Drapelul Roşu, ianuarie 1987 (Anul 43, nr. 13032-13056)

1987-01-03 / nr. 13032

Anul XLIV nr. 13.032 Sîmbătă, 3 ianuarie 1987 4 pagini, 50 bani \\ IN PAGINA A II-A Oamenii muncii timișeni au sărbătorit Anul Nou CU SATISFACȚIA MARILOR ÎMPLINIRI, CU DEPLINA ÎNCREDERE IN VIITOR MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. ■ Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Am deosebita plăcere ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și Guvernului, precum și al meu personal, să adresez tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, cele mai calde felicitări și cele mai bune urări, încheiem anul 1986 cu satisfacția unor noi realizări pe calea dezvoltării economico-sociale a patriei, a făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate și a comunismului pe pămîntul românesc, in condițiile economice internaționale grele, am reușit, prin munca unită a întregului popor, să realizăm o creștere a producției industriale de peste 7 la sută față de anul trecut, să obținem progrese însemnate în sporirea productivității muncii și ridicarea nivelului tehnic calitativ al produselor, in creșterea eficicienței economice și a venitului național, în agricultură, am obținut cea mai mare recoltă de cereale din istoria țării — de peste 28 milioane tone. Au continuat să se dezvolte învățămîntul, știința, cultura, întreaga viață economică și socială a țării. Toate aceste realizări evidențiază cu putere justețea politicii generale a partidului nostru, care, aplicînd în mod creator adevărurile și legitățile obiective realitățile și condițiile concrete din Rommânia, își îndeplinește cu cinste misiunea istorică de a conduce națiunea română pe calea socialismului și comunismului, a independenței, bunăstării și fericirii. Privind retrospectiv activitatea desfășurată în acest an, putem aprecia că 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — a fost un an în care poporul nostru, constructor conștient al socialismului, și-a demonstrat încă o dată, prin fapte, voința și capacitatea sa de a învinge orice greutăți și de a asigura mersul neabătut înainte al societății noastre pe calea dezvoltării sale materiale și spirituale, a civilizației socialiste. Pentru toate aceste mari realizări, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari succese în activitatea viitoare consacrată progresului și înfloririi patriei socialiste. Dragi tovarăși și prieteni, începem cel de-al doilea an al actualului cincinal cu un program de largă perspectivă, temeinic fundamental, de muncă și acțiune revoluționară. în vederea realizării în cele mai bune condițiuni a importantelor obiective cuprinse în planul și programele pe 1987 se impun măsuri organizatorice ferme pentru dezvoltarea intensivă a întregii economii, accentuarea puternică a laturilor calitative ale activității economice, promovarea în producție a celor mai noi cuceriri ale revoluției tehnico-științifice, creșterea productivității muncii și sporirea eficienței in toate sectoarele. Sunt necesare măsuri hotărîte pentru întărirea ordinei și disciplinei, creșterea răspunderii și spiritului revoluționar în vederea înfăptuirii programelor de perfecționare a organizării muncii și de modernizare a producției, de ridicare a nivelului tehnic și calitativ al produselor, de aplicare a noului mecanism economic, a normativelor economico-financiare, a autoconducerii și autogestiunii muncitorești. Trebuie să perfecționăm în continuare și să folosim și mai larg cadrul democratic care asigură participarea nemijlocită la organizarea și conducerea producției, a întregii vieți economico-sociale, a tuturor oamenilor muncii în calitatea lor de proprietari, producători și beneficiari direcți a tot ceea ce se realizează în societatea noastră. O preocupare de prim ordin trebuie să o constituie realizarea în cele mai bune condițiuni a producției de export, dezvoltarea activității de comerț exterior și cooperare economică internațională, a colaborării în C.A.E.R. pe baza Programului complex al progresului tehnico-științific, pînă în anul 2000, sporirea participării României la schimbul mondial de valori. Dispunem de tot ce este necesar pentru înfăptuirea în bune condițiuni a tuturor obiectivelor și prevederilor înscrise în planul de dezvoltare economică și socială a țării pe 1987. Să luăm toate