Drapelul Roşu, septembrie 1983 (Anul 39, nr. 11998-12023)

1983-09-15 / nr. 12010

DRAPELUL ROȘU 12.010 (« SIMM»? ■ SIMHI? ») REZULTATE ÎN CUPELE EUROPENE DE FOTBAL Pe stadionul „Steaua“ din Capitală s-a desfășurat miercuri meciul dintre echipa Sportul studențesc și formația austriacă Sturm Graz, contînd pentru primul tur al „Cupei U.E.F.A.“ la fotbal. Partida s-a încheiat cu scorul de 2-1 (0-1) în favoarea formației Sturm Graz. După ce Iorgulescu a ratat o lovitură de la 11 m (min. 29), în minutul următor Munteanu II a deschis scorul înscriind printr-un șut de la distanță. Oaspeții au egalat prin Szokolai (min. 74), iar în minutul 84, la o acțiune pe contraatac, Jurtin a marcat, cu capul, golul victoriei. Arbitrul M. Deda (Turcia) a condus următoarele formații : Sportul studențesc: . Speriatu, — M. Mihai, Cazan, Iorgulescu, Munteanu II, Coraș, Pană, Șerbănică, Terheș (Bucurescu), M. Sandu (Chihaia), Hagi, Sturm Graz, Saha, Schauss, Pichler, Steiner, Feher, Thonhofer, Horman, Strobl, Bakota, Szokolay, Jurtin. Partida retur se va disputa la 28 septembrie la Graz. ★ Stadionul central din Craiova a găzduit miercuri după-amiază, în prezența a peste 40.000 de spectatori,ima întîlnire din Cupa J.E.F.A. dintre formațiile Universitatea Craiova și Hajduk Split (R.S.F. Iugoslavia). Meciul s-a încheiat cu victoria gazdelor, care au cîștigat cu 1-0 (0-0) prin golul marcat în minutul 86 de Geolgău. Pînă la primirea golului, oaspeții au acționat cu toate forțele pentru victorie, fapt ce se desprinde din numărul mai mare de cornere la buturile formației craiovene, de intervențiile pe contraatac, din care cel puțin două au fost salvate spectaculos, doar în ultimele clipe, de către Lung. La rîndul lui, portarul iugoslav Simovici s-a remarcat deseori salvînd goluri gata făcute. Din echipa craioveană s-au evidențiat în mod deosebit alături de Geolgău, autorul golului, Ungureanu, Negrilă și Beldeanu. Iată formațiile ce au evoluat în teren : Universitatea Craiova : Lung, Negrilă, Tilihoi, Donose, Ungureanu, Țicleanu (min. 73 Ad. Popescu), Irimescu, Geolgău, Beldeanu, Cămătaru, Cîrțu , Hajduk Split, Simovici, Cukrov, Cop, Celici, Bezid, Miliuș, Bursaci (min. 76, Bogdanovici), Șalov, Zlatko Vujovici, Vulici și Zoran Vujovici. Partida retur se va disputa, miercuri, 28 septembrie, la Split. La Echipa Dinamo București debutat victorioasă în noua ediție a „Cupei campionilor europeni“, cîștigînd cu scorul de 1-0 (0-0) meciul disputat miercuri seara în orașul finlandez Lahti cu echipa Kuusysi. Alte rezultate: Cupa Cupelor : A.E.K. Atena — Újpesti Dózsa 2-0 ; Dinamo Zagreb — F.C. Porto 2-1 ; Cupa U.E.F.A. : Larissa (Grecia) — Honved Budapesta 2-0; Radnicski Niș - St. Gallen 3-0. ATLETISM : BILANȚ POZITIV AL JUNIORILOR TIMIȘORENI La finala competiției naționale „Daciada“ și a campionatului național de juniori mari, desfășurată la București, sportivii reni, reprezentanți ai timișoClubului sportiv școlar s-au comportat meritoriu, obținînd 3 medalii de aur prin Mirela Ienculescu (dublă campioană la 100 și 200 m) și ștafeta de 4x400 m băieți,mpusă din Liviu Jinga,Nicolae Lupșescu, Sorin Opriș și Marius Ungureanu. Concurenta Ramona Steici a cucerit două medalii de argint la 100 și 200 m, iar ștafeta de 4x100 fete, compusă din Violeta Handrea, Mihaela Tănase, Ramona Steici și Mirela Ienculescu, a cîștigat medalia de bronz. De asemenea, medalia de bronz a obținut-o și reprezentantul C.S. Politehnica la 5000 m, Onoriu Dorgojan. La frumoasele rezultate un merit deosebit revine profesorilor Ana Șerban, soții Damaschin, Gherda Kovács și Emil Grozescu. ........................... ! ÎN LEGĂTURA CU DISPUTAREA UNOR MECIURI \ DE FOTBAL \ Intrepînd cu 18 septembrie a.c., meciurile de fotbal din cadrul divizîilor B, C cît și cele din \ campionatele județean, 1 municipal, orășenesc și 5 comunal se vor desfășura duminica, după-amiază, ora 16, în luna septembrie, și ora 15, în luna octombrie. g ASTAZI, PE STADIONUL „1 MAI" „Poli" Timișoara - Steaua C.F.R. Cluj- Napoca Stadionul ,4 Mai“ din Timișoara găzduiește, asstăzi, începînd cu ora 17, meciul de fotbal restant , dintre divizionarele 8. ? din cadrul seriei a m-a, — Politehnica Timișoara și Steaua C.F.R. î Cluj-Napoca. 