Drapelul Roşu, septembrie 1986 (Anul 42, nr. 12928-12952)

1986-09-02 / nr. 12928

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XLIII, nr. 12.928 Marți, 2 septembrie 1986 4 pagini, 50 bani in intimpinarea Congresului al III-lea al oamenilor muncii PUNEM ACCENT PE VALORIFICAREA SUPERIOARĂ A RESURSELOR MATERIALE Din experiența întreprinderii de materiale de construcții Timișoara Pentru semnificația pe care o comportă, sub raportul largii afirmări a democrației noastre socialiste, apropiatul forum național al oamenilor muncii este așteptat, în de materiale întreprinderea Timișoara, ca de construcții pretutindeni pe cuprinsul țării, ca un puternic factor mobilizator la realizarea exemplară a sarcinilor de plan. De fapt, considerăm că proba cea mai concludentă a participării în calitate de proprietar, producător și beneficiar, este măsura în care contribuim, efectiv, la realizarea indicatorilor economici înscriși in planul de producție, aceasta fiind datoria fundamentală a fiecărui om al muncii. In calitatea mea de membru al Consiliului Național al Oamenilor Muncii, mă bucur sincer că întreprinderea în care lucrez, datorită eforturilor creatoare ale colectivelor sale harnice, întîmpină un altul forum al muncitorimii cu rezultate prestigioase. Printr-o exemplară mobilizare a forțelor la acțiune unită, aplicînd tehnologii noi în tot mai multe locuri de muncă, sarcinile de plan pe opt luni au putut fi serios devansate, la toți indicatorii. Incît, la ora actuală, înregistrăm o depășire la producția marfă de aproape 10 milioane lei, iar la valoarea producției nete — de peste 3,5 milioane lei. Punînd accent pe realizarea producției fizice, în toată structura ei sortimentală, am obținut și livrat beneficiarilor noștri, suplimentar, importante cantități de nisipuri cuarțoase spălate, prefabricate din beton armat, fluxuri ceramice tru sudură, cahle din penteracotă, cărămizi și altele. Pentru mine este deosebit de mobilizator faptul că secția de nisipuri cuarțoase poligranulate din Făget, pe care o coordonez, a contribuit la realizarea sarcinilor de export, pentru această perioadă din an, în proporție de peste 400 la sută. Sunt rezultate obținute în condițiile creșterii substanțiale a productivității muncii, acest indicator de plan fiind depășit cu aproape 5 la sută , încadrării în indicatorii cheltuielilor totale și materiale la 1.000 de lei producție marfă, precum și la cotele normate la consumurile specifice de materii prime, materiale, combustibil și energie. O atenție deosebită am acordat reutilizării unor materiale secundare, înscriindu-ne astfel în cerințele actuale, tot mai accentuate, vizînd valori sing. GHEZA IUHASZ, șef de secție la I.M.C. Timișoara, membru al Consiliului Național al Oamenilor Muncii (Continuare in pagina a 3-a) Activitate susținută pe fluxul modernei linii de fabricație a tablelor de teracotă. (Foto : E. KOBICSEIC) Cu planul la export depășit Colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea de piele și mănuși din Timișoara — unitate clasată pe primul loc în întrecerea socialistă ,ce se desfășoară între întreprinderile de profil din țară — întîmpină cel de-al lll-lea Congres al oamenilor muncii cu noi și semnificative izbînzi productive. După cum ne informează tovarășa economist Ileia Bolborean, secretarul comitetului de partid întreprindere, ca urmare pe a organizării superioare a muncii in toate compartimentele, materializării exemplare în fapte a tuturor măsurilor scadente cuprinse in programul de modernizare a proceselor de producție, muncitorii, tehnicienii și inginerii de au reușit să realizeze, aici la un înalt nivel tehnic și calitativ, toate