măsurile pentru a se asigura, chiar din primele zile, îndeplinirea exemplară a tuturor acestor prevederi! Să ne angajăm în modul cel mai hotărît in lupta pentru ridicarea la un nivel superior de calitate și eficiență a întregii activități din industrie, agricultură, din întreaga economie ! Să desfășurăm larg noua revoluție tehnico-științifică, noua revoluție agrară, noua revoluție de dezvoltare a societății noastre socialiste ! Să facem astfel nneit 1987 să marcheze prin realizările ce anul le vom obține în toate domeniile vieții economice și sociale, o etapă importantă pe calea înfăptuirii obiectivelor stabilite (Continuare in pagina a 3-a) NĂDEJDEA ÎN PACE ! în fiecare casă aș vorbi despre pace, Pe fiecare țărm aș rosti a său nume, ^ Veghea-voi pacea oriunde pe lume, ți Cu nădejdea în pace, cu voință tenace. Pe vînt aș trimite de pace mesaje, I Pe undele apelor aș scrie cuvîntul. Pacea-nconjoare, colinde pămîntul, ^ Sclipească de-a pururi pe-ale soarelui rare ! ^ și Și ție ți-aș scrie scrisori despre pace ! Să fim într-un suflet, să fim într-un gînd \ Pacea domnească, nesfîrșit, pe pămînt! Chiar astfelor calde le-aș spune pe rînd \ Pace să fie! Căci pe pămînt } Popoarele toate doresc numai Pace! AL. JEBELEANU \ \ Focul nestins al muncii pentru țară Continuînd o frumoasă și nobilă tradiție muncitorească, la vetrele cu foc nestins, unde spară în flux continuu, au fost deja activitatea se desfăînscrise în cronica noului an — hotărîtor pentru realizarea prevederilor actualului cincinal — primele fapte de producție. Pe platformele chimice, lingă cuptoarele de plămădit oțel ori la sondele de țiței, în zootehnie și în serele legumicole, În cea mai lungă noapte a anului — noaptea Revelionului — numeroase colective din economia județului s-au aflat la datorie, muncind cu dăruire și răspundere, cu spirit revoluționar pentru a înscrie, încă din primele ore ale noului an, rezultate de prestigiu în întrecerea socialistă, fiind hotărîți să acționeze cu perseverență fermitate pentru înfăptuirea exemplară a mobilizatoareșilor obiective stabilite de Congresul al Xlll-lea al partidului, să răspundă prin fapte vibrantelor chemări și îndemnuri la muncă spornică, de calitate, cuprinse în Mesajul de Anul Nou adresat întregii națiuni de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu. DE VEGHE LA PULSUL SONDELOR Cumpăna dintre ani, cit și zilele de 1 și 2 ianuarie 1987, au găsit schelet Șandra la petroliștii datorie, abordînd sarcinile celui de-al doilea an al cincinalului prin prisma exigențelor "stabilite de conducerea superioară de partid și de stat privind dezvoltarea în continuare, în ritm susținut, a bazei energetice și de materii prime a țării. Directorul tehnic al schelei, ing. Gheorghe Budisan, ne-a informat că, pentru petroliști, anul care a început a debutat sub auspicii dintre cele mai bune. Urmare a acțiunilor și măsurilor întreprinse privind funcționarea normală a tuturor sondelor, a parcurilor și instalațiilor tehnologice, întărirea ordinei și disciplinei, intrarea în producție, la termenele stabilite a sondelor noi de țiței, a fost atins, din prima zi a anului, nivelul de extracție stabilit prin pian. O muncă entuziastă, la cotele înalte ale răspunderii și dăruirii muncitorești, au depus oamenii de nădejde ai schelei, cum sunt Nicolae Oprișor, Constantin Helmut Greutzer, Ion Pîslea, Găinaru. CERAMIST!! — ÎN HAINE DE LUCRU Foc continuu și la întreprinderea de produse ceramice din Jimbolia, unitate la care, în prima noapte Noului An, în zilele de 1 și a 2 ianuarie, s-a lucrat obișnuit la cuptoarele de plămădit argila. Primele fapte de muncă se măsoară în realizarea a peste 60 mii cărămizi și blocuri ceramice, 2 mii mc. plăci izolatoare stabilit, 5 mii cable de racotă. Succesul este cu tea atît mai meritoriu cu cît aceste prime cantități de produse destinate șantierelor de construcții au fost obținute în condițiile economisirii a 5 tone combustibil convențional. Echipele de lucru, conduse de brigadierul Ilie Știrbescu (cuptoare), Pavel Șipoș (întreținere) și maistrul Iosif Serdel (sectorul teracotă) și-au înscris deja numele panoul de onoare al întrecerarii socialiste pe 1987. CHIMISTII — LA DATORIE Vești bune am primit, zilele acestea, la redacție, și de la colectivul tului petrochimic Combinat Solven(Continuare în pagina a 3-a)