Drapelul Roşu, decembrie 1985 (Anul 41, nr. 12696-12721)

1985-12-01 / nr. 12696

Anul XLII nr. 12.696 Duminică, 1 decembrie 1985 8 pagini, 50 bani Sub impulsul ideilor și tezelor, de excepțională însemnătate cuprinse in cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu RESPONSABILITATE REVOLUȚIONARA PENTRU SPORIREA CONTINUĂ A CONTRIBUȚIEI ȘTIINȚEI ȘI ÎNVAJAMÎNTULUI LA DEZVOLTAREA MULTILATERALĂ A PATRIEI SOCIALISTE Nou, modern eficient La încheierea lucrărilor marelui forum al științei și învățămîntului românesc, onorate și strălucit ilustrate prin cuvîntarea secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, cugetul și simțirea oamenilor școlii, ai științei, se îndreaptă cu încredere deplină către viitor, spre descoperirea tuturor resurselor individuale și colective de natură sâ asigure împlinirea cutezătoarelor programe adoptate. Beneficiari ai unor luminoase tradiții, dispunînd, după o perioadă istorică scurtă, de acilitățile materiale pe care înaintașii noștri le-au visat cu ardoare, sîntem singuri răspunzători de formarea acelor specialiști de complexă și înaltă formație de care patria de azi și, mai ales cea de mîine are atîta nevoie. Pentru a da țării energeticienii, electroniștii și automatiștii capabili să-i prefigureze chipul comunist, va trebui să îmbiăm noi înșine, într-o măsură mult mai mare, preocuparea pentru învățare, pentru transmiterea și acumularea de cunoștințe deja asimilate în corpusul științei, cu dezvoltarea și cultivarea la studenți a miraculoasei însușiri native de a inova, a îndrăzni, a crea. Conștiința clară și profundă, mîndria nemăsurată de a aparține organic luminoasei noastre spiritualități, reînnoită creator în aceste ultime două decenii, sunt de natură să-ți dea forța necesară de a fi ferm și permanent un cutezător, un om deschis, printr-o febrilă activitate, către nou, modern, revoluționar. Muncind și dăruindu-ne exemplar întreaga noastră capacitate de educatori, de cercetători și oameni de știință, vom răspunde prin fapte mobilizatoarelor chemări și îndemnuri adresate de ctitorul învățămîntului modern românesc, tovarășul Nicolae Ceaușescu, conf. dr. ing. DUMITRU DARA, prodecan al Facultății de electrotehnică a Institutului politehnic „Traian Vuia“ Pentru producții agricole mereu sporite Și pentru agricultură, domeniu în care muncesc de două decenii, activitatea de cercetare științifică constituie o importantă forță de producție ; de aceea, am urmărit cu profund Interes lucrările Congresului științei și învățămîntului, fiind interesat, nemijlocit, să-mi însușesc tezele și orientările cuprinse în Cuvîntarea secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, socotită de către fiecare dintre noi ca document programatic, care ne oferă un nou orizont de acțiune. Țin să subliniez că cercetarea agricolă a cunoscut o puternică dezvoltare, mai cu seamă în ultimii ani, de cînd, activitatea științifică este îndrumată și coordonată de către tovarăși academician doctor inginer Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului Național pentru Știință și învățămînt, în lumina orientărilor cuprinse în documentele recentului Congres, mi-am propus, ca, împreună cu ceilalți specialiști din unitate, de la C.U.A.S.C. Ciacova, Institutul agronomic din Timișoara și S.C.A. Lovrin, să continuăm și să intensificăm activitatea de studiu și verificare practică a unor noi soiuri de plante tehnice și hibrizi de porumb, în vederea introducerii în producție a celor mai productivi dintre aceștia. Pentru experimentare, au fost rezervate cinci tipuri de teren, însumînd o suprafață de 5 hectare, la fermele de la Petroman, Macedonia, Cebza și Ciacova. Urmărim, cu deosebire, comportamentul hibrizior de porumb în condiții de secetă, pretabili la recoltatul mecanic și care, totodată, dau producții mari la hectar. De asemenea, continuăm activitatea de ameliorare a efectivelor de ovine, domeniu în care s-a înjghebat o rodnică colaborare cu cadrele didactice de la Facultatea veterinară a de zootehnie și medicină Institutului agronomic din Timișoara. Țin să subliniez că, datorită acestor preocupări, în decurs de numai cinci ani, producția de cereale păioase a sporit la 6 000 kg pe hectar, față de 3 500—4 000 kg, ci se obținea anterior; în același timp, producția de lină s-a dublat și există posibilități ca aceasta să crească și mai mult. ȘTEFAN TRETA, inginer șef al C.A.P. Ciacova I« Ctitorie a „Epocii