Drapelul Roşu, iunie 1988 (Anul 44, nr. 13470-13495)

1988-06-01 / nr. 13470

Anul XLV, nr. 13.470 Miercuri, 1 iunie 1988 4 pagini, 50 bani In spiritul orientărilor formulate în Expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu PUTERNICĂ ANGAJARE, ÎNALTĂ RĂSPUNDERE PENTRU ÎNCHEIEREA CU SUCCES A PRIMULUI SEMESTRU Dezbaterea aprofundată în toate organizațiile de partid, în organismele democrației muncitorești revoluționare, în colectivele de oameni ai muncii și însușirea temeinică a marii bogății de idei, orientări și teze din Expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, imprimă întregii vieți economico-sociale din această perioadă o dinamică deosebită, o mai înaltă răspundere și exigență la toate nivelele. Examenul practic al înțelegerii acestor comandamente majore, de către fiecare colectiv și V* ‘id în parte, se exprimă în gradul cu care se Îndeplinesc sarcinile economico-sociale, in primul rînd pentru încheierea cu succes a semestrului I și pregătirea minuțioasă pentru o și mai bogată activitate în a doua jumătate a anului. Prioritățile ultimei luni din acest semestru se desprind cu claritate din indicațiile secretarului general al partidului la recentele ședințe ale Comitetului Politic Executiv. „In luna iunie—sublinia tovarășul Nicolae Ceaușescu —, deci în semestrul I, să lichidăm cu desăvîrșire stările de lucruri negative, lipsurile, rămînerile în urmă și să asigurăm desfășurarea în bune condiții a întregii activități". I ÎN INDUSTRIE ! _ I SI INVESTIȚII > » I __________I Cum îndeplinirea planului la producția-marfă nu poate fi concepută fără realizarea integrală, în toată structura sortimentală prevăzută, a producției fizice, unităților industriale, cu deosebire celor care mai au restanțe, li se cere să-și organizeze în modul cel mai judicios fabricația încît să-și poată aduce la zi, în cel mai scurt timp, producția fizică, cu respectarea strictă a normelor de consum, de calitate și eficiere*. Prioritatea priorităților trebuie acordată producției de export, nicit onorarea contractelor să înscrie un devans de cel puțin o decadă. Paralel cu activitatea practică din secțiile și formațiile specializate pe producția de export, e necesară o mai intensă preocupare pentru completarea portofoliului de comenzi și contracte. De reținut însă că ritmicitatea, productivitatea, diminuarea consumurilor și a costurilor și asigurarea unei rentabilități ridicate, depind, în modul cel mai concret, de implementarea cu operativitate și răspundere a celor mai eficiente măsuri din programele de organizare, modernizare, fără a neglija nici un minut asigurarea indicatorilor tehnico-economici prevăzuți capacitățile puse in funcțiune. Deoasebit de important este ca, în spiritul sublinierilor făcute de secretarul general al partidului, să se ia de urgență toate măsurile necesare încît pînă la sfîrșitul semestrului nici o unitate să nu se mai prezinte cu restanțe la indicatorii de bază ai planului, după cum tot în această perioadă, se cer lichidate stocurile supranormative. In domeniul investițiilor, asigurarea forței de muncă pe fiecare șantier, organizarea mai bună a activității la fiecare punct de lucru pentru folosirea intensivă a pontențialului tehnic și uman, conlucrarea efectivă între constructor, proiectant, beneficiar și finanțator, pot și trebuie să ducă la creșterea ritmului de execuție, cu accent pe finalizarea obiectivelor prevăzute cu sarcină de plan pe acest an. j ÎN AGRICULTURĂ " ^ * In această perioadă, în agricultură, la ordinea zilei, continuă să rămînă întreținerea culturilor, lucrare ce reclamă o amplă mobilizare de forțe mecanice, dar mai ales umane. Ploile căzute, în ultima perioadă, au favorizat dezvoltarea plantelor, dar și creșterea buruienilor. Iată de ce, acum, este atît de necesar să se intervină operativ, mecanic ori manual, după caz, la întreținerea culturilor. Totodată — situația de fapt o impune — se cer întreprinse, tot în cîmp, acțiuni hotărîte pentru