Drapelul Roşu, iunie 1972 (Anul 28, nr. 8515-8540)

1972-06-01 / nr. 8515

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XXIX nr. 8.515 # Joi, 1 iunie 1972 4 pagini, 30 bani CONȘTIINȚA MUNCTORII TIMIȘENE E STRĂBĂTUTĂ CA UN FIR ROȘU DE ÎNSUFLEȚITE) ARE A CHIEMARE A CINCINALUL ÎNAINTE DE TERMEN! ALTE COLECTIVE DE MUNCĂ, ANGRENATE ÎN ENTUZIASTA ÎNTRECERE SOCIALISTĂ, ÎȘI SPORESC ANGAJAMENTELE „Cuvintul de ordine" la AZUR : să facem totul pentru a îndeplini și depăși angajamentele . • .Am avut sentimentul că întreaga uzină este instrument de rezonantă, amplu inNici fapta deosebită nu rămine aici fără ecou. Se știe la „lacuri“ ce s-a făcut la,rășini sintetice“ ; se cunoaște în Calea Buziașului, la „oxigen“, tot ce se întîmplă pe splaiul Peneș Curcanul, la „vopsele“. Sunt momente ale unei întreceri pasionante, desfășurate, acum, cu amplă intensitate, în cinstea Conferinței Naționale a partidului și a jubileului de 23 de ani de la proclamarea Republicii. Oamenii se recomandă prin faptele lor, prin puterea lor de a depăși recordurile atinse în anul trecut, in trimestrul trecut, în luna trecută, tem. „în 1971 (..Drapelul de fruntaș“ pe Ministerul Industriei Chimice — n.a.) ne-am realizat sarcinile anuale încă de la 20 noiembrie , avans — o lună și jumătate. Cu datele de care dispunem, pe baza angajamentelor însumate pina acum, se poate estima că, in acest an, vom obține, față de 30 decembrie 1972, un avans de cel puțin două luni. Cu alte cuvinte, s-a și conturat posibilitatea îndeplinirii sarcinilor planului cincinal al uzinei cu aproape 4 luni mai devreme dar, desigur, vom ajunge la o performanță mai bună, mai apropiată de posibilități — realizarea cincinalului cu cel puțin 6 luni mai repede“, relatează directorul uzinei, ing. Neculai Ionescu. „Cuvintul de ordine“ a fost lansat de comuniști. Chiar și profilul fabricației justifică metafora : inițiativele au pornit, ca intr-o reacție chimică în lanț, de la echipe, apoi s-au structurat pe ateliere și secții, dezlănțuind energii, stimulînd larg — într-o atmosferă de puternică efervescență politică — spiritul de inovație. — Au fost mulți, foarte mulți, care, în această acțiune de reconsiderare a potențialului uzinal, și-au dezvăluit laturi ale personalității lor cu adevărat excepționale- Să vă relatez un caz edificator — propune inginerul Pavel Birka, șeful secției „lacuri-săpun“, întregul colectiv era hotărit să-și suplimenteze angajamentele, dar angajamentul o dată luat devine lege și nu puteam, deci, să luăm oricum o astfel de decizie ; era vorba de incertitudinea sosirii din import a unor piese de schimb pentru morile cu perle, folosite la frecatul vopselelor. Ne-am consultat și am ajuns la concluzia că respectivele piese se putem confecționa noi. Sarcina și-au însușit-o, chiar în ședința despre care vă vorbesc, maistrul Dumitru Ruji și muncitorul Schmelka astfel că, avînd asigurate Anton, toate condițiile, ne-am putut hotărî să suplimentăm angajamentul inițial de la 600 la 1.300 tone lacuri și vopsele Alt episod, in măsură să ateste clar înalta responsabilitate, fundamentarea angajamentelor asumate, este relatat de Teodor Moldovan, locțiitorul secretarului de partid: „Într-o adunare a comuniștilor, mai mulți operatori chimiști, între care Mihai Vîzdoagă, Trener Wilhelm, Matei Chirian și Liviu Iancău, au sesizat că la „fierbătorie“ a apărut un punct critic, de ștrangulare a fluxului de fabricație, și au sugerat să se mărească vechea capacitate cu încă două reactoare. Propunerea a fost analizată temeinic de comitetul oamenilor muncii, s-au indicat MIKI I. ISRATEȘ (Continuare în Vag all-a} Performanțe industriale, performanțe umane Textiliștii tmișoreni și-au suplimentat angajamentele cu 18,6 milioane lei 50.000 bucăți tricotaje, 25.000 mp țesături peste plan Beneficii suplimentare în valoare de peste 2 milioane lei I.T.T. Analizind temeinic actualele angajamente, colectivul Uzinelor textile Timișoara a hotălrit ca în cinstea Conferinței Naționale a I.C.R și a celei de-a 25-a aniversări a Republicii, prin eforturi susținute și printr-o valorificare superioară a rezervelor să-și suplimenteze angajamentele inițiale. Astfel, producția marfă va crește de la 1 500 000 lei la 3.000.000 lei. Și la capitolul beneficii angajamentul a fost suplimentar, urmînd a se realiza 2 500 000 lei. Totodată, prin