Drapelul Roşu, ianuarie 1980 (Anul 36, nr. 10863-10887)

1980-01-03 / nr. 10863

ANUL XXXVII NR. 10.863 JOI, 3 IANUARIE 1980 4 PAGINI, 30 BANI MESAJUL ADRESAT DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune,cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Anul 1979, pe care 11 încheiem peste câteva minute, a marcat un nou pas înainte în dezvoltarea și modernizarea bazei tehnico-materiale a societății noastre, în sporirea avuției naționale și ridicarea nivelului de trai al poporului, în înfăptuirea obiectivelor edificării socialismului și comunismului pe pămîntul României. La 23 August am sărbătorit împlinirea a 3 decenii și jumătate de la victoria revoluției de eliberare nulă și socială trecând națioîn revistă victoriile epocale obținute de clasa noastră muncitoare, de întregul popor, sub conducerea Partidului Comunist. Ia înfăptuirea revoluției și construcției socialiste, In lichidarea înapoierii țării și făurirea unei civilizații materiale și spirituale noi, in afirmarea României ca țară liberă, prosperă și Independentă. In acest an a avut loc, de asemenea, Congresul al XII- lea al partidului, care a făcut bilanțul realizărilor dobândite In actualul cincinal, a analizat stadiul actual al dezvoltării societății românești și a stabilit obiectivele și sarcinile pentru următoarea etapă istorică. Toate marile înfăptuiri în transformarea revoluționară a societății, în creșterea potențialului ei material și spiritual, sunt rezultatul politicii partidului nostru, care aplică neabătut ideile socialismului științific, adevărurile universal valabile, la condițiile concrete ale României, al elanului întregului popor care înfăptuiește programul partidului ce exprimă interesele și aspirațiile supreme ale întregii națiuni. Aceste realizări pun în evidență superioritatea orinduirii noastre socialiste care asigură manifestarea plenară a energiei și capacității creatoare a poporului nostru. Pentru succesele de seamă realizate pe toate planurile In anul 1979, adresez, in aceste momente solemne, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor care, sub conducerea gloriosului nostru partid, își făurește liber și demn, propriul destin — destinul socialist și comunist. Noul an în care intrăm este hotărîtor pentru îndeplinirea cu succes a întregului cincinal. Să ne mobilizăm toate forțele pentru transpunerea cu succes în viață a prevederilor planului pe 1980, ridicînd la o calitate nouă, superioară, activitatea din industrie, agricultură, transporturi, construcții, din știință și învățămînt, din toate domeniile construcției socialiste. Să aplicăm ferm noul mecanism economico-financiar, întărind continuu autoconducerea și autogestiunea economică și ridicînd eficiența întregii producții materiale. Să menținem mereu viu spiritul revoluționar în muncă și creație, să milităm neobosit pentru ridicarea nivelului de conștiință al maselor și promovarea în toate sferele de activitate a principiilor eticii și echității socialiste. Pregătirea și desfășurarea alegerilor de deputați în Marea Adunare Națională și în consiliile populare, ca și crearea organizațiilor proprii ale Frontului Unității Socialiste, vor trebui să determine dezvoltarea și mai puternică a democrației noastre socialiste, participarea tot mai activă a poporului la conducerea societății, la făurirea propriei sale istorii. Realizînd obiectivele de plan în anul care începe peste cîteva clipe, să asigurăm pregătirea temeinică a trecerii la noul cincinal, înfăptuirea concretă ln vialață a Directivelor Congresului al XII-lea și a celorlalte programe-directivă adoptate în înaltul forum al partidului. Strîns uniți în jurul Partidului nucleul Comunist Român — vital al întregii noastre națiuni — să nu precupețim nimic pentru a zidi în România, cea mai dreaptă și mai umană orânduire cunoscută în istorie — orînduirea socialistă și comunistă. Dragi tovarăși și prieteni, Congresul al XII-lea, analizînd în spiritul ției materialismului concepdialectic și istoric marile schimbări și mutații care au loc pe arena mondială, a pus in evidență atît intensificarea tot mai puternică a luptei maselor populare, a forțelor progresiste, a popoarelor pentru o viață liberă, pendentă și prosperă, cît indeși amplificarea crizei economice, petroliere și clare, adîncirea unor financontradicții, agravarea conflictelor existente și apariția altora noi, ivirea unor momente de încordare și accentuarea instabilității în viața internațională. Pornind de la aceste realități, partidul nostru a apreciat și apreciază că singura alternativă la agravarea continuă a situației este renunțarea la mondiale de forță și dictat, la politica amestecul în treburile interne ale altor state, la politica (Conf. in pag. all-a) NOUL AN A FOST INTIMPINAT/ PRETUTINDENI IN JUDEȚUL TIMIȘ, CU BUCURIA UNUI BILANȚ BOGAT, CU HOTĂRlREA FIERBINTE DE A MUNCI MAI BINE Pentru locuitorii așezărilor timișene, sărbătoarea despărțirii de anul 1979 a însemnat, mai întîi, un rodnic bilanț al înfăptuirilor obținute pe parcursul celui de-al patrulea an al