările Congresului continuă: • (Agerpres). ÎN TIMPUL LUCRĂRILOR CONGRESULUI. TELEGRAM A Tovarășului WLADYSLAW GOMULKA, Prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez, Tovarășului EDWARD OCHAB, Președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Polone, Tovarășului JÓZEF CYRANKIEWICZ, Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Polone Varșovia Dragi tovarăși. Cu prilejul celei de-a XXI-a aniversări a zilei Eliberării Poloniei — marea sărbătoare națională a poporului polonez, vă transmitem dumneavoastră și prin dumneavoastră poporului frate polonez salutul nostru tovărășesc și felicitări cordiale. Poporul nostru se bucură din toată inima de succesele dobîndite de oamenii muncii din R. P. Polonă, sub conducerea Partidului Muncitoresc Unit Polonez, în opera de construire a socialismului în patria lor liberă și înfloritoare. Avem convingerea că relațiile de prietenie trainică și de colaborare rodnică statornicite între țările noastre socialiste, se vor dezvolta continuu spre binele poporului român și polonez, al cauzei socialismului și păcii în lume. Vă dorim din toată inima, dragi tovarăși, dumneavoastră și poporului frate polonez noi succese pe drumul înfloririi continue a Republicii Populare Polone prietene. NICOLAE CEAUȘESCU, CHIVU STOICA, Prim-secretar al Comitetul“1 *al Președintele Consiliului de Stat al Partidului Comunist Român al Republicii Populare Române ION GHEORGHE MAURER Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române “ | ||| ma -mmțpmwmmvmmmmmm* ■ —imh w - — u—m■■ , , ———————■— ■■ — Dărui oferit de C.C. al P.C.U.S. Congresului al IX-lea al P.C.R. Miercuri, 21 iulie, conducătorul delegației P.C.U.S., tovarășul Leonid Brejnev, însoțit de membrii delegației, a predat tovarășului Nicolae Ceaușescu, darul oferit Congresului al IX-lea al P.C.R. de către C.C. al P.C.U.S. — o machetă a monumentului închinat cuceritorilor cosmosului. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a mulțumit călduros pentru darul oferit. Au fost de față tovarășii Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Alexandru Birlădeanu, Alexandru Moghioroș. (Agerpres). In Editura Politică au apărut: ION GHEORGHE MAURER Raportul asupra Directivelor Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român privind planul de dezvoltare a economiei naționale pe perioada 1966-1970 ☆ ★ ☆ CHIVU STOICA Raportul asupra Directivelor Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român privind planul de 10 ani pentru dezvoltarea energeticii Lucrările au fost editate într-un tiraj de masă. In aceste zile prin uzine și pe ogoare -----------------Ti—---------- în aceste zile, cînd în Capitala patriei noastre, cei mai # —— ------------------------------------------------------------buni fii ai țării chibzuiesc asupra viitorului luminos al României socialiste, în uzine și pe ogoarele regiunii oamenii muncii —■...... ■«— -----------------------——— ------continuă cu însuflețire în trecerea socialistă, dobîndind de la o zi la alta rezultate" tot mai însemnate. ’ ------------______|_______________— în întreprinderi, în unități agricole, peste tot domnește o atmosferă de entuziasm și avînt în muncă. Vom da viață hotărîrilor partidului în uzina noastră — ne-a spus tovarășul Nicolae Birișteică, inginerul-șef al întreprinderii timișorene „Tehnometal“ — Raportul prezentat de tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost primit cu multă însuflețire. Muncitorii citesc ziarele care inserează materialele in legătură cu lucrările Congresului, fiind impresionați de sarcinile ce vor fi îndeplinite în viitorul plan cincinal. De altfel entuziasmul și dragostea muncitorilor de la această întreprindere față de partidul nostru și de hotărîrile lui se reflectă și în rezultatele obținute în întîmpinarea Congresului. Sumarele se prezintă astfel : depășirea propriului angajament cu 400.000 lei la valoarea producției globale, 157.000 lei la volumul producției marfă, 33.000 lei la reducerea prețului de cost și cu 377.000 lei la beneficii. Productivitatea muncii, de asemenea, a fost depășită față de angajament cu 1,12 la sută. Și după acest frumos bilanț succesele continuă. Pînă în ziua de 20 