Drapelul Roşu, septembrie 1988 (Anul 44, nr. 13548-13573)

1988-09-01 / nr. 13548

Anul XLV, nr. 13.548 întreprinderea de materiale de construcții Timișoara IN FABRICAȚIE — NOI FLUXURI AGLOMERATE PENTRU SUDURA fabricație a noi produse, cu performanțe superioare, care asigură, o mai bună valorificare a materialelor. Rod al colaborării fructuoase cu specialiștii Institutului de sudură și încercări de materiale din Timișoara, muncitorii, tehnicienii și inginerii de la I.M.C. au realizat, recent, opt noi sortimente de fluxuri aglomerate, destinate în special tehnologiilor de sudură automată. între izbînzile productive de ultimă oră pe această linie se numără și noul tip de flux F.A.—180, care se bucură de aprecieri deosebite din partea beneficiarilor. *f»ws - towa Tuning ?m«www Joi, 1 septembrie 1988 4 pagini, 50 bani IN SPIRITUL SARCINILOR SUBLINIATE DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUSESCU 57 .Concomitent cu acțiunile și măsurile inițiate pentru realizarea și livrarea ritmică a producției fizice, în întreaga structură sortimentală planificată, colectivul întreprinderii de materiale de strucții din Timișoara con—unitate fruntașă în marea competiție a muncii ce se desfășoară la nivel național — pune un accent deosebit pe asimilarea în începem astăzi o nouă lună de muncă — hotărîtoare pentru realizarea integrală, la înalt nivel calitativ și de eficiență, a planului pe cel de-al treilea trimestru — sub semnul angajării ferme, responsabile a organizațiilor de organelor și partid, a consiliilor oamenilor muncii, a tuturor colectivelor din întreprinderile economice timișene pentru înfăptuirea exemplară a tuturor indicatorilor fizici și valorici ai planului, creșterea eficienței economice, sporirea mai accentuată a productivității muncii, îndeplinirea beneficiilor de, factori de care planificadepind nemijlocit ridicarea nivelului de trai material și spiritual, creșterea calității vieții întregului popor. Acționînd pe temeiul indicațiilor și orientărilor cuprinse în magistralele expuneri și cuvîntări prezentate de către secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în forumurile politice și ale democrației muncitoreștirevoluționare din acest an, cea mai mare parte a unităților economice timișene au reușit, în perioada care a trecut din acest an, realizeze și chiar să-și să-și depășească sarcinile de plan stabilite, livrînd suplimentar economiei naționale, precum și la export, însemnate cantități de produse. Se probează astfel puternicul ecou pe care îl are și în rîndul colectivelor muncitorești timișene însuflețitoarea chemare a secretarului general al partidului, aceea de a face din 1988 anul cu cele mai bune realizări productive din acest cincinal. Se evidențiază, o dată în plus, faptul că atunci cînd există implicare și răspundere din partea fiecărui colectiv, cînd organele și organizațiile de partid, conducerile colective se preocupă din vreme, stăruitor, pentru rezolvarea operativă a tuturor problemelor care condiționează derularea optimă a fluxurilor tehnologice, rezultatele obținute în producție sunt și ele pe măsura strădaniilor depuse. Cu toate acestea, la nivelul economiei județului, e- Sarcini economice prioritare în etapa actuală xistă o serie de unități în care s-au acumulat o serie de restanțe, datorită unor cauze obiective, dar și multora, subiective, legate îndeosebi de neurmărirea înfăptuirii întocmai a programelor de organizării și perfecționare a modernizarea proceselor de producție, carențe în activitatea de aprovizionare, folosirea incompletă a utilajelor din dotare și a timpului de lucru, nerespectarea nei tehnologice și a disciplimuncii etc. în toate aceste unități, așa cum a cerut secretarul general al partidului, trebuie să se analizeze exigent, în spirit critic și autocritic, activitatea desfășurată pînă acum și, pe baza concluziilor și învățămintelor desprinse, să se stabilească programe concrete de măsuri, cu termene și responsabilități concrete, care să asigure recuperarea, în această lună, a tuturor rămînerilor în urmă, astfel încît planul pe trimestrul al treilea să poată fi îndeplinit, integral. Sarcinile economice prioritare pentru actuala etapă sunt, firește, cunoscute de toate colectivele. Realizarea ,și livrarea ritmică a producției fizice, în întreaga structură sortimentală planificată, și a producției de export reprezintă, fără îndoială, prioritatea nr. 1 a întregii activități productive. De fapt, aceste două sarcini funzimea prioritare, în prcior, se condiționează reciproc : îndeplinirea planului la producția fizică asigură condiții materiale efective pentru onorarea ritmică a contractelor încheiate cu partenerii de peste hotare, iar o bună activitate de export pune la dispoziția economiei, a unităților productive, fondurile financiare pentru dezvoltarea altor capacități. Iată prin urmare de ce, și în continuare, producția pentru export, problemele care condiționează realizarea ritmică a tuturor contractelor externe trebuie să se afle permanent pe agenda de lucru a