cincinalului. Urările rostite la momentul trecerii anului intrali an s-au referit la noi succese în muncă, cercetare, în activitatea cotidiană ; cu toții ne-am dorit putere de muncă, sănătate și fericire, pentru a putea realiza, la modul optim, marile indatoriri care ne stau in față, pentru a fi la înălțimea misiunii ce ne revine, fiecăruia, în mersul înainte al patriei socialiste. Gindurile noastre de mai bine au dobindit, în însuflețitorul Mesaj adresat întregului popor de cel mai iubit fiu al patriei, secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, cu prilejul Anului nou, cea mai caldă expresie. Munca și viața noastră, în anul 1980, vor purta însemnul autodepășirii, al calității superioare, pentru a ne înfăptui, exemplar, sarcinile mobilizatoare înscrise în Programul partidului, în documentele celui de-al XII-lea Congres al partidului. Petroliștii și chimiștii la datorie Ca de fiecare dată în cei peste 11 ani de cînd activează pe meleagurile județului nostru, muncitoresc al detașamentul petroliștilor timișeni a întîmpinat Anul nou 1980 în haine de lucru, dar, de această dată, în condiții specifice iernii, cu zăpadă abundentă și furtună, cu drumuri înzăpezite... Biruind greutățile, în noaptea dintre ani, precum și în zilele de 1 și 2 ianuarie activitatea a continuat cu sporită intensitate în toate sectoarele. După cum ne relata tovarășul ing. Zaharia Oprișiu, directorul schelei, s-a format ad-hoc un comandament, cu formații de lucru care au acționat în zonele afectate pentru înlăturarea avariilor și ținerea în funcțiune a mentuturor sondelor și instalațiilor. Prin organizarea exemplară a muncii, în dimineața de 2 ianuarie, la ora 10, toate instalațiile produceau la capacitatea nominală. Contribuții însemnate la asigurarea condițiilor normale de lucru și-au adus toate formațiile de muncă au acționat în această carerioadă, evidențiindu-se, peîn mod deosebit, tovarășii: Alexandru Surmei, Ștefan Mező, Ion Iancu, Ioan Petcu, Ianoș Vodila, Ion Herbei, Gheorghe Cladoveanu, Vasile Bujdei, Emil Antoci, Ștefan Săndica, Nicolae Mocanu, Florian Buda, Ion Spiridon, Ștefan Dumitru Vînătoru, Drăghie, Gheorghe Budișan, Ionel Drăgan, Gheorghe Lapei, Helmuth Stökel, Adrian Andrei și mulți alții, care au muncit neîntrerupt, făcîndu-și cu prisosință datoria. ... O parte a lucrătorilor Combinatului „Solventul“ din petrochimie Timișoara — români, germani, maghiari, sîrbi și de alte naționalități — au întîmpinat sosirea noului an împreună, în moderna cantină a combinatului. In același timp, alți chimiști se aflau la locurile lor de muncă, supraveghind funcționarea „foc continuu“, instalațiilor cu cum sunt cele de alcool etilic, de acid lactic, de carbonat de calciu și centrala termică, în timp ce, in altă parte, au continuat cu succes probele tehnologice la instalația de oxoalcooli „Chimiștii combinatului petrochimic „Solventul“, ne spunea tovarășul Dumitru Bululescu, secretarul comitetului de partid, se află angajați din primele clipe ale începutului de an, cu toate forțele, pentru terminarea probelor tehnologice și punerea in funcțiune a instalației de oxoalcooli și a instalației de polietilenă de mare densitate și joasă presiune, în vederea atingerii parametrilor proiectați termen redus cu 50 la într-un sută față de cel stabilit prin proiect. De asemenea, La instalațiile vechi de plastifianți, alcool etilic și secția Margina s-au luat măsuri deosebite pentru sarcinilor de plan realizarea conform graficelor de producție. Iată cîteva nume ale celor aflați pe platforma combinatului în primele clipe ale noului an : Gheorghe Ioniță, maistrul Iosif Cristescu, fierbătorul Gheorghe Iovin, reprezentant al muncii în organul oamenilor colectiv de conducere, loan Neșiu, șeful subinginerul centralei termice care împreună echipa lui Traian Oprea ca și cea a lui Ioan Oprea de la instalația de re au urmărit demineralizaîndeaproape efectuarea probelor tehnologice la primul cazan al noii centrale Năzuințele metalurgiștilor din Nădrag Pe fondul unui splendid peisaj de iarnă, pe care îl oferă așezarea Nădrag de la poalele masivului muntos Poiana Ruscă, metalurgiștii — români, maghiari și de alte germani, naționalități — de la Întreprinderea „Ciocanul“ din localitate și-au îndreptat pașii, în seara cumpenei ani, nu ca de obicei, dintre cuptoarele în care timp spre de 365 de zile au plămădit fonta și oțelul incandescent sau spre casele de laminare pentru a modela platinele în tablă laminată, ci spre marea sală a cantinei-restaurant, sărbătorește pavoazată, locul unde și-au dat intîlnire pentru a petrece Revelionul laolaltă cu familiile lor în muncitorească marea familie Pășeau cu satisfacția datoriei împlinite, ei fiind aceia care, muncind cu dăruire și răspundere, au raportat îndeplinirea planului pe patru ani ai actualului cincinal încă de la întîi noiembrie 1979, onorîndu-și cu cinste angajamentul asumat în cinstea Congresului al XII-lea al partidului Cum va fi, ce va însemna pentru turnatori, pentru turnători și ceilalți lucrători ai întreprinderii noul (Conf. in pag. a llla)