5 RITM CÎT (Urmare din pag. I) toamnei, o toamnă cum n-a fost nicicînd bogată prin partea locului. Cot la cot cu membrii C.A.P. și cu lucrătorii fermelor legumicole ale C.S.F. acționau numeroși oameni ai muncii din întreprinderile industriale și țiile lugojene, care au institurăspuns la chemarea titlui municipal de Comitepartid, oferindu-se să acorde sprijinul lor, atît de necesar, la strînsul recoltei. Intîlnim aici pe membrii Biroului Comitetului municipal de partid Lugoj, ai Comitetului executiv al Consiliului popular și alți factori de conducere din municipiu, in frunte cu primul secretar, tovarășul Gheorghe Leucuța, care ne declară : „De mai bine de o săptămînă tem mobilizați cu toții sunla executarea lucrărilor agricole de campanie, acestea nesuportînd nici o amînare". Sînt prezenți oameni ai muncii din toate unitățile economice și instituțiile municipiului. La recoltatul porumbului de la C.A.P. Lugoj, spre exemplu, participă circa 1.200 de oameni de la I.T.L., inclusiv 135 de lucrători TESA și 165 de muncitori din secțiile și sectoarele auxiliare. De asemenea, au venit la munca cîmpului circa 600 de elevi și 500 de pensionari, aceștia din urmă mobilizați de către organizațiile de partid din cartierul VI, microraioanele II, III B și din alte părți ale Lugojului. Unele echipe culeg știuleții, altele cartofii, roșiile, ardeii, alții taie tuleii și-i adună în căpițe ori îi scot la capătul locului. O puternică concentrare MAI ÎNALT de forțe întîlnim într-o sală de 170 hectare de porumb, aparținînd C.A.P. Lugoj, „întreaga recoltă de porumb de aici o strîngem noi, relevă tehniciană Floare Berariu, secretara Comitetului de partid de la I.T.L. Pînă acum am recoltat 25 hectare și pot spune” că producția este foarte bună — peste 14 tone știuleți la hectar ! Urmărim ca nici un știulete, nici un bob de porumb să nu se piardă, ceea ce este în propriul nostru interes, în interesul economiei naționale. Tot noi transportăm producția la siloz, tăiem cocenii și eliberăm terenul în vederea executării arăturilor pentru însămînțările de toamnă“. în municipiul Lugoj a prins viață o inițiativă ce-și dovedește din plin eficiența, producția de cartofi și legume pentru consumurile colective — cantine de pe lingă marile întreprinderi industriale, licee, grădinițe, spitale, șantiere de construcții, unități comerciale cu profil de alimentație publică etc. — este adunată de pe cîmp, transportată și însilozată de către personalul unităților beneficiare, marfa fiind comensurată și facturată la fața locului, eliminîndu-se astfel o serie de verigi intermediare care conduceau la deprecieri ale producției. Cu forțe sporite se acționează în unitățile din Consiliul unic agroindustrial Lugoj și la executarea arăturilor și pregătirea patului germinativ pe suprafețele ce vor fi însămînțate cu orz și grîu, brazda fiind întoarsă pe aproape toate terenurile ce au fost de-acum eliberate de culturi. Lugoj : Imagine din centrul municipiului. (Foto : E. ROBICSEK) • 3 • DE LA O ZI LA ALTA , Cercul de istorie națională „Vasile Goldiș“ de pe lângă industrial nr. 9 din Liceul Timișoara și-a inaugurat activitatea iar 1983-1984. în anul școlii acest prilej, prof. dr. Gheorghe Șora, președintele cercului, a prezentat lucrarea „Război, ție și societate în revoluția. Drumul spre Romaindependență“, al cărui autor este general locotenent dr. Ilie Ceaușescu, expunerea fiind urmărită cu deosebit interes de elevi și cadre didactice prezente la manifestarea respectivă. In încheiere, membrii cercului au susținut un recital de poezie patriotică. „Spiritul revoluționar și exigențele actuale în munca politico-educativă“ a fost tema unei mese