Drapelul Roşu, ianuarie 1979 (Anul 35, nr. 10554-10578)

1979-01-03 / nr. 10554

m anul XXXVI NR. 10.554 ■ MIERCURI, 3 IANUARIE 1979 ■ [UNK] 4 PAGINI 30 BANI MESAJUL ADRESAT DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1978 cu noi și mari realizări în opera de construcție socialistă. Muncind cu abnegație și elan, eroica noastră clasă muncitoare a asigurat îndeplinirea programului de dezvoltare și modernizare a industriei, a cărei producție a crescut în cei trei ani ai cincinalului într-un ritm mediu de peste 11 la sută. S-au obținut, de asemenea, succese deosebite d agricultură, în creșterea producției agricole, în dezvoltarea tuturor ramurilor economiei naționale. Ca urmare, a sporit avuția socialistă, venitul național, ceea ce s-a reflectat in îmbunătățirea condițiilor de viață ale întregului nostru popor. Aplicînd programul de creștere mai rapidă a veniturilor oamenilor muncii, în ast an am încheiat înainte ermen prima etapă a mari retribuțiilor ; de asea, au fost mărite penalocațiile pentru copii, recut la aplicarea mii de lucru reduse, săpsuccese de seamă am obțiut in înflorirea științei și învățământului, a creației Istar-artistice, în făurirea culturii noi, socialiste. Toate aceste realizări oglindesc forța creatoare a poporului nostru, liber și stăpîn pe destinele sale, hotărîrea sa de a înfăptui neabătut Programul elaborat de Congresul al XI-lea, unitatea de granit a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, în jurul Partidului Comunist — conducătorul încercat al întregii națiuni pe calea socialismului, bunăstării și fericirii. Pentru minunatele rezultate obținute în construcția socialistă în anul 1978, doresc să adresez clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor fiilor patriei — români, maghiari, germani, sîrbi și de alte naționalități — întregului nostru popor, cele mai calde felicitări, precum și urări de noi și tot mai mari succese in activitatea viitoare. Peste cîteva clipe intrăm în anul 1979 — cel de-al patrulea an al cincinalului. Prin obiectivele ce ni le propunem, prin continuarea dezvoltării în ritm înalt și modernizarea forțelor de producție, a întregii economii naționale, anul viitor va marca, fără îndoială, o treaptă în ascensiunea nouă rapidă a României pe drumul civilizației și progresului. Sarcina centrală în acest an este ridicarea la un nivel tot mai înalt a activității economico-sociale, realizarea unei calități noi, superioare în întreaga operă de construcție socialistă. Aceasta impune să valorificăm tot mai eficient potențialul material și uman de care să promovăm cu dispunem, fermitate cele mai noi cuceriri ale revoluției tehnico-științifice in toate domeniile, ținînd seama de dificultățile pe care le generează criza mondială de materii prime și combustibil, să desfășurăm o bătălie susținută împotriva risipei, să asigurăm gospodărirea rațională a tuturor mijloacelor, să reducem substanțial consumurile materiale, cheltuielile de producție, înfăptuind cu fermitate principiile autoconducerii muncitorești și autogestiunii întreprinderilor, folosind pe deplin cadrul democratic de participare a oamenilor muncii la conducerea diferitelor compartimente ale societății, să ridicăm spiritul de răspundere al tuturor colectivelor în buna gospodărire a avutului socialist. Să aplicăm ferm măsurile stabilite de partid pentru perfecționarea continuă conducerii societății, a statualui, a relațiilor de producție și sociale, pentru introducerea principiilor eticii și echității socialiste în toate domeniile, pentru folosirea tot mai largă a cadrului democratic de manifestare liberă a personalității umane în toate domeniile. Realizînd prevederile planului producției materiale, vom asigura înfăptuirea integrală a programului de creștere a bunăstării poporului. Făcind totul pentru satisfacerea cerințelor de viață materiale și spirituale ale maselor, să acționăm pentru îmbogățirea continuă a orizontului de cultură al oamenilor muncii, pentru ridicarea conștiinței socialiste, realizînd în viață politica partidului — al cărui țel suprem este omul, făurirea unei vieți libere, demne și fericite pentru toți fiii patriei. Vom acorda și în anul ce vine atenția cuvenită dotării forțelor armate și întăririi capacității lor de luptă, pregătirii întregului popor pentru a fi gata oricînd să apere cuceririle independența și socialismului, integritatea patriei. Să întîmpinăm, dragi tovarăși și prieteni, cu succese tot mai însemnate mărețul eveniment politic ce va avea loc anul viitor — cel de-al XII-lea Congres al partidului, care va trasa obiectivele continuării operei de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintării României spre comunism, îmi exprim deplina convingere că, prin munca eroică a întregului nostru popor, strîns unit în jurul partidului, anul 1979 va marca un nou și important pas înainte în dezvoltarea forțelor de (Continuare în pagina) ! (Continuare In pagina) PRETUTINDENI, ANUL 1979 A FOST PRIMIT CU FERMA HOTĂRÎRE DE A FACE TOTUL PENTRU CONTINUA ÎNFLORIRE A PATRIEI SOCIALISTE »wwwwwwmvmnl Cu deplină și înălțătoare încredere în uriașa forță a clasei muncitoare, în marele și luminosul viitor al eroicului și harnicului nostru popor, strîns