Drapelul Roşu, noiembrie 1984 (Anul 40, nr. 12361-12386)

1984-11-01 / nr. 12361

Perioada de la Congresul al Xll-lea la Congresul al Xlll-lea al P.C.R. CALITATEA MUNCII, CALITATEA VIEȚII Asemenea tuturor zonelor patriei, localitățile județului Timiș, înscrise în procesul dinamic al marilor transformări și împliniri socialiste, primesc, an de an, însemne ale modernizării înnoirilor urbanistice și edilitar-gospodărești. Le observăm pretutindeni în municipii orașe și în alte așezări unde, în perioada de la Congresul al Xll-lea - parte integrantă a epocii celor mai grandioase înfăptuiri din istoria multimilenară a patriei, „Epoca Nicolae Ceaușescu", s-au construit moderne ansambluri de locuințe și alte edificii social-culturale, s-au amenajat noi unități pentru aprovizionarea și servireapopulației Prezentăm, mai jos, dificatoare din albumul noi dateidevenirii mereu mai înfloritoare a meleagurilor timișene.  Pînă la sfirșitul acestui an, numărul apartamentelor realizate de constructori în actualul cincinal va ajunge la peste 21.000, urmînd ca în anul viitor la acestea să se adauge alte 4.000, asigurindu-se astfel înfăptuirea integrală a gramului construcției prode locuințe stabilit pentru perioada 1981-1985, fapt ce va permite ca în 1985 suprafața locativă pe locuitor să crească în județul nostru de la 11,4 mp, la 12,2 mp. Numărul locuințelor ce se construiesc in 1984 in comune se va dubla față de anul anterior, iar în orașele județului creșterea va fi de peste 40 la sută. 0 Pentru ridicarea edilitară a localităților, In concordanță cu amploarea construcției de locuințe și a dezvoltării economice au fost extinse si modernizate dotările existente , capacitatea de alimentare cu apă a sporit, de la Începutul cincinalului actual, cu 8541 litri pe secundă captare, iar rețelele de distribuire cu peste 60 de kilometri . In vederea bunei desfășurări a circulației in noile ansambluri de locuințe și pe platformele industriale, asigurării fluidității transportului în comun, înlăturării unor strangulări in zonele cu circulație intensă, rețeaua de străzi a fost modernizată pe Încă 60 de kilometri. Blocuri de locuințe noi, moderne, in municipiul de pe malul Timișului — lugoj. TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU A EFECTUAT O VIZITĂ DE LUCRU ÎN JUDEȚUL CĂLĂRAȘI Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a efectuat, miercuri dimineața, o vizită de lucru pe șantierul Gurbănești din cadrul complexului de lucrări hidrotehnice Mostiștea, din județul Călărași. După ce a survoltat partea centrală a Cîmpiei Mostiștei, elicopterul prezidențial a aterizat în zona barajului Gurbănești. La acest punct de lucru de pe salba lacurilor ce se întind de la Dunăre pînă la rîul Ialomița, au fost aduse sisteme de mașini folosite la lucrările de îmbunătățiri funciare și de gospodărirea apelor. Muncitorii de pe acest șantier de lucrări hidrotehnice, ca și numeroși țărani cooperatori, mecanizatori din comuna Gurbănești au intîmpinat pe conducătorul partidului și statului nostru cu cele mai calde sentimente de stimă și dragoste, i-au exprimat direct recunoștința pentru activitatea sa neobosită pusă tn slujba creșterii continue a forței economice a patriei noastre și, pe această a bunăstării întregului cale, popor, Tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost salutat cu deosebit respect, în numele comuniștilor, ai tuturor locuitorilor județului, de Dumitru Bejan, prim-secretar al Comitetului județean Călărași al P.C.R. Tovarășul Ceaușescu a examinat Nicolae modul în care sunt transpuse în practică măsurile și orientările stabilite, cu un an în urmă, pentru realizarea de mașini și utilaje de înalt randament necesare importantelor lucrări prevăzute în Programul național de irigații, desecări și combatere a eroziunii solului. Secretarul general al partidului a examinat cu multă atenție fiecare utilaj, executat de întreprinderi de specialitate din țară, a cerut explicații asupra caracteristicilor tehnice, a randamentului și de carburanți, a consumului condițiilor de teren în care pot fi utilizate. A reținut in mod (Conf. in pag. a IV-a) Plenara Comitetului județean timiș al Partidului Comunist Român Ieri, la Timișoara, a avut loc plenara Comitetului județean Timiș al Partidului Comunist Român. Au participat membrii și membrii supleanți ai Comitetului județean de partid, membrii comisiei de revizie și ai colegiului județean de partid. In cadrul lucrărilor navei au fost dezbătute preaprobate darea de seamă și a Comitetului județean de partid, proiectul de hotărâri și celelalte documente ce vor fi supuse analizei apropiatei conferințe a