Drapelul Roşu, noiembrie 1988 (Anul 44, nr. 13600-13625)

1988-11-01 / nr. 13600

nouț a» pir toATt fitim umn&ii ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPUAR JUDEȚEAN _ _ Anul XLV, nr. 13.600 Marți, 1 noiembrie 1988 4 pagini, 50 bani ÎN SPIRITUL SARCINILOR SUBLINIATE LA ȘEDINȚA COMITETULUI POLITIC EXECUTIV AL C.C. AL P.C.R. Angajare și răspundere pentru realizarea exemplară a planului pe acest an Intrăm, de astăzi, in cea de-a doua lună a ultimului trimestru al acestui an, perioadă hotărîtoare realizarea exemplară a pentru planului pe acest an, pentru pregătirea în cele mai bune condiții a producției din 1989. In spiritul Indicațiilor orientărilor formulate de seșlcretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, activitatea organelor și organizațiilor de partid, conducerilor colecative, amerilor tuturor camuncii a fost prioritar orientată în direcția realizării ritmice, integrale a sarcinilor de plan la producția fizică, cu deosebire la export, a celorlalți indicatori cantitativi și de eficiență. Drept urmare, pe ansamblul economiei timișene, în cele 10 luni care au trecut din acest an, a fost realizată o producție marfă suplimentară în valoare de 955 milioane lei, în condițiile economisirii a 11 mii tone metal, 31 mii tone combustibil convențional, 63 mii MtVH energie electrică, a altor materii prime deficitare sau energointensive. Rezultate bune au fost înregistrate și la export, onorîndu-se integral contractele scadente, cu importante creșteri în raport cu anul trecut, existînd realizat în avans, din perioada rămasă ,pînă la sfîrșitul anului, un important volum de producție." Analizînd însă activitatea prin prisma exigențelor formulate de secretarul general al partidului la ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., din 28 octombrie a.c., rezultatele obținute pînă acum nu sînt pe măsura modernei baze materiale create, a puternicului potențial tehnic și uman existent. Sigur, au existat și mai există încă unele greutăți în aprovizionarea tehnico-materială, care au grevat realizările de ansamblu, dar unităților fruntașe experiența dovedește, prin puterea de netăgăduit a faptelor, că atunci cînd se manifestă implicare din partea tuturor factorilor, cînd problemele care condiționează realizarea planului sînt rezolvate operativ, sarcinile planificate pot fi nu numai îndeplinite, ci chiar substanțial depășite. Ce trebuie făcut în continuare pentru ca, așa cum a indicat secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, planul pe lunile noiembrie și decembrie, pe întregul an, să fie îndeplinit exemplar? In primul rînd, așa cum s-a subliniat și la recenta ședință a Comitetului Politic Executiv, să se tragă toate concluziile și din activitatea învățămintele desfășurată pînă acum și, pe acest temei, să se acționeze cu întreaga fermitate și răspundere, pentru ca, in cele două luni rămase, să se lucreze la nivelul maxim al posibilităților, al capacităților de producție, iar acolo unde este cazul, să se recupereze toate restanțele. In acest scop, organizațiile de partid, conducerile colective din unitățile industriale, trebuie să asigure o mai bunăganizare a producției și armuncii, să mobilizeze plenara toate forțele materiale, tehnice și umane disponibile în vederea îmbunătățirii întregii activități.In industrie, strădaniile colectivelor trebuie concentrate, cu prioritate, în direcția îndeplinirii ritmice, integrale, la toate sortimentele a planului la producția fizică, onorării la termen, in condiții de maximă eficiență economică, a contractelor de export, ridicării continue a tehnic și nivelului calitativ al produselor, materializării tuturor măsurilor cuprinse în programele de organizare-modernizare a producției, încadrării stricte în normele de consum materiale și energetice aprobate, recuperării și reintroducerii în circuitul productiv a cantități cit mai mari unor de materiale refolosibile, ducerii, pe această cale, rea cheltuielilor materiale și a costurilor de producție. In paralel cu eforturile depuse pentru ca rezultatele acestui an să fie, în fiecare întreprindere, cel mai rodnice, important este ca acum să se definitiveze și să se soluționeze toate problemele referitoare la pregătirea temeinică a producției anului viitor. Un bun prilej pentru aceasta îl constituie dezbatrile din adunările generale ale oamenilor muncii, în cadrul cărora trebuie să se identifice noi posibilități de sporire a poducției marfă, a exportului. In centrul preocupărilor tuturor colectivelor: executarea și livrarea ritmică a producției fizice, în întreaga structură sortimentală stabilită, onorarea integrală a contractelor la export, gospodărirea judicioasă a resurselor energetice BIBLIO fi 'Li.' - CAKA 5 ■ h! '■ £ k: X BES 1 Abu 7 Na Nr. 50 TEZELE PENTRU PLENARA C.C. AL P.C.R., PROGRAM REVOLUȚIONAR DE MUNCĂ EXEMPLARA PENTRU ÎNTREGUL POPOR PERFECȚIONAREA ACTIVITĂȚII DE PARTID - cerință majoră în înfăptuirea sarcinilor de dezvoltare economico-socială „Acum, cînd ne pregătim pentru plenara Comitetului Central al și partidului, care va discuta Tezele din aprilie, este necesar să facem o analiză temeinică, critică și autocritică, a întregii activități din trecut, II pentru a putea ca, pe baza învățămintelor — atît din ceea ce a fost bun, II dar și din ceea ce a fost negativ — să stabilim măsuri de perfecționare j a activității partidului, de creștere a rolului său conducător în toate domeniile, aceasta reprezentînd garanția sigură a mersului înainte, a realizării mărețelor obiective strategice de ridicare a patriei noastre pe noi