Drapelul Roşu, septembrie 1985 (Anul 41, nr. 12618-12642)

1985-09-15 / nr. 12630

• 2 TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU. Împreună cu TOVARĂȘA ELENA CEAUȘESCU, a participat la marea adunare populară din municipiul Iași (Urmare din pagina I) general dînd expresie sentimentelor de dragoste și recunoștință ale tuturor cetățenilor județului față de cătorul stimat al partidului și condustatului, deplinei satisfacții și bucuriei de a saluta din nou în mijlocul lor pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, pe tovarășa Elena Ceaușescu în această zi de aleasă sărbătoare a școlii românești-Noua vizită de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, s-a înscris — asemenea celor precedente — ca un moment de cea mai mare însemnătate în viața județului Iași și a locuitorilor săi. ★ Cu prilejul vizitei de lucru în județul Iași a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, și al deschiderii anului de învățămînt 1985— 1986, în Piața centrului civic al municipiului Iași a avut loc o impresionantă adunare populară. Peste 150 000 de oameni ai muncii din orașul reședință de județ, din alte localități ieșene, oțelari, metalurgiști, constructori de mașini, chimiști, energeticieni, intelectuali, țărani cooperatori și mecanizatori, tineri, elevi și studenți, pionieri și șoimi ai patriei au fost prezenți la această emoționantă reîntîlnire cu conducătorul partidului și statului. Ei au venit să dea glas expresiei de profundă dragoste și recunoștință față de cel mai iubit fiu al națiunii noastre, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de numele și activitatea căruia se leagă cele mai strălucite realizări din istoria țării, prefacerile spectaculoase produse în toate domeniile de activitate. • Apariția la balconul sediului Comitetului județean de partid a tovarășului Nicolae Ceaușescu, a tovarășei Elena Ceaușescu a fost salutată cu puternice și îndelungi ovații, aplauze și urale, cu imnuri pentru patrie și partid, pentru conducătorul său încercat. Adunarea a fost deschisă de tovarășul Leonard Constantin, prim-secretar al Comitetului județean Iași al P.C.R. In continuare au luat cuvîntul tovarășii Octavian Tănase, oțelar la Combinatul de utilaj greu Iași, Neculai Bulea, președintele C.A.P. Ruginoasa, Cameluța Beldie, rectorul Institutului Politehnic Iași, Gheorghe Jacob, asistent, președintele Consiliului Asociației studenților comuniști din Centrul universitar Iași. Tovarășului Nicolae Ceaușescu i-a fost adresată rugămintea de a lua cuvîntul în cadrul adunării populare. Intîmpinat cu puternice aplauze și ovații a luat cuvîntul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al partidului, președintele Republicii Socialiste România. Cuvîntarea conducătorului partidului și statului a fost urmărită cu deosebit interes, cu deplină aprobare și satisfacție, fiind subliniată în repetate rînduri cu vii și puternice aplauze, ovații și urale îndelungi, expresie cu adeziunii fierbinți a celor prezenți la apolitica înțeleaptă a partidului și statului nostru, a unității de nezdruncinat a întregului popor în jurul partidului, al secretarului său general. S-a dat astfel glas hotărîrii locuitorilor județului Iași de a acționa fără preget pentru aplicarea în viață a indicațiilor și orientărilor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu și cu acest prilej, de a-și înzeci eforturile pentru înfăptuirea neabătută a documentelor programatice ale celui de-al XIII-lea Congres al partidului, de a realiza cu succes prevederile de plan pe acest an și pe întregul cincinal. Marea adunare populară s-a încheiat într-o atmosferă entuziastă, de puternică vibrație și angajare patriotică. Cei prezenți și-au exprimat din nou, prin însuflețite urale și ovații, prin aclamații la adresa partidului și secretarului său general, sentimentele de dragoste fierbinte și aleasă recunoștință față de tovarășul Nicolae Ceaușescu, strălucit conducător al partidului și al țării pentru grija acordată dezvoltării județului Iași, pentru activitatea sa neobosită consacrată înfloririi multilaterale a patriei noastre socialiste, creșterii bunăstării materiale și spirituale a oamenilor muncii, a întregului nostru popor. După încheierea adunării populare, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, s-au îndreptat, la bordul elicopterului prezidențial, spre aeroportul din Iași. Numeroși locuitori au ținut să-și exprime din nou, cu putere, sentimentele de fierbinte dragoste și înaltă stimă față de conducătorul partidului și statului nostru. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. O formație alcătuită din ostași ai forțelor armate, din membri ai gărzilor patriotice și ai detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei, a prezentat onorul. Pionieri și șoimi ai patriei, tineri și tinere îmbrăcați in frumoase costume naționale au oferit tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu buchete de flori S-a scandat cu însuflețire „Ceaușescu — P.C.R. !