Drapelul Roşu, mai 1988 (Anul 44, nr. 13445-13469)

1988-05-03 / nr. 13445

Anul XLV, nr. 13.445 Marți, 3 mai 1988 4 pagini, 50 bani Sub semnul unității de monolit a întregului nostru popor în jurul gloriosului partid comunist, al secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu ADUNAREA FESTIVĂ DE LA TIMIȘOARA CONSACRATĂ ZILEI DE 1 MAI TOVARĂȘULUI NICOLA CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România Mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu. In numele comuniștilor, al tuturor locuitorilor acestor străvechi și Înfloritoare meleaguri românești, noi, participanții la adunarea festivă de la Timișoara, consacrată zilei de 1 Mai — ziua solidarității internaționale a oamenilor muncii —, vă rugăm să ne permiteți să vă exprimăm Dumneavoastră, mult iubite și stimate tovarășe secretar general, cel mai înălțător și respectuos omagiu, expresia dragostei, admirației și recunoștinței pe care, asemenea întregii națiuni, le nutrim față de Dumneavoastră, cel mai iubit și devotat fiu al poporului român, al clasei noastre muncitoare, mare și înțelept conducător de țară și partid, militant de seamă al mișcării comuniste și muncitorești, ilustră personalitate a lumii politice contemporane, în această zi, în care este glorificată munca dedicată binelui și fericirii omului, ne face o deosebită bucurie să vă mulțumim din adîncul inimii și să admirăm cu toată vibrația conștiinței noastre exemplara viață eroică, dăruită, încă din fragedă tinerețe, triumfului idealurilor supreme ale poporului, de dreptate și libertate, de progres și demnitate, înscriind, prin înțelepciunea, dirzenia și cutezanța Dumneavoastră, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, împreună cu mult stimata tovarășă Elena Ceaușescu, pagini nepieritoare în lupta împotriva exploatării, a fascismului și a războiului, pentru cauza socialismului și a păcii, pentru prietenie și colaborare internațională. Evocînd drumul glorios de nepieritoare împliniri ale bravului nostru partid, strălucitele izbînzi pe care le-am obținut, cu deosebire în Epoca de aur inaugurată de Congresul al IX-lea, care, drept supremă cinstire, vă poartă numele, adunarea noastră a relevat profunzimea și larga sferă de cuprindere proprii gindirii teoretice și activității Dumneavoastră practice de genial conducător revoluționar, contribuția decisivă și meritele Dumneavoastră excepționale în elaborarea și înfăptuirea programului de făurire a socialismului și comunismului în patria noastră, la aplicarea creatoare și îmbogățirea tezaurului materialismului dialectic și socialismului științific, potrivit magistratului Dumneavoastră concept al construirii socialismului cu poporul și pentru popor. In acest prag al primăverii, ce corespunde simbolic cu optimismul, vigoarea și hotărîrea de muncă și creație specifice tuturor fiilor patriei române, suntem onorați să dăm glas deplinei satisfacții pentru mărețele realizări obținute în anii de glorie ai „Epocii Nicolae Ceaușescu“, cînd, în ritm cu țara, s-a schimbat din temelii chipul tuturor localităților Județului Timiș, conferind o dinamică fără precedent în dezvoltarea industriei, agriculturii, științei, învățămîntului, artei, culturii și ocrotirilor sociale. Suntem fericiți să subliniem că toate aceste minunate împliniri reprezintă rodul înțeleptei politici a partidului nostru PARTICIPANȚII LA ADUNAREA FESTIVA DE LA TIMIȘOARA CONSACRATA SĂRBĂTORIRII ZILEI DE 1 MAI Timișoara, 1 MaI 1988 (Continuare in pag. a 3-a). Intr-o atmosferă sărbătorească, de puternică angajare patriotică, revoluționară la înfăptuirea exemplară a obiectivelor ce revin județului Timiș din istoricele documente ale Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale ale partidului, duminică, la Timișoara, a avut loc adunarea festivă consacrată zilei de 1 Mai — Ziua solidarității internaționale a oamenilor muncii. Asemenea tuturor manifestărilor organizate in județ în întîmpinarea marii sărbători a muncii, adunarea festivă s-a desfășurat sub semnul deplinei unități a oamenilor muncii timișeni in jurul partidului, al secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, cel mai iubit și stimat fiu al națiunii române, marele Erou între eroii neamului, înflăcărat patriot revoluționar, eminent gînditor și genial om politic al lumii contemporane. In sală erau prezenți membri ai Birourilor comitetelor județean și municipal de partid, ai comitetelor executive ale consiliilor populare județean și municipal, activiști de partid și de stat, reprezentanți ai organizațiilor de masă și obștești, vechi militanți ai mișcării comuniste și muncitorești din țara noastră, oameni ai muncii din unități economice și instituții timișorene, reprezentanți ai vieții științifice și culturale, generali și ofițeri, veterani din războiul antifascist, ziariști. de Adunarea a fost deschisă tovarășul Petru Moț, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, primarul municipiului Timișoara. Despre semnificația zilei de 1 Mai a vorbit tovarășul Zlie Matei, prim-secretar al Comitetului județean de partid, președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean, care, în