Drapelul Roşu, septembrie 1979 (Anul 35, nr. 10758-10783)

1979-09-15 / nr. 10770

(Continuare Sn pag. a III-a) • 2 • VIZITA DE LUCRU ȘI A TOVARĂȘEI (Urmare din pag. 1) Doresc, de la început, să adresez cele mai calde felicitări oamenilor muncii din municipiul dumneavoastră și să le urez succese tot mai mari în activitatea lor, pentru a-și spori contribuția la dezvoltarea patriei noastre socialiste, la înfăptuirea programului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate in România“. Mulțimea aplaudă și ovaționează îndelung. In aclamațiile celor de față, coloana oficială de mașini se îndreaptă, apoi spre primul obiectiv al vizitei — întreprinderea mecanică Timișoara (I.M.T.) din zona industrială de nord-est a Timișoarei, aflată în plin proces de modernizare și continuă dezvoltare, la indicațiile date de secretarul general al partidului cu prilejul vizitelor precedente. Bucuria metalurgiștilor de a avea din nou în mijlocul lor pe cel mai iubit fiu al poporului Miile de muncitori — români, germani, maghiari, sîrbi — își exprimă prin îndelungi aplauze și ovații deosebita bucurie de a se reîntîlni la locurile lor de muncă cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a-l avea din nou în mijlocul lor. Se scandează: „Ceaușescu — P.C.R.“, „Ceaușescu și poporul“. Regăsim, ca pretutindeni, aceeași primire plină de căldură — expresie a sentimentelor de dragoste și prețuire pe care oamenii muncii le nutresc pentru secretarul general al partidului. La intrarea în întreprindere, tovarășul Nicolae Ceaușescu este salutat de Ion Avram, ministrul industiei construcțiilor de mașini, de reprezentanți ai conducerii întreprinderii, ai oamenilor muncii. O gardă de onoare, alcătuită din membri ai gărzilor patriotice și ai formațiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei, prezintă onorul. Tinere muncitoare oferă tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu, buchete de flori. Dialogul pe care secretarul general al partidului îl poartă cu conducerea ministerului de resort și a întreprinderii, cu muncitori și specialiști aflați de față este axat îndeosebi pe modul în care se înfăptuiește acțiunea de transformare, treptată, a acestei unități intr-un modem combinat de utilaj greu de ridicat și transport uzinal, pornind de la nevoile crescînde ale economiei naționale, de la posibilitățile mari pe care le oferă Timișoara datorită prezenței în acest municipiu a unor valoroase cadre de proiectanți și cercetători, cadre didactice din institutele de învățămînt superior. La numai un an de cînd s-a pornit această acțiune, gazdele sînt în măsură să prezinte, prin intermediul unor machete, apoi direct la locurile de muncă, planul de modernizare a fabricației actuale și de dezvoltare a acestui combinat pînă în 1985. Directorul general al întreprinderii, Ioniță Bagiu, informează mai întîi că în direcția modernizării și diversificării producției actuale, așa cum a indicat secretarul general al partidului în vizita precedentă, a fost însușită în fabricație întreaga gamă de poduri rulante cu capacități de a ridica greutăți cuprinse între 5 și 400 tone. De asemenea, a fost reorganizat procesul de producție pe fabrici specializate în construcțiile de mașini de ridicat și de transportat, de utilaje complexe și metalurgice și de sectoare calde, fapt care a sporit cu 30 la sută productivitatea muncii în unitate. O atenție deosebită a acordat colectivul de proiectanți ai unității tipizării produselor în proporție de 70 la sută, obținîndu-se în urma acestei acțiuni o reducere a consumului de metal de 20 la sută, iar a puterii electrice instalate pe fiecare utilaj de 15 la sută în ce privește dezvoltarea întreprinderii și transformarea ei în combinat pentru utilaj greu, se arată că investițiile se înfăptuiesc cu succes hala pentru utilaje complexe și metalurgice fiind deja dată în exploatare cu 9 luni mai devreme. Ca urmare, capacitatea anuală de producție a viitorului combinat va ajunge în 1980 la 120.000 tone, iar în 1985 la 150.000 de tone. Se subliniază faptul că această unitate, care va fi dotată cu o puternică oțelărie și un sector de forjă, va produce în viitor și utilaje pentru centralele nucleare care se vor realiza în țara noastră. Secretarul general al partidului este invitat să viziteze apoi Fabrica de mașini de ridicat unde urmărește cu atenție procesul mecanizat de prelucrare și montaj al acestor agregate, se interesează de