“, „Ceaușescu și poporul !“. Adresîndu-se celor de față și, prin ei, tuturor locuitorilor județului, secretarul general al partidului ie-a urat mult succes în muncă, multă sănătate și fericire. Mulțimea a aclamat cu înflăcărare pentru partid, pentru secretarul său general. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu și-au luat rămas bun de la reprezentanții organelor locale de partid și de stat: în numele locuitorilor județului, primul secretar al Comitetului județean de partid a mulțumit din toată inima tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu pentru vizita întreprinsă. El l-a asigurat pe secretarul general al partidului că toți oamenii din orașele și satele județului Iași vor face totul pentru transpunerea in viață a indicațiilor și orientărilor date, pentru dezvoltarea și înflorirea continuă a județului, pentru sporirea contribuției sale la progresul multilateral al patriei. In uralele și ovațiile celor prezenți, aeronava prezidențială a decolat, îndreptîndu-se spre Capitală. tul La sosirea în București, pe aeroporte-peni, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați de membri și membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C al P.C.R. Drapelul roșu 12.630  Brmart din paga procesului de producție încît să se asigure recuperarea grabnică a restanțelor și îndeplinirea integrală a planului pe luna septembrie la producția fizică și marfă. O atenție deosebită va trebui să se acorde producției de export, recuperării tuturor restanțelor înregistrate în lunile precedente, cit și punerii în funcțiune la termen a obiectivelor de investiții. S-a reliefat, de asemenea, necesitatea perfecționării organizării producției și muncii, promovării gîndirii novatoare, a unor soluții tehnologice eficiente, de ridicare continuă a calității și competitivității produselor, de sporire a productivității muncii și reducere substanțială a cheltuielilor materiale și asigurării pe această bază a unei înalte eficiențe economice, pentru realizarea în cele mai bune condiții a tuturor lucrărilor din campania de toamnă, pentru obținerea, în 1986, a unor producții vegetale și animaliere cît mari, în vederea bunei mai aprovizionări a populației cu produse agroalimentare și a industriei cu materii prime, plenara a stabilit ca la strîngerea recoltei de porumb, floarea-soarelui, sfeclă de zahăr, legume, cartofi și fructe, la celelalte culturi de toamnă, să participe toți locuitorii satelor, precum și navetiștii, elevii și studenții, alți oameni ai muncii, în așa fel încît să nu se piardă nimic din noua recoltă Fiecare fermă și formație de lucru, fiecare brigadă sau echipă care au angajat Producția în acord global trebuie să aplice cu toată grija și fermitatea tehnologiile prevăzute la recoltare. Totodată, in spiritul imperativelor conducerii partidului, este necesar să se întreprindă măsuri deosebite, în fiecare unitate și la fiecare loc de muncă, pentru buna folosire și utilizare la capacitatea maximă a tractoarelor, combinelor, autocamioanelor, tuturor mijloacelor mecaniace din dotare eliminîndu-se deplasările în gol, consumul inutil de carburanți și lubrifianți. De asemenea, se cere utilizarea pe scară largă a atelajelor unităților socialiste și cele ale gospodăriilor populației. Plenara a subliniat necesitatea de a se acționa pentru asigurarea unei discipline riguroase în respectarea tehnologiilor, în executarea tuturor lucrărilor agricole la timp și de calitate, pentru creșterea responsabilității specialiștilor în stabilirea soluțiilor tehnice pentru fiecare sară în parte, în lumina indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, a comandamentelor stabilite de recenta Plenară a Consiliului Național al Agriculturii, se impune ca pretutindeni să se întreprindă măsuri de ordin tehnic și organizatoric pentru ca în fiecare unitate, pe fiecare parcelă, să se pregătească patul germinativ în condiții optime, să se asigure semănatul de cea mai bună calitate — pînă cel tîrziu în 10 octombrie —, să se respecte cu strictețe normele de densitate a plantelor. Analiza exigentă a rezultatelor obținute în sectorul de creștere al animalelor ,a reliefat necesitatea interficării preocupărilor și creșterii răspunderii tuturor celor care lucrează în acest domeniu pentru sporirea efectivelor și producțiilor planificate, atît în unitățile agricole de stat și cooperatiste, cît și în gospodăriile populației ; pînă la venirea timpului friguros, în toate unitățile se vor încheia modernizările pe baza unor soluții economicoase. Trebuie folosită, de asemenea, fiecare zi pentru strîngerea în întregime a resurselor furajere, astfel încît fiecare unitate agricolă să-și asigure o balanță de hrană îndestulătoare și echilibrată. In lumina vibrantelor îndemnuri și chemări ale secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, plenara a reafirmat hotărîrea organelor și organizațiilor de partid, colectivelor de oameni muncii timișeni de a valorifica în mai mare măsură baza tehnico-materială