Drapelul Roşu, septembrie 1988 (Anul 44, nr. 13548-13573)

1988-09-15 / nr. 13560

PAGINA A 2-A DRAPELUL ROȘU TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU. Împreună cu tovarășa Elena ceaușescu, a Început, IERI, O VIZITĂ DE LUCRU ÎN JUDEȚUL TIMIȘ (Urmare din pag. 1) date legate de dezvoltarea unității, directorul întreprinderii, Gheorghe Flucșă, a subliniat că întregul proces de diversificare și modernizare a fabricației a avut la bază orientările și indicațiile date de secretarul general al partidului în timpul analizelor și vizitelor de lucru efectuate aici de-a lungul anilor. S-a relevat că transpunerea în practică a sarcinilor primite a făcut posibilă sporirea substanțială a productivității muncii, diversificarea producției prin asimilarea unor noi tipuri de mașini și utilaje de mare capacitate, cu caracteristici îmbunătățite, valorificarea superioară a materiilor prime și materialelor. S-a scos în evidență faptul că, pe primele opt luni ale acestui an, planul de producție la principalii indicatori a fost îndeplinit. Tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu le-au fost înfățișate principalele realizări din domeniul fabricației de mașini și agregate pentru extracția cărbunelui in subteran și la suprafață, produse ce dețin o pondere importantă în ansamblul producției. Au fost relevate preocupările colectivului în direcția creării și executării unor tipuri tot mai perfecționate de utilaje miniere, corespunzător cerințelor programului prioritar de creștere mai accentuată a gradului de mecanizare a lucrărilor din industria minieră. Apreciind rezultatele obținute pînă acum, secretarul general al partidului a cerut să se acționeze în continuare în vederea sporirii calității și fiabilității agregatelor destinate industriei extractive. Pe parcursul vizitării principalelor sectoare de fabricație au fost înfățișate serie de tehnologii de vîrf , elaborate de specialiștii unității, în colaborare cu colective din institute de cercetare și proiectare sau din învățămîntul superior. Au fost prezentate, în același timp, principalele coordonate ale acțiunii de organizare și modernizare a proceselor de fabricație, subliniindu-se faptul că, în acest an, prin aplicarea unor procedee tehnologice moderne, se obține un spor de aproape 100 milioane lei la producția marfă și o economie de metale de circa 400 tone. Conducătorul partidului și statului a arătat că, ținînd seama de puternicul potențial tehnic și uman de care dispune întreprinderea, de experiența bună pe care a dobîndit-o în executarea unor mașini și utilaje de mare capacitate, aceasta trebuie să-și lărgească profilul de fabricație. Diversitatea fabricației și nivelul tehnic calitativ al acesteia s-au regăsit într-o amplă expoziție cuprinzînd cele mai reprezentative produse realizate de colectivul timișorean, unde au fost prezentate alături de gama completă de mașini pentru industria extractivă, poduri rulante și automacarale cu puteri diferite. Cel mai nou produs asimilat este macaraua pe șenile cu sarcina de ridicare de 40 tone, în măsură să lucreze pe orice fel de teren, fiind deosebit de utilă la montajul utilajelor miniere sau energetice, precum și în construcții. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a indicat să se ia măsuri pentru extinderea gamei de asemenea produse, prin asimilarea unor macarale de puteri și mai mari, inclusiv pentru activități portuare. Un loc important au ocupat în expoziție samblele și reperele subanrealizate pe baza unor procedee originale, prin aplicarea cărora a fost obținută sporirea productivității muncii, s-au îmbunătățit performanțele agregatelor, s-au redus consumurile de mare costisitoare, de mareenergie și carburanți, mărindu-se pe ansamblu eficiența economică. Subliniind însemnătatea deosebită a activității de cercetare științifică desfășurată în institutele de profil și în unitățile productive, specialiștii prezenți au exprimat