Drapelul Roşu, iulie 1978 (Anul 34, nr. 10397-10422)

1978-07-22 / nr. 10415

m ANUL XXXV NR. 10.415 ■ SIM8ATA, 22 IULIE 1978 ■ 4 PAGINI, 30 BANI ZILE DE EFORT MAXIM LA STRÂNGEREA OPERATIVĂ . ȘI FĂRĂ PIERDERI A CEREALELOR! 1 -La seceriș: între recoltare și livrare să existe o corelare perfectă! ! Măsuri ferme, operative, pentru achitarea integrală a obligațiilor contractuale In ultima perioadă și județul nostru ritmul de reîncoltare a griului a fost mult intensificat. Conducerile de unități și specialiștii, cu sprijinul și îndrumarea nemijlocită a comandamentelor locale, se preocupă cu tot mai multă exigență și răspundere de folosirea eficientă a timpului bun de lucru și de exploatarea rațională a combinelor astfel ca producția acestui an să fie cit mai repede adunată și depozitată. Odată cu secerișul se desfășoară și livrarea produselor contractate cu statul, acolo unde s-au întreprins măsuri operative livrarea se face direct din lan prin folosirea judicioasă a autocamioanelor și tractoarelor cu remorci. Datorită unei organizări perfecte a muncii, la baza de recepție condusă de tovarășul Ion Moraru s-au preluat, pînă în ziua de 20 iulie, mai bine de jumătate din cantitățile de griu destinate fondului central. Aici există preocupări asidue pentru evitarea giruirilor la transportul și primirea produselor prin descărcarea operativă a autocamioanelor și remorcilor. Se lucrează intens ziua și noaptea , toate gurile de descărcare funcționînd ireproșabil. Lucruri bune despre felul în care este organizată preluarea produselor pot fi spuse și despre bazele de recepție conduse de tovarășii Ecaterina Waldemayer, Gheorghe Birnstill și alții. De menționat este faptul că la baza condusă de Gheorghe Birnstill tovarășul au fost asfaltate toate spațiile dintre magazii și pătule. Griul cu o umiditate mai mare, așa cum a fost cazul celui adus de C A.P. Izvin, a fost așezat pe salariile bazei în scopul reducerii procentului de apă din boabe. Dar, nu peste tot există o corelare perfectă între recoltare și livrare. De deși secerișul în unele zose află în fază finală, ritmul de livrare este nesatisfăcător. Aceasta, datorită, în primul rind, neutilizării la maximum a mijloacelor de transport și unor defecțiuni de natură organizatorică semnalate la bazele de recepție. Cîteva exemple în această direcție sînt cît se poate de concludente. Astfel, pînă în ziua de 20 iulie, unitățile de pe raza Consiliului intercooperatist Periam au livrat numai 35 la sută din girul destinat fondului central , cele aparținînd Consiliului intercooperatist Sinnicolaul Mare doar 40 la sută, iar cele aparținînd Printr-o temeinică organizare a muncii Alte unități agricole printre care C.A.P. din Lenauheim, Voiteni, Uihei, Dudeștii Noi, Șemlacu Mare și Gelu au încheiat secerișul griului (Continuare in pagana Concomitent cu strânsul operativ al griului cooperatorii de la Pădureni se preocupă, cu răspunderea cuvenită, și de ansilozarea lucernei și a altor surse de nutrețuri necesare animalelor In perioada de stabulație. (Foto : K. ROBICSEK) Folosind cu chibzuință pricepere timpul bun de lali cru și exploatînd la întreaga capacitate combinele, presele de balotat și mijloacele de transport, lucrătorii ogoarelor județului nostru înregistrează, zi de zi, noi și însemnate succese în strîngerea operativă și fără pierderi a recoltei de cereale păioase. Din eșalonul unităților care au încheiat secerișul griului face parte și C.A.P. din Lenauheim. Printr-o temeinică organizare muncii, prin pasiunea și aba negația cu care cei 19 combineri din secțiile conduse de Ion Pușcaș, Francisc Noel și Mihai Merzacher au muncit din zori și pînă in noapte, aici a fost strins griul de pe 1.050 de hectare intr-un timp record și in condiții optime. Așa după cum ne-a informat tovarășul Costică Calu, (Continuare In pag. a II-a) S La întreprinderea „Elec- 2 Í trotimiș* suflețitoare s-a creat o în- 2 atmosferă de 2 2 competiție a calității, la 1 2 întrecerea socialistă participînd, deopotrivă, tinerii 22 și muncitorii cu o bogată 2 2 experiență profesională. 