Drapelul Roşu, octombrie 1987 (Anul 43, nr. 13263-13289)

1987-10-14 / nr. 13274

Anul XLIV, nr. 13.274 Miercuri, 14 octombrie 1987 4 pagini, 50 bani LA INVITAȚIA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU ___ ’ > » Vizita oficiată de prietenie în țara noastră a președintelui Consiliului Suprem al Republicii Sudan. El Sayed Ahmed El Mirghani La invitația Nicolae Ceaușescu, tovarășului președintele Republicii Socialiste România, marți, 13 octombrie, a sosit la București președintele Consiliului Suprem al Republicii Sudan, El Sayed Ahmed El Mirghani, care efectuează o vizită oficială de prietenie în ara noastră. Noul dialog la nivel înalt româno-sudanez reprezintă un moment de deosebită însemnătate pentru cele două țări, un moment de o profundă semnificație politică în planul raporturilor de prietenie, al cauzei comune a păcii și înțelegerii internaționale. Ceremonia sosirii înaltului oaspete sudanez s-a desfășurat pe aeroportul Otopeni. Pe frontispiciul aerogării se aflau Portretele președinților Nicolae Ceaușescu și El Sayed Ahmed El Mirghami, încadrate de drapelele României și Sudanului. Pe mari pancarte erau înscrise urări de bun venit pe pămîntul României, precum rațiilor și pentru dezvoltarea rede prietenie și colaborare româno-sudaneze. La ora 12:00 aeronava cu care a călătorit șeful statului sudanez a aterizat. Președintele Nicolae Ceaușescu a întîmpinat cu căldură pe președintele El Sayed Ahmed Elghani, pe ceilalți oaspeți. MirCei doi șefi de stat și-au strîns mîinile cu prietenie. Garda militară aliniată pe aeroport a prezentat onorul. Au fost intonate imnurile de stat ale Republicii Sudan și Republicii Socialiste România, în timp ce, au fost trase în semn de salut, 21 de salve de artilerie. Președintele Nicolae Ceaușescu și președintele El Sayed Ahmed El Mirghani au trecut în revistă garda de onoare. Oaspetele sudanez a salutat apoi persoanele oficiale române prezente la ceremonia sosirii. Un grup de pionieri a oferit președinților Nicolae Ceaușescu și El Sayed Ahmed El Mirgjiani buchete de flori. In încheierea ceremoniei, cei doi șefi de stat au primit defilarea gărzii de onoare. Numeroși oameni ai muncii din Capitală, aflați pe aeroport, au făcut președinților Nicolae Ceaușescu și El Sayed Ahmed El Mirghami o caldă manifestare de stimă și prețuire, dînd expresie satisfacției față de vizita șefului statului sudanez în țara noastră, încrederii că aceasta va deschide noi perspective relațiilor de cooperare statornicite între cele două țări și popoare. Președintele Nicolae Ceaușescu și președintele El Sayed Ahmed El Mirghani au răspuns cu prietenie uralelor și ovațiilor celor prezenți. La reședința rezervată înaltului oaspete, cei doi șefi de stat s-au întreținut într-o atmosferă cordială. începerea convorbirilor oficiale La Palatul Consiliului de Stat, au început, marți, convorbirile oficiale dintre tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, și președintele Consiliului Suprem al Republicii Sudan, El Sayed Ahmed El Mirghani. Sub semnul dorinței reciproce de a se întări continuu prietenia și colaborarea România și Sudan, cei doi dintre șefi de stat au început prima rundă a convorbirilor oficiale. în cadrul convorbirilor s-a procedat la o informare reciprocă privind preocupările celor două țări în direcția dezvoltării economico-sociale, a asigurării progresului și bunăstării popoarelor român și sudanez. Relevîndu-se evoluția pozitivă a relațiilor dintre cele două țări s-a apreciat că condiții favorabile pentru există lărgirea și întărirea acestor raporturi, pe baza deplinei egalități în principiilor drepturi, respectului independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne și avantajului reciproc. (Continuare in pag. a l-a) IN INTIMPINAREA CONFERINȚEI NAȚIONALE A PARTIDULUI, IH SPIRITUL SARCINILOR SUBLINIATE LA RECENTA PLENARĂ A C.C. AL P.C.R. La Schela Șandra, angajare revoluționară sub deviza PATRIEI, CÎT MAI MULT ȚIȚEI! OCTOMBRIE — PERIOADA RECORD IN PRODUCȚIE! Comparativ cu luna trecută, producția zilnică de țiței a crescut cu 20 tone . Brigăzile nr. 6 Pordeanu și 2 Șandra au atins nivelele de extracție stabilite prin plan La recenta plenară a C.C. P.C.R., secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a insistat cu deosebire asupra necesității realizării producției planificate de țiței, de aceasta depinzînd, în ultimă instanță, asigurarea energiei pentru nevoile economiei naționale. In acest mobilizator context de muncă și acțiune revoluționară, sarcini deosebite revin și petroliștilor din Londra. Cu toate că în perioada care a trecut din acest an planul la gaze naturale a fost îndeplinit și chiar depășit, la producția de se înregistrează încă o serie de țiței rămîneri în urmă, care trebuie grabnic recuperate. Nu există acum sarcină mai importantă pentru comuniști, pentru toate brigăzile mațiile de lucru din schelă, și ferde cu aceea de a acționa cu înaltă exigență și răspundere, cu spirit revoluționar și competență profesională pentru a extrage din adîncuri cantități tot mai mari de țiței și gaze. Ce s-a făcut, ce se face în continuare la Schela Șandra pentru intensificarea ritmului de extracție ? La această întrebare răspunde tovarășul ION CIOBANU, secretarul comitetului de partid din această unitate. (Continuare in pag. a 3-a) URGENȚA URGENȚELOR ÎN AGRICULTURA La recoltat și semănat, cu toate forțele Din majoritatea unităților recoltatul porumbului și semănatul griului se află în stadiu de finalizare. Intrucît termenele pentru executarea acestor lucrări au fost depășite, iar vremea a devenit instabilă, este necesar ca peste tot să se acționeze energic, prin mobilizarea tuturor forțelor existente, în vederea încheierii fără întîrziere, pînă cel tîrziu tor la sfîrșitul acestei săptămîni . 