aleasa prețuire față de tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu, sub a cărei conducere directă și competentă îndrumare se înfăptuiesc importantele programe de creație științifică și introducere a progresului tehnic, menite să asigure dezvoltarea și modernizarea tuturor sectoarelor economiei naționale. La încheierea vizitei, secretarul general al partidului și-a exprimat satisfacția de a se fi reîntîlnit cu puternicul colectiv al acestei mari întreprinderi. Adresînd felicitări muncitorilor și specialiștilor pentru rezultatele obținute pină în prezent, tovarășul Nicolae Ceaușescu le-a cerut să acționeze hotărîrea în vederea cu toată realizării de produse de cît mai bună moderne, calitate, competitive pe plan internațional. Puternic mobilizați de aprecierile, indicațiile și îndemnurile tovarășului Nicolae Ceaușescu, oamenii muncii de aici au dat expresie, prin puternice aplauze și ovații, hotărîrii lor de a le transpune neabătut în practică, de a face totul pentru îndeplinirea exemplară a importantelor sarcini ce le revin. Următorul obiectiv al vizitei l-a constituit întreprinderea La analiza „Industria linii“, care a avut loc aici au luat parte ministrul industriei ușoare, Maria Flucșă, directorul general al centralei industriale de resort, alți factori cu munci de răspundere. Directorul întreprinderii, Dumitru Vinereanu, a raportat că, în ultimii ani, prin alocarea unor importante fonduri de investiții, unitatea a cunoscut puternice prefaceri înnoitoare, practic, întregul flux ductiv fiind reconceput prepe principii moderne, cu utilaje și tehnologii perfecționate. Prin traducerea în viață a măsurilor de organizare a producției și a muncii, filatura și-a sporit capacitatea de 3 ori, țesătoria de 7 ori, creșterile de producție fiind însoțite de o constantă și substanțială îmbunătățire a condițiilor de muncă. S-a subliniat că, la ora actuală, mai bine de jumătate din producție o reprezintă produsele noi, de calitate superioară. Gazdele au arătat că planul la export a fost îndeplinit pînă la finele anului, înregistrîndu-se o creștere de peste 20 la sută comparativ cu anul 1987. Pină la sfîrșitul lunii decembrie urmează să se obțină o importantă producție suplimentară pentru care unitatea are încheiate contracte cu partenerii străini. În secția de finisaj, tovarășului tovarășei Nicolae Ceaușescu, Elena Ceaușescu, le-au fost prezentate, în cadrul unei expoziții, cele mai noi și reprezentative produse ale întreprinderii și le-au fost înfățișate preocupările existente pentru diversificarea gamei sortimentale și îmbunătățirea în continuare a calității articolelor. Muncitorii și specialiștii de aici acordă o deosebită atenție introducerii în circuitul productiv a materialelor refolosibile, utilizării cu eficiență a coloranților de producție românească, valorificării la un nivel calitativ superior a tuturor materiilor prime indigene. In încheierea vizitei, tovarășul Nicolae Ceaușescu a adresat felicitări colectivului pentru rezultatele obținute în producție, în domeniul calității, în întreaga activitate, în același timp, secretarul general al partidului a urat oamenilor muncii noi și tot mai mari succese in îndeplinirea în cele mai bune condiții a sarcinilor de plan, în obținerea unor produse de calitate superioară. Mulțumind tovarășului Nicolae Ceaușescu pentru vizita efectuată, pentru recomandările făcute, directorul întreprinderii a ținut să arate că oamenii muncii vor depune eforturi susținute pentru realizarea în bune condiții și la un nivel calitativ superior a producției acestui an, pentru pregătirea corespunzătoare celei de anul viitor, pentru a transpunerea în practică a tuturor indicațiilor primite. Importante aspecte legate de sporirea și diversificarea producției au fost examinate în cursul vizitării întreprinderii de aparate electrice de măsurat. Referindu-se la modul în care s-a acționat în direcția folosirii integrale a