Drapelul Roşu, februarie 1989 (Anul 45, nr. 13678-13701)

1989-02-01 / nr. 13678

■ Anul XLVI, nr. 13.678 ■ Miercuri, 1 februarie 1989 ■ 4 pagini, 50 bani IN SPIRITUL SARCINILOR SUBLINIATE DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU „MARCA FABRICII” ȘI EFICIENȚEI De la întreprinderea „Electromotor“ Timișoara, astăzi, 1 februarie 1989, se livrează partenerilor din R.A. Egipt, motorul cu nr. 1.000.000 . Prin versitatea complexitatea și difabricației, prin calitatea și competitivitatea produselor, întreprinderea „Electromotor“ deține un loc de frunte, in rîndul unităților timișene, în cuantumul exportului realizat de economia județului nostru. în acest an, ponderea exportului de , a ajuns să dețină la această prestigioasă unitate, 75 la sută din producția marfă! Se înțelege, o asemenea pondere implică, din partea organizației de partid, a consiliului oamenilor munciții, a întregului colectiv, o strategie bine elaborată, ale cărei coordonate majore se regăsesc in ritmul înalt de înnoire și diversificare a producției. In capacitatea de adaptare rapidă a fabricației la cerințele și exigențele pieții externe. In conferirea unor parametri tehnico-funcționali și de fiabilitate ridicați tuturor motoarelor și, nu in ultimul rând, incompetența și priceperea oamenilor, în dorința lor de consolidare continuă a prestigiului mărcii fabricii. Acestea ar fi, în principal, „liniile de forță“ ce au stat la baza obținerii unor semi cative succese productive și in anul recent încheiat. Astfel, planul de export a fost îndeplinit și depășit pe ambele relații, livrindu-se în devans, la cererea beneficiarilor de peste hotare, produse însumind aproape 4 milioane lei. Concomitent cu strădaniile depuse pentru încheierea anului 1988 cu un bilanț cât mai rodnic, colectivul unității a acționat din vreme, pe multiple planuri, pentru pregătirea temeinică a producției acestui an. Pe temeiul indicațiilor și orientărilor formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în magistrala Expunere prezentată la ședința comună a Plenarei C.C. al P.C.R., de la sfîrșitul lunii noiembrie a anului trecut, o atenție deosebită s-a acordat regândirii unor soluții constructive și tehnologii de fabricație, elaborării unor măsuri de reproiectare a unor familii de motoare, în scopul reducerii greutății acestora, a costurilor lor de fabricație, fără a afecta cu nimic performanțele. în același timp, s-au căutat și găsit noi modalități de promovare a produselor la export, între care cea sub forma livrării de subansamble și componente își dovedește din plin eficiența. In sfera acelorași preocupări se înscriu și acțiunile vizînd sporirea capacităților de producție în fiecare secție, îndeosebi prin perfecționarea fluxurilor tehnologice, autodotarea acestora cu mașini și utilaje de înalt randament, create după ideile specialiștilor și muncitorilor întreprinderii. Urmare a acestor măsuri și inițiative, a prestigiului cîștigat pe piața externă, planul de export pe acest an, substanțial sporit față e 1988, este acoperit cu contracte ferme, avantajoase, in proporție de 105 la sută pe relația clring țări socialiste, la această oră derulindu-se importante acțiuni, în colaborare cu centrala și întreprinderile specializate de comerț exterior, pentru creșterea in continuare a portofoliului de comenzi și pe relația de vize convertibile. Firesc, rezultatele nu întîrzie să apară. Chiar în timpul documentării noastre, sosește o veste telefonică din Grecia, de unde un delegat confirma încheierea, cu firma „Telmeco Electrical“, a unui nou contract de motoare electrice trifazate, în valoare de circa 1 milion dolari. în același context se înscrie și festivitatea ce va avea loc