culmi de progres și civilizație". NICOLAE CEAUȘESCU | _ _________________ _ In atmosfera de vibrant entuziam patriotic și răspundere revoluționară în care întregul nostru partid acționează cu fermitate, in lumina Tezelor pentru Plenara C.C al P.C R., magistral document programatic, pentru înfăptuirea la termen integrală a sarcinilor de plan din acest an și actualul cincinal, transpunînd in viață istoricele obiective stabilite de Congresul al XIII-lea și Conferința Națională ale partidului, se evidențiază cu pregnanță necesitatea creșterii în continuare, în fiecare domeniu de activitate și loc de muncă, a rolului politic conducător al organelor nizațiilor de partid, și organictor dinamizator al tuturor energiilor noastre creatoare. In anii deschiși de Congresul al IX-lea al partidului, care a inaugurat o epocă de profunde mutații structurale, timp de și nepieritoare ctitorii, mărețe expresii ale voinței noastre de a construi o țară demnă și liberă între statele lumii, s-a impus un concept nou, adevărul fundamental că mân Partidul Comunist Reacționează permanent cu poporul și pentru popor, este centrul vital al societății, forța politică conducătoare a întregii noastre națiuni. Angajîndu-se în amplul proces de transformări revoluționare, partidul a pus în fața poporului un program realist, fundamentat științific , care solicită ca, în fiecare sector de activitate, unitate economico-socială, loc ficată de muncă, să fie valorisuperior capacitatea creatoare a omului, să se afirme spiritul de inițiativă și cutezanță revoluționară, să se ia atitudine hotărită împotriva a ceea ce este vechi, și perimat, să fie promovat cu fermitate noul, unica modalitate de înfăptuire a obiectivelor de dezvoltare puse în faza roastă de partid înaltele exigențe cuprinse in Tezele pentru Plenara C.C. al P.C.R. constituie pentru organele și organizațiile de partid, pentru toți comuniștii și oamenii muncii din județul nostru un îndreptar valoros pentru analiza în spirit combativ, revoluționar a stărilor de lucruri din fiecare colectiv de muncă, adoptarea și transpunerea în viață a unor programe de măsuri care să mobilizeze oamenii muncii la îndeplinirea sarcinilor economico-sociale. Așa cum cere secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, in complexul proces de transformări revoluționare pe care îl trăim se impune în permanență perfecționarea activității organizatorice, a stilului și metodelor de muncă, prin care să se asi- VASILE BOGDAN fCrmartut.re .npao. nt-n) TOTUL PENTRU OM, PENTRU BUNĂSTAREA SA Incheindu-se prima etapă (1 august — 1 octombrie 1988) de creștere a tuturor retribuțiilor de pînă la 2.000 lei lunar, etapă in care peste 2,5 milioane de oameni ai muncii au beneficiat de majorarea ciștigurilor, precum și 800 000 de persoane cu pensiile de pînă la 1500 lei lunar, inclusiv cele militare și cu pensia minimă pentru pierderea capacității de muncă, gradul II de invaliditate, cărora li se adaugă și pensionarii invalizi de război ce au primit pensii majorate încă de la 1 august. începînd de astăzi, 1 noiembrie și pînă la 1 ianuarie 1939, potrivit Decretului Consiliului de Stat, se trece la majorarea, eșalonat, pe ramuri de activitate, a retribuțiilor cuprinse între 2.001 și 2.250 lei. In această a II-a etapă va fi sporită retribuția la circa 1,8 milioane de oameni ai muncii, urmînd ca in cadrul etapei a IlI-a să beneficieze de majorare, eșalonat, peste 3,4 milioane oameni ai muncii cu retribuții tarifare de peste 2.250 lei In același context, se cuvine menționat și faptul că, după efectuarea majorării, la noile retribuții majorate se adaugă și compensațiile pentru produse agroalimentare, energie termică și gaze naturale, ce se acordau pînă acum, în baza decretelor 48 și 240 din 1982; includerea acestor compensații în retribuție mărește baza de calcul pentru toate drepturile cere personalului muncitor, acordă inclusiv drepturile de pensie. Este, de asemenea, necesar de precizat că majorarea retribuției, în medie cu 10 la sută, se va înfăptui pe două căi : pe de-o parte, prin retribuției creșterea tarifare, în medie cu 8 la sută și, pe de altă parte, prin creșterea părții variabile a retribuției, în medie cu 2 la sută. Se înțelege prin aceasta că majorarea părții variabile a retribuției se face prin creșterea adaosului de acord, a sporului de vechime și a celorlalte adaosuri la retribuție, care se calculează în funcție de noile retribuții majorate, ca și prin acordarea stimulentelor suplimentare pentru producția de export. In finalul aplicării tuturor majorărilor prevăzute, fondul de retribure planificat, de care vor beneficia oamenii muncii. Va fi mai mare cu 5,3 miliarde lei în anul 1988 și cu 24,4 miliarde lei în anul 1989. In spiritul principiilor politicii partidului și statului nostru, se vor majora cu 10 lei lunar alocațiile de stat pentru fiecare copil, acordate personalului muncitor care a beneficiat și până la data majorării retribuției de compensații pentru energie termică, gaze naturale și alți combustibili, în raport cu numărul copiilor aflați in întreținere. Sunt măsuri care se înscriu în ansamblul preocupărilor statornice ale partidului și statului nostu, personal ale secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru creșterea continuă a nivelului de trai material și spiritual al poporului Incepînd de astăzi, 1 noiembrie, noi categorii de oameni ai muncii beneficiază de majorarea retribuțiilor. Minerii de la Sinersig sînt hotărîți să-și intensifice activitatea pentru a spori cantitatea de cărbune extras. (Fotografie de E. BOBICSEK)