Drapelul Roşu, iunie 1987 (Anul 43, nr. 13159-13183)

1987-06-02 / nr. 13159

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XLIV, nr. 13.159 Marți, 2 iunie 1987 4 pagini. 50 bani In spiritul sarcinilor stabilite de tovarășul Nicolae Ceaușescu REDUCEREA COSTURILOR DE PRODUCȚIE - examen al competenței și dăruirii în muncă îndeplinirea ritmică, integrală, la un nivel calitativ superior a producției fizice în structura sortimentală planificată, a celorlalți indicatori calitativi și de eficiență, impune, intre altele, mobilizarea energiilor și a capacității de creație ale colectivelor muncitorești pentru reducerea într-o tot mai accentuată măsură a consumurilor materiale și energetice. Așa cum a indicat secretarul general al partidului, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, la ședința Comitetului politic Executiv al C.C. al P.C.R din luna mai a.c., asigurarea unor niveluri mai reduse ale normelor de consum pe produs sau fază tehnologică de fabricație trebuie să conducă la realizarea, cu o eficiență economică sporită, a producției planificate, la creșterea nivelului tehnic și calitativ al produselor, în concordanță cu exigențele beneficiarilor interni și externi. Preocupări meritorii, susținute pentru încadrarea în prrmele de consum, pentru cerea continuă a acestora se regăsesc și în activitatea colectivului de întreprinderea mecanică Tilmișoara, unitate care, prin profilul de fabricație, este mare consumatoare de metal.In acest context, după cum releva și tovarășul Ladislau Zombori, din cadrul compartimentului concepție al unității, s-a acționat și se acționează cu prioritate în următoarele direcții : asimilarea in fabricație a unor produse cu consumuri materiale și energetice reduse, reproiectarea constructivă a produselor, urmărinduse, în paralel cu ridicarea nivelului tehnic și calitativ, diminuarea greutății și a raportului dintre cantitatea de materii prime incroduse în fabricație și cea se regăsește în proilul Unit, aplicarea unor tehnologii noi, care valorifică superior resursele materiale etc. Odată cu stabilirea planului de producție pe 1987, au fost elaborate și normativele de consum pe grupe de produse, urmărindu-se riguros încadrarea strictă în normele stabilite. Drept urmare, în primul trimestru, s-a reușit înscrierea în nivelele aprobate, economisindu-se aproape 100 tone metal, din care 40,2 tone laminate finite pline din oțel. Să detaliem, în continuare, cîteva dintre măsurile aplicate în această direcție la nivel de întreprindere, precum și efectele economice obținute- Iată, de exemplu, prin aplicarea noii tehnologii de siloxare. In locul bucșelor de bronz se folosesc acum reducîndu-se bucșe bimetal, astfel consumul de bronz cu 3 tone (cu mențiunea că acțiunea se află abia la început, pentru anul viitor estimîndu-se economie de 20 tone bronz) , o reproiectare a roții cu cupe de la excavatoarele miniere a avut drept efect diminuarea consumului de laminare cu 25 tone ; generalizarea operației de sudare sub strat protector de flux la mașinile de lucru în depozitele de cărbune a adus cu ea economii de 6.500 kWh energie electrică ; proiectarea unor module optime de debitat table la principalele produse (utilaje metalurgice, macarale miniere, auto ș.a.) a condus la reducerea consumului de metal cu 90 tone ; utilizarea gazelor arse de la cuptorul cu flacără pentru încălzirea unui cuptor de revenire joasă a derivat consumul de energie cu 50 MWh etc. La cele menționate, se cuvine a adăuga argumente ce se derulează efectiv în spațiile de producție Secția de prelucrări mecanice, secția de bază a întreprinderii, aflată de mulți ani pe locurile de frunte in întrecere, este implicată, practic, în toată această activitate. E și motivul pentru care ne-am oprit aici, în concretizarea anchetei. Inginerul Șerban Pop, șef de secție pe schimb, ne edifică, Ia modul concret, cum se împletesc, strîns, costurile, consumurile — materiale, de energie, de unelte, de timp și de forță de muncă etc. — cu calitatea produselor. „O piesă rebutată, un produs respins pentru calitate necorespunzătoare, înseamnă cel puțin dublarea consumurilor pe produsul respectiv, de unde și depășirea costurilor“ . In afara mai bunei organizări a muncii, cît mai fluente, un pe traseu mare rol îl deține nivelul de pregătire al muncitorilor, al executanților direcți. Iată de ce, întîiul accent, asupra căruia conducerea secției și-a îndreptat atenția, îl STEPAN V AKTIADE GAVRIL MVLAI Continuare in pagina a 3-a. Acțiuni, măsuri, inițiative ale colectivului de la Întreprinderea mecanică Timișoara „Părinții noștri și-un loc frumos ne-au