0 Transportul, depozitarea și livrarea la fondul de stat a producțiilor, cel puțin la nivelul evaluărilor, constituie o îndatorire de maximă importanță, pentru îndeplinirea căreia se impun a fi concentrate toate mijloacele de tracțiune avute la dispoziție. Este obligatoriu ca întreaga recoltă să fie luată în evidență și conservată în cele mai bune condiții, evitîndu-se, astfel, deprecierile . (Continuare in pagina a 3-a) In atmosfera de puternică efervescență creatoare, generată de întîmpinarea Conferinței Naționale a partidului și a celei de 40-a aniversări a proclamăarii Republicii, în municipiile, orașele și comunele derului, ca pretutindeni juîn țară, continuă pregătirile pentru alegerile de deputați în consiliile populare, de la 15 noiembrie a c. Incepînd cu aceste zile se desfășoară adunări în care consiliile Frontului Democrației și Unității Socialiste în fața alegătorilor prezintă nerile de candidați în propucele 114 circumscripții electorale municipale, 98 circumscripții electorale orășenești și 1.358 circumscripții electorale comunale din județul Timiș. Adunările pentru desemnarea candidaților de deputați constituie o etapă importantă care impune atît consiliilor locale ale D.U.S. cît și cetățenilor înalta responsabilitate de a propune și decide ca pe buletinele de vot de la 15 noiembrie să fie înscrise numele celor mai vrednici și merituoși, reprezentanți din rîndul tuturor categoriilor de oameni ai muncii. Ca expresie a perfecționării continue a sistemului democrației muncitorești revoluționare din țara noastră, a cadrului larg democratic care asigură participarea întregului popor la elaborarea și înfăptuirea politicii interne și externe a partidului și statului, la conducerea tuturor domeniilor de activitate, candidații de deputați pentru alegerile de la 15 noiembrie sînt propuși de Frontul Democrației și Unității Socialiste — cel mai larg și reprezentativ organism politic care înmănunchează sub conducerea Partidului Comunist Român, toate forțele politice și sociale ale națiunii noastre socialiste — din rîndul tuturor cetățenilor, români, maghiari, germani, sîrbi de alte naționalități, memșibri și nemembri de partid, bărbați și femei, tineri și  vîrstnici, muncitori, țărani și intelectuali, oameni ai muncii din toate domeniile de activitate. In spiritul democratismului orinduirii noastre socialiste, pe baza prevederilor Legii electorale, a teriilor aprobate recent critle Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R., pentru a se da posibilitatea desemnării in Intimpinarea alegerilor DE DEPUTAȚI IN CONSILIILE POPULARE Candidații de deputați, cei mai merituoși reprezentanți ai obștei unui număr mai mare de candidaturi și deci de a alege pe cei mai destoinici gospodari ai treburilor obștești, pentru actualele alegeri în circa 80 la sută din circumscripțiile electorale vor fi propuși 2 candidați de deputați iar în 12 la sută din circumscripții cite 3 candidați. Practic aceasta înseamnă, in județul nostru, 3.186 candidaturi de deputați în consiliile populare pentru alegerea a 1570 deputați. Iată, ca atare, exemple edificatoare care exprimă caracterul sistemului democrației noastre liste, ilustrat de însuși socialaptul că propunerea candidaților este rezultatul unor largi consultări, în prealabil, și al acordului cetățenilor din circumscripțiile respective. Adunările pentru propunerea candidaților — ca și întîlnirile dintre candidații de deputați și alegători ce vor avea loc în etapa următoare — vor trebui să se constituie în temeinice analize, în spirit critic și autocritic. (Continuare in pagina a 3-a) • Continuatori • • ai unor valoroase tradiții Intr-un articol, pentru ziarul Timpul scris in anul 1880 și republicat in Scrieri politice, genialul Eminescu sublinia : „Fără cultul trecutului nu există iubire de țară“. Prețuirea trecutului cultural și istoric se vădește in multe din articolele și poeziile marelui nostru poet național. Valorificarea moștenirii culturale constituie una din constantele politicii partidului nostru, după cum chiar editarea o dovedesc și cercetarea operelor lui Eminescu, precum și ale celorlalți clasici: Vasile Alecsandri, Nicolae Bălcescu, l. l. Caragiale, Ion Creangă, Liviu Rebreanu, Mihaileanu, Ioan Slavici Sadoș.a. In ultimii ani această acțiune s-a amplificat și s-a diversificat. Putem afirma că azi opera unor mari scriitori patrioți ca Nicolae Iorga, de e mai cunoscută și pildă, mai răspîndită ca pe timpul vieții sale. Și, la fel, Istoria literaturii române de la origini pînă în prezent, de G. Călinescu, care la prima ediție, in anul 1941, fusese primită cu nedrepte critici nu numai din partea taberei de dreapta, ca in lui Nichifor Crainic, cazul ci și din partea lui Eugen Lovinescu, a găsit aprecierea meritată și o largă difuzare numai in vremea noastră. Evident, exemplele s-ar putea înmulți. AL. JEEF.LEANU j țCont. în pag. a 2-a) 1