obligațiile contractuale asumate de beneficiarii de peste față hotare, planul de export pe opt luni fiind îndeplinit în proporție de 105 la sută. Apartamente peste prevederi . Realizări de prestigiu în intimpinarea celui de-al III-lea Congres al oamenilor muncii raportează și colectivul Trustului antrepriză generală de construcții-montaj Timiș. De la tovarășul ing. Aurel Zavolan, directorul general al T.A.G.C.M.T., aflăm că, în perioada care a trecut din acest an, la Timișoara, Lugoj, Jîmbolia, Deta, Buziaș și Ciacova, au fost construite și predate noilor locatari 2.200 apartamente, cu 350 mai multe decît se stabilise prin plan, la parterul multora din noile fiind date în folosință blocuri unități comerciale. La ora de față, pe șantierele trustului se află în stadii avansate de execuție alte 1.600 apartamente, 1.000 dintre ele urmînd a fi predate beneficiarilor pînă la finele acestui trimestru. PRIN PROMOVAREA CREATIVITĂȚII TEHNICE Accentuarea tensiv-calitative laturilor vnale activității economice, indicată de conducerea partidului pentru cincinalul în care ne aflăm, a amplificat preocuparea consiliilor oamenilor muncii spre antrenarea specialiștilor din județului nostru la industria promovarea progresului tehnic. Astfel, numai din sarcinile primei etape a programului de organizare și modernizare a proceselor de fip, au fost aplicate producpeste 1.200 de majoritate măsuri — marea constituind soluții tehnice noi. Cele mai importante sunt concretizate prin realizarea de linii flexibile robotizate, ca de exemplu la „Electromotor“, organizarea unor fluxuri optimizate la „Electrotimiș“, I.M.T., „Electrometal“, I.A.E.M., extinderea servirii și automatizării polinor mașini și operațiuniîn industria textilă, de tricotaje și confecții, mecanizarea lucrărilor din compartimentele de aprovizionare, desfacere, manipulare, transport și rulaj intern al produselor la T.A.G.C.M.T. întreprinderile „Victoria“, „Banatul“, „Azur“, „Spumotim“ și altele. Acestea, desmonstrînd marile posibilittați de perfecționare a tehnologiilor, existente în majoritatea colectivelor de muncă, au stimulat, practic, în întreprinderile amintite și în multe altele, trei cerea mai hotărîtătarea măsurilor din la aplietapa I a II-a a programului de organizare și modernizare al producției, care trebuie să asigure obținerea unor efecte economice superioare. \ la invitația preșdintelui Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, primul ministru al Republicii Ilene, Andreas Papandrea, va face o vizită de prietenie în țara noastră La invitația președintelui Republicii România, Nicolae Ceaușescu, și a primului Socialiste ministru al guvernului român, Constantin Dăscălescu, primul ministru al Republicii Elene, Andreas Papandrea, va face o vizită de prietenie în Republica Socialistă România, în perioada 10—11 Septembrie 1986. GRIJA SUPREMA, OCROTITOARE, FAȚA DE VIITORUL NAȚIUNII ROMÂNE Cu dăruire, cu nemărginit devotament Asociem de obicei cifrei zero nonvaloarea, nulitatea, negația. Iată însă că sunt situații cînd cu această siglă aritmetică se notează ori se depistează superlativul unei activități. Cum se sublinia în adunarea generală a reprezentanților oamenilor muncii din cadrul Direcției sanitare județene, tot mai multe unități sanitare din județ raportează că mortalitatea infantilă — aflată sub media pe țară — se menține la cifra zero. Cifră optimă, în care negația se îndreaptă nu către munca ce însoțește obținerea ei, ci către obiectul acesteia. Or „zero“ înseamnă aici deplină sănătate ! Și mai înseamnă permanent și constant efort din partea tuturor celor care asigură starea de sănătate a copilului, fie ei medici, fie