rotunde la care au participat tari de partid și ai secreorganizațiilor U.T.C., activul cultural, alți factori educaționali din Garnizoana militară Timișoara. Dezbaterile au fost axate pe învățămintele desprinse din Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la Consfătuirea de lucru pe problemele muncii organizatorice și politico-educative de la Mangalia. Afișul Casei Armatei din Timișoara prevede pentru astăzi simpozionul intitulat „Aspecte privind luptele pentru eliberarea orașului Timișoara în august-septembrie 1944“. Sunt invizitați ofițeri — activi și nu rezervă — veterani de r război, familiile acestorra, alți oameni ai muncii timișoreni. Participanții vor urmări în continuare filmul documentar „Parda Glia“, realizat de cineclubul Casei Armatei, distins în cadrul Festivalului național „Cîntarea României“. 0 înainte de a se folosi de cele 250 bucăți perinițe cu câte 500 g detergenți, pe care le sustrasese de la locul său de muncă avut la întreprinderea de detergenți din Timișoara, Mircea Chiriac a fost prins și pus sub urmărire penală. d A te distra e un lucru firesc, dar e bine să nu se uite niciodată că este contraindicat să te întinzi mai mult decit îți este așternutul. De acest „amănunt“ n-a vrut să țină seama Gheorghe Iorganda din Timișoara (str. Răsăritului nr. 7), care a funcționat ca gestionar la magazinul din satul Covaci și, sustrăgînd bani din propria-i „casă" pentru a se „distra“ cu diferite cunoștințe a delapidat aproape 57.000 lei. A compărut astfel în fața organelor, de judecată, dar nu pentru a se distra ... ” Gheorghe Zamfira din Hunedoara (str. Bucegi nr. 2) a ajuns să fie cercetat în stare de arest preventiv pentru că în ura din nopțile trecute a fost surprins conducînd o „Mobră" fără a avea permis de conducere." Motoreta o furase din municipiul Hunedoara. 0 Reamintim celor interesați că, sub egida Comitetului județean Timiș al U.T.C., serviciul circulație al Inspectoratului județean Timiș al M.I., Școlii de șoferi amatori și filialei din Timișoara a Automobil Clubului Român, la Casa tineretului din Timișoara se organizează un curs intensiv de învățare a regulilor de circulație cu durata de șase săptămîni. La terminarea acestuia se eliberează adeverințe de absolvire, necesare atît pentru înscrierea la cursul de conducere auto la Școala de șoferi amatori și A.C.R., cît și la serviciul de circulație al miliției pentru eliberarea permisului de conducere auto. Prinsă în flagrant cu diferite produse sustrase de la întreprinderea „1 Iunie“ din Timișoara, Zenaida Zeamăneagră (str. Labirint , nr. 16) a ajuns să fie cercetată în stare de arest preventiv. Cornel Cojoceanu, zis Coehe, din Timișoara (str. Alecu Russo nr. 9), fără ocupație, este unul din autorii mai multor furturi din locuințe, sustrăgînd casetofoane, obiecte de radioîmbrăcăminte și bani. Prins în orașul Sînnicolaul Mare, lui Stan, cu domiciliul în Mircea comuna Ulmeni, jud. Maramureș, i s-au confiscat bunuri în valoare de 4.000 lei și i s-a întocmit dosar penal pentru speculă și operațiuni interzise cu mijloace de plată străine. O patrulă a postului de miliție din Dumbrava i-a prins în flagrant pe Ioan Stoescu, Maria Bărbat și Elisaveta Bărbat Stoescu, toți cu domiciliul în satul Bucovăț, care, pe timp de noapte, au sustras, cu o căruță, 470 kg porumb știuleți de pe tarlaua C.A.P. Darova. Porumbul, caii și căruța au fost predate în custodie la C.A.P., iar cei în cauză au fost reținuți pentru cercetări. Din neglijența gazdei, care, fiind în stare avansată de ebrietate, a umblat cu focul pe lângă niște baloți de paie, la locuința lui Iosif Berta din satul Iosifalău a izbucnit un incendiu. Au ars în întregime atît imobilul, cît și lucrurile din interiorul lui, iar împricinatul, care le poseda doar în calitate de chiriaș, fluieră o pagubă, aceasta ridicîndu-se la cca. 30.000 lei. In timp ce cîțiva cai pășteau liniștiți pe o pășune de pe raza comunei Luncani, aceștia s-au pomenit înșfăcați de frații Nicolae și Albert Szocsi, din comuna Nădrag, și minați spre locuri necunoscute. Li s-a dat însă de urmă și cei doi frați au fost reținuți pentru a împărți vina... „frățește". 