caracteristicile tehnice ale acestora. Totodată, tovarășul Nicolae Ceaușescu cere specialiștilor aflați de față să persevereze în continuare în direcția diversificării producției, astfel nncit să se asigure integral nevoile economiei noastre naționale în acest sector, ca și cererile la export. Gazdele raportează că, pînă la sfîrșitul acestui plan cincinal, unitatea urmează să realizeze o producție suplimentară de circa un miliard de lei, jumătate din aceasta fiind de pe acum realizată. Numeroși muncitori și maiștri vin în fața tovarășului Nicolae Ceaușescu, raportîndu-i, în cinstea apropiatului Congres al partidului, angajamentele echipelor pe care le conduc de a depăși sarcinile de producție ce le revin. Este prezent și decanul lor de vîrstă, Otto Melentovici, fost maistru în această întreprindere, care, adresîndu-se, cu emoție, tovarășului Nicolae Ceaușescu. Își exprimă bucuria de a-l vedea din nou în mijlocul muncitorilor, îi urează mulți ani fericiți pentru a conduce țara pe culmi și mai înalte de civilizație și progres și îl asigură că va fi gata oricind să împărtășească din experiența sa tinerilor muncitori pentru ca aceștia să îndeplinească în cele mai bune condiții sarcinile de producție ce revin întreprinderii. In hala pentru utilaje grele și metalurgice sunt prezentate tovarășului Nicolae Ceaușescu o serie de noi utilaje de ridicat pentru combinatele siderurgice și metalurgice de la Galați, Călărași, Hunedoara, pentru alte unități economice din țara noastră. Se subliniază că actuala producție de 24.000 tone de utilaje complexe și metalurgice va ajunge în curînd la 40.000 de tone. Este relevată eficiența economică a unor procedee tehnologice generalizate în producție, între care sudura automată și semiautomată, folosite cu bune rezultate de constructorii de mașini ai acestei întreprinderi. Tovarășul Nicolae Ceaușescu insistă asupra îmbunătățirii continue a calității agregatelor, ridicării randamentului acestora In continuare, tovarășului Nicolae Ceaușescu i se prezintă, în cadrul unei expoziții, o gamă foarte largă de mașini și utilaje realizate recent și asimilate în aflate în curs de întreprindere, rod al colaborării dintre specialiștii unității și cei ai centrului timișorean de cercetare științifică și inginerie tehnologică pentru mașini de ridicat și transport uzinal. între acestea se remarcă automacarale, macarale portuare, poduri rulante, transportoare și stivuitoare reproiectate recent, în vederea reducerii consumului de metal și de energie electrică pe fiecare agregat. Reține în mod deosebit atenția instalația de transport uzinal pe pernă de aer, denumită „aeropaleta", care înlocuiește cu succes podurile rulante, ea fiind realizată cu un consum de metal și energie electrică foarte redus, în comparație cu alte agregate pentru astfel de operațiuni. Directorul centrului, Vasile Antonovici, informează pe secretarul general al partidului că, in urma reproiectării întregii game de mașini de ridicat și transportat, aflată în producția întreprinderii timișorene, se va obține la nivelul întreprinderi o economie de metal de circa 16.000 tone în ultimii doi ani ai actualului plan cincinal, iar pentru perioada 1981-1985 încă 35.000 de tone. Totodată, consumul de energie electrică al produselor va fi mai mic cu circa 57.000 megawați oră. Secretarul general al partidului examinează cu atenție numeroase utilaje, cere explicații cu privire la caracteristicile lor tehnice și recomandă pentru unele produse să se revadă proiectele în vederea diminuării și mai mult a consumurilor de metal și energie. Prof. Traian Sălăgean, directorul Institutului de sudură și încercare a materialelor din Timișoara informează pe secretarul general al partidului despre aportul cercetătorilor din acest institut la asamblarea prin sudură a unor mașini de ridicat și transport uzinal. Vizita de lucru a continuat la Industria lînii Timișoara — unitate reprezentativă a industriei ușoare. Această întreprindere, care în 1980 va sărbători 75 de ani de existență, a cunoscut, în anii socialismului, un proces continuu de înnoire și modernizare. Ea și-a dublat capacitatea față de 1970, realizînd în prezent, o producție de 6 milioane mp țesături și 3.500 tone fire pe an. Lucrătorii de aici, din care peste 85 la sută sînt femei, au întîmpinat pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, pe tovarășa Elena Ceaușescu, pe ceilalți tovarăși din conducerea de partid și de