încheierea plantatului în fermele legumicole, strîngerea, transportul și depozitarea unor cantități cît mai mari de furaje. Intrucît secerișul este aproape nu peste multe zile va începe recolpitatul orzului, iar după aceea strîngerea recoltei de grîu, este necesar ca, pînă atunci, deci în această săptămînă, să se finalizeze toate acțiunile pregătitoare. Avem în vedere: punerea la punct a utilajelor și mașinilor agricole, recepția finală și scoaterea lor în taberele de cîmp, special amenajate, spațiile de depozitare, ce necesită o igienizare corespunzătoare, instruirea mecanizatorilor și stabilirea formațiilor de muncă, asigurarea unui stoc de rezervă pentru piesele de schimb deficitare etc. Campania de vară trebuie astfel pregătită, încît întreaga recoltă să fie adunată la timp și fără pierdere — la orz, în 3—4 zile, la grîu, în maximum 10 zile, iar sămînța culturilor duble pusă sub brazdă în maximum 24 de ore de la eliberarea termulul de producția secundară. ÎN MUNCA DE PARTID , în spiritul înaltelor exigențe formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu în Expunerea prezentată la ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 29 aprilie a.c., se impune ridicarea la o nouă calitate a întregii activități politico-organizatorice și politico-educative, care trebuie să fie orientate cu fermitate spre realizarea integrală, ritmică a tuturor sarcinilor de plan pe semestrul al II-lea și pe întregul an. Se impune ca în activitatea lor organele și organizațiile de partid să-și afirme cu hotărire rolul politic conducător desfășurînd o amplă activitate de ridicare a conștiinței tuturor comuniștilor, a oamenilor muncii, pentru a constitui exemple în activitatea productivă, factori esențiali în înfăptuirea îndatoririlor ce le revin, în aprecierea muncii de partid factorul decisiv, fundamental trebuie să îl constituie, așa cum sublinia secretarul general al partidului, rezultatele productive spațiu generos de afirmare plenară a spiritului de inițiativă, al promovării cu curaj a noului, al permanentei perfecționări profesionale al voinței de a îndeplini la înalți parametri de calitate și eficiență a tuturor sarcinilor politice și productive încredințate. Analiza intransigentă a activității desfășurate, în spiritul afirmării largi,a democrației interne de partid, al promovării cu combativitate revoluționară a criticii și autocriticii, adoptarea unor programe speciale de măsuri menite să impulsioneze eforturile de perspectivă își găsesc cadrul propice în dezbaterea, în cadrul adunărilor generale din toate organizațiile de partid, a Expunerii secretarului general al partidului — document de inestimabilă valoare teoretică și practică — ce deschide noi direcții de acțiune muncii noastre, angajării plenare de înfăptuire neabătută, cu înalt simț de răspundere a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale ale partidului. MESAJUL TOMIȘUNII NICULAE CEAUȘESCU adresat pionierilor și șoimilor patriei, tuturor copiilor țârii, întregului tineret, cu prilejul zilei de 1 Iunie Dragi copii și tineri ai României Socialiste Dragi prieteni, pionieri și șoimi ai patriei. Am deosebita plăcere ca, de Ziua Internațională a Copilului, sa vă adresez vouă, pionierilor și șoimilor patriei tuturor copiilor și întregului tineret din țara noastră un salut prietenesc și cele mai bune urande a crește mari și sănătoși, de a vă instrui și forma ca cetățeni demni și devotați ai României socialiste, ca făuritori de nădejde ai socialismului și comunismului pe pămîntul scumpei noastre patrii. Partidul și statul nostru socialist vă înconjoară, dragi prieteni cu deosebită dragoste, se preocupă să avem asigurate — prin munca părinților și fraților voștri, a întregii națiuni — cele mai bune condiții de viață, de învățătură și educație, de dezvoltare multilaterală și afirmare deplină a personalității voastre, de a vă pregăti temeinic pentru a putea participa activ la înfăptuirea mărețelor programe de