astăzi, prilejuită de livrarea către partenerii din R.A. Egipt a motorului cu numărul 1.000.000, ocazie cu care va fi semnat și noul contract pe acest an ! Acest VARTIADE ȘTEFAN GEORGE BOIERU (Continuare in pag. a 3 al ETALON AL CALITĂȚII PRODUSELOR O NOUĂ ȘI EFICIENTĂ METODĂ DE RECONDIȚIONARE S.M.A. Lugoj este binecunoscută in județ și în țară pentru calitatea reparațiilor efectuate la sistema de mașini din dotarea agriculturii. piesele Peste 70 la sută din recuperare ale motoarelor casate sunt aduse — prin recondiționări----la limita normală de funcționare și introduse din nou în circuitul productiv. O activitate specifică V ■A-ului Lugoj este recondiționarea arborilor rotiți de la motoarele ce echipează tractoarele, combinele autopropulsate C12 și C14, dar și toate tipurile de autocamioane, autobasculante etc. Prin metalizare, arborii ajunși la ultima cotă de parații se aduc la dimensiuni normale. In colaborare cu S.I.M. Timișoara și cu întreprinderea „Electrotimiș“, se experimentează recuperarea și refolosirea arborilor cotiți ce au suferit torsionări, realizîndu-se, prin operații de sudare, malizare și alte ajustări, repunerea acestora în stare de folosință. Primele teste au fost trecute cu bine. S-au echipat cîteva tractoare ci arbori cotiți coastă recondiționați prin ametodă, constatîndu.se că ei se comportă corespunzător. OBTECTIVE IMPORTANTE, PE DEPLIN REALIZABILE. ÎN DEZVOLTAREA AGRICULTURII IN PAGINA A 3-A TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU 9 - a primit pe V. A. Medvedev, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.C.U.S. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a primit, marți, 31 ianuarie, pe tovarășul V.AMedvedev, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.C.U.S., care, la invitația CC. al P.C.R., a efectuat o vizită în țara noastră. Tovarășului Nicolae Ceaușescu transmise, cu acest i-au fost prilej, din partea tovarășului Mihail Gorbaciov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, președintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., un cald salut, împreună cu urări de succes în întreaga activitate Mulțumind, tovarășul Nicolae Ceaușescu a adresat tovarășului Mihail Gorbaciov salutul său și cele mai bune urări de succes în întreaga activitate. în timpul întrevederii au fost subliniate relațiile de prietenie și colaborare dintre Partidul mân și Partidul Comunist RoComunist al Uniunii Sovietice, dintre România și Uniunea Sovietică, dintre popoarele celor două țări, care, în spiritul înțelegerilor convenite cu prilejul întîlnirilor la nivel înalt, cunosc o continuă dezvoltare. S-au relevat, de asemenea, posibilitățile existente pentru extinderea, pe mai departe, a conlucrării româno-sovietice pe plan politic, economic, tehnico-științific și în alte sectoare de interes comun, în acest cadru, a fost evidențiată Însemnătatea intensificării contactelor și a schimburilor de experiență, a amplificării colaborării dintre cele două partide în toate domeniile. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a subliniat că intensificarea raporturilor bilaterale, precum și a contactelor cu celelalte partide din țările socialiste trebuie să ducă la sporirea contribuției acestora la rezolvarea problemelor ce privesc construcția noii orînduiri, la progresul tuturor popoarelor. S-a apreciat că dezvoltarea și mai puternică a relațiilor de prietenie și colaborare dintre Cele două partide spre și țări este în folosul și binele popoarelor român și sovietice, ai cauzei generale a socialismului, păcii, înțelegerii și cooperării internaționale. (IIIII(IÍ(IIIIÍÍ((ÍÍÍÍ(1IÍi(1IIIÍ I DETA j Acțiuni de înfrumusețare și bună gospodărire a orașului . Grație