0 Duminică, 18 septembrie a.c„ au dreptul să circule autoturismele tate personală care propriepoartă numerele de înmatriculare cu soț. Rubrică redactată de DNJA FLOREA DIN AGENDA MILIȚIEI MEMENTO • MEMENTO JOI, 15 SEPTEMBRIE SPECTACOLE • TEATRUL NAȚIONAL : Ca frunza dudului din rai, de D. R. Popescu (ora 19,30) ; • TEATRUL MAGHIAR DE STAT : Mielul turbat, de A. Baranga — premieră (ora 19,30) ; CINEMATOGRAFE TIMIȘOARA : Capitol : Revanșa (14, 16, 18, grădina 20,30) ; Timiș: Tănase Scatiu, l-ll (10. 14, 17. 20) ; Dacia : Despărțire temporară: HI (8, 11, 14, 17. 20) ; Victoria : Haiducii (9, 11, 14, 16, 18, 20) ; Arta : Omul-puma (9, 11. 14. 16. 18. 20, grădină 20,45) ; Filme documentare (13) ; Constructorul : Sindromul, l-ll (10. 16, 19) ; Studio : Buletin de București (9, 11, 14. 16. 18. 20) ; Parc : Raidul vărgat (9, 11, 14, 16. 18. 20, gradină 20,30) ; Melodia : Un saltimbanc la Polul Nord (9, 11. 14. 16. 18, 20, grădină 20,30) ; Muncitoresc — Fratelia : Atac împotriva lui Rommel (17, 19) ; Steaua roșie — Mehala : Alexandra și infernul (17, 19) ; LUGOJ : „23 August": Mult mai de preț e iubirea : Victoria : Nimic nou pe frontul de vest, l-ll . SIMICOLAUL MARE: Popular : Marea evadare, l-ll . JIMBOLIA : Flacăra : Papillon, MI. DETA : „1 Mai" : Escapada. EXPOZIȚII • Galeria „Helios" : Salonul estival al Filialei Timișoara a U A.P (1030-1930) • • Galeria foto „Bastion* st>poziția artistului fotograf Tage Poulsen din Danemarca ; (10*13 16-19) î • Muzeul Banatului s Expoziția județeană a meșterilor și creatorilor populari „Opregul banatean - Permanentă și evoluție" (Secția de etnografie, ore.e 10-17) • Expoziția de medalii , Miniatura europeană Arta decorativă universală (ambele: Piața Huniade nr. 1, orele 10-17) j • Galeria „Bastiona :ția de plastică a artiștilor Expoziamatori, etCDO republicană (orele 10-17) î • „Tradiții ale presei democratice muncitorești Si comuniste din Banat1* (Sala de expoziții a Filialei Timișoara a arhivelor statului, str. E. Bodnaras nr. 8, orele 8-15) . • Galeria „Pro arte" Lugoj ; expoziția „Artistul și colecția '83". TELEVIZIUNE 10,45 Telex. 10,50 Muzică populară instrumentală. In jurul orei 11 : Transmisiune directă . Adunarea populară din municipiul Cluj-Napoca prilejuită de vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, în județul Cluj și ai deschiderii anului de invățămint 1983-1984. Laureați ai Festivalului național „Cîntarea României". 16,00 Telex. 16,05 Film serial (color) — Arabela. Episodul 12. 16,30 Studioul tineretului. 17,50 1001 de seri. 20,00 Telejurnal (porția) colori. 20,30 Actualitatea în economie. 20,55 Tinerețe utecistă — program de cintece. 21,05 înaltă răspundere revoluționară. 21,20 Imn de tinere primi - spectacol Interpretat de tineri muncitori, elevi si studenți. 22,00 Cinci miliarde de oameni (colori. 22,30 Telejurnal (partial color). RADIO 18,00 Informațiile zilei 18,10 La început de an școlar ; 18,30 Sub mindre flamuri de partid — program de cintece ; 18,45 Inscripții pe columna țârii : Muzeele, tezaure de istorie românească — valori din patrimoniul Muzeului din Arad ; 19,00 Ratfi omagazin : Maria Tănase — evocare. VREMEA Pentru azi, 15 septembrie : Vremea va fi frumoasă, dar răcoroasă noaptea și dimineața. Cerul va fi variabil, mai mul senin noaptea și dimineața. Vint în general slab.emperaturile minime vor fi cuprinse între 5 și 10 grade, iar maximele între 21 și 26 de grade. Dimineața, loco, ceață. Pentru 16 și 17 septembrie , Vremse va fi frumoasă și se va încălzi ușor. Cer variabil, mai mult senin noaptea și dimineața. Vine slab pînă la moderat din sud. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 6 și 12 grade, iar cele maxime între 22 și 28 orade. Dimineața, local, ceată.