Drapelul Roşu, ianuarie 1986 (Anul 42, nr. 12722-12746)

1986-01-03 / nr. 12722

* al Anul XLIII nr. 12.722 j B Vineri, 3 ianuarie 1986 | B 4 pagini, 50 bani \ Oamenii muncii, ^hnișențî^jumpphial | \ anul 1986 \ ------------------ | CU BUCURIA ÎMPLINIRILOR | \ ---------------------------------------------------\ ȘI ROBUST OPTIMISM 1 ---------------- | în pagina a ll a \ |____________ ! MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1985 ți, totodată, cel de-al 7-lea cincinal, cu satisfacția datoriei împlinite, cu rezultate însemnate în dezvoltarea economică și socială a patriei. In condițiile erele, determinate de criza economică mondială și unele lipsuri și contradicții interne, România a străbătut o nouă etapă importantă pe calea consolidării orînduirii sale socialiste, a progresului și civilizației, a ridicării nivelului de trai material și spiritual al întregului popor. Au continuat să se dezvolte industria, agricultura, celelalte ramuri ale economiei naționale, a sporit avuția țării și venitul național. Au fost obținute, de asemenea, realizări importante în domeniul învățămîntului, științei și culturii — factori de cea mai mare însemnătate în asigurarea progresului general al societății noastre. Ca rezultat al dezvoltării generale a patriei și pe baza creșterii venitului național, s-a asigurat mărirea retribuției reale a oamenilor muncii cu 8 la sută, iar a veniturilor țărănimii cooperatiste cu 12 la sută, sporirea volumului desfacerilor de mărfuri și a serviciilor către populație. Toate aceste realizări reprezintă o puternică lustrare a superiorității orînduirii noastre socialiste, a caracterului profund științific, realist și mobilizator al planurilor și programelor noastre de dezvoltare economico-socială, a capacității creatoare și forței poporului român de a învinge orice obstacole și greutăți și de a acționa, într-o strînsă unitate, sub conducerea partidului — centrul vital al națiunii noastre — pentru ridicarea continuă a patriei sale, libere și suverane, pe culmi tot mai inalte de progres și civilizație. Pentru rezultatele bune obținute în acest an și în întreg cincinalul 1981—1985, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, adresei clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, cele mai calde felicitări și urări de noi victorii în înfăptuirea neabătută a Programului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste. Începem noul an 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — cu un program cutezător și de mare perspectivă, care va asigura intrarea României într-o etapă nouă de dezvoltare, trecerea de la stadiul de țară in curs de dezvoltare, la cel de țară mediu dezvoltată. Pe baza hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului în cincinalul 1988—1990, industria, agricultura, construcțiile, știința și cultura vor cunoaște o nouă dezvoltare, un puternic avînt, în centrul atenției va sta dezvoltarea intensivă a întregii activități, realizarea unei calități noi, superioare, a muncii și vieții poporului nostru. Trebuie să trecem cu toată hotărîrea, încă din prima zi de muncă a noului an, la realizarea acestor mărețe obiective, să acționăm cu întreaga noastră pricepere și energie pentru a asigura înfăptuirea în cele mai bune condiții a prevederilor planului, a programelor speciale pe care le avem în diferite domenii de activitate. Și în continuare, se impune să fie pus un accent deosebit pe dezvoltarea puternică a bazei energetice și de materii prime, pe întărirea simțului gospodăresc și spiritual de răspundere în folosirea judicioasă și reducerea consumurilor energetice și materiale. Este necesar, de asemenea, să se acționeze cu toată fermitatea în direcția creșterii substanțiale a productivității muncii, a ridicării calității și nivelului tehnic al producției, pe baza aplicării celor mai noi cuceriri ale științei și tehnicii. In agricultură va trebui să asigurăm desfășurarea largă, în această peroadă, a noii revoluții agrare, care presupune, înainte de toate, producții agricole mari în toate sectoarele, schimbarea revoluționară a modului de muncă, de viață și de gîndire a țărănimii. In spiritul recentelor hotărîri ale Congresului Științei și învățămîntului, se impune să acționăm cu toată fermitatea pentru a asigura progresul continuu al cercetării științifice și aplicarea mai rapidă în producție a rezultatelor acesteia, pentru dezvoltarea pe o treaptă superioară a învățămîntului, a activității de pregătire și formare a cadrelor pentru toate sectoarele vieții economice și sociale. Va trebui să ridicăm la un nivel superior cultura și arta, să asigurăm lărgirea continuă a