capacităților de producție, ministrul industriei electrotehnice, Nicolae Vaidescu, și directorul întreprinderii, Gheorghe Tîrpe, au relevat că unitatea a realizat și depășit, pe primele opt luni, indicatorii de plan, fiind în măsură să realizeze, în cursul acestui an, o producție destinată exportului cu mult mai mare decit cea înregistrată în 1987. S-a arătat că într-un interval relativ scurt, de 15 ani, tînăra întreprindere timișoreană a reușit să-și facă bine cunoscute produsele pe piața unui mare număr de țări. Aici se realizează în prezent întreaga gamă de contoare electrice monofazice și trifazice, proiectate conform celor mai noi concepte constructive, stații de etalonare sau linii întregi de fabricație a contoarelor, aparate indicatoare panourile de comandă, pentru regulatoare electrice pentru automatizări, alte aparate de măsură pentru mărimi neelectrice. Cadrele de conducere au raportat că indicațiile date de tovarășul Nicolae Ceaușescu la precedenta vizită de lucru privind sporirea gradului de mecanizare a proceselor de fabricație, de miniaturizare, tipizare și electronizare a produselor, ridicarea nivelului tehnic și calitativ al acestora, au fost înfăptuite. Acest fapt se regăsește în structura producției : întreprinderea realizează în prezent 235 de familii de aparate electrice de măsurat, în cîteva mii de variante constructive, mai bine de jumătate din totalul produselor fiind solicitate la export. Tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu le-au fost prezentate, în timpul vizitării principalelor ateliere de producție, în cadrul expozițiilor organizate în secțiile vizitate, cele mai noi tipuri de aparate electrice de măsură, ale căror caracteristici tehnice se situează nivelul atins pe plan interlanațional, multe fiind rodul colaborării cu cadrele de specialitate ale institutului politehnic timișorean, înfățișînd diverse tehnologice moderne procedee vizînd creșterea producției pe tona de metal consumat, eficiența lor, gazdele au arătat că, în cursul acestui an, în condițiile sporirii producției fizice, se vor realiza însemnate economii, o diminuare mulilor importantă a consufiind înregistrată îndeosebi în cazul laminatelor de aluminiu și alamă. Secretarului general partidului i-au fost prezenattate, de asemenea, o serie de rezultate ale acțiunii de autoutilaje, avînd ca scop realizarea cu forțe proprii a unor speciale, mașini și instalații creșterea menite să asigure gradului de integrare a componentelor aparatelor fabricate aici. La plecarea din în prindere tovarăș Nicolae Ceaușescu a subliniat impresia deosebită produsă de întîlnirea cu oamenii muncii de aici, de nivelul înalt de tehnicitate existent în secțiile productive, de modul cum sunt realizate sarcinile de plan. Adresînd cele mai calde felicitări pentru succesele obținute, secretarul general al partidului a urat acestui puternic colectiv muncitoresc să realizeze mașini și utilaje de nivel tehnic cît mai ridicat, de calitate cît mai bună, să obțină, în continuare, rezultate pe măsura deosebitelor posibilități tehnice existente, a pregătirii profesionale a oamenilor. Secretarul general al partidului a vizitat, în continuare, întreprinderea de autoturisme Timișoara Creată din inițiativa tovarășului Nicolae Ceaușescu, noua unitate a beneficiat de investiții importante pentru înzestrarea cu mașini și utilaje moderne. Directorul unității, Gheorghe Pleșea, a prezentat preocupările existente pentru organizarea superioară a producției și a muncii. Anu fost vizitate principalele hale de producție, unde erau expuse și o serie de piese și subansamble realizate în întreprindere, împreună cu conducerea întreprinderii și a centralei, cu ministrul de resort, tovarășul (Continuare în pag. a 3-a) Pretutindeni, înalții oaspeți sînt întîmpinați,cu sentimente de înaltă stimă și aleasă prețuire La complexul agrozootehnic din Hodoni, oaspeților le sînt obținute prezentate rezultatele