înflorire multilaterală a țării. Trăiți și vă dezvoltați, dragi copii și tineri, într-o societate care pune mai presus de orice, omul, bunăstarea și fericirea sa, care deschide minunate perspective în fața Voastră, a întregului nostru popor In cadrul politicii sale generale de edificare a orînduirii noi socialiste în România, de ridicare continuă —• pe măsura sporirii forței economice și sociale a țării , a nivelului de trai, material și spiritual al tuturor oamenilor muncii, partidul nostru veghează ca voi să vă instruiți temeinic, să vă însușiți cele mai noi cunoștințe din toate domeniile de activitate, să aveți asigurate — de la primii pași în viața locuri de muncă corespunzătoare, potrivit socială — pregătirii și capacității fiecăruia, să vă puteți încadra, cu cele mai bune rezultate, în eforturile întregii țări, ale tuturor constructorilor socialismului din patria noastră. Aveți, dragi prieteni tineri și copii, condiții pe care nu le-au avut și nu le puteau avea niciodată copiii țării în trecut, în vechea orînduire bazată pe asuprire și exploatare. Folosiți aceste minunate condiții pentru a învăța, a învăța și iar a învăța, pentru a fi cît mai folositori țării, avînd permanent în față i, altul exemplu al clasei noastre muncitoare, al țărănimii și intelectualității, care, într-o strinsă unitate, sub conducerea partidului, înfăptuiesc neabătut hotărîrile Congresului al XIII-lea și ale Conferinței Naționale ale partidului, privind dezvoltarea economico-socială a țării, ridicarea ei pe culmi tot mai inalte de civilizație și progres. Acum, cînd vă aflați în preajma încheierii anului școlar, vă adresez vouă, precum și profesorilor și fielucatorilor voștri, organizațiilor tineretului și copiilor calde felicitări pentru rezultatele obținute și îndemnul de a învăța și munci cu tot mai multă pasiune și dăruire pentru a vă pregăti din toate punctele de vedere, ca adevărați revoluționari, care să ducă mai departe făclia nobilelor idealuri de progres, libertate, independență ale gloriosului nostru popor ! Partidul nostru a făcut din grija pentru viața, formarea și educarea tineretului una din preocupările fundamentale ale politicii sale, ale întregii societăți- In cadrul acestei politici, profund umaniste, țara noastră va face totul și în viitor pentru a asigura drepturile fundamentale ale omului — deci și ale tineretului, care reprezintă viitorul țării — dreptul la muncă, instruire, educație și cultură, la o viață demnă și fericită, la pace. Trăiți și creșteți într-o etapă complexă a dezvoltării omenirii, cînd în lume sînt multe probleme politice, economice și sociale grave care afectează prezentul și viitorul popoarelor și pun în pericol însăși existența vieții pe pămînt. In multe țări ale lumii, milioane de copii suferă și mor de foame, măcinați de boli, de mizerie și sărăcie, sunt lipsiți de posibilitatea de a învăța, de a se bucura de lumina științei și culturii, de binefacerile civilizației umane. Milioane și milioane de tineri din diferite țări sunt șomeri, caută zadarnic un loc de muncă, nu au un adăpost și nici o perspectivă de a se realiza în viață. De Ziua Internațională a Copilului ne exprimăm speranța că toate statele și guvernele lumii vor acorda mai multă atenție vieții și problemelor tineretului și copiilor, că se vor preocupa de asigurarea reală a drepturilor fundamentale de care au nevoie rațiile tinere, astfel încît fiecare copil, fiecare tînăr să-și poată vedea realizate năzuințele de a se dezvolta și împlini în deplină libertate, de a beneficia neîngrădit de cuceririle civilizației moderne, de a trăi într-o lume mai dreaptă și mai bună, o lume a păcii și progresului întregii umanități. Nu există o îndatorire mai nobilă pentru toți cei ce iubesc viața, iubesc copiii — viitorul omenirii — decit de a se angaja ferm că vor face totul pentru asigurarea pacii, pentru dezarmare, pentru a asigura popoarelor o viață liberă și fericită ! NICOLAE CEAUȘESCU (Continuare in pagina a 2-a)