Drapelul Roşu, februarie 1980 (Anul 36, nr. 10888-10912)

1980-02-01 / nr. 10888

ANUL XXXVII NR. 10.868 VINERI, 1 FEBRUARIE 1980 4 PAGINI, 30 BANI Succese ale ceferiștilor Ca urmare a bunei organizări a producției, colectivul stației Timișoara Nord a înregistrat succese remarcabile în activitatea desfășurată de la începutul anului și pînă în prezent. Astfel, la tone nete expediate planul a fost depășit cu 2,19 la sută, la osii încărcate cu 14,21 la sută, iar staționarea vagoanelor în tranzit cu prelucrare a fost redusă cu 1,29 la sută chiar și în condițiile timpului nefavorabil, cu mari căderi de zăpadă, partizile de manevră, în colaborare cu Revizia de vagoane și Tracțiune, au reușit să compună și descompună trenurile la timp și în depline condiții de siguranță a circulației: (IOAN FETI, corespondent) In pag. a ll-a CALITATEA VIEȚII NOASTRE DEPINDE DE CALITATEA MUNCII NOASTRE I • „Eu țes, eu controlez, eu răspund" II • Cifre, fapte, realizări I ;I • Obiective majore, j preocupare susținută II • Făurari de frumuseți ÎN INTIMPINAREA ALEGERILOR BULETINELE DE VOT Prin Decretul nr. 17 al Consiliului de Stat s-a stabilit ca buletinele de vot pentru alegerile de la 9 martie să fie — ca și la alegerile precedente — sub formă dreptunghiulară, cu dimensiunile de 10 X 15 cm. Pentru a se distinge între ele, buletinele vor fi: — fără dungă — pentru alegerea deputaților în Marea Adunare Națională — cu o dungă roșie în colțul din dreapta sus — pentru alegerea deputaților în consiliile populare județene și ai municipiului București — cu o dungă galbenă în colțul din dreapta sus — pentru alegerea deputaților în consiliile populare municipale și ale sectoarelor din Capitală ; — cu o dungă albastră în colțul din dreapta sus — pentru alegerea deputaților în consiliile populare orășenești ; — cu o dungă mare în colțul din dreapta sus — pentru alegerea deputaților în consiliile populare comunale. De menționat că, la 9 martie fiecare alegător va primi la secția de votare trei buletine de vot: unul pentru alegerea deputatului în consiliul popular al localității în care își are domiciliul (comună, oraș, municipiu sau sector al Capitalei) , unul pentru alegerea deputatului în consiliul popular al județului (sau municipiului București) de care aparține localitatea de reședință ; unul pentru alegerea deputatului în Marea Adunare Națională. Virtuți ale creativității tehnice Aparatul pentru pulverizarea decatrolului — o realizare de seamă în acțiunea de autoutilaje de la T.C.M.T. Colectivul atelierului mecano-energetic de la baza de producție a Grupului 1 de șantiere T C.M.T. a conceput și realizat prototipul unui aparat pentru pulverizarea decotrolului. Ținînd teaoia că pină în prezent operaț ia de „ungere** a tiparelor pentru panouri prefabricate din beton se făcea manual, aparatul prezintă avantaje de certă importanță : dublarea productivității muncii, acoperirea uniformă cu emulsie, prin pulverizare, fapt ce contribuie la protejarea cofrajelor, reducerea cu cel puțin 10 la sută a consumului de cotraj etc. La realizarea deaparatului au contribuit îndeosebi lăcătușii Ioan Oprea și Nicolae Ceaușu, electricienii Traian Lupău și Nicolae Bodea, sub îndrumarea șefului de atelier, subinginerul Titus Zicău, secretarul organizației de partid din cadrul bazei de producție. MUNCITORI, INGINERI, TEHNICIENI I Intimpinați alegerile de deputați în Marea Adunare Națională ți în consiliile populare cu noi realizări în îndeplinirea sarcinilor economico - sociale pe anul 1960, pentru dezvoltarea ț.. . invitanrea continuă a . j | industriei noastre socialiste I PERFECȚIONAREA CONTINUĂ A ACTIVITĂȚII, PREOCUPARE PRIORITARĂ A CONSILIULUI UNIC AGROINDUSTRIAL • Aplicarea tehnologiilor moderne și folosirea eficientă a bazei materiale, în atenția sectorului unic de mecanizare . Pe raza Consiliului unic agroindustrial Orțișoara, activitate susținută în sectorul unic de chimizare In r raportul prezentat ln cel de-al XII-lea Congres al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu arăta că »Un rol deosebit de important in noua organizare a agriculturii revine consiliilor unice agroindustriale de stat și cooperatiste, care au datoria să asigure concentrarea și specializarea producției, folosirea eficientă a fondului funciar, a mijloacelor materiale, financiare și a forței de muncă, întărirea economică a fiecărei unități componente“. Aceasta presupune creșterea spiritului de răspundere al cadrelor de conducere, concentrarea eforturilor acestora zarea întregii înspre mobiliforțe active de lucru din agricultură la realizarea planurilor de producție și a bugetelor de venituri și cheltuieli, la îndeplinirea întocmai a obligațiilor față de asigurarea fondului central de produse agricole. Faptul că președintele consiliului agroindustrial de partid este și organizator asigură o legare mai strînsă a activității organizațiilor de partid de întreaga activitate de producție din agricultură, concentrarea eforturilor spre creșterea producției în toate sectoarele de activitate. Ținînd seama de aceste considerente, Consiliul unic agroindustrial de stat și operatist Orțișoara și-a coîndreptat atenția înspre mobilizarea tuturor materiale și umane resurselor pentru executarea la timp și în condiții de calitate tot mai bună a lucrărilor de sezon. S-a pornit, în