acțiuni de autodotare, se va realiza un volum de utilaje și mașini în valoare de 1 500 000 lei. Se vor obține un plus față de prevederile planului 25 000 mp țesături, iar prin măsuri privind reducerea consumului specific se preconizează economisirea a 5 tone fire bumbac. P| ARTA TEXTILA : Colecti vul întreprinderii alături de alte numeroase unități a hotărit ca prin noul angajament, prin depășirea cu 1 500 000 lei a producției marfă și asimilarea a 10 produse noi destinate fondului pieții să întimpine Conferința Națională a partidului și cea de-a 25-a aniversare a proclamării Republicii. PGAROFIȚA : Muncitorii, inginerii și tehnicienii fabricii „garofița“, din dorința unanimă de a întîmpina Conferința Națională a partidului și cea de-a 25-a aniversare a proclamării Republicii cu succese deosebite, au hotărit de a livra suplimentar economici, la producția marfă, produse in valoare de 7 milioane lei. La beneficii, față de prevederile planului se vor obține in plus 020 000 lei. m KM A . Colectivul fabricii de confecții lloga și-a propus să realizeze o producție marfă suplimentară de 11 milioane lei, iei de 2 milioane, triplîndu-și in acest mod angajamentul inițial, iar la beneficii să dea peste plan 500 000 lei. Pe baza rezultatelor obținute pînâ in prezent, și alte colective din întreprinderile timișorene și-au reevaluat posibilitățile și rezervele pentru a-și suplimenta angajamentele asumate în întrecerea socialistă. Astfel FABRICA DE PĂLĂRII și-a sporit angajamentul anual privind depășirea producției marfă de la 2 milioane lei la 3,6 milioane lei, din care 2,8 milioane lei pînă la Conferința Națională a partidului , vor fi asimilate de asemenea 18 produse noi. La rindul său, colectivul fabricii AMNALAJUL METALIC și-a majorat angajamentul luat inițial la producția marfă de la 1 milion lei la 2,3 milioane lei. Suplimentări celor și-a propus bricii de tricotajere s-a angajat să are angajamenși colectivul la „1 IUNIE“ carealizeze o producție marfă de 3 milioane lei față de 1,5 milioane dri prevedea angajamentul inițial. Colectivul și-a propus, de asemenea, să producă în plus 50 mii bucăți tricotate și să asimileze 90 de produse noi. (7 / VIZITA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU în unități producătoare de preparate alimentare din Capitală • Un nou dialog fructuos al secretarului general al partidului cu oamenii muncii • „Viscofil", un mare complex de sere, o modernă fabrică de mezeluri și conserve de carne • Printre muncitorii întreprinderii agricole ,,30 Decembrie7 și ai Fabricii de conserve de legume și fructe de la Buftea Miercuri, in cursul dimineții, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, însoțit de tovarășii Emil Bodnaraș, Gheorghe Cioară, și de Angelo Miculescu, ministrul agriculturii, industriei alimentare și apelor, a făcut o vizită în unități producătoare de preparate din carne și conserve de legume și fructe din perimetrul Capitalei. PART/Dl/U// Acțiunea de lucru a secretarului general a debutat în noua zonă industrială Popești-Leordeni. În anii din urmă, fabricilor existente în această parte a Bucureștiului, li s-au adăugat uzina de anvelope „Danubiana“, întreprinderea .,Viscofil“, un mare complex de sere, o modernă fabrică de mezeluri și conserve din carne. Această din urmă unitate — fabrica de mezeluri și conserve din carne — prim obiectiv al vizitei, a intrat în funcțiune parțial, anul trecut, în august, lucrînd în prezent la o capacitate zilnică de aproape 60 de tone produse. Ea este proiectată însă pentru o producție zilnică de 86 tone, parametri ce urmează să fie atinși in a doua jumătate a anului în curs, o dată cu trecerea la două și trei schimburi de lucru. Constructorii și beneficiarii unității se preocupă ca termenul prevăzut pentru atingerea capacității proiectate să fie scurtat cu aproximativ două luni de zile. Această unitate va fi cea mai mare întreprindere de acest fel din țară. Pornindu-se de la baza de recepție a materiilor prime se urmărește întregul proces tehnologic, proces modern, mecanizat, în care mina intervine doar în ultimele faze ale fabricației : depozitări, manipulări, ambalaje. Se informează despre modul de asigurare a materiilor prime, de organizare a producției și desfacerii către unitățile comerciale bucureștene. Fabrica realizează o gamă de peste 60 de sortimente