Drapelul Roşu, iulie 1987 (Anul 43, nr. 13184-13210)

1987-07-01 / nr. 13184

Anul XLIV nr. 13.184 Miercuri, 1 iulie 1987 4 pagini, 50 bani n spiritul sarcinilor de tovarășul Nicolae AMPLIFICAREA ACȚIUNII DE RECONDIȚIONARE A PIESELOR ȘI SUBANSAMBLELOR * • La întreprinderea de reparații auto Timișoara, 70 la sută din necesarul de materiale se asigură prin reintroducerea în circuitul productiv a reperelor recuperabile și refolosibile. Am reținut cu deosebit interes indicațiile secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, date la recenta Plenară coir 3 a Consiliului Național Oamenilor Muncii și a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice Sociale, referitoare la necesisitatea creșterii gradului de recuperare și refolosire a imaterialelor reutilizabile. Pe noi, la I.R.A. ne preocupă în mod deosebit această problemă, avînd în vedere specificul întreprinderii,sarcinile ce le avem pe linia recondiționării pieselor de schimb și subansamblelor. De altfel, și pînă acum, o serie de inițiative, pornite din rîndul muncă, sau colectivelor de dovedit valoroase, cu însemnate efecte economice. Bunăoară, în cadrul secției și atelierului reparații capitale mașini unelte și motostivuitoare, sînt organizate locuri de muncă specializate pentru efectuarea recondiționării« urmărirea activității se reluează pe familii și tit»*., de subansamble și reintroducîndu-se, mai nou, sistemul de evidență ajutorul calculatorului Piesele reconditionabile se folosesc in cadrul procesual tehnologic de reparații, tr cele mai degradate se ulizează, după caz, la conecționarea altor repere, îi se livrează la Ponderea materialelor refolosibile (piese și subansamble), în totalul materialelor și materiilor necesare, a ajuns la prime circa 70 la sută, prin lărgirea gamei de piese recondiționate, extinderea tehnologiilor noi, sporirea gradului de dotare tehnică, prin realizarea, cu mijloace proprii, a unor standuri, dispozitive, scule, instalații de recuperare-recondiționare etc. Pentru recondiționarea pieselor auto, de exemplu, aplicăm tehnologiile tip, dar și o serie de tehnologii specifice, realizate prin concepție proprie (inclusiv utilajul tehnologic necesar), ca de exemplu: tehnologie și mașină de superfinisat tacheți motor și tehnologie complexă, cu utilaje moderne aferente, de superfinisat și echilibrat dinamic arbori cotiți, aceasta din urmă fiind generalizată în toate unitățile centralei. mai, se Prin aplicarea ei, areintroduc în circuitul economic circa 2.500 arbori cotiți motor, ceea ce înseamnă o economie de 20 tone oțel înalt aliat. In același context se înscriu: tehnologia stand modern, pentru echilibrat dinamic arbori cardanici; tehnologia și Ing. MARIA BUZATOIU, șef birou C.P.M., ing. REMUS STAMATE, tehnolog, I.R.A. Timișoara (Continuare in pag a 3-a) stabilite Ceaușescu timișoara . Moderne cvartaluri de locuințe au fost construite în municipiul de pe Bega, La întreprinderea „Electrometal" Timișoara, lăcătușii Vasile Mureșan și Tudorică Mircea execută ultimele reglaje la un nou lot de roboți de bucătărie, destinați echipării navelor oceanice românești. (Fotografie de E. EOBICSEK) LA NIVELUL ECONOMIEI TIMIȘENE , producția suplimentară la export în valoare de peste 711 milioane lei Hotărîți să răspundă prin fapte indicațiilor și orientărilor formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la recenta Plenară comună a Consiliului Național al Oamenilor Muncii și a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale, colectivele de oameni ai muncii din economia timișeană și-au onorat în devans contractele scadente primului semestru al anului, livrînd suplimentar produse în valoare de peste 70 milioane lei. Succesul are la bază acțiunile și măsurile întreprinse de organele și organizațiile de partid și consiliile oamenilor muncii pe linia înnoirii și diversificării gamei sortimentale, adaptării operative a producției la cerințele partenerilor externi, ridicării gradului de competitivitate al fabricației, organizarea de secții și formații de lucru specializate, pe executarea produselor de export, aplicarea unor tehnologii moderne, de mare productivitate, care asigură valorificarea superioară a materiilor prime și materialelor. Intre unitățile care și-au înscris numele la panoul de onoare al fruntașilor în activitatea de export se numără: „Electromotor“, întreprinderea de aparate electrice de măsurat, „I Iunie“, întreprinderea de piele și mănuși, „Spumotim“, întreprinderile de produse ceramică și de încălțăminte din Lugoj. TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU a primit pe Georges Haoui, secretar general al C.C. al Partidului Comunist Libanez Tovarășu Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România a primit, marți, pe Georges Haoui, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Libanez, care efectuează o vizită în țara noastră, la invitația C.C. al P.C.R.. In timpul întrevederii au fost evidențiate relațiile de prietenie și colaborare dintre Partidul Român și Partidul Comunist Comunist Libanez, relevîndu-se contribuția acestora