2 2 Dintre protagoniștii acestei 2 5 „bătălii* 2 luate, în pentru înalta ca 2 ziarul de astăzi, 2 ii prezentăm pe fruntașii 2 2 în muncă Rusalin Dalea, 2 2 strungar și loan Iancu, 1 2 frezor. MUkmUUUUAMUAUUMUAlWUUUUAAUf ÎN CINSTEA MARII SĂRBĂTORI NAȚIONALE PRODUSE MODERNE, DE CALITATE La întreprinderea „Electrobanat“, în vederea realizării unor produse de înaltă tehnicitate, cu un randament productiv deosebit, specialiștii unității au elaborat un studiu și au preliminat un program de tipizare-unificare, specializare și profilare pentru corpurile de iluminat și lanterne. în cadrul acestei acțiuni se prevede ca, în perspectiva următorilor ani ai actualului cincinal, să fie scoase din producția curentă aproape 100 de produse învechite, depășite funcțional, care vor fi înlocuite cu altele noi, moderne, superioare calitativ și realizate cu un consum redus de metal. O altă direcție prioritară de acțiune a colectivului de muncitori, tehnicieni și ingineri de la „Electrobanat“ constituie îndeplinirea ritmică a planului unic de calitate. Prin respectarea întocmai a tehnologiilor de fabricație, întărindu-se controlul interfazic, gospodărindu-se judicios reperele în toate atelierele unității, în acest an, la „Electrobanat“ rebuturile au fost reduse într-o proporție de 10-15 la sută față de perioada corespunzătoare a lui 1977. VOLUM SPORIT DE MĂRFURI Și lucrătorii I.C.S. mărfuri textile — încălțăminte, antrenați în marea întrecere socialistă, raportează însemnate depășiri de plan atît la desfacerea către populație a unui volum sporit de produse cît și la realizarea de economii la cheltuielile de circulație și a unor însemnate beneficii. Astfel, planul de desfacere pe semestrul I a fost depășit cu 34 milioane lei, vînzîndu-se cu 91 milioane lei mai multe mărfuri decît în aceeași perioadă anului trecut. Economiile la cheltuielile de circulație însumează 3,6 milioane lei, iar planul de beneficii pe această perioadă a fost depășit cu 4,6 milioane lei. In întrecerea pentru cea mai bună unitate pe loc de frunte se situează magazinul „Bega“, care, pe semestrul I a desfăcut mărfuri cu 16 milioane lei peste prevederile de plan; magazinul „Modern“ unde desfacerea de mărfuri peste plan însumează 4 milioane lei, magazinul nr. 4 — țesături, cu o depășire de 1,1 milioane lei și altele. La aceste realizări a contribuit în bună măsură preocuparea conducerii întreprinderii pentru aprovizionarea cu un sortiment variat de mărfuri. S-au făcut și achiziții proprii in valoare de peste 35 milioane lei cu precădere de la întreprinderile timișene : cele de mănuși, ciorapi, „1 Iunie“, „Banatul“ și altele. FOLOSIND TIMPUL ȘI In dorința de a intimpina ziua de 23 August cu rezultate cit mai bune in Întrecerea socialistă, muncitorii, tehnicienii și inginerii de la întreprinderea de Încălțăminte „Banatul“ din Timișoara au pus un accent deosebit pe creșterea productivității muncii. In acest scop, s-a urmărit reducerea absențelor nemotivate și intirzierilor de la lucru, folosirea cet mai comple JUDICIOS UTILAJELE Tă a utilajelor din dotare și a timpului efectiv de muncă. Rezultatul . După prima jumătate a anului in curs, s-au livrat suplimentar peste 5.009 perechi de încălțăminte. Surplusul s-a obținut, in mare parte, pe seama creșterii productivității muncii, care, in perioada amintită, s-a concretizat in 447 lei depășire dru