de mezeluri, șuncă și alte preparate din carne. Specialiștilor unității li se recomandă să aibă ca obiectiv principal, odată cu realizarea cantitativă a indicilor de plan, latura calitativă a activității de producție pentru a nu ajunge în unitățile de desfacere decit mărfuri de cea mai bună calitate. În secția de expediere a produselor finite, unde produsele sunt încărcate în mașini frigorifice pentru a fi expediate unităților comerciale de desfacere, are loc un schimb de opinii în legătură, îndeosebi cu concepția de expediție,cu modul de transportare a produselor. Secretarul general al partidului indică conducerii ministerului de resort, organelor comerciale ale Capitalei și conducerii unității să ia măsuri mai urgente pentru organizarea transportului în conteinere a produselor, metodă modernă, care asigură condițiile cerute de regulile de igienă, să optimizeze ritmul de aprovizionare a unităților pe bază de comenzi individualizate de la unitate la unitate, să raționalizeze la maximum utilizarea forței de muncă. În laboratorul unității, unde se efectuează zilnic analize chimice și biochimice ale fiecărui produs destinat livrării către comerț, este subliniată, cu toate fermitatea, necesitatea respectării riguroase a criteriilor controlului calității produselor. O viziune greșită a proiectantului a condus la soluții constructive inadecvate, ceea ce determină unele observații critice, însoțite de sugestii de remediere, în legătură cu iluminatul unor hale de fabricație, funcționalitatea spațiului. Ca o măsură privind întreaga zonă industrială Popești-Leordeni, secretarul general al partidului trasat responsabililor Capitalei, beneficiarilor, sarcina de a elabora un studiu general asupra alimentării cu apă caldă și abur industrial, studiu care să definească soluții mai eficiente, mai economice în folosirea surselor de căldură trebuitoare industriei. La secția anexă de preparare a produselor din carne, lapte, legume și fructe a întreprinderii agricole de stat „30 Decembrie“, din apropierea Capitalei, cel de-al doilea punct din programul vizitei, se produc anual cca 1.100 tone preparate din carne, se prelucrează 63.000 hl de lapte în diferite produse, se obțin circa 25 tone conserve (Continuare în pag. a IlI-a) In pagina aaa m Crește „Investiția“ de inteligență • Practica este „izvorul“ succeselor noastre Cronica filmului # Inima e un vînător singuratic Preocupări pentru creșterea indicilor calitativi ai mașinilor Colectivul Uzinei mecanice Timișoara este angrenat organic în avintul general al întregii economii naționale jalonat pe coordonatele majore ale întrecerii pentru depășirea sarcinilor de producție, în cinstea Conferinței Naționale a partidului și aniversării a 25 de ani de la proclamarea Republicii. De la începutul anului au fost predate cabinetului tehnic 43 de dosare de inovații. In cadrul problemelor legate de modernizarea producției, un accent deosebit se pune pe creșterea indicilor calitativi ai mașinilor de ridicat și transportat. De asemenea, colectivele de muncitori, ingineri și tehnicieni sunt preocupate de redimensionarea structurilor de rezistență ale podurilor rulante. In vederea diversificării dotării tehnico-materiale a secției productive cu mașini și utilaje, acțiunea de autoutilaje cunoaște o deosebita amploare. S-a proiectat și s-a reorganizat fluxul de fabricație pentru reductoare și cutii de viteză urmărindu-se eficiența noilor linii tehnologice, care vor contribui la ridicarea substanțială a productivității muncii, la realizarea suplimentării angajamentelor productive luate in cinstea Conferinței Naționale a partidului și a celei de-a 25-a aniversări a proclamării Republicii. Cooperatorii, în bătălia pentru sporirea producției agricole Cej,aduc va da peste plan 150 tone de cartofi si Specialiștii, în mijlocul sătenilor ■ Lucrări de calitate la întreținerea culturilor Lucrătorii Ogoarelor alături de întregul popor, timișene, trăiesc zile de puternică efervescență politică, întîmpinînd cu noi realizări apropiata Conferință Națională a partidului și cea de-a XXV-a aniversare a procamarii Republicii. Marți, de pildă, la Cenad au fost intîlniți în timp, la diferite munci, aproape 500 de țărani cooperatori. Dar, principala forță, 320 de oameni, a fost folosită la recoltatul cartofilor timpurii, care sunt cultivați pe 75 de