Drapelul Roşu, iulie 1989 (Anul 45, nr. 13806-13831)

1989-07-01 / nr. 13806

■ Anul XLVI, nr. 13.806 ■ Sînabătă 1 iulie 1989 ■ 4 pagini, 50 bani Cuvintarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU ? la Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român AMPLU ȘI MOBILIZATOR PROGRAM DE MUNCĂ ȘI ACȚIUNE REVOLUȚIONARĂ PENTRU PREZENTUL ȘI VIITORUL ȚĂRII » » Viața politică și socială a țării a fost marcată puternic în săptămîna pe care o încheiem de desfășurarea, în Capitala patriei, a lucrărilor forumurilor supreme ale democrației noastre socialiste, care au dezbătut și adoptat documente de importanță istorică, ce sintetizează cu înaltă rigoare științifică evoluția societății românești pe calea socialismului și comunismului, dimensionarea și t ^ivertinarea clară a procesului revoluționar în continuitatea și perfecționarea tuturor componentelor sale, obiectivele dezvoltării economico-sociale a României în cincinalul 1991—1995 și în perspectivă pînă în anii 2000—2010, toate purtînd amprenta contribuției fundamentale, hotărîtoare a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Aceste documente programatice prefigurează tabloul impresionant al României de mîine, vădind forța și capacitatea Partidului Comunist Român, a secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a analiza în profunzime, multilateral, realitățile societății românești, de prospecta cu mijloace științifice viitorul. Mărețele realizări dobînite pînă acum în toate domeniile vieții economico-sociale au la bază împlinirile obținute de poporul nostru în cei 45 de ani care au trecut de la actul istoric de la 23 August 1944, cu deosebire în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, perioada cea mai rodnică din viața țării, pe care întreaga națiune numește, cu profundă satisofacție și îndreptățită mîndrie patriotică, „Epoca Nicolae Ceaușescu“. O importanță cu totul deosebită o are hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la convocarea, în perioada 20—25 noiembrie a.c., a Congresului al XIV- lea al Partidului Comunist Român, adoptînd, totodată, Programul-Directivă și Tezele pentru Congres, ce urmează să fie date publicității și supuse dezbaterii largi în partid, în organizațiile de masă și obștești, cu întregul nostru popor. Așa cum sublinia Nicolae Ceaușescu, tovarășul Programul-Directivă și Tezele pentru Congresul al XIV-lea al partidului sintetizează de fapt dezbaterile ce s-au purtat timp de un an, în partid și cu întregul popor pe baza Tezelor din aprilie 1988 și a documentelor marelui forum democratic din noiembrie 1988, și reprezintă gîndirea și conștiința revoluționară, voința întregii națiuni de a înfăptui neabătut Programul partidului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și de înaintare fermă a României spre comunism. După cum este cunoscut, Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. a propus în unanimitate ca, la cel de-al XIV-lea Congres, în funcția supremă de secretar general al Partidului Comunist Român să fie reales tovarășul Nicolae Ceaușescu — eminent militant comunist și patriot înflăcărat, ilustru gînditor revoluționar, luptător ferm pentru zarea țelurilor supreme realeale clasei muncitoare, genial făuritor al noului destin al țării și al celei mai luminoase epoci din istoria patriei, personalitate politică de excepție a lumii contemporane, care și-a consacrat și își consacră de aproape șase decenii, cu abnegație și eroism, întreaga viață și activitate binelui și fericirii națiunii române, cauzei independenței și suveranității, socialismului și păcii, înțelegerii și colaborării internaționale. Această propunere, ce întrunește consensul național și este în deplină concordanță cu interesele vitale ale patriei, ale întregului popor, a fost primită cu deplină satisfacție și mîndrie patriotică de către toți participanții, Plenara C.C. al P.C.R. adoptînd o hotărîre, prin care își exprimă în unanimitate ferma convingere că realegerea în fruntea partidului a tovarășului Nicolae Ceaușescu reprezintă cea mai sigură garanție a edificării cu succes a societății socialiste multilateral dezvoltate, pe baza aplicării creatoare a principiilor generale ale socialismului științific la condițiile concrete din țara noastră, a viitorului comunist al patriei, a înaintării neabătute a României spre cele mai înalte culmi de progres și civilizație. Propunerea privind realegerea, la Congresul al XIV-lea, a tovarășului Nicolae Ceaușescu, în funcția supremă de secretar general al partidului va fi supusă dezbaterii în adunările generale ale tuturor organizațiilor de bază din întreprinderi, instituții, unități agricole, în toate cerințele organizațiilor concomunale, orășenești, municipale și județene ale P.C.R., în întregul nostru partid Un moment cu adunei semnificații politice l-a constituit magistrala cuvîntare a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, rostită în încheierea lucrărilor Plenarei Cor Continuare in pag. a 3-a) CAMPANIA AGRICOLA — DESFĂȘURATA EXEMPLAR Incepînd de astăzi : CU TOATE TORTELE BA SECERIȘUL GRÎULUI , 10 iulie este termenul-limită pînă la care producția de grîu trebuie adunată și depozitată de pe întreaga suprafață cultivată. Pentru încadrarea acțiunii în termenul prevăzut, specialiștii și cadrele de conducere din unități, precum și reprezentanții organelor județene care au responsabilități în conducerea și buna desfășurare a campaniei de vară au obligația să asigure folosirea la maximum tuturor combinelor din dotarea S.M A. și a I.A.S.. . Viteza zilnică de lucru pe unitate și consiliu unic agroindustrial se stabilește prin împărțirea suprafeței ocupate cu grîu la numărul de zile aflate la dispoziție, respectiv la 10 0 Conform indicației Comandamentului agricol județean, griul din soiul „Libelula" trebuie recoltat pînă în seara zilei de 2 iulie . gȘ Prezenți permanent la formațiile complexe de mecanizare, specialiștii să controleze sistematic starea lanurilor, dispunînd intrarea combinelor în acțiune fără nici o întîrziere, atunci cînd constată că sînt întrunite minimum de condiții pentru aceasta . / @ Pentru trecerea la seceriș, nu trebuie să se aștepte supracoacerea lanurilor, impunîndu-se ca producția de grîu să fie adunată și atunci cînd boabele au umiditate mai ridicată, după care grînele să fie uscate prin solarizare, în incintele bazelor de recepție . 