Drapelul Roşu, ianuarie 1978 (Anul 34, nr. 10244-10268)

1978-01-03 / nr. 10244

M ANUL XXXV NR. 10.244 m MARȚI, 3 IANUARIE 1978 ■ [UNK] 4 PAGINI, 30 BANI MESAJUL ADRESAT DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU , fil întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, cu prilejul Anului Nou Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem un an deosebit de bogat în realizări economice și sociale, precum și in evenimente politice interne cu profundă semnificație pentru prezentul și viitorul țării. Prevederile planului pe 1977 au fost îndeplinite și depășite : producția industrială a crescut într-un ritm de peste 11,5 la sută, iar cea agricolă, deși condițiile naturale nu au fost din cele mai favorabile, poate fi considerată satisfăcătoare. Ca urmare, a dezvoltării impetuoase a producției de bunuri materiale, a sporirii avuției naționale a fost posibilă creșterea suplimentară a veniturilor oamenilor muncii, în special ale celor provenite din retribuție, ridicarea peste prevederile inițiale a nivelului de trai al poporului. Toate acestea evidențiază, îno dată, forța economiei astre, superioritatea orenirii noi pe care o clădim, capacitatea poporului nostru de a asigura progresul și prosperitatea patriei. In acest an au fost adoptate noi măsuri de perfecționare a planificării și conducerii unitare a economiei, a întregii societăți. Am amplificat cadrul organizatoric de participare a maselor la conducerea vieții economice și sociale a statului, am întărit și mai puternic democrația socialistă. Sărbătorirea, în acest an, a Centenarului Independenței de stat și a trei decenii de la instaurarea Republicii — a prilejuit omagierea înaltelor virtuți ale poporului român, a luptei sale eroice pentru libertate, neatîrnare și dreptate socială, a marilor victorii obținute în transformarea revoluționară a societății românești și, totodată, reafirmarea hotărîrii noastre ferme de a nu precupeți nimic pentru măreția patriei, pentru apărarea și întărirea independenței și suveranității e. Evenimentul politic cel mai important al anului a fost Conferința Națională a partidului care a stabilit un vast ansamblu de măsuri pentru intensificarea dezvoltării economiei naționale și accentuarea creșterii nivelului de trai al poporului, pentru perfecționarea activității în toate compartimentele societății în vederea înfăptuirii cu succes a istoricului Program al partidului. Pentru marile succese dobîndite în toate domeniile de activitate, doresc să adresez, în aceste momente solemne, în numele conducerii de partid și de stat, precum și al meu personal, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului nostru popor — făuritor conștient al destinului său liber și fericit Intrăm în noul an cu perspectivă clară, cu un program precis a cărui realizare este menită să asigure înflorirea continuă, multilaterală a României. Anul 1978 — cel de-al treilea an al cincinalului — este pentru îndeplinirea hotărîtor cu succes a istoricelor hotărîri ale Congresului al XI-lea al partidului, a planului de dezvoltare economico-socială pînă în 1980. Iată de ce este necesar — așa cum am subliniat și la Conferințațională — să asigurăm laun salt revoluționar de la acumularea cantitativă la o calitate nouă, superioară în întreaga activitate de construcție socialistă. Aceasta impune perfecționarea în continuare a planificării, organizării și conducerii producției materiale, valorificarea cu maximum de eficiență a potențialului economic și uman. La baza întregii trebuie să punem activități cele mai înaintate cuceriri ale revoluției tehnico-științifice contemporane, asigurînd ridicarea nivelului tehnic și a calității tuturor produselor, aplicarea unor tehnologii noi care să permită reducerea consumului de materii prime, materiale și energie, scăderea cheltuielilor de fabricație. Să concentrăm energia, forța creatoare, inteligența și priceperea întregii națiuni pentru sporirea mai rapidă a productivității muncii — factorul hotărîtor de care depinde creșterea venitului național, ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc, mersul tot mai ferm înainte al României pe calea progresului socialist. Sînt pe deplin încredințat că și în anul ce vine, întregul nostru popor va acționa cu toată hotărîrea și abnegația, sub conducerea partidului, pentru realizarea acestor țeluri mărețe, că prin perseverența și elanul lor revoluționar, toți oamenii muncii se vor dovedi la înălțimea marilor răspunderi pe care istoria le pune in fața generațiilor de astăzi ale României socialiste. (Continuare în pag. a II-a) Orași tovarăși și prieteni, TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU în mijlocul