hectare și promit o producție bună. Aceste două importante evenimente politice în viața României — Conferința Națională a partidului și a XXV-a aniversare a proclamării Republicii — au declanșat în rândurile țăranilor un puternic entuziasm, cooperatori hotărirea nestrămutată de a le onora cu noi izbinzi pentru Îndeplinirea exemplară a angajamentelor luate — ne spune inginerul Aurel Ardeleanu, președintele cooperativei agricole. Țin să precizez că încă de la prima producție obținută pe 1972 avem însemnate depășiri de plan. Totodată, suntem hotârîți ca cel tirziu pînă la 10 iunie să terminăm cu recoltatul cartofilor și să însămînțăm o a doua cultură. In tarlaua de lîngâ gară, unde l-am întâlnit pe președintele cooperativei, cîmpul era împînzit de țărani cooperatori. Cartofii obținuți -int mari și frumoși. Producția este bună ; de pe parcelele recoltate în primele zile s-a realizat, în medie, între 11.000 — 12.000 kg la hectar, ceea ce reprezintă depășirea planului cu cel puțin 3.000 kg. Acest rezultat se datorește efortului depus de țăranii cooperatori, în frunte cu ing. A. RACHIT« VAN (Continuare in pag. a III-a) Specialiștii de la C.A. P. Răuți controleză dezvoltarea sfeclei de zahăr după a treia prașilă. Copiii noștri Maria Bradea președinta Comitetului județean Timiș al femeilor Sărbătorim în fiecare an, de 1 iunie „Ziua internațională a copilului“ cu sentimentul multei răspunderi ce ne revine nouă, celor mari, pentru viața, activitatea, munca prezentă și viitoare a celor mici. „Copiii — spune o vorbă din bătrini — aduc multe bucurii dar și griji“, și noi, care suntem convinși că aceste ființe vor deveni constructorii de mîine ai comunismului ne facem pentru viața și sănătatea lor griji mari. Nu putem fi indiferenți cine sunt urmașii noștri, cum vor duce ei mai departe ceea ce am construit sau făurit în anii de edificare a socialismului. Pentru aceasta, 363 de zile dintr-un an ne preocupăm de problemele lor, iar într-una sau pentru una, și aceea este ziua de 1 Iunie, Ziua internațională a copilului, facem un bilanț al muncii noastre. Ce am realizat, ce planuri avem de viitor ? E un moment și, de ce să nu recunoaștem, din an în an mai plăcut să constatăm că realizările noastre sînt din cele mai bune- Cînd mergeți pe stradă, priviți in ochii copiilor noștri și veți vedea optimismul, dragostea de viață, fericirea ca trăiesc in această minunată țară, ocrotiți de partidul și statul nostru din toate puterile. Unii ne zîmbesc și nu știu dacă nu și dv• simțiți ca mine în zîmbetul lor nu „mulțumesc“. Ce minunat este să știi că și tu, trecătorule, mamă, tată, bunic sau bunică, ai contribuit ca acest zîmbet sa fie cald, prietenesc, și să exprime, de fapt, starea lor sufletească deosebită, in raport cu condițiile ce le sunt create. Nimic nu mă poate întrista mai mult decit cutele de pe fruntea unui copil. Am văzut zilele trecute intr-un telejurnal cu aspecte din lupta poporului vietnamez chipuri de copii îngroziți, îmbătrîniți în priviri. M-am întrebat : pînă cînd omenirea mai poate suporta asemenea stări de lucruri, iar azi cînd se sărbătorește a pe plan internațional ziua de apărare copilului, gîndurile se îndreaptă spre milioanele de copii din lume neocrotiți și ne solidarizăm cu lupta celor mulți pentru pace, pentru fericirea noastră, a copiilor, pentru viitorul omenirii. In ansamblul politicii partidului, îndreptată spre sporirea avuției naționale și înflorirea multilaterală a națiunii noastre socialiste, un loc de seamă îl ocupă grija pentru consolidarea și dezvoltarea familiei, ocrotirea mamei și copilului, creșterea și educarea tinerei generații în condiții tot mai bune. Pe fundalul realizărilor obținute de poporul român sub conducerea Partidului Comunist Român, s-a creat și dezvoltat un cadru larg de condiții materiale și morale menite să contribuie la ducerea pe mai departe a tradiției poporului român de a întemeia familii trainice, de a forma copii cu înalte calități morale, buni patrioți, gata oricind să muncească, să lupte dacă este nevoie pentru apărarea patriei. Condițiile materiale create, educația în spiritul moralei comuniste, au dus la făurirea unor trăsături de caracter și sentimente nobile a întregului nostru tineret. Ne mîndrim cu ei, sînt ai noștri și nimic nu ni se pare mult atunci cînd investim pen Continuare în pag. a III-a)