Drapelul Roşu, aprilie 1985 (Anul 41, nr. 12489-12513)

1985-04-02 / nr. 12489

apelul roșu ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XLII nr. 12439 Marți, 2 aprilie 1985 4 pagini, 50 bani PROFITAMI DIN TOATI JARILI. UNIȚIVĂI II 1 In întreaga activitate politică și economico-socială Muncă temeinic organizată, înaltă răspundere pentru realizarea integrală a obiectivelor de dezvoltare in profil teritorial „Avem tot ce este necesar pentru realizarea cu succes a minunatelor programe de dezvoltare a patriei noastre. Am deplina convingere că toate organele de partid și de stat, organismele democrației muncitorești-revoluționare, Marea Adunare Națională, toți oamenii muncii, fără deosebire de naționalitate, întregul nostru popor vor acționa, într-o deplină unitate, pentru înfăptuirea acestor mărețe programe, care asigură progresul continuu al patriei noastre, mersul ei ferm înainte spre înfăptuirea visului de aur al omenirii, spre cea mai dreaptă și mai umană societate din lume - societatea comunistă !" Oamenii muncii timișeni, asemenea întregului nostru popor au trăit, săptămîna trecută, evenimente politice de majoră însemnătate pentru prezentul și viitorul României socialiste. Printr-o fericită coincidență, desfășurarea acestor evenimente a avut loc în momentul în care țara întreagă a omagiat împlinirea a 20 de ani de tind, prin voința unanimă a comuniștilor, a întregului popor, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost ales în fruntea partidului. Expresia supremă a înaltei prețuiri pentru cel care este simbolul unității și neatirnării națiunii — tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU — i reprezintă hotărîrea unanimă și entuziastă a celor 369 de aleși ai națiunii de a-1 reinvesti în funcția supremă de președinte al Republicii Socialiste România — chezășia înfăptuirii neabătute a mărețelor obiective prefigurate în hotărîrile Congresului al XIII-lea al partidului. După cum este cunoscut, Marea Adunare Națională a adoptat un amplu și mobilizator program de măsuri pentru îndeplinirea integrală a Planului național unic de dezvoltare economico-socială pe anul 1985 și pregătirea înfăptuirii în bune condiții a planului pe 1986. In spiritul exigențelor, indicațiilor și orientărilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, pe agenda de lucru a colectivelor muncitorești din întreaga economie timișeană trebuie să se afle măsuri și acțiuni eficiente care să conducă la înfăptuirea exemplară a tuturor indicatorilor de plan. in acest mobilizator context, sînt de subliniat cîteva priorități : ÎN INDUSTRIE Obiectivul nr. 1 pentru toate colectivele muncitorești trebuie să-l constituie concentrarea cu prioritate a forțelor spre îndeplinirea exemplară a producției fizice, ia toate sortimentele nominalizate in plan, îndeosebi la țiței, gaze și gazolină, pentru recuperarea restanțelor înregistrate în primul trimestru al anului. Concomitent cu îndeplinirea producției fizice planificate și recuperarea răminerilor în urmă — acolo unde acestea au apărut —, o atenție cu totul deosebită trebuie acordată îndeplinirii și depășirii plinului la export, în care sens se va acționa pentru lansarea cu prioritate în fabricație a produselor destinate partenerilor externi, asigurarea ritmică și integrală a întregului fond de marfă, creșterea competitivității produselor, urmărirea de zi pe întregul flux tehnologic, a fabricării și lizierării fiecărui produs sau lot de produse la termenele și în condițiile de calitate stabilite în contracte. In fiecare unitate economică va trebui acordată, in continuare, cea mai mare atenție creșterii mai accentuate a productivității muncii, reducerii consumurilor de energie electrică și combustibil, a consumurilor materiale in general, recuperării și refolosirii surselor de energie, de materiale, de piese și subansamble. Constructorii trebuie să pună în centrul preocupărilor lor recuperarea rămânerilor în urmă datorate condițiilor grele de lucru din lunile de iarnă, realizarea integrală a prevederilor planului de investiții și de puneri în funcțiune pe acest an. NICOLAE CEAUȘESCU (din Discursul Solemn rostit la Sesiunea Marii Adunări Naționale) de circa 20 de zile față de media multianuală, este necesar ca lucrările agricole de sezon, în primul rînd semănatul, să avanseze într-un ritm mai accelerat. Pină acum, sămînța culturilor de primăvară a fost încorporată în sol pe mai bine de 30.000 ha ; in totalitate s-au însămînțat mazărea, trifolienele, găsindu-se în stadiu final, la ovăzul și această oră, inul și cartofii timpurii. In prezent, se acționează cu forțe sporite pentru însămînțarea sfeclei de zahăr, urmînd ca din această săptămînă, din momentul în care se întrunesc condițiile stabilite de tehnologie, să se treacă la însămînțarea florii-soarelui, cînepei, soiei și, evident, a porumbului, cu pondere în județul nostru. Tot din această cultură săptămînă, trebuie să se demareze erbicidarea cerealelor păioase, prilej cu care se va face și fertilizarea suplimentară cu uree. O atenție deosebită se cere acordată in această săptămînă, și celorlalte lucrări agricole de sezon ; producerea și călirea răsadurilor, tăierile și combaterea bolilor și dăunătorilor în vii și livezi regenerarea pajiștilor etc. Cea mai importantă lucrare continuă să rămînă semănatul culturilor de primăvară. Pe lingă ritmul rapid de lucru ce