iulie la întreprinderea „Tehnometal“ au fost executate 20 de selectoare de mare capacitate, 441 elevatoare pentru combina de porumb și multe alte utilaje pentru agricultura noastră socialistă Adeziune deplină Pătrunși de un fierbinte patnotism, dovedinduși adeziunea deplină față de politica partidului, muncitorii, tehnicienii și inginerii Uzinelor mecanice Timișoara, mobilizați de către organizația de partid au întîmpinat Congresul al IX-lea al PCR cu noi succese în muncă în cinstea acestui eveniment de seamă în viața poporului nostru ei raportează partidului că și au îndepenit angajamentele luate pina în prezent. Desfășurînd larg intrecerea socialistă, colectivul acestei uzine a realizat o depășire producției globale în semestrul I, cu 5.012 000 lei, a producției marfă cu 2.0S5.000 lei, economii la prețul de cost de 1.848.000 lei, iar beneficii peste plan de 2.050.000 lei. Comuniștii, oamenii muncii din uzina noastră, prin realizările obținute în cinstea Congresului, își reafirmă adeziunea lor fierbinte față de politica științifică a partidului de industrializare socialistă a țării — ne-a spus tovarășul Aurel Humăilă, secretarul comitetului de partid. Ei se angajează să lupte cu hotărîre pentru înfăptuirea cu succes a prevederilor planului de dezvoltare a economiei naționale pr anii 1000—1970, pentru înflorirea patriei noastre socialiste. Succese tot mai însemnate Poposind în aceste zile la gospodăria agricolă de stat din Variaș am aflat că lucrătorii acestei unități au întîmpinat cel de-a IX-lea Congres al P.C.R. cu realizări însemnate în întrecerea socialistă Recoltatul păioaselor s-a terminat la vreme, obținîndu-se o producție bună. Și în sectorul zootehnic angajamentele luate au fost realizate și depășite. Astfel, în loc de 50 tone carne, cu prevedea angajamentul de a fi livrată peste plan, s-au livrat 60 de tone, iar angajamentul de a livra peste plan 20 000 litri lapte a fost realizat încă de la 12 iulie an. Fruntașii întrecerii, comuniștii, Gheorghe Coman și Ion Deseleanu, sunt hotărîți ca în acest an să obțină peste 6.000 litri de lapte de la fiecare vacă pe care o au în îngrijire. Exemplul lor este urmat de Constantin Sărăcin, Gheorghe Chirilă și alții Printr-o bună îngrijire și furajare a animalelor, prin eforturile care se depun în vederea reducerii cheltuielilor de producție s-a reușit ca și prețul de cost al laptelui să fie redus cu 23 lei pe hectolitru față de cit era planificat. Și la creșterea și îngrășarea porcilor s-au obținut sporuri însemnate de producție. Muncitorii Ion Vestan, Jiva Dauer, Anton Virág, Ion Tau și Ion Popa sunt fruntași în întrecere la îngrijirea și furajarea rațională a porcilor. La crescătorie se realizează sporuri cuprinse între 530—550 grame pe zi, iar la îngrășătorie sporul întrece 1000 grame pe zi față de S00 grame cit este planificat Strînsul recoltei, în centrul atenției In ultimele două zile, cu toate că pe alocuri în regiune au fost și averse de ploaie, secerișul griului s-a desfășurat din plin, recoltinduse numai in cooperativele agricole de producție n suprafață de ■38 719 hectare Procentul realizărilor a ajuns astfel, in seara zilei de 20 iulie, la 7A la sută, cu 1A la sută mai mult, decit in ziua de 1A iulie La data amintită au terminat recoltatul griului Al de cooperative agricole de producție și Patru gaspodării de stat. Cele mai bune realizări le-au obținut cooperativele agricole de producție din raioanele Sînnicolaul- Mare 19A la sută) Timișoara (Sfi la sută), Moldova-Nouă IAi la sută), Dela si cele aparținătoare orașului Timișoara (cu cite 82 la sută). In trusturile Costat procentul global al secerișului a crescut in această perioadă de la 40 la 55 la sută. Si de data aceasta unitățile din Trustul Timișora se situează pe primul loc avind o realizare de 71 la sută din plan. Lucrările celui de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român sunt urmărite cu viu interes și de muncitorii întreprinderii „6 Martie“1 din Timișoara. După secerat, membrii cooperativei agricole din Vrăniuț, cu sprijinul mecanizatorilor, se îngrijesc de balotajul paielor. Pe terenurile eliberate se execută alături în vederea însămînțării culturilor duble.