fiecare om al muncii pentru Întreprindere. Stimulată de o muncă politică activă ale cărei mijloace de acțiune „sunt permanent îmbogățite și adaptate la cerințele perfecționării noului mecanism economico-financiar" — întrecerea socialistă de la „Spumotim" înregistrează vizibilă înviorare. Tovarășul Ioan Mija, secretarul comitetului de partid și președintele consiliului oamenilor muncii din unitate, ne pune în temă cu principalul obiectiv ce stă, prioritar, în atenția colectivului, al cărui „ax mobilizator" sunt comuniștii: „Un adevărat flux al înnoirilor, cuprinzînd reorganizarea mai eficientă a unor locuri de muncă, dotarea tehnică, diversificarea gamei de produse, ordinii și disciplinei", întărirea Toate urmărind același scop : produse mai multe, mai ieftine, de calitate sporită. Atelierul pentru tălpi poliuretanice nu oferă, cel mai elocvent, argument care atestă această „sete de înnoire". Secretarul de partid ne demonstrează, fără dificultate, că aici „poți intilni cu adevărat instalații noi și oameni noi". Mărturie stau complexele instalații, de dată foarte recentă, dintre care, nu puține, sunt rodul aportului propriu, prin autoutilaje. Dintre acestea le consemnăm doar pe câteva, mai importante : alimentarea automată a instalației pentru turnarea tălpilor; sistemul de agitare a materiei prime; trei selectoare automate; instalația de vernisaj semiautomată — al căror principal realizator este inginerul Ștefan Munteanu, cu contribuția merituoasă a colectivului de la „mecanicul șef“ — ing. Traian Constantin, maistrul Alexandru Bogdan, mecanicii Aurel Ferenț, Ștefan Nagy și alții. Noile instalații solicită, firește, oameni noi, pentru a le mînui cu pricepere la parametri proiectați. Aici și-a spus cuvintul de greutate munca politică, pentru că oamenii trebuiau instruiți „din mers’, cum se spune. Și primii dintre muncitorii care au ințeles chemarea, pregătindu-se cu mână pentru a răspunde noilor condiții de lucru mai pretențioase, au fost comuniștii Constantin Modiga, Viorel Bodnariuc, Nicolae Albu, liva Lisici, exemplul lor fiind urmat și de mai tinerii Gheorghe Todea, Nicolae Dreier, Lucia Popi, Leonte Frăției și alții. După cum merită a fi evidențiată preocuparea atentă a inginerului Erich Schuller și a maiștrilor Gheorghe Bordea, Romulus Bugariu, Ioan Oproiu, pentru instruirea teoretică și practică a muncitorilor care lucrează la noile instalații. Semnificația acestor măsuri ? Puse in funcțiune, noile instalații au săltat producția fizică cu 8-10 la sută, concomitent cu însemnate reduceri de cheltuieli. In plus a creat posibilitatea lărgirii sortimentelor de produse, din cele 24 tipuri de tălpi aliate in fabricație, 15 sunt recent asimilate, pentru care beneficiarii „se îmbulzesc la poarta întreprinderii". Printr-o judicioasă restructurare organizatorică a fazelor de sortat, ambalat și control tehnic de calitate - compartiment cu pondere — s-a ajuns la o economie de 6 muncitori și un însemnat spor al productivității muncii, al calității lucrului la aceste faze, dovadă că au fost reduse aproape la zero refuzurile din partea beneficiarilor. Mai concret, este vorba de alcătuirea unei formații omogene, cu lucrul în acord global, in care sunt incluși, efectiv, pe faze, și controlorii tehnici de calitate. Și încă o noutate de reținut, în care se măsoară eficiența muncii politice : reducerea cu circa 70 la sută a absențelor nemotivele față de aceeași perioadă a anului trecut. Perfecționarea fluxului tehnologic a GAVRIL malai (Continuare in pag. a III-a> FLUXUL ÎNV Pe agenda muncii politice, a organizației de partid, măsuri concrete care imprimă un puternic avînt întrecerii socialiste la întreprinderea de spume poliuretanice din Timișoara