trebuie imprimat în fiecare unitate agricolă, se cere pretutindeni, în mod obligatoriu, respectarea cerințelor calitative atît la pregătirea patului germinativ, cit și la semănat, în vederea asigurării unei densități optime de plante pe unitatea de suprafață. ÎN ACTIVITATEA ORGANIZATORICA SI POLITICO-EDUCATIVA Deosebit de importante sunt obiectivele din domeniul muncii organizatorice și politico-educative, in contextul cărora, la ,pe de frunte, trebuie situată prezentarea marilor înfăptuiri dobândite de poporul nostru, inclusiv de oamenii muncii timișeni, în anii pe care cu mindrie ii numim „EPOCA NICOLAE CEAUȘESCU“, a sarcinilor și obiectivelor cuprinse în documentele Congresului al Xlll-lea, care, materializate, vor marca intrarea României într-o nouă etapă a dezvoltării sale economico-sociale. Se cer intensificate eforturile și preocupările organelor și organizațiilor de partid, de masă și obștești pentru transpunerea în viață a Hotărîrii Comitetului Politic Executiv al C.C. al P C.R. cu privire la aniversarea a 40 de ani de la victoria asupra fascismului și sărbătorirea Zilei Independenței României, precum și a hotâririlor adoptate de recentele forumuri ale democrației noastre socialiste. Se află în plină actualitate sesiunile de constituire a consiliilor populare, în a căror atenție trebuie să stea stabilirea unor măsuri concrete, menite să asigure înfăptuirea propunerilor și angajamentelor asumate în campania electorală, a sarcinilor și cerințelor ce decurg din cuvîntările tovarășului Nicolae Ceaușescu. Este de la sine înțeles ca tot ceea ce se întreprinde pe tărîm organizatoric și politico-educativ să răspundă mobilizării oamenilor muncii la înfăptuirea exemplară a sarcinilor pe 1985, pregătirea temeinică și demararea.In condiții optime a cincinalului 1986-1990. ÎN AGRICULTURĂ în această săptămînă, avîndu-se în vedere faptul că desprimăvărarea s-a produs cu o întîrziere •ill La întreprinderea de detergenți din Timișoara, operatoarea chimistă Tatiana Copil — in imagine — supraveghează funcționarea în bune condițiuni a instalației de produse cationice. (Foto : E. ROBICSEK) Sesiunea Consiliului popular județean Comitetul executiv al Consiliului popular al județului Timiș, prin decizia nr. 406/1985 convoacă deputații Consiliului popular al județului Timiș în sesiunea de constituire, ce va avea loc în ziua de 2 aprilie 1985, ora 17, în sala de ședințe a Consiliului popular județean Timiș din Timișoara, liv. 23 August nr. 17, cu următoarea ordine de zi: 1. Depunerea jurămîntului de către deputații Consiliului popular al județului Timiș ; 2. Alegerea Comitetului executiv al Consiliului popular al Județului Timiș ; 3. Depunerea jurămîntului de către membrii Comitetului executiv al Consiliului popular al județului Timiș ; 4. Alegerea comisiilor permanente ; 5. Program de măsuri privind sarcinile consiliilor populare pentru realizarea integrală a planului de dezvoltare economico-socială pe anul 1985 în profil teritorial și pregătirea înfăptuirii în bune condiții a planului pe anul 1986 . 6. Program de măsuri privind pregătirea și desfășurarea campaniei agricole de primăvară 1985. Calitatea și eficiența — cerințe definitorii ale invățămîntului politico-ideologic Convorbire cu tovarășul Ioan Luncan, directorul Cabinetului județean pentru activitate ideologică și politico-educativă — In spiritul Programului ideologic al partidului, al tezelor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, invățămintul politico-ideologic de masă este chemat să înarmeze pe comuniști, pe toți oamenii muncii cu principiile fundamentale partidului, cu obiectivele ale și sarcinile ce revin fiecărui domeniu de activitate, să asigure dezvoltarea conștiinței revoluționare, participarea activă a membrilor de partid, a celor ce muncesc la infăptuirea exemplară a politicii partidului. In funcție de aceste deziderate, de măsurile luate din timp, de îndrumarea asigurată am dori să vă referiți, pentru început, la modul in care răspunde studiul organizat în județul ideologic, nostru, cerințelor de ordin calitativ. (Conf. în pag. a 7-a) Interviu realizat de ION NLARU de eficiență sporită care se pun și în fața propagandei de partid. — Actualul an de învățămînt politico-ideologic, care se află în plină desfășurare și în județul Timiș, cuprinde în cele 10.443 de cursuri, 374.707 cursanți — membri de partid, de sindicat, U.T.C. ai organizațiilor democrației și unității socialiste. Pe baza unei tematici comune, cursanții aprofundează documentele Congresului al XIII-lea al partidului, ideile, tezele și orientările mare valoare principială de practică cuprinse în Raporșitul prezentat de tovarășul Nicolae Ceaușescu de la tri- ! I CU PREȘEDINTELE ÎMPREUNĂ î Cu Președintele-mpreună, am jurat și noi , să ctitorim cetăți mărețe, socialiste, să fim ai vremii viitoare-un port-altoi, destoinic România veșnic să existe. O creștere ca-n basme spre marile iscări și izbinzi de muncă ce prin vremni răzbat, urcuș spiral și mîndru spre comuniste scări. 5 Cu Președintele-mpreună și noi am jurat. Pe timpul prezent și pe cel viitor ce vor să însemne fapte de eroi, ce vor să însemne înaltul- ne zbor — cu Președintele-mpreună, am jurat și noi Intru mărirea sacră a cetăților române prin muncă fără preget și în pace bună și-ntru cintecul mamei, a vieții stăpînă, a Jurat o țară cu Președintele-mpreună ! IVO MUNCIAN