stat, cu cele mai alese sentimente de dragoste și recunoștință. Un grup de copii de la grădiniță, fii ai muncitoarelor din întreprindere, se aproTovarășul Nicolae Ceaușescu insistă și cu acest prilej pentru o mai intensă conlucrare între cercetare, proiectare și producție în vederea ridicării continue a nivelului calitativ al întregii activități din întreprindere. La sfîrșitul vizitei, tovarășul Nicolae Ceaușescu, felicitînd colectivul întreprinderii timișorene, pe toți muncitorii, tehnicienii și inginerii pentru rezultatele bune, le-a recomandat să facă totul pentru rdicarea continuă a gradului de tehnicitate, de organizare a muncii, pentru a produce utilaje mai multe și pentru ca întreprinderea să devină o unitate model, o unitate fruntașă pe țară. Directorul general al unității l-a asigurat pe secretarul general al partidului, că întregul colectiv de muncitori, tehnicieni și ingineri nu va precupeți nici un efort pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor, pentru înfăptuirea în cele mai bune condiții a programului de modernizare și dezvoltare în continuare a întreprinderii, pie de tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu, uiându-le din inimă, multă sănătate, viață lungă și fericită, oferindu-le buchete de flori. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu se îmbrățișează cu dragoste părintească. In timpul vizitării unor sectoare de producție a fost examinat, împreună cu ministrul industriei ușoare, tovarășa Lina Ciobanu, cu reprezentanți ai centralei și conducerii unității, modul în care colectivul întreprinderii acționează pentru înfăptuirea sarcinilor privind creșterea eficienței economice și a calității în lumina indicațiilor date de secretarul general al partidului. S-au relevat rezultatele obținute, pe linia înnoirii și diversificării sortimentelor, valorificării superioare materiilor prime și materiaalelor, recuperării și refolosirii unor materiale, reducerii consumurilor specifice, economisirii energiei și combustibilului, diminuării țT tuielilor de producție. Gazdele au informat, asemenea, despre acțiunile întreprinse pentru, creșterea și modernizarea capacităților de producție, și pentru aplicarea de tehnologii noi, subliniind că întreprinderea realizată de la începutul a acestui cincinal, o producție suplimentară care le permite să lucreze, în prezent, cu un trimestru în avans față de plan. Totodată, s-a arătat că întreprinderea utilizează în proporție de mai mult de 85 la sută materii prime indigene, că ea folosește din plin posibilitățile de care dispune pentru adaptarea rapidă la cerințele modei, fabricarea mai ușoare, de țesături tot în desene și culori diverse. întreprinderea realizează astfel produse apreciate atît pe piața internă, cit și la export. In același timp, au fost evidențiate căile prin care s-a redus greutatea țesăturilor pentru costume cu 20-22 gr pe mp, iar a țesăturilor pentru părdesie cu aproape 100 gr pe mp. S-a subliniat că programele de viitor prevăd stiri pentru diminuarea măîn continuare a consumurilor, reducerea greutății țesăturilor. In timpul vizitei, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, se opresc adesea în fața războaielor de țesut și mașinilor de finisaj, examinează țesăturile. Apreciind realizările colectivului pentru ridicarea calității, tovarășul Nicolae Ceaușescu a indicat să se acționeze cu mai multă perseverență pentru folosirea din plin a mașinilor și a timpului de lucru, reducerea în continuare a greutății produselor, diversificarea gamei sortimentale, ridicarea în permanență a parametrilor de calitate. In acest sens, s-a cerut ca, in colaborare cu unitățile industriei chimice, să se găsească soluții noi pentru obținerea de firi" și fibre de calitate superară, care să confere țesăturilor un tușeu mai plăcut, mai aspectuos. In încheierea vizitei, tovarășul Nicolae Ceaușescu felicitat colectivul întreprinderii și i-a urat noi succese în activitatea ce o desfășoară. Mulțumind, gazdele s-au angajat în fața secretarului general al partidului să facă totul pentru traducerea în viață a imperativelor actualului cincinal și a celoir izvorîte din proiectele de Directive ale celui de-al Xll-lea Congres al Partidului. DRAPELUL ROȘU 10.770 A TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU ELENA CEAUȘESCU IN JUDEȚUL TIMIȘ DIntr-o unitate reprezentativa a industriei ușoare Fructuos dialog de lucru la întreprinderea mecanică Timișoara.