asistente medicale, fie la urma urmelor, mame. Căci munca personalului medico-sanitar nu este de considerat fără finalizarea ei educativă. Indiferent cul ține o școală dacă media mamei organizat, cu prelegeri periodice, caiete și cursuri, ori, dacă, mai nimerit, de multe ori, face această școală a mamei prin discuții individuale și repetate, rezultatul final transpare cu claritate în acest indicator al devotamentului pentru sănătatea copilului. Un „zero“ superlativ, așadar, un „zero“ al afirmației, nu al negației! Un „zero“ pentru obținerea căruia mulți medici pediatri și surori de ocrotire se străduiesc cu devotament și dăruire zi de zi, am putea spune ceas de ceas. Că asemenea intervenții pot fi astfel prompte ne-o dovedește situația ivită zilele trecute la Beregsău Mare. La punctul sanitar se aflase la o oră a dimineții că unul din sugarii din evidență nu se simte bine, temperatura ridicată și alte elemente de diagnoză indicînd o boală ce nu putea fi îngrijită decît prin spitalizare. Peste două ore, ori poate chiar mai puțin, medicul pediatru Lucia Bîrlogeanu, fără a mai solicita SIMION DIMA (Continuare în pagina a 3-a) • IN AGRICULTURA, E TOIUL MUNCII, E TIMPUL MARELUI EFORT, AL MAXIMEI MOBILIZĂRI ! IN PAGINA A t-A Cu bucuria gospodarului care nu are nimic de ascuns, cu fruntea sus, el iți poate arăta sau poate vorbi cu mîndrie, despre orice lucru. Acesta este maistrul principal Ioan Bîrzică, secretarul adjunct cu propaganda, cu care parcurg atelierele secției 300 a întreprinderii „Electrobanat“ din Timișoara, ajutindu-mă, cu fiecare explicație, să cunosc oamenii și faptele lor de muncă. Despre fiecare loc pe unde trecem, dumnealui imi povestește cite ceva, despre mulți lucrători spune, convingător, cuvinte de apreciere. „Aceasta este Solomia Cotuți, secretara organizației de partid din atelierul de pregătire, una dintre tovarășele cu simțul calității înnăscut“, zice, prezentându-mi femeia ce-l oprise să-i pună câteva întrebări cu privire la un produs ce ajunsese în mâinile d Și care o nemulțumea. Așa am aflat, că Solomia Coruț lucrează în întreprindere de doisprezece ani, la început ca presatoare, iar de trei ani încoace ca primitoare distribuitoare. Ii place colectivul, spune, munca pe care o face, în marea ei „familie“ de aici lucrând și soțul și fratele și doi cumnați. Tot ca acasă, adică în largul ei, se simte și Jolanda Kristóf, lăcătușmontor din cadrul brigăzii le paloniere, o muncitoare pe care, cei care o cunosc, o numesc unul dintre cei mai buni și exigenți controlori ai calității, deși nu aceasta îi este atribuția. Crescută la țară, cum ne mărturisește, obișnuită cu munca bine făcută și la timp, nu acceptă ca din mîinile ei și ale practicanților pe care ii coordonează, să iasă ceva necorespunzător. Aceeași grijă pentru calitatea produselor, pentru recuperarea și refolosirea materialelor am desprins-o și din discuțiile purtate cu maistrul Iulian Vrăneanțu, din sectorul corpuri de iluminat fluorescent și inginerul Ion Plăvăț, șeful atelierului. Cu astfel de oameni, secția e fruntașă și a reușit să ofere partenerilor externi, de la începutul anului și pînă in prezent, aproape 270.000 corpuri de iluminat fluorescent de tip FIA, CBO și 193.590 plafoniere, FIDA, 4.900 corpuri de iluminat antiexploziv, destinate activității miniere și din ramura chimică, precum și peste 10.100 corpuri de iluminat cu vapori de mercur. ... Vizitîndu-i la locul de muncă, cunoscindu-le realizările, ne-am convins că maistrul principal Ioan Bîrzică avea perfectă dreptate atunci cînd îi numea pe acești muncitori — oameni cu simțul datoriei și al calității înnăscut ! DUMITRU RADA Deviza muncii calitatea!