Drapelul Roşu, septembrie 1984 (Anul 40, nr. 12309-12334)

1984-09-15 / nr. 12321

921 DRAPELUL ROȘU 12.321 TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂȘA ELENA CEAUȘESCU, A CONTINUAT, IERI, VIZITA DE LUCRU ÎN JUDEȚUL TIMIȘ (Urmare din paginile specialiștilor întreprinderii pentru diversificarea continuă a producției și a cerut să continue activitatea de integrare în fabricație a unor utilaje de mare capacitate de care are nevoie industria minieră din țara noastră. S-a indicat, de asemenea, să se acționeze pentru dotarea unității cu noi agregate specializate, care să asigure creșterea continuă a producției, inclusiv a celei destinate exportului și îmbunătățirea calității produselor. Pe o platformă din incinta întreprinderii i se prezintă secretarului general al partidului o serie de utilaje miniere noi, aflate în diferite faze de fabricație, care se realizează în colaborare cu specialiștii Institutului de cercetări științifice și inginerie tehnologică de specialitate și ai Institutului de sudură și încercări de materiale. Calitatea și productivitatea lor pun în lumină importanța colaborării dintre specialiștii întreprinderii și cei din domeniul cercetării și proiectării, conlucrare care va fi extinsă în Interesul conceperii și realizării de noi produse de înaltă ținută tehnică, care să ușureze munca în subteran, să asigure o înaltă productivitate. Pe întregul parcurs al vizitei, muncitorii, tehnicienii și inginerii întreprinderii au întîmpinat cu sentimente de aleasă stimă și prețuire pe conducătorul partidului și statului nostru. Caldele lor manifestări s-au constituit într-o mărturie elocventă a unității de nezdruncinat a întregului nostru popor in jurul partid.In continuare, a fost vizitată întreprinderea de aparate electrice de măsurat, una din primele unități economice de pe noua platformă industrială a municipiului Timișoara, apărută, asemenea altor impresionante ctitorii contemporane, în epoca celor mai mărețe împliniri din viața patriei — „Epoca Ceaușescu“lui, al secretarului său general, a hotărîrii oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, de a acționa pentru înfăptuirea lor de plan pe anul în sarcinicurs și pe întregul cincinal. Luîndu-și rămas bun de la colectivul unității, tovarășul Nicolae Ceaușescu a spus : Dragi tovarăși. Doresc să vă adresez felicitări pentru rezultatele obținute, pentru nivelul calitativ al produselor, deși sunt anumite rămîneri în urmă. Dar tovarășul director a spus că întregul colectiv și-a luat angajamentul ca pînă în noiembrie să lichideze restanțele. Sunt convins că acest angajament al întregului colectiv îl veți respecta în așa fel, îmit minerii să primească la timp utilajele de care au nevoie. Aș dori să vă felicit din nou pentru rezultatele obținute și să vă urez succese tot mai mari, să obțineți produse de bună calitate, multă sănătate și fericire ! De la întreprinderea mecanică, coloana oficială de mașini străbate frumoasele artere ale Timișoarei, animate astăzi de zecile de mii de oameni, tineri și vârstnici, care au ținut să-i salute, din adîncul inimilor, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu și pe tovarășa Elena Ceaușescu, să dea glas, prin cîntec și dans, prin și urale neîntrerupte, ovații sentimentelor de aleasă și profundă recunoștință stimă pe care le poartă, să le mulțumească direct pentru marile prefaceri pe care le-au cunoscut, în anii socialismului, cu deosebire în ultimele două decenii, aceste vechi meleaguri românești. Cei ce își desfășoară activitatea în această reprezentativă unitate industrială timișeană au făcut tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu o primire entuziastă, exprimîndu-și cele mai alese sentimente de bucurie, pentru această nouă vizită, pentru condițiile de viață și de munca ce le-au fost create, pentru minunatele înfăptuiri ale patriei noastre în anii socialismului, cu deosebire în perioada care a trecut de la Congresul al IX-lea al partidului. S-a scandat cu însuflețire pentru partidul nostru comunist și secretarul său general, pentru patria noastră