primul rînd, de la aplicarea unor măsuri menite să ducă la îmbunătățirea activității sectorului unic de mecanizare : toate secțiile au fost organizate pe baze noi și dotate, pe parcurs, cu tractoare și mașini moderne, urmărindu-se ridicarea indicilor de utilizare a agregatelor. Această preocupare constituie și pentru anul 1980, o problemă prioritară. Pe linia concentrării și specializării producției, încă din toamnă s-a trecut la organizarea teritoriului pe patru asolamente cu 25 de sole mari. în campania de primăvară acțiunea de tranziție la asolament va continua astfel ca, începînd din anul 1981, întreg teritoriul consiliului să fie organizat pe baze științifice. In anul trecut, pe raza Consiliului unic agroindustrial de stat și cooperatist Orțișoara s-a înființat și un sector unic de chimizare. Acesta este dotat cu 45 de tractoare, 22 M.A.U.-uri, 24 M.I.G.-uri, 7 mașini de erbicidare totală, un impor t. BURZ (Cont. în pag. a III-a) Grija permanentă pentru crearea unor condiții optime de învățătură se materializează, și in județul Timiș, în existența unor unități școlare moderne, bogat înzestrate cu cabinete, laboratoare, ateliere, o complexă aparatură, mijloace audio-vizuale.a imagine, laboratorul de fizică al Școlii generale din comuna Gătaia. Ca în fiecare torai, urmind ceremoniile «unei noi și nobile tradiții a vieții noastre spirituale, la 1 februarie inaugurăm cărții la sate“ — un „buna prilej dintre cele mai bune ți mai frumoase de laudă și sărbătoare a cărții și a celor ce vin la izvoarele ei de adevăr și bucurie sufletească. Intre anotimpurile și prietenii omului, cartea aduce înțelesuri care luminează mereu mai profund clipa de căutare, de cumpănă, de satisfacție sau de speranță, pune aripi pentru spațiile de tinerețe și de îndemn, unde omul își descoperă sau își redescoperă puteri nebănuite pentru faptele care îl așează in stima lui Însuși și in stima celor cu care urcă pe drumurile lungi ale vieții. O realitate revelatoare a acestui timp al patriei noastre, o realitate cu care ne mîndrim și care vorbește despre ridicarea necontenită a nivelului general de cultură al poporului nostru o constituie faptul că nu mai poți găsi niciunde o casă în care să nu afli «tern» rafturi cu cărți, dacă nu biblioteci personale rod al pasiunii pentru frumos, grădini ale aspirațiilor către umanitate, către emoții inalte și cunoaștere. „Poezia — trandafirul ce crește în potir de aur sufletul frumos“, zice marele nostru poet Mihai Eminescu, sintetizînd cu geniu un mare adevăr al valențelor fără de moarte și al acțiunii dintotdeauna a acestei expresii înălțătoare a naturii umane, căci prin poezie înțelegem nu numai un gen literar și nu numai literatura însăși, ci, înainte de toate, noblețea și măreția simțirii și înțelepciunii omului, cutezanța idealului și a luptei lui pentru adevăr și înalt, posibilitățile lui de a te tio și de a iubi. Cind iau in mină o carte așteptată, sufletul meu de cititor se cuprinde adina de o bucurie fără seamăn, și intru pe sub bolțile ei nevăzute, către prietenii cei noi și către adevărurile unei vieți pe care nu aveam cum s-o trăiesc pînă atunci. Și abia la capătul călătoriei îmi dau seama că nu mă gindisem niciodată sau nu mă gindisem niciodată atât de frumos la cel care a scris-o. Și voi spun că acesta este supremul omagiu pe care putea să-l aștepte scriitorul. Prilej nou de întîlnire cu cartea pentru cei ce ascultă miracolele spre a ne dărui pământului, aroma și dulceața fructelor sau frăgezimile pâinii, „Laba cărții la sate“ este și un prilej nou pentru cei ce văd și ascultă miracolele omului, pentru a le înțelege, restituindu-le vieții altfel, trecute prin filtrele visului, prin căutarea și dragostea lor de muncitori și de inspirați ai cuvintului. „Luna cărții la sate“ debutează chiar astăzi printr-o șezătoare literar-artistică la Ciacovm bucurîndu-se de contribuția unui grup de scriitori și actori. La Tormac, Pișchia, Cenei, Roșu Mare, Dumbrăvița, Comin orașele județului, in întreprinderi, instituții, școli în zilele ce urmează scriitori vor purta dialoguri cu cititorii de literatură, despre noblețea scrisului și nobila sa misiune. In această confluență de inimi și idealuri, cartea deschisă este trandafirul poetului adus în lauda omului. ANGHEL DUMBRAVEANU începînd de astăzi: „LUNA CĂRȚII LA SATE" Izvoare de adevăr și bucurie sufletească ÎNTREPRINDEREA „ELECTROMOTOR" A îndeplinit planul de export pe întregul cincinal Stimulată de intensa activitate politică din campaniei electorale, cadrul întrecerea socialistă de la întreprinderea „Electromotor" cunoaște o etapă de maximă intensitate, în acest cadru, al mobilizării energiilor, colectivul tuturor întreprinderii raportează că, joi, 31 ianuarie 1980, a îndeplinit integral sarcinile planului de export in actualul cincinal, prevăzute Avansul creat — ne informează tovarășul Marin Tănase, directorul întreprinderii — se va materializa, în acest cincinal, în obținerea mentală a unui volum suplime produse destinate exportului în valoare de 200 milioane lei — valută. De relevat faptul că, 70 la sută din întreaga producție industrială realizată la „Electromotor“ este livrată la export, în 35 de țări ale lumii, între care Republica Federală Germania, Italia, Franța, U.R.S.S., Cehoslovacia, Republica Democrată Germană, Polonia.