orizontului de cunoștințe al oamenilor muncii, să intensificăm activitatea politico-educativă de formare a omului nou, cu o conștiință și morală înaintată. Să promovăm ferm, la toate nivelele societății, modul de viață socialist, umanismul revoluționar, principiile de etică și echitate, de egalitate în drepturi între toți cetățenii patriei. O atenție deosebită trebuie să acordăm dezvoltării democrației muncitoreștirevoluționare, perfecționării cadrului de participare nemijlocită a oamenilor muncii la conducerea tuturor domeniilor de activitate, a întregii societăți. Intrăm in noul an 1986 cu hotărîrea fermă de a face totul pentru perfecționarea activității de conducere și organizare a tuturor sectoarelor vieții economice și sociale, pentru ridicarea spiritului revoluționar, de răspundere, ordine și disciplină în toate domeniile, în vederea realizării în cele mai bune condițiuni a hotărîrilor Congresului al XIII-lea care asigură mersul ferm Înainte pe calea înfăptuirii visu(Continuare în pagina a lll-a) LA ÎNCEPUT DE AN, LA ÎNCEPUT DE CINCINAL Noi și mărețe perspective pentru înflorirea multilaterală a patriei Sîntem, de-acum, in anul 1986, anul de început al celui de-al optulea cincinal al țării, răstimpul necesar înfăptuirii în rim susținut a mărețelor obiective economice și sociale care, pînă la sfîrșitul actualului deceniu, vor întregi imaginea unei Românii tot mai puternice și prospere în vibrantul Mesaj de Anul Nou, rostit de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, au fost evidențiate succesele fără precedent obținute de poporul nostru in anii construcției socialiste, luminoasele perspective deschise dezvoltării patriei de către Congresul al XIII-lea al partidului, întregul său conținut este străbătut de ideea continuării neabătute a procesului de afirmare plenară, pe un plan calitativ superior, a uriașului potențial material și uman creat prin munca plină de dărnire patos revoluționar a oamenisilor muncii de la orașe sate, expresia cea mai grăișitoare a forței libertății și independenței patriei noastre socialiste, a participării active a maselor largi la înfăptuirea politicii științifice, clarvăzătoare a partidului nostru, de la crearea căruia, în acest an, se împlinesc 65 de ani. Dispunem de toate condițiile necesare înfăptuirii în ritm susținut, încă din prima zi, a sarcinilor de plan la toți, indicatorii, in condiții de calitate și eficientă economică sporite, aprecia Nicolae Ceaușescu, tovarășul Realizarea acestui deziderat, fundamental pentru consolidarea bazei tehnico-materiale existente și, pe acest temei, îndeplinirea susținută a programului de creștere a nivelului de trai și de îmbunătățire a calității vieții presupun promovarea cu și mai multă consecvență a progresului tehnic, racordarea întregii activități de cercetare științifică la nevoile producției, la exigențele com(Cont in pag. a III-a) DE VEGHE LA FOCUL NESTINS AL MUNCII SPORNICE Conform unei frumoase și nobile tradiții, la vetrele cu foc nestins, acolo unde munca nu cunoaște nici un fel de întrerupere au fost obținute primele succese, primele fapte de producție ale noului an și cincinal. In cea mai lungă noapte a anului — noaptea Revelionului, precum și în zilele de 1 și 2 ianuarie, numeroase colective din economia județului nostru s-au aflat la datorie, în haine de lucru, înscriind, încă din primele ore ale unuui an, rezultate de prestigiu în întrecerea socialistă, acționînd cu hotărîre și răspundere pentru transpunerea exemplară in viață a hotărîrilor adoptate de Congresul al XIII-lea al partidului, a vibrantelor chemări și îndemnuri la muncă spornică, de calitate, cuprinse în Mesajul de Anul Nou adresat întregii națiuni de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU. v Petroliștii în primele rinduri Ca de fiecare dată în cei 18 ani de cînd și-au făcut apariția pe meleagurile timișene, petroliștii Schelei Șandra, intre care numeroși sondori, distilori, șoferi, operatori fochiști, de extracție Ș.a. s-au aflat în noaptea Revelionului, în zilele de 1 și 2 ianuarie la datorie, abordînd primele sarcini de plan din noul cincinal prin prisma exigențelor stabilite de conducerea partidului privind dezvoltarea mai rapidă a bazei energetice și de materii prime a țării. După ce ne-a prezentat bilanțul anului trecut — din care spicuim intrarea în funcțiune a 27 sonde noi, cu un aport de 200 tone țiței la zi, darea în exploatare a stației de compresoare Satchinez, cu influență pozitivă asupra creșterii debitelor zilnice de țiței la 80 de sonde, repunerea în funcțiune a 73 sonde, efec-Grupaj realizat de VARTIADE ȘTEFAN. VIOREL BOARZU (Cont în pag a lll a) 1