oamenilor muncii de la întreprinderea „23 August" și a tinerilor din Capitală, în noaptea de revelion Cu puțin timp înainte ca Anul nou să-și anunțe solemn sosirea, în atmosfera optimistă generată de marile noastre împliniri, de certitudinile ce ne călăuzesc pașii spre viitor, mii de oameni ai muncii din Capitală au trăit momente de neuitat. Secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU și tovarășa Elena Ceaușescu s-au aflat, în această noapte a confluenței dintre ani, împreună cu alți tovarăși din conducerea de partid și de stat în mijlocul puternicului detașament muncitoresc al întreprinderii „23 August“ și al tinerilor care au sărbătorit revelionul la Pavilionul central expozițional din Piața Scînteii. Cel ce în fruntea partidului și statului desfășoară neabătută activitate spre binele și fericirea poporului, întîiul cetățean al țării, omul a cărui masă de lucru sînt întreprinderile și șantierele, ogoarele și lăcașurile științei, fiul cel mai iubit al națiunii noastre, s-a aflat și în această noapte a bucuriei în mijlocul oamenilor, adresîndu-le cuvîntul său înflăcărat, cutezător, îndemnurile ce înnobilează conștiințele și fac munca mai rodnică, ce deschid noi orizonturi creației, făcînd ca cele aproape douăzeci și două de milioane de inimi ale țării să vibreze în ritmurile timpului eroic pe care îl trăim. Secretarul general al partidului a fost însoțit de tovarășii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Ion Dincă, Janos Fazekas, Ion Ioniță, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Ilie Verdeț, Miu Dobrescu, Constantin Dăscălescu, Ion Stănescu. ... întreprinderea „23 August“. In vreme ce oțelarii din schimbul de noapte elaborînd șarjă după șarjă, in moderna cantină-restaurant, împodobită feeric cu lumini multicolore, cu ramuri de brad, s-au adunat aproape șapte sute de constructori de mașini și familiile lor pentru a sărbători un an de rodnice împliniri. Sosirea tovarășului Nicolae Ceaușescu, a tovarășei Elena Ceaușescu, a celorlalți tovarăși din conducerea partidului și statului în mijlocul muncitorilor de la întreprinderea „23 August“ a prilejuit clipe emoționante, de mare bucurie. Se aplaudă cu însuflețire, se scandează puter(Continuare în pag. a IV-a) Luminoasă perspectivă a calității in toate domeniile de activitate Am pășit în anul 1978 — al treilea an al actualului .‘cincinal cu înalta mîndrie patriotică, cu deosebita satisfacție că, așa cum sublinia secretarul general al partidului, președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în Mesajul de Anul Nou, în 1977 am făcut totul pentru a aduce în bilanțul de spor și rodnicie al anilor socialismului cele mai frumoase și mai remarcabile rezultate, pentru ca patria să-și urmeze demn, firesc dezvoltarea economică și socială în ritmurile înalte, prefigurate de istoricele documente ale marelui forum al comuniștilor — Conferința Națională a partidului - 1978 va reprezenta deci, pentru întregul nostru popor, în care se vor înfăptui anul importante salturi calitative în toate domeniile de activitate, cîștiguri care, la rîndu-le, vor prefigura impetuoasa și dinamica dezvoltare a vieții românești în următorul deceniu, așa iicit țara noastră să ajungă o țară cu un nivel mediu de dezvoltare, pas important pe drumul obiectivului istoric al ridicării patriei socialiste în rîndul statelor avansate ale lumii. ... Dar, să restringem această impresionantă perspectivă la anul pe care l-am început, la anul pe care oamenii muncii timișeni — români, germani, maghiari, sîrbi și de alte naționalități — alături de întreaga noastră națiune, îl vor face mai rodnic și mai spornic ca 1977, mai plin în realizări, pentru continua prosperitate a poporului, pentru ca dimensiunile timpului comunist sâ consemneze în cronica sa un nou și remarcabil bilanț. Pragul spre anul nou 1978 a fost trecut de numeroase colective ale industriei și agriculturii timișene cu mult înaintea celui strict calendaristic , o serie de unități industriale, institute de cercetare științifică și proiectare au raportat remarcabile succese în întrecerea socialistă — îndeplinirea sarcinilor de pian și a angajamentelor asumate înainte de termen. Oamenii muncii de pe meleagurile timișene intră în noul an cu imaginea limpede a viitorului comunist, imagine-simbol, jalonată de istoricele hotărîri și documente ale Conferinței Naționale a partidului, intărită continuu de vrednicia, talentul și abnegația faurilor de bunuri materiale. Pășim în 1978 cu convingerea fermă, revoluționară că ritmul viguros al înaintării noastre către tot mai înalta bunăstare se află într-o legătură directă, indestructibilă cu realizările și (Continuare în pag. a m-a)