dăruit" Ieri, cu prilejul zilei de 1 Iunie, a fost inaugurat, la Timișoara, „Parcul copiilor“ Inițiat și conceput, în cele mai mici detalii, cu gîndul la bucuria celor mici, la crearea unor posibilități optime, diversificate, de recreere activă, de joacă și studiu, de divertisment. „Parcul copiilor“ din Timișoara — inaugurat ieri, în simbolică și însorită zi de 1 Iunie — îngemănează rodul trudei pline de dragoste a mii și mii de cetățeni ai Timișoarei, oameni ai muncii din întreprinderi și instituții, care, cu dragoste au lucrat timp de două luni pe unul dintre cele mai „fierbinți“ șantiere ale municipiului. Prin contribuția în bani și muncă a locuitorilor s-a născut acest loc ca de poveste modernă, adevărat. „O lume minunată, cu multe jucării făurit prin materializarea unor proiecte gîndite de tineri arhitecți și designeri, care au pus în pagină o inițiativă de profundă generozitate și afecțiune părintească a organelor de partid și de stat pentru cei mai tineri locuitori ai Timișoarei. Minunatul „Parc al copiilor“ și-a (Continuare in pag o 2-a) PRIORIATILE SAPTÂMINI! ÎN AGRICULTURA STABILITE IN ȘEDINȚA DE ASEAItA DE CĂTRE COMANDAMENTUL AGRICOL JUDEȚEAN . Intrucît, in majoritatea zonelor județului, culturile agricole sunt acoperite de buruieni, în zilele care urmează se cer intensificate la maximum lucrările de întreținere, acțiune la care au datoria, legală și patriotică, să participe toți locuitorii satelor, inclusiv navetiștii în zonele cu terenuri mai joase și pe locurile unde există exces de umiditate, trebuie întreprinse măsuri ferme pentru îndepărtarea operativă a apelor stagnante de pe parcele; • Completarea golurilor în culturi, acolo unde nu s-a încheiat, este necesar să se finalizeze numaidecît; • Specialiștii au datoria să urmărească, zi de zi, starea de vegetație a culturilor pentru a interveni operativ in momentul în care se va semnala atac de boli ori dăunători. 0 Plantatul legumelor (tomate, vinete și ardei), cît și al tutunului, trebuie încheiat numaidecît, in același timp, o atenție cu totul deosebită este necesar să se acorde înființării culturilor intercalate. 0 Recoltarea și transportul legumelor verdețuri în vederea valorificării lor pe piață, trebuie să se desfășoare ritmic, conform graficelor stabilite înaintea livrării pe piață, este obligatorie sortarea produselor pe grupe de calitate. In zootehnie, grijă maximă realizării producției de lapte planificate, furajării și îngrijirii corespunzătoare a animalelor; necesarul zilnic de hrană se va asigura exclusiv din pășuni și din ierburile cosite pe marginea drumurilor, canalelor, rambleurilor de cale ferată. Pina la 10 iunie, cel tîrziu, să fie scoase în taberele de cimp toate mașinile și utilajele agricole destinate campaniei de vară. Consiliile populare au datoria să urmărească în permanență modul în care gospodăriile populației își onorează contractele încheiate cu statul, privind livrarea produselor agroalimentare. LA NIVELUL ECONOMIEI TIMIȘENE Importante sporuri de producție flotanți să răspundă prin noi și semnificative fapte de producție imperativelor puse in fața oamenilor muncii de către secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae privind realizarea Ceaușescu, ritmică, integrală a producției fizice și a exportului, a celorlalți indicatori calitativi și de eficiență, colectivele muncitorești din unitățile economice ale județului prind, sub îndrumarea întreorganelor și organizațiilor de partid, ample acțiuni și măsuri menite să conducă la creșterea mai accentuată a productivității muncii, folosirea la parametri ridicați a tuturor capacităților tehnico-productive, aplicarea unor tehnologii moderne, care să asigure o valorificare superioară a materiilor prime și materialelor. Pe acest temei, peste 10 unități economice și-au înscris numele în rîndul fruntașilor întrecerii socialiste, pășind în cea de-a șasea lună a anului cu o producție marfă suplimentară In valoare ne lei, de peste 350 milioaîn expresie fizică, acest spor se regăsește importante cantități de oțel«luri și laminate din materiale ceramice și tablă, de construcții, lignit, gaze utilizabile de sondă, mașini, instalații și utilaje tehnologice, echipamente electrice, de tehnică de calcul și de automatizări, alte produse reprezentative ale economiei județului, cu parametri tehnici și calitativi ridicați, solicitate în țară sau destinate exportului. O emoționantă festivitate de deschidere a prefațat competiția studenților sportivi de pe patru continente, reuniți sub semnul generasului „Gaudeamus“ la cea de-a X-a ediție a Campionatului Mondial Universitar de handbal. IN PAGINA A 2-A