existentă și de a acționa cu dăruire și spirit revoluționar, patriotic pentru amplificarea realizărilor în îndeplinirea obiectivelor planului de dezvoltare economico-socială în profil teritorial pe 1985 și în viitorul cincinal. PLENARA CU ACTIVUL DE PARTID DIN ECONOMIA JUDEȚULUI TIMIȘ URMĂRI DIN PAG. I • URMĂRI DIN PAG. I • URMĂRI DIN PAG. I • URMĂRI DIN PAG. | FORMĂM CONDIȚII DINTRE » desfășurate, putem spune că simțim din plin eficiența măsurilor stabilite de partidul și statul nostru referitoare la unitatea pregătirii în științele fundamentale și tehnologice, activității umaniste și artistice, înlăturarea fărîmițării specialităților, aplicarea principiului politehnizării, intensificarea activității practico-productive, in vederea pregătirii tineretului pentru a putea contribui cu dăruire la sporirea continuă a avuției naționale, la înflorirea patriei. Rezultatele pe care educatoarele, învățătorii și profesorii din județul nostru le-au obținut pe tărîmul modernizării și perfecționării procesului de învățămînt, educării celor peste 145.000 de elevi, au fost și sînt puternic stimulate de continua dezvoltare a bazei materiale a învățămintului de toate gradele, ridicării continue a pregătirii cadrelor didactice și inginerilor, perfecționării structurii rețelei școlare. Elevii din Județul Timiș, care se reîntîlnesc miine cu școala lor dragă, vor beneficia, și în noul an școlar de cele mai bune condiții de muncă și învățătură, care să le permită pe deplin afirmarea profesională, realizarea aspirațiilor și idealurilor. Celor 1.013 laboratoare și cabinete li se vor adăuga încă 60 , valoarea reparațiilor capitale și curente efectuate în vacanța de vară s-a ridicat la suma de 9 milioane lei ; toate unitățile de învățămînt sînt pregătite să-i primească așa cum se cuvine pe elevii lor. In noul an școlar vor intra în funcțiune Școala generală din Deta, sălile de sport din Timișoara (cartierul Circumvalațiunii) și de la Școala generală nr. 2 din Lugoj. Nu peste mult timp, se vor da în folosință școlile din Pișchia și Remetea Mare, grădinița din Darova, alte obiective destinate bunei desfășurări a procesului instructiv-educativ. Sîntem convinși că în primele zile de școală se purta „aprige“ discuțiilor pe marginea celor văzute și trăite in tabere drumeții și excursii, la care au participat 14.500 de șoimi ai patriei și pionieri. Aproape toți elevii au participat la taberele de muncă patriotică de pe șantiere și onoare, un minunat prilej de împrospătare fizică și intelectuală , noul an școlar va fi, așadar, un bun prilej de afirmare profesională, de noi înfăptuiri în mu Ji și la învățătură, moare de viața economică și socială, de producția materială și spirituală, conștienți fiind că aceasta reprezintă o cerință fundamentală a modernizării sistemului de învățămint. Beneficiind de o bogată bază materială, de o dotare corespunzătoare a laboratoarelor, cabinetelor, de condiții deosebite în cele 27 cămine studențești șî 7 cantine, in toate celelalte spații de învățămînt, pe baza experienței cîștigate in decursul anilor, sîntem hotăriți ca în noul an de învățămînt să punem accent pe cîteva forme de bază care să ridice calitatea învățâmîntului la cotele marilor exigențe, reflectată, în ultima instanță, în nivelul de pregătire profesională și de conștiință al fiecărui absolvent. Printr-o autoanaliză exigentă am ajuns la convingerea că nivelul și calitatea participării la viața socială a tinerilor absolvenți sînt influențate decisiv de gradul de pregătire profesionalâ și de nivelul de conștiință fiecărui tînâr. Fără o pregătitire multilaterală, un pas cu cele mai noi cuceriri ale revoluției tehnico-științifice și în funcție de nevoile actuale și de perspectivă ale societății socialiste, fără convingeri științifice, ferm și adtine înrădăcinate în conștiința fiecărui tînâr, nu putem vorbi de o contribuție de calitate in procesul de edificare a României socialiste. Rezultă, de aici, cu limpezime cerința de a asigura îmbinarea armonioasă a sarcinilor curente cu cele de perspectivă, urmărind cu consecventă principiul formării specialiștilor cu o pregătire profesională larg deschisă spre viitor, capabili să rezolve probleme mereu noi, complexe. Iată de ce avem obligația, menirea socială, de a face un învățămînt participativ, militînd mai mult de la nivelul catedrelor, facultăților și institutelor pentru o educație a gîndirii, atitudinilor și conduitelor. începem un nou an de muncă sub semnul îndemnurilor mobilizatoare conținute de cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu rostită ieri la Iași, cu ocazia deschiderii anului de învățămînt 1985—1986. Ne vom mobiliza plenar eforturile, capacitatea creatoare pentru eliminarea neajunsurilor, fiind convinși că numai așa ne facem datoria de educatori comuniști — investiți cu marea responsabilitate de a forma și modela conștiințe, de a pregăti cea mai de preț valoare a societății noastre — omul, ca specialist și revoluționar. CELE MAI BUNE SPECIALIȘTI