fiecărui consiliu al oamenilor muncii din unitățile timișene. în acest sens, în întreprinderi, există create o serie de condiții , secții și ateliere specializate pe realizarea producției de export ; prioritate în aprovizionarea tehnico-materială ; specialiști și cadre cu o pregătire profesională superioară ; de asemenea, au fost legiferate stimulente materiale substanțiale pentru colectivele care își îndeplinesc și depășesc sarcinile la producția fizică și la export- Impor(Continuare în pag. a 3-a) Muncă temeinic organizată pentru îndeplinirea exemplară a planului Aspect de muncă dintr-una din secțiile întreprinderii de aparate electrice de măsurat din Timișoara, unde accent deosebit se pune pe realizarea unor produse competitive, cu consumuri materiale reduse. (Fotografie de E. KOBICSEK) — ft tua*nim vtsä« TIMIȘOARA Bilanț rodnic pe tărâmul înfrumusețării înnoirile, însemnele hărniciei și simțului gospodăresc ale locuitorilor sunt vizibile la tot pasul în municipiul de pe Bega, căruia, nu fără temei, i se spune și orașul florilor. Este urmarea firească a acțiunilor întreprinse constant de edilii de deputați și organizațiile componente ale F.D.U.S. pe tărîmul înfrumusețării și bunei gospodăriri, cu contribuția tot mai activă a cetățenilor. Bilanțul realizărilor obținute de la începutul anului și pînă in prezent este astfel concretizat prin: amenajarea, pe întreaga arie a municipiului, a circa 18.900 mii mp de spații verzi, plantarea a 71 mii de pomi și arbuști, amenajarea a 85 mii metri liniari de șanțuri, repararea a 276 poduri și podețe, precum și a 124 mii metri liniari de străzi, curățirea a 5Ș.000 mii mp de străzi, alei, trotuare, piețe, scuare. Li se adaugă: amenajarea a 8 trasee turistice, zugrăvirea și repararea a 93 mii mp de fațade ale imobilelor, amenajarea a 103 terenuri sportive și locuri de joacă pentru copii, construirea și repararea a 37 fîntîni publice, amenajarea și repararea a 26 mii metri liniari de împrejmuiri, curățirea a 159 mii metri liniari rigole de carosabile și altele, la materializarea cărora locuitorii din fiecare circumscripție au efectuat mii de ore muncă patriotică. PENTRU PRODUCȚII RECORD IN AGRICULTURA TIMIȘEANA ÎN PAGINA A 3-A Totul pentru om, pentru bunăstarea sa Potrivit prevederilor Decretului Consiliului de Stat, intrat în vigoare la data de 1 august anul curent, continuă aplicarea măsurilor privind majorarea retribuțiilor oamenilor muncii; astfel, începînd de astăzi, 1 septembrie, o anumită parte, respectiv, cei cu cîștiguri sub 2.000 lei, din rîndurile celor ce muncesc în unitățile industriei alimentare, agricultură și silvicultură, construcții-montaj, economia apelor, transporturi și telecomunicații etc., se vor bucura de substanțiale sporuri de retribuție. Practic, după ce, la nivelul țării, 900.000 de oameni ai muncii care au și primit retribuții majorate încă din luna trecută, alte peste 600.000 de persoane întregesc eșalonul de beneficiari ai prevederilor Decretului, tombrie urmînd ca la locsă li se alăture circa un milion de alte persoane cu care se va încheia prima etapă de majorare a retribuțiilor. Sunt măsuri adoptate în consens cu hotărîrile Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale ale partidului, pe care și locuitorii de pe meleagurile timișene, asemenea întregului popor, le-au primit cu deosebită facție, înțelegînd adînca satislor semnificație umanistă, motiv pentru care își îndreaptă gîndurile de recunoștință spre inițiatorul lor, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului. De altfel, aplicarea acestor măsuri vine să confirme, o dată în plus, umanismul politicii partidului nostru, faptul că scopul suprem al construcției socialiste în patria noastră este bunăstarea și fericirea poporului, că tot ceea ce s-a făurit și se făurește în România, este destinat a crea condiții de muncă și de viață din ce în ce mai bune pentru toți cetățenii. Mărturie stă și adevărul că, pe temelia solidă a unei economii puternice, cum este cea construită în anii socialismului, s-au dezvoltat și se află în plină ascensiune industria și agricultura, celelalte ramuri de activitate, care asigură, deopotrivă înflorirea tuturor localităților țării, unde marea majoritate a populației locuiește în case noi, confortabile, se bucură de o nouă calitate a muncii și vieții. Exprimînd, așadar, sentimentele lor de caldă recunoștință și fierbinte gratitudine față de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, care a inițiat și aceste noi majorări ale retribuțiilor și pensiilor, oamenii muncii timișeni, la unison cu țara, sunt hotărîți să nu precupețească nici un efort pentru a-și aduce din plin contribuția la înfăptuirea neabătută a obiectivelor de dezvoltare economico-socială în profil teritorial, îndeplinindu-și exemplar sarcinile de plan pe anul în curs și pe întregul cincinal, convinși fiind că numai astfel patria noastră poate urca noi trepte de civilizație și progres. Începînd de astăzi, 1 septembrie, noi categorii de oameni ai muncii beneficiază de majorarea retribuțiilor