dăruirii și hărniciei celor peste nouă mii de cetățeni ai săi, orașul Deta cunoaște o continuă dezvoltare pe linia urbanizării, bunei gospodăriri și a înfrumusețării. Mărturie stă faptul că, de pildă, în anul trecut, sarcinile aferente au fost realizate și depășite în majoritatea sectoarelor de activitate: în Zona fabricii au fost date în folosință 7 noi blocuri de locuințe cu 63 apartamente și garsoniere , s-a betonat, de asemenea, str. Fabricii, s-au asfaltat 1.660 mp de trotuare pe străzile Republicii și Ștefan cel Mare, precum și drumul Deta – Opatița pînă la secția S.M.A., iar carosabilele de pe străzile Mărășești și Călimănești au fost refăcute în întregime. Mobilizați de deputați, cetățenii au prestat, de asemenea, muncă patriotică la lucrările de modernizare a microstațațiunii termale, de întreținere a parcului și zonelor verzi, la plantarea a mii de arbuști și pomi ornamentali, valoarea tuturor lucrărilor însumind 17,4 milioane lei. în anul curent urmeazâ ca zestrea edilitară a orașului să se îmbogățească cu încă 5 blocuri de locuințe, cu o centrală termică etc. Se va dezvolta, de asemenea, « rețeaua de prestări de servicii către populație » prin înființarea de noi « unități și activități care vor însuma o valoare de aproape 42 milioane lei. I La cotele de sus ale emoției se derulează, in aceste zile, momentele care marchează încheierea studiilor a sute și sute de absolvenți ai invățămintului superior timișorean ; cursuri festive se țin lanț și, odată cu acestea, răsună cuvinte nu atit de bun rămas, ci mai ales cele legate de aspirații pentru viitor, gînduri tinerești tonice, marcate de răspundere, implicare, hotărîrea de a da întreaga măsură a marii „lecții“ oferite în anii de studenție : pregătirea multilaterali, temeinică, pentru muncă și viață a tineretului universitar. Clipele despărțirii de Alma Mater nu sunt, nici pe departe, doar nostalgice, ci mai degrabă încărcate de optimism, de bucuria puternică a începutului de viață matură, a unui anotimp îmbelșugat, în care specialistul dă viitorului societății, loc de muncă, patriei, tot ceea ce s-a investit mai bun, mai durabil în ființa sa, suma cunoștințelor teoretice și practice, disponibilitatea de a crea noul, de a gîndi și acționa un spirit revoluționar, de a cu mintea, brațul și făuri, rima, o nouă cotă a caslității, acolo unde își va desfășura activitatea. In tradiția despărțirii de institut, de facultate a intrat, de mulți ani, blanțe crearea unei ampersonalizate, generos colorate , prin adevărate spectacole de frumoasă ținută, realizate de proaspeții absolvenți. Un asemenea eveniment a fost semnat, de curînd, de către promoția 1988-1989 a celei mai tinere secții a Facultății de mecanică din cadrul Institutului politehnic „Traian Vuia” din Timișoara cea de utilaj tehnologic chimic. Un spectacol al brigăzii artistice pe un text realizat de absolvenți și interpretat de aceștia, o excelentă trecere tn revistă — autocriV mai ales —, a modului in care s-au raportat, pe parcursul anilor, la reperele esențiale ale vieții studențești, un bilanț al împlinirilor certe și unul, exigent, deschis, al lipsurilor de care sunt, cu toții, conștienți iși asumă, cu franchețe, și partea de vină. A rezultat un tot de vibrantă tinerețe, inspirat și cu un haz de bună factură, de gust cert și incisivitate, de marcantă forță de nnmurire, semn că strădania educatorilor a rodit, semn in tinerii pe care i-au omat pe parcursul anilor sunt apți de a prelua, mers, nobila ștafetă din a muncii, a dăruirii ca ingineri, coordonatori ai procesului productiv, educatori, la rîndul lor, ai colectivităților în ca ILDICO ACHIMESCU (Conf. în pag. a ■ SB .,Studenție, anii lui nu-i vom uita!" )