la extinderea și întărirea conlucrării dintre țările și popoarele noastre. Au fost abordate, de asemenea, o serie de probleme ale vieții internaționale. In acest cadru, secretarul general al partidului nostru a evidențiat necesitatea intensificării eforturilor pentru a se ajunge cît mai rapid la depășirea actualei situații din Liban, pentru retragerea totală și imediată a forțelor israeliene de teritoriul libanez, pentru de a se pune capăt oricărui amestec în treburile interne ale acestei țări și pentru a se găsi calea care să ducă la o largă colaborare a tuturor forțelor politice, pentru asigurarea unității poporului libanez, a independenței și libertății sale. Se îndeplinesc angajamentele privind modernizarea și buna gospodărire a localităților Potrivit angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, consiliile populare din județ au inițiat, în perioada primului semestru din acest an, ample acțiuni de mobilizare a colectivelor din întreprinderi și instituții, precum și a miilor de cetățeni din circumscripții, la grăbirea ritmului construcțiilor de locuințe și altor obiective social-culturale, la extinderea și diversificarea producției unităților de industrie mică, îndeplinirea programelor de sistematizare, gospodărire și înfrumusețare a localităților. Deosebit de rodnice se dovedesc a fi, în această perioadă, activitățile de pe șantierele de înnoire și modernizare a comunelor și orașelor. Astfel, prin participarea activă a locuitorilor, la chemarea deputaților, comitetelor de cetățeni și asociațiilor de locatari, în orașele și comunele județului au fost efectuate lucrări de amenajare a 20-720 mii mp spații verzi și florale, 1.941 mii ml șanțuri, de reparare a 676 mii ml trotuare și 3715 mii ml străzi. In aceeași perioadă au fost executate diferite reparații și amenajări la 3.467 mii mp fațade imobile, 763 mii ml împrejmuiri, 290 terenuri sportive și locuri de joacă pentru copii, precum și 56 trasee turistice. Cu cele mai bune rezultate în aceste acțiuni se prezintă municipiile Timișoara și Lugoj. Orașele Sinnicolaul Mare, Jimbolia, Buziaș și Deta, precum și localitățile Periam, Liebling, Variaș, Topolovățu Mare, Lovrin, Lenauheim și Gătaia. e vară, e toiul muncii pe ogoare EFORT MAXIM, RITM INTENS, MOBILIZARE EXEMPLARA IN REALIZAREA LUCRĂRILOR AGRICOLE ! IN PAGINA A 3-A Sub semnul angajării responsabile, entuziaste, a tuturor cadrelor didactice timișene pentru transpunerea neabătută în viață a misiunii încredințate școlii românești de către secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a crește și educa tînăra generație în spiritul dragostei de patrie și partid, al respectului pentru muncă, ieri au avut loc, în municipiile Timișoara și Lugoj, Sînnicolaul Mare, în orașele Jimbolia, Deta, Buziaș, în toate centrele de comună din județul Timiș, adunări festive dedicate „Zilei învățătorului“. La aceste emoționante sărbătoriri ale muncii pline de pasiune și dăruire a cadrelor didactice din învățămîntul preșcolar, primar, gimnazial, profesional, liceal și superior, reprezentanți au luat parte ai organelor locale de partid și de stat, ai organizațiilor de masă și obștești, ai unităților economico-sociale. După prezentarea semnificative bilanțuri unor ale rezultatelor obținute de cadrele didactice timișene în îndeplinirea sarcinilor ce revin școlii în lumina documentelor Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român, din hotărîrile Congresului Științei și Invățămîntului, a indicațiilor și orientărilor de inestimabilă valoare teoretică și practică ale tovarășului Nicolae Ceaușescu, ctitorul invățămîntului modern românesc, participanților le-au fost adresate cuvinte de salut din partea Biroului Comitetului județean de partid, a Ministerului Educației și Invățămîntului, a Uniunii Sindicatelor din ramura de profil. In cadrul adunărilor festive au fost înmînate diploma pentru locul II obținut de Inspectoratul Școlar județean în întrecerea socialistă pe anul 1985—1986, titlurile de Evidențiat, acordate de Ministerul Educației și Invățămîntului, Diplome de onoare ale Comitetului de partid al Centrului universitar, Consiliului Rectorilor, Consiliului U A.S.C., respectiv, ale Inspectoratului școlar județean Timiș — unor cadre didactice care s-au distins în activitatea instructiv-educativă din anul de învățămînt 1986—1987. ★ într-o atmosferă de fierbinte însuflețire, de dragoste și aleasă stimă, de profundă recunoștință, participanții la adunările dedicate „Zilei învățătorului“ au adoptat, în unanimitate, telegrame adresate tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretarul general al partidului, președintele Republicii, ctitorul învățămîntului dern românesc, în care mose dă glas, din adîncul inimii, hotărîrii fierbinți a tuturor cadrelor didactice de a sluji neabătut, cu responsabilitate, pasiune și dăruire, misiunea încredințată de partid, de a da țării oameni temeinic pregătiți pentru muncă viață, buni patrioți și revo.șiluționari, promotori ai noului. SĂRBĂTORIREA „ZILEI ÎNVĂȚĂTORULUI” Semnificative bilanțuri de muncă și educație