numele Biroului Comitetului județean de partid, a adresat participanților la adunare, tuturor oamenilor muncii timișeni, calde felicitări pentru rezultatele obținute, împreună cu urarea de noi și rodnice împliniri în înfăptuirea fermă a sarcinilor de o deosebită importanță ce revin județului nostru în acest an hotărîtor al actualului cincinal. S-a evidențiat cu deplină satisfacție că sărbătorirea zilei de 1 Mai constituie pentru oamenii muncii din județul nostru un nou și minunat prilej de a da expresie celui mai vibrant și înălțător omagiu, profundei recunoștințe, dragostei fierbinți față de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ctitorul de ev nou, genialul strateg a tot ce am înfăptuit și înfăptuim ,pe aceste meleaguri străbune, revoluționarul înflăcărat, ale cărui viață și operă constituie un luminos exemplu de dăruire și angajare pentru ridicarea României pe noi culmi de progres și civilizație, pentru afirmarea ei demnă, liberă și prosperă în lume. S-a exprimat, de asemenea, întreaga stimă și considerație față de tovarășa Elena Ceaușescu, militant de frunte al partidului și statului, savant de renume mondial, pentru excepționala contribuție adusă la elaborarea și înfăptuirea planurilor și programelor de dezvoltare a patriei, la înflorirea și creșterea pres(Continuare in pag. a 3-a). BILANȚUL DEDICAT ZILEI DE 1 MAI PUTERNIC IMBOLD SPRE NOI ȘI RODNICE ÎMPLINIRI Conform unei frumoase tradiții, apropierea zilei de 1 Mai a marcat în fiecare unitate economică timișeană, o intensificare a strădaniilor colectivelor, un tot mai amplu avînt în efortul general pentru îndeplinirea și depășirea planului la indicatorii cantitativi și de eficiență, pentru onorarea angajamentelor asumate în întrecerea socialistă. Drept urmare, bilanțul cu care industria județului a întîmpinat Ziua Muncii este unul bogat în fapte. Cum era și firesc, atenția colectivelor din industrie a fost concentrată, cu deosebire, priorității nr. 1 a industriei românești, realizarea asupra și livrarea ritmică a producției contractate cu partenerii externi. Printr-o mai bună organizare a muncii, prin folosirea cu randament sporit a utilajelor din dotare și a timpului de lucru, în primele patru luni ale anului, la nivelul industriei județului, au fost livrate partenerilor externi, suplimentar contractelor scadente perioadei, produse însumînd circa 160 milioane lei. Bilanțul dedicat sărbătorii muncii a fost întregit, în zilele de 1 și 2 Mai, cu noi izbînzi, nu numai de colectivele care își desfășoară activitatea la vetrele cu foc nestins, acolo unde munca nu cunoaște întrerupere, ci și de lucrătorii din celelalte sectoare, aflați în număr mare la datorie, cu toții animați de hotărîrea de a face din 1988 anul cu cele mai bune realizări productive din acest cncinal. PETROLIȘTII. IN PRIMELE RINDURI au Ca întotdeauna, petroliștii îmbrăcat haine de lucru, înscriind, în zilele de 1 și 2 Mai, primele succese productive ale lunii, vînd ritmic, organizat. Acțiosub deviza: „Patriei, mai mult țiței!“, petroliștii Schelei Șandra au reușit să crească producția de hidrocarburi, în raport cu începutul acestui an, cu 30 tone pe zi. Pentru atingerea nivelelor de extracție stabilite prin plan, un accent deosebit se pune pe scurtarea perioadei de intrare în producție a sondelor noi. De la începutul anului, au fost racordate la circuitul productiv 6 asemenea sonde, cu o producție de 41 tone țiței pe zi, iar în ziua de 1 Mai a fost pusă în funcțiune o nouă sondă, cu o producție de 3 tone pe zi. După cum ne informează ing. Nicolae Petre, directorul Schelei, producția de țiței urmează să crească în perioada următoare, atât prin aplicarea în producție a programelor tehnologice stabilite, geologoîntărirea ordinei și disciplinei, înființarea unor noi formații de lucru, cit și prin intrarea în funcțiune, în cursul acestei luni, a încă trei sonde noi, cu o producție de circa 20 tone țiței pe zi. DE VEGHE LA CUPTOARE Zilele de 1 și 2 Mai au găsit, și de această dată, metalurgiștii întreprinderii „Ciocanul“-Nădrag, de veghe la funcționarea neîntreruptă a cuptoarelor de oțel mai și fontă. Organizîndu-și bine activitatea, echipele conduse de Nicolae Dobreanu, Vasile Ana și Pintilie Lupu, de la turnătoria de fontă, au elaborat, suplimentar sarcinilor planificate, 30 tone piese din fontă pentru industria metalurgică. La rîndul lor, echipele conduse de maiștri Ioan Popovici, Dumitru Popa și Eugen Sidoveanu, de la secția ,acoperiri metalice, au realizat, peste prevederile de plan stabilite pentru zilele de 1 și 2 Mai, 120 tone tablă zincată și plumbuită. Vrednice fapte de muncă au înscris în cronica întrecerii socialiste și echipele conduse de maiștri Carol Kiss, Ioan Olaru, Ioan Vitéz și Ervin Delemeni, care au executat revizii și lucrări de reparații la linia de laminare, la cuptoarele de încălzit platine, la instalațiile de ridicat, precum și la mașinile de format și ror sudat lanț, lucrări a căvaloare însumează circa 1 milion lei. Grupaj realizat de VARTIADE ȘTEFAN „Omaejiu muncii si oamenilor ei” IN PAGINA A 3-A