socialistă. • Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost întîmpinați, la sosire, cu deosebită stimă și aleasă xandru considerație de AleNecula, ministrul industriei de mașini-unelte, electrotehnică și electronică, de membri ai conducerii întreprinderii. Tineri și tinere, muncitorii întreprinderii au oferit oaspeților iubiți, cu dragoste și emoție, frumoase buchete de flori. Gazdele l-au informat pe larg pe secretarul general al partidului prin diul unor ilustrative intermegrafice și panouri, al unor expoziții organizate de-a lungul principalelor sectoare de ducție, despre realizările propreocupările în perioada cașire a trecut de la înființarea întreprinderii, în 1972. Directorul unității, Gheorghe Tîrpe, precizează că în această perioadă producția fizică a sporit de 18 ori, productivitatea muncii a crescut de 2,2 ori, iar numărul personalului muncitor de peste zece ori. S-a lărgit continuu gama de produse asimilate. Aproape întreaga producție de contoare monofazate și trifazate — 2,5 milioane bucăți numai în acest cincinal — se exportă în 15 țări. Un loc important îl ocupă în ansamblul producției întreprinderii, aparatura de tablou pentru automatizări, aparatele de precizie pentru laboratoare meteorologice, laboratoarele electrotehnice și electronice și altele. Gazdele au raportat despre modul în care au acționat pentru transpunerea în viață a indicațiilor și orientărilor formulate de rusul Nicolae Ceaușescu Jovacu prilejul vizitei anterioare, din ianuarie 1981, în întreprindere. Au fost prezentate măsurile luate pentru miniaturizarea și electronizarea producției, și diversificarea acesteia, pentru valorificarea superioară materiilor prime și materiaalelor, recuperării și refolosirea lor. Peste 96 la sută din producția marfă a întreprinderii urmează să fie alcătuită din produse noi și reproiectate. S-a trecut la asimilarea de aparatură bordul avioanelor, au pentru crescut capacitățile de fabricație a lagărelor din safir și rubine prin autodotare, s-au asimilat o serie de de o mare importanță produse pentru economia națională. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost invitați, în continuare, să viziteze mai multe secții și ateliere unde le-au fost prezentate noi tehnologii de asamblat și verificat aparate miniaturizate pentru sălile de comandă de la centralele electrice, preocupările pe linia reducerii gabaritelor și greutății aparatelor aflate în fabricație. Rețin în mod deosebit atenția instalația electronică de verificare a contoarelor prin afișarea numerică a erorii, realizată numai cu componente fabricate în țară, utilajele destinate sporirii capacității la fabricația de lagăre din safire și rubine. In cadrul unei organizată în incinta expoziții întreprinderii au fost reunite produse realizate în colaborare cu institutele de învățămînt superior din localitate, precum și o serie de instalații de automatizare și control al funcționării utilajelor agricole. Subliniind impresia deosebită produsă de realizările întreprinderii timișorene, de felul în care acest harnic colectiv muncitoresc acționează pentru obținerea de produse de o înaltă calitate, de mare eficiență, realizarea programelor pentru stabilire, tovarășul Nicolae Ceaușescu a spus : „Aș dori să adresez întregului motiv de oameni ai muncii , licitări realizat, pentru ceea ce ați precum și urarea de a acționa în așa fel încît întreprinderea să se numere, în domeniul ei, printre cele cu rezultatele cele mai bune din punct de vedere tehnic, al eficienței, al creșterii continue a producției. Multă sănătate și fericire !“ (Conf. în pag. a IlI-a) * Entuziastă primire la întreprinderea de aparate electrice de măsurat Tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu, Ie este prezentată o variatatate de I.A.E.M. Timișoara în ultimii ani. La expoziția realizărilor economiei timișene, oaspeții dau o înaltă apreciere produselor prezentate. " gamă de produse asimil Semnificative pentru dezvoltarea învățămîntului gimnazial și liceal sînt și numeroasele lucrări realizate de elevii timișeni, prezentate înalților oaspeți în cadrul unei bogate expoziții.