Drapelul Roşu, ianuarie 1989 (Anul 45, nr. 13653-13677)

1989-01-03 / nr. 13653

V Jul XLVI, nr. 13.653 Marți, 3 ianuarie 1989 4 pagini, 50 bani Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1988 cu importante realizări in dezvolta forțelor de producție și ridicarea gradului general - civilizație al patriei noastre socialiste. Și in acest an poporul român, sub conducerea glorioului nostru partid comunist, a obținut noi realizări înarmate în dezvoltarea economico-socială, în creșterea producției industriale, agricole, a venitului national, a avuției generale a patriei noastre. S-au obținut succese importante in dezvoltarea științei, Invățămîntului și culturii — factori fundamentali ai progresului economic și social. In anul pe care îl încheiem s-a realizat un volum iportant de investiții în industrie, agricultură, în alte octoare ale economiei nationale, precum și în domeniul onstrucțiilor de locuințe și altor așezăminte social-culturale. In concordanță cu politica generală a partidului și statului nostru de ridicare continuă a bunăstării materiale și spirituale a întregului popor, în acest a a început majorarea retribuțiilor și pensiilor, de care au beneficiat, în ultima parte a anului, circa 4 milioane de oameni ai muncii. In același timp, s-a desfășurat o largă acțiune de perfecționare și organizare a activității economico-sociale, a conducerii și planificării tuturor sectoarelor de activitate, a activității statului și organismelor democrației muncitorești-revoluționare. Marea dezbatere, în partid și în întreaga societate, pe baza Tezelor din aprilie, cu privire la problemele amentale și stadiul actual al construcției socialiste funîn patria noastră, a evidențiat cu putere marile realizări obținute de poporul român în construcția socialismului. Totodată, în cadrul marelui forum democratic de la fîrșitul lunii noiembrie, pornindu-se de la stadiul acial al societății socialiste românești, s-au trasat obiectele dezvoltării în deceniul următor, pînă în anul 2000 , in unele domenii, și în primul deceniu al celui de-al “-ea mileniu, care vor asigura dezvoltarea puternică a tuturor sectoarelor de activitate, înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și crearea condițiilor pentru înaintarea României spre noi culmi de progres și civilizație, spre visul de aur al omenirii — spre comunism. Trebuie să spunem — ca adevărați revoluționari, în limpul deplinei răspunderi în fața partidului și poporul — și acum, la încheierea anului, că nu toate planurile programele de dezvoltare economico-socială s-au redat în cele mai bune condiții. Pe ansamblu, însă, trebuie să subliniem că sub conducerea partidului nostru comunist, în strînsă unitate, poporul român a obținut însemnate realizări, care au ridicat nivelul general de dezvoltare a patriei, de bunăstare a întregii națiuni. Pentru toate mărețele realizări obținute și în acest an, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregii națiuni, cele mai calde felicitări și urări de noi succese în întreaga activitate de ridicare a patriei noastre pe noi culmi de progres și civilizație, de creștere a bunăstării materiale și spirituale a întregului popor, de întărire continuă a independenței și suveranității României. Dragi tovarăși și prieteni. In marele forum democratic de la sfîrșitul lunii noiembrie, în celelalte organisme democratice și în Marea (Continuare in pag. a 3-a) „Să ne angajăm că vom acționa, fiecare, în spiritul concepției științifice despre lume și viață, a principiilor socialismului științific, ca adevărați revoluționari, pentru creșterea răspunderii în muncă, întărirea ordinii și disciplinei, a respectării hotărîrilor de partid și a legilor țării, că vom face totul pentru înfăptuirea neabătută a planurilor pe anul 1989 și perfecționarea activității din toate vieții economico-sociale“. MESAJUL DE ANUL NOU AL TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune domeniile am, La vetrele cu foc nestins. Primele fapte înscrise în cronica de muncă și vrednicie a noului an Conform unei frumoase tradiții, la vetrele cu foc nestins, acolo unde munca nu cunoaște întrerupere, au fost deja înscrise în cronica noului an 1989 primele fapte de producție. Pe platformele chimice, lângă cuptoarele de plămădit oțel, la sondele de țiței ori la minele de cărbune, în zootehnie și legumicultura, în cea mai lungă noapte a anului — noaptea Revelionului —, precum și în zilele de 1 și 2 ianuarie, numeroase colective muncitorești din economia județului s-au aflat la datorie, acționînd cu abnegație și dăruire, în spirit revoluționar, pentru a înscrie, încă din primele ore ale noului an, rezultate de prestigiu în întrecerea socialistă, fiind hotărîți să înfăptuiască exemplar sarcinile de plan din 1989, să răspundă prin însuflețitoare fapte vibrantelor chemări și îndemnuri la muncă spornică, de calitate, cuprinse în Mesajul de Anul Nou adresat întregii națiuni de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU. PETROLIȘTII. * ÎN PRIMELE RÎNDURI Cumpăna dintre ani, precum și zilele de 1 și 2 ianuarie, au găsit, ca de fiecare dată, petroliștii Schelei Șandra la datorie. Directorul Schelei, tovarășul ing. Nicolae Petre, ne-a informat că s-a lucrat susținut, într-un desăvîrșit climat de ordine și disciplină, reușindu-se, încă din prima zi a anului ,atingerea nivelului de producție stabilit prin plan la gazolină, iar la gaze utilizabile, prevederile au fost realizate în proporție de 135 la sută. Urmare a materializării programului de măsuri întocmit de comitetul de partid și consiliul oamenilor muncii, au fost puse în funcțiune două puncte de colectare țiței, la Dudeștii Noi și Sînpetru German, unde deja funcționează patru sonde, iar pînă la sfîrșitul lunii ianuarie, numărul acestora va ajunge la opt. Producția de țiței urmează să sporească, în continuare, și prin aplicarea altor măsuri din programul geologo-tehnologic, prin trecerea din gaz-lift în pompaj a unui număr sporit de sonde, prin scurtarea perioadei de intervenție la sondele rute“ca și prin sporirea formațiilor „către lucru în trei schimburi. O muncă entuziastă, plină de dăruire și răspundere, au depus în zilele începutului de an formațiile de Intervenție conduse de Ion Negrea, Nicolae Burdulea, Vlașu Dumitru, Petre Ciobanu, Octavian Anghel, cele de extracție coordonate de Sorinca Barbara, Nicolae Corega, Valerică Medințu, Ion Scînteie, colectivul secției mecano-energetic, coordonat de Ing. Daniel Kenst, cel de la atelierul de transport, condus de Ioan Popescu. MINERII, PREZENȚI LA DATORIE Foc continuu și la Sinersig, Darova și Vișag, sectoare componente întreprinderii miniere Lugoj, unitate în care, în prima noapte a Noului An. In zilele de 1 și 2 ianuarie, s-a lucrat obișnuit, adică spornic, pentru a scoate din adîncuri cantități tot mai mari de cărbune. Puternic mobilizați de indicațiile, orientările și sarcinile cuprinse in magistrala Expunere a secretarului general al partidului prezentată la ședința comună Plenarei C.C. al P.C.R., a organismelor a democratice și organizațiilor de masă și obștești de la sfîrșitul lunii noiembrie 1988, de vibrantele chemări și îndemnuri formulate în Mesajul de Anul Nou adresat de tovarășul Nicolae Ceaușescu întregii națiuni, nerii lugojeni au reușit să livreze, șiîn primele două zile din 1989, principalului beneficiar — Centrala electrică și de termoficare Timișoara-Sud —, peste 200 tone lignit energetic. Intruclt sarcinile de plan pe acest an sunt cu mult sporite în raport cu s-a stabilit din vreme, aflăm de la 1988, ec. ing. Nicolae Suciu, directorul întreprinderii, un program concret de acțiune, cu accent pe finalizarea urgentă a lucrărilor care să permită Introducerea celui de-al doilea complex mecanizat de tip CMA-2T la mina Sinersig, operațiile de extragere a cărbunelui urmînd să fie mecanizate și la minele Darova și Vișag.