Nicolae Ceaușescu“, edificiul Facultății de electrotehnică din Timișoara oferă remarcabile condiții de studiu și cercetare. CTXAXXXXXXXXXXXXXXXXAXXXXXXXXXAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXAXAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXI OMAGIU MARII UNIRI Crearea statului național unitar — imperativ istoric, vis milenar, cauză a întregului popor român mTmmmmmmmummmummmvmnnnv Tovarășei academician doctor inginer ELENA CEAUȘESCU membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim viceprim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, președintele Consiliului Național al Științei și învățămîntului BUCUREȘTI Mult stimată tovarășă Elena Ceaușescu. In numele comuniștilor, al tuturor celor care muncesc și trăiesc pe aceste străvechi și tot mai înfloritoare meleaguri românești, în semn de vibrantă admirație și prețuire, vă rugăm să primiți, cu prilejul desemnării Dumneavoastră în înalta funcție de președinte al Consiliului Național al Științei și Invățămîntului, omagiul nostru fierbinte și cele mai respectuoase felicitări. Investirea Dumneavoastră în fruntea acestui larg și reprezentativ forum național — expresie a profundului democratism ce caracterizează orînduirea noastră socialistă —, reprezintă un eveniment cu profunde semnificații pentru întreaga viață social-politică și cultural-științifică a țării, chezășia sigură a înfăptuirii, la nivelul celor mai inalte exigențe, a programelor adoptate de cel de-al XIII-lea Congres al partidului în acest important domeniu de activitate, a dezvoltării puternice, în continuare, a științei și învățămîntului, ca factori hotărîtori ai progresului multilateral al patriei, ai făuririi civilizației socialiste și comuniste pe pămîntul României. Mîndri de grandioasele și nepieritoarele împliniri făurite în întreaga țară în „Epoca Nicolae Ceaușescu“,o perioadă de aur în mulțimilenara noastră existență, care poartă pecetea gîndirii geniale a celui mai ilustru bărbat din istoria neamului, marele ctitor al acestui timp eroic, fericiți că avem la conducerea partidului și statului un eminent om politic, patriot și revoluționar, vă raportăm și cu acest prilej că oamenii muncii timișeni acționează cu devotament pen I Continuare in pagina a III-a) Vxxxxxxxxxx’ PE TOATE SUPRAFEȚELE ? Brazdă adincă și de cea mai bună calitate! • Întîia preocupare transportul și tuturor produselor depozitarea toamnei, pentru a se asigura un larg front de lucru plugurilor ; în vederea încheierii neîntîrziate a ogoarelor, tractoarele cu plug trebuie să lucreze neîntrerupt, de la primele ore ale dimineții pînă, cel puțin, la ora 22 . Zi de zi, inclusiv astăzi, duminică, în fiecare unitate agricolă, să se lucreze grupat, în formații mari de lucru, conduse direct de inginerii șefi și șefii de ferme ! Arătam, într-un număr anterior al ziarului, că în cîmp sînt încă însemnate cantități de sfeclă de zahăr, îndeosebi în unitățile agricole din C.U.A.S.C. Peciu Nou, Cenei, Cărpini, Periam, Topolovățu Mare Banloc, Dudeștii Vechi, Mașloc, Recaș. Apoi, mai sînt suprafețe întinse acoperite cu resturi vegetale și coceni, mai cu seamă, în unitățile agricole din consiliile unice agroindustriale Variaș, Topolovățu Mare, Sacoșu Turcesc, Belinț, Buziaș, Periam, Lugoj, de fapt pentru care se stare impun măsuri urgente la finalizarea lucrărilor în cauză. Acest lucru este necesar să se întîmple cît mai curând, întrucît nefinalizate au rămas, pînă la această dată, in unele locuri, și arăturile adinei de Deși în săptămîna pe toamnă, care o încheiem s-au depus eforturi deosebite pentru realizarea și depășirea vitezelor de lucru zilnice, îndeosebi în unitățile agricole din consiliile agroindustriale Lovrin, Orțișoara, Făget, Jebel, Timișoara, Banloc, realzările sunt încă departe de a fi mulțumitoare. Și acest fapt pentru că nu pretutindeni s-a acționat cu responsabilitate, cu grijă pentru organizarea muncii — așa cum este și cazul unităilor agricole din consiliile unice Cărpiniș, Peciu Nou, Gutaia, Sacoșu Turcesc etc., unde executării arăturilor procentul de toamnă se situează, adînci sub media județului. Așadar, în fața acestei situații, concomitent cu punerea la adăpost a întregii recolte, cu eliberarea în întregime a terenurilor de coconi și alte resturi vegetale, este necesară, tinderi, impulsionarea pretoexecutării arăturilor adînci — lucrare ce cîntârește greu în nivelul viitoarelor recolte. IOAN DAVID