uniți, ca un singur om, în jurul încercatului stindard de luptă, 5 adevăr , triumf și omenie — Partidul Comunist Român — în jurul tovarășului Nicolae Ceaușescu, simbolul înțelepciunii, puterii și ambiției noastre, am pășit în anul 1979 cu hotărîrea fermă, susținută de ritmurile timpului comunist, de a face totul pentru ca mîndra Românie să urce spre culmile civilizației și progresului. La clipele de cumpănă a anilor, atunci cînd, de-a lungul și de-a latul țării, cadranele ornidcelor și ceasurilor marcau intrarea în anul 1979 — al patrulea in cronologia efervescentă a timpului actualului cincinal, an dominat de două mărețe repere : de istorie contemporană — sărbătorirea celei de-a 35-a aniversări a Eliberării patriei de sub dominația fascistă și Congresul al XII-lea al partidului — oamenii muncii timișeni — români, germani, maghiari, sîrbi și de alte naționalități — se aflau fie la datorie. . acolo, în unitățile industriale unde nicicînd focul viu al producției nu contenește, înscriind, cu curaj și demnitate, în bilanțurile imaculate primele lor realizări, primele succese, fie, împreună cu familiile, prietenii și tovarășii de lucru, la sărbătoarea Revelonului. Pretutindeni, vibrantul Mesaj de Anul nou adresat națiunii de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, președintele Republicii a fost ascultat cu profundă mîndrie patriotică , și înțeles în sensurile lui limpezi prin necesitatea dăruirii responsabile a milioanelor de minți și brațe , întru triumful și prosperitatea României, semnificînd un legămînt puternic, al nostru, al tuturora, în vederea înfăptuirii neabătute a obiectivelor ce ne revin din documentele Congresului al XI-lea și ale Conferinței Nationale ale partidului. twwuwuviuWHumunim«.u«MMNI IMAGINEA-SIMBOL A PRIMELOR FAPTE DE MUNCA ... Aflați la datoria muncii neîntrerupte, încă din primele clipe ale Noului an, ca dealtfel de fiecare dată în cei peste 10 ani de activitate de cînd și-au făcut apariția pe meleagurile județului nostru, petroliștii timișeni au reușit, in zilele de 1 și 2 ianuarie 1979, să extragă peste plan primele cantități de țiței și gaze din acest an. Prin organizarea superioară a producției și a muncii, în cele două zile au fost obținute suplimentar prevederilor 35 tone țiței, 10.000 cmc gaze și peste 4 tone de gazolină. înregistrarea acestor prime succese de producție, acum, la începutul celui de-al patrulea an al cincinalului, s-a datorat contribuției tuturor celor care au făcut parte din formațiile de muncă care au lucrat în această perioadă. Din rîndul lor s-au evidențiat, în mod deosebit, maiștrii Ion Scînteie și Nicolae Cojocaru, sondorii șefi Ion Lăzărescu și Constantin Pîslea, sondorii Valerica Medințu, Gheorghe Crăciun și Dumitru Niculeasa, operatorii de extracție Iosif Engelmann și Constantin Bobescu, distilerul Petru Morar și mulți alții... ... 1 ianuarie 1979, ora 6. Directorul întreprinderii de produse ceramice Jimbolia, economistul Aurel Herișanu controlează cariera, apoi face un tur de orizont, trecînd și discutînd cu oamenii muncii prin diferitele secții cu „foc continuu“ ale unității. Nl găsim telefonic, cîteva ore mai tîrziu, într-o primă „operativă“ ce va decide strategia următoarelor zile de producție și aflăm că, aici, ceramistă au pășit cu dreptul în noul an, arătând forța și responsabilitatea unui puternic colectiv muncitoresc prin sugestiva imagine de sinteză a intîielor cifre de bilanț: s-au livrat peste plan aproape 100.000 de țigle și peste 50.000 blocuri și corpuri ceramice. De la Jimbolia, poposim de data aceasta nu telefonic, ci efectiv, în 2 ianuarie, Lugoj. Inginerul Pavel Bieladermann, directorul întreprinderii „Mondial“ și colegul și prietenul său, inginerul șef Petru Brancu, sînt de mult, de cînd mai era întuneric, „afară“, în drumul Bocșei, pentru a vedea cum merge treaba. Aici, comuniștii : Mihai Bartoș, Emil Boc,Gheorghe Murnu și alți colegi ai lor verifică liniile de granulit și cărămidă în dorința de-a le asigura „flux continuu“ pentru ziua de azi, cînd intră în plinul fabricației. Cu I.M.S.-ul unității ajungem în cealaltă parte a orașului, la secția de ceramică fină. Și aici, o constatare de bun augur. Primele semne ale Anului nou, ale anului 1979, mărturisesc prin graiul lor că s-a demarat spornic producția, că rezultatele înscrise în graficele întrecerii socialiste vor fi substanțial depășite. După numai o zi, cei peste 350 de muncitori aflați în „focul continuu“ al treburilor și al responsabilităților, muncitori din rîndul cărora am însemnat numele fruntașilor Ion Zănoagă, Emil Vodă, Maria Fer, Nicolae Reiter, au și trecut la capitolul înfăptuiri — calitatea întiia — aproape 1.000 mp plăcuțe ceramice, adică cu 8 la sută mai mult decît se prevăzuse inițial. . ÎMPREUNA LA MUNCĂ ȘI LA PETRECERE Printre alte calități alese, la marile familii muncitorești se impresionează și spiritul lor de colectivitate. Iar inegalabilul moment sărbătoresc de la cumpăna anilor e parcă anume hărăzit să pună în evidență acest simțămînt. „Pentru că așa le stă bine muncitorilor , împreună și la muncă și la petrecere“ zicea, ridicînd paharul comunistul Ștefan Gherman, sudor de frunte din Secția de utilaj metalurgic a întreprinderii mecani