Drapelul Roşu, iulie 1988 (Anul 44, nr. 13496-13522)

1988-07-01 / nr. 13496

Anul XLV, nr. 13.496 Vineri, 1 iulie 1988 4 pagini, 50 bani II spiritul sarcinilor stabilite de tovarășul Nicolae Ceaușescu S-a încheiat prima jumătate a acestui an, perioadă in care oamenii muncii din unitățile economice ale județului, acționind cu abnegație ți dăruire, cu spirit revoluționar, pe temeiul indicațiilor ți orientărilor formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în magistrala Expunere din 29 aprilie a.c., au reușit să obțină rezultate meritorii în toate domeniile de activitate. Astfel, față de perioada corespunzătoare a anului trecut, producția marfă realizată în primul semestru a înregistrat un spor de peste 600 milioane lei, în timp ce partenerilor de peste hotare II s-au livrat suplimentar, la cererea acestora, produse însumînd peste 10 milioane lei. De asemenea, urmare a acțiunilor fate de organele și organizațiile de partid, de consiliile oamenilor muncii pe linia materializării obiectivelor cuprinse în programele de perfecționare a organizării și modernizare a proceselor de producție. In prima jumătate a acestui an au fost aplicate peste 800 de măsuri, care au condus la obținerea unui spor de producție-marfă și la cea destinată exportului în valoare de peste 300 milioane lei, la creșterea cu 5.500 lei a productivității muncii pe lucrător, precum și la diminuarea substanțială a cheltuielilor totale și materiale de producție. Cu toate acestea, așa cum a subliniat secretarul general al partidului la forumul democrației noastre muncitorești-revoluționare, în magistrala Expunere tentată la Consfătuirea orede lucru cu activul și cadrele de bază din domeniile activității organizatorice, ideologice și politico-educative, precum și în cuvîntarea la recenta plenară a Comitetului Central al partidului, la nivelul economiei naționale, deci și în unitățile economice timișene, s-au manifestat o serie de lipsuri și neajunsuri care, nesoluționate la timp, au condus la înregistrarea unor rămîneri în urmă. Cu restanțe la principalul indicator economic — producția fizică — și, de aici, și la alți indicatori, se prezintâ Schela de producție petrolieră Șandra, Combinatul petrochimic „Solventul“, întreprinderile ,,Azur", „Detergenți“, „Dermatina”, de nasturi din bolta și altele. Așa cum fimindicat secretarul general al a partidului, organizațiile de partid și conducerile colective unde se înregistrează restanțe au stabilit programe cuprinzătoare de măsuri, a căror materializare în fapte trebuie să asigure recuperarea, în cel mai scurt timp, a tuturor rămînerilor în urmă, realizarea în cele mai bune condiții a planului pe acest an. După cum se cunoaște, pe baza indicațiilor și orientărilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, in conformitate cu hotărîrile Con (Continnare In pagina a 2-a) Angajare fermă, măsuri și acțiuni concrete pentru îndeplinirea exemplară a planului Prioritatea nr. 1 a economiei timișene o constituie, în continuare, realizarea și livrarea ritmică, la înalt nivel tehnic și calitativ, a producției pentru export „Adoptind noi și importante hotărîri menite să impulsioneze și mai puternic eforturile întregului popor în construcția socialistă și în ridicarea nivelului său general de bunăstare și civilizație, plenara adresează comuniștilor, tuturor oamenilor muncii, întregii națiuni chemarea de a acționa, cu dăruire și abnegație, în spirit revoluționar, pentru înfăptuirea exemplară a orientărilor și indicațiilor secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, îndeplinirea, la un nivel calitativ superior, a sarcinilor de plan în industrie, în construcții, la export și desfășurarea în cele mai bune condiții a lucrărilor din agricultură, pentru transpunerea neabătută în viață a tuturor obiectivelor de dezvoltare economico-socială a țării, a politicii interne și externe a partidului și statului