Organizației județene de partid. Plenara a analizat, de asemenea, activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor adresate Comitetului muncii județean de partid in decursul primelor nouă luni din acest an. Un iobag intră în istorie și in marea legendă. Și nu după scurgerea vremii, ci încă in viață fiind. Crescut din tăriile Munților Apuseni In satul Albac, ce-i poartă azi numele, aproape de Vidra lui Avram Iancu, iobagul Nicola Urs, poreclit Horea, bărdașul său rac și jelerul pe pământ strămoșesc cu belșug de aur, merge de patru ori pe picioare drum lung, pînă la Viena, să ceară dreptate pentru poporul său asuprit. Și, convins că numai lupta și jertfa se poate dobîndi, ridică iobăgimea din ținuturile Hunedoarei, Zărand, Alba, Turda, Cluj, Bihor, pînă la Baia Mare și Maramureș. In șase zile, suferințele de veacuri rup stavilele răbdării și precum apa prea multor ploi, se revarsă bn ce nu necruțătoare ce ascunesc țărmuriri, înscriindu-se între marile răscoale țărănești. Horea e pretutindeni. E simbolul mobilizator al luptei pentru cei mulți și împotriva Împilatorilor care-i socoteau obiecte de inventar fără preț. El e mulțimea cu care se confundă, e fiecare iobag și întreaga masă. Cu înțelegerea pe care i-a dat-o trudita-i viață, potrivnic oricărui grad de mărire, hotărăște cu ai săi răsturnarea raporturilor feudale, înlăturarea nobilimii de pe pămîntul străbun luat prin silnicii, împărțirea acestuia la cei ce îl muncesc, cărora le aparține in temeiul dreptului istoric și omenesc. Revoluționar, cu gîndire profund socială, nu privește spre trecut ci spre viitor. Nu vrea ameliorări cu totul. Prin largul ecou internațional pe care l-a avut răscoala lui Horea a crescut interesul pentru poporul român, pentru îndreptățită lui cauză și luptă, în numele dreptății și libertății, marea răscoală țărănească din 1784 primindu-și astfel cuvenitul loc în istoria universală. Zilele noastre, epoca socialismului, au consfințit pe deplintatea istorică a marelui dreprevoluționar, a cauzei zice pentru care a trăit istoși s-a jertfit el. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, conducătorul țării și al partidului nostru, îl așează la loc de frunte în galeria marilor figuri ale poporului român. Prof. IOAN I. MUREȘANU Horea, un martir intrat in istorie și legendă ANUL XLI NR. 12.361 JOI, 1 NOIEMBRIE 1984 . PAGINI: 50 BANI Astăzi, acțiuni decisive pe frontul campaniei de toamnă! • Sînt necesare măsuri energice pentru intensificarea transportului recoltei din cîmp ! • Să se încheie grabnic livrarea porumbului la fondul de stat I • Să se impulsioneze efectuarea arăturilor adînci ! • Toate forțele satelor să fie mobilizate la muncă ! Deși intrate în fază finală, acțiunile din campania agricolă de toamnă ce mai trebuie realizate solicită încă un însemnat volum de muncă, întreprinderea de măsuri capabile să asigure executarea la timp și în cele mai bune condiții a tuturor lucrărilor și operațiunilor prevăzute. Firesc, urgența urgențelor o constituie culesul porumbului, acțiune ce trebuie încheiată fără întîrziere. Intr-o discuție purtată ieri cu factorii de conducere de la I.C.A.P.P.A. Timiș aveam să aflăm că, la recomandarea Comandamentului județean pentru coordonarea lucrărilor agricole din campania de toamnă au fost luate o serie de măsuri menite să conducă la impulsionarea livrării porumbului la fondul de stat cum ar fi: înființarea mai multor baze volante în localități ca Racovița, Găvojdia, Teremia Mare, Saravale și in alte locuri. Cu spirit de inițiativă buni gospodari, cooperatorii și din Sacoșu Turcesc, Periam, Belinț, Jamu Mare, Cenei, Ciacova, Peciu Nou, Cenad, Tomnatic, reușesc să transporte porumbul la bazele de recepție cu mijloace hipo, în sprijin venindu-le, zi de zi, numeroși alți cetățeni care dispun de căruțe. Din păcate, există și exemple demne de criticat, de conduceri de cooperative agricole care nu acordă atenția cuvenită unei probleme atît de Însemnate pentru economia națională, cum sunt livrările de porumb la fondul de stat. Ne referim la C.A.P. din Bobda, Răuți, Banloc, Folea, Partoș, Pesac și la alte câteva unități agricole care au livrat la bazele de recepție cantități de porumb cu totul neînsemnate. Așa cum menționam, în agricultură sunt — și la această oră — multe treburi de făcut, fapt pentru care lucrătorii ogoarelor nu-și pot îngădui, încă, nici o clipă de răgaz. Avem în vedere cerința executării, pînă la 10 noiembrie, a arăturilor adînci pe întreaga suprafață, planificată, fiind obligatoriu ca, odată cu lucrarea de bază, să se realizeze și afînarea solului în profunzime, cu scormonitorul. VIOREL BOARIU I'EANA I