nostru". — Din hotărirea Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român întreprinderea de spume poliuretanice Timișoara PLANUL DE EXPORT PE SEMESTRUL I REALIZAT IN DEVANS CU O LUNA Subliniam, cu cîtva timp in urmă, preocuparea stăruitoare a organizației de partid, a consiliului oamenilor muncii, a cadrelor tehnico-inginerești și economice de la prestigioasa întreprindere timișoreană „Spumotim“, de a iniția noi acțiuni și măsuri tehnico-organizatorice prin care să răspundă imperativului subliniat de conducerea partidului privind și diversificarea extinderea producției de export. Rodul acțiunilor preconizate atunci se evidențiază de-acum cu prisosință. Dacă înainte puteam vorbi de devansuri de cel mult o decadă în realizarea producției partenerilor externi, destinate înfăptuirea planului pe semestrul I, la producția de export, cunoaște remarcabilul devans de o lună de zile. După cum ne precizează directorul întreprinderii, dr. ing. Nicolae Marcu, pentru a răspunde cerințelor insistente din partea unor beneficiari externi, valoarea producției suplimentare realizate în ultima lună a semestrului, destinată în întregime pe relația devize convertibile, se ridică la peste 2 milioane lei. Deosebit de important este că acest devans, cu produse diversificate și de superioară, lărgește calitate considerabil, pentru perioada următoare, portofoliul de contracte și numărul beneficiarilor. S „Plenara Consiliului Național al Frontului Democrației și Unității Socialiste a re« • a afirmat voința celui mai larg organism politic al țării de a uni și mai strîns întregul popor în jurul partidului, al secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, cel mai iubit fiu al poporului, erou între eroii neamului, de a acționa cu întreaga răspundere pentru înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială, pentru perfecționarea și modernizarea întregii activități, pentru dezvoltarea continuă a democrației muncitorești-revoluționare, intensificarea muncii politico-educative, pentru transpunerea exemplară în viață a orientărilor de mare perspectivă istorică privind procesul revoluționar de înfăptuire a hotărîrilor Congresului al XHI-lea și Conferinței Naționale ale partidului". — Din Hotărirea Plenarei Consiliului Național al Frontului Democrației și Unității Socialiste. președintele Comitetului decusiv al Organizației pentru eliberarea Palestinei poporului palestinian — și Israelul, precum și membrii permanenți ai Consiliului de Securitate. In timpul convorbirilor s-au apreciat rezultatele recentei conferințe arabe la nivel inalt de la Alger, ca o contribuție importantă în direcția găsirii de soluții menite să deschidă calea soluționării problemelor din Orientul Mijlociu. S-a insistat asupra necesității de a se promova noi acțiuni inițiative menite să contriibuie la rezolvarea, în etape, a situației din această regiune. Tovarășul Yasser Arafat a exprimat — și de această dată — calde mulțumiri României, personal tovarășului Nicolae Ceaușescu, pentru sprijinul permanent acordat cauzei drepte a poporului palestinian, dînd o înaltă apreciere acțiunilor și inițiativelor României, ale președintelui său, în favoarea instaurării păcii în Orientul Mijlociu, a înfăptuirii aspirațiilor legitime ale poporului palestinian. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășul Yasser Arafat au primit convingerea că exaceastă nouă întîlnire — care se înscrie în cadrul bunelor raporturi statornicite între Partidul Comunist Român, Republica Socialistă România și Organizația pentru Eliberarea Palestinei, dintre poporul român și poporul palestinian — va contribui la dezvoltarea ,în continuare, a relațiilor bilaterale, în interesul reciproc, al soluționării constructive a problemelor din Orientul Mijlociu, al cauzei securității, înțelegerii și păcii în această regiune și în lume. Convorbirile s-au desfășurat într-o atmosferă cordială, de prietenie și înțelegere reciprocă. • DUPĂ SECERIȘUL ORZULUI, CULTURI DUBLE PE TOATE SUPRAFEȚELE PLANIFICATE • O ACTIVITATE SUSȚINUTA, SUB SEMNUL NOULUI IN PAGINA A 3-A Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, s-a reîntilnit, joi, cu tovarășul Yasser Arafat, președintele Comitetului Executiv al Organizației pentru Eliberarea Palestinei. Cu acest prilej a continuat schimbul de vederi cu privire la situația din Orientul Mijlociu, la căile și mijloacele de soluționare a problemei palestiniene, pentru realizarea păcii în această zonă. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a reafirmat hotărîrea poporului român de a sprijini, în continuare, lupta dreaptă a poporului palestinian pentru înfăptuirea aspirațiilor sale legitime. Președintele Republicii Socialiste România subliniat necesitatea de a se a face totul pentru soluționarea politică, pe calea tratativelor, a problemelor din Orientul Mijlociu, pentru instaurarea unei păci globale juste și durabile în această parte a lumii, pe baza retragerii Israelului din teritoriile arabe ocupate în urma războiului din 1967, a rezolvării problemelor poporului palestinian prin recunoașterea dreptului său la autodeterminare — inclusiv la crearea unui stat palestinian independent —, a asigurării integrității, suveranității și securității tuturor statelor din zonă. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășul Yasser Arafat au subliniat că sunt necesare eforturi pentru organizarea, intr-un timp cît mai scurt, sub egida O.N.U., a unei conferințe internaționale în problemele Orientului Mijlociu, la care să participe toate părțile interesate, inclusiv O.E.P. — ca reprezentant unic și legitim al / \ . Intimplător, sau dimpotrivă, la sediul principalelor unități din comuna Racovița afei fotografii ale ansamblului folcloric „Mugurași de primăvară“, din satul aparținător Hitiaș, imortalizat cu ocazia unor evoluții de referință, în etape finale ale edițiilor Festivalului național „Cîntarea României“, pe scena taberei internaționale de la Năvodari, ca gazdă a reputatului festival interjudețean impus, un timp, la nivel republican. Micii artiști amatori și frumoasele lor performanțe constituie mîndria declarată a primarului Ion Cadia (care a avut inițiativa constituirii, în urmă cu cîțiva ani, a acestui grup folcloric, ca și a unor puncte muzeistice etnografice la Hitiaș și Capăt). La rîndul său, președintele C.A.P., Dumitru Gheorghe, mărturisește cu franchețe că ansamblul i-a adus mai multe bucurii decit... cooperativa agricolă. Un noian de premii și trofee, de diplome și extrase de presă, fotografii cît să umple cîteva albume, sînt mărturii durabile care atestă o împlinire deosebită. Școala generală Hitiaș a cucerit, în anul școlar trecut, locul I pe județ în întrecerea socialistă, performanța atestă strădania susținută a colectivului, stimulat și incitat de gloria, reală, în repetate rînduri reconfirmată, a ansamblului ... Un punct de pornire, mai mult decit atît — un reper! La care au început să se raporteze aspirațiile și înfăptuirile, ambițiile și dorințele fiecăruia: cadre didactice, părinți, alți locuitori ai comunei. Inițial, în „cea mai frumoasă pE PE TEME DE MORALA A MUNCII Un reper raportări zivadă“ a muncii (cum susțin înșiși animatorii, în rîndul cărora s-au aflat, pe atunci, absolut , toate cadrele didactice , de la Hitiaș!), ei constituiau o echipă pusă pe t treabă, sudată și entuziastă. Fără orgolii, fără supărări iscate din senin, fără resentimente. La rîndul lor, oamenii satului, părinții, i priveau cu admirație , spre școală, spre dascăli. Odată , crescând fala folcloric, ca și grupului sumar distincțiilor, au apărut întîile semne ale unei mai scăzute implicări. Ale unei diminuate autoexigențe. „Am început să nu mai destul; au apărut facem mici greșeli care ni se datorează“, sublinia un I IDICO ACIIMESCU (Cont. in pag. a 3-a) i