1 . Pentru recuperarea rămânerilor în urmă la însămînțatul culturilor duble să fie luate măsuri de excepție în fiecare unitate agricolă, comună și consiliu unic, 1 în care scop trebuie să se accelereze eli facratul miriștilor de paie și pregătirea terenului. / II / / / III i < AR,VI --'•V' • fyj I 1 IStru TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU, 5 s-a intîlnit cu secretarul general al Partidului Comunist din Canada, George Hewison Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, s-a intilnit, vineri, cu rășul George Hewison, tovasecretar general al Partidului Comunist din Canada, care efectuează o vizită în țara noastră la invitația C.C. al P.C.R. în timpul convorbirii, a avut loc un schimb de vederi în legătură cu probleme actuale ale construcției socialismului, ale mișcării comuniste și muncitorești, ale evoluției situației politice mondiale. Relevînd ca, pe ansamblu, în viața internațională nu s-au produs schimbări radicale, situația rămînînd în continuare deosebit de gravă și complexă, tovarășul Nicolae Ceaușescu a subliniat că, în aceste împrejurări, se impune ca statele, partidele, toate forțele politice, popoarele să acționeze toate pentru renunțarea la armele nucleare, la programele de modernizare a acestora, la experiențele nucleare, pentru reducerea substanțială a armamentelor convenționale și a cheltuielilor militare. S-a apreciat că, în condițiile actuale, acțiunile unite ale statelor socialiste, ale clasei muncitoare, ale tuturor popoarelor au o importanță determinantă pentru realizarea unei schimbări radicale în viața politică internațională, în asigurarea înfăptuirii dreptului fiecărui popor de a-și defini și realiza grădit propriile opțiuni neînsocial-politice și economice. In acest context, a fost subliniat rolul important ce revine partidelor comuniste și muncitorești in instaurarea unui curs nou în viața internațională spre destindere, dezarmare, pace și progres, în afirmarea a noi și profunde prefaceri în societate. A fost reliefat faptul c reglementarea datoriei terne a țărilor în cursede dezvoltare și a celorlalte probleme legate de stimularea dezvoltării independente acestor state, de instaurarea a unei noi ordini economice în lume trebuie să fie abordate și soluționate cu participarea, pe bază de egalitate, a tuturor statelor. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a relevat că România va acționa, în continuare, cu toată fermitatea, pentru edificarea unui climat de pace și securitate în Europa, realizarea unor relații pentru noi, de deplină egalitate, care să asigure progresul mic și social al tuturor econopopoarelor de pe continentul nostru, să ducă la întărirea unității și colaborării lor, în cursul convorbirii a fost reafirmată Partidului Comunist hotărîrea și Partidului Comunist Român din Canada de a milita pentru întărirea unității, solidarității și colaborării dintre partidele comuniste și muncitorești, bazate pe principiile deplinei egalități în drepturi, încrederii și stimei reciproce, respectării dreptului fiecărui partid de a-și elabora în mod independent linia politică, strategia și tactica revoluționară, în conformitate cu realitățile și condițiile specifice din țara respectivă. S-a subliniat, în același timp, dorința celor două partide de a dezvolta colaborarea dintre ele, de a conlucra cu partidele comuniste, socialiste, social-democrate, cu toate forțele progresiste, antiimperialiste în lupta pentru pace, pentru progresul economic și social al tuturor popoarelor, pentru o lume mai bună și mai dreaptă pe planeta noastră. HOTĂRÎREA Plenarei C.C. al P.C.R. din 27-28 iunie 1989 cu privire la convocarea Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român In conformitate cu prevederile Statutului Partidului Comunist Român, care stabilește convocarea Congresului partidului o dată la 5 ani, Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român hotărăște : I. Convocarea Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român în zilele de 20—25 noiembrie 1989 și organizarea adunărilor și conferințelor pentru dări de seamă și alegeri în toate organizațiile de partid. II. Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român va avea următoarea ordine de zi : 1. Raportul Comitetului Central cu privire la activitatea Partidului Comunist Român în perioada dintre Congresul al XIII-lea și Congresul al XIV-lea și sarcinile de viitor ale partidului. 2. Raportul Comisiei Centrale de Revizie. 3. Proiectul Programului-Directivă cu privire la dezvoltarea economicosocială a României în cincinalul 1991—1995 și orientările de perspectivă pînă în anii 2000—2010. 4. Alegerea secretarului general al Partidului Comunist Român, a Comitetului Central al partidului și a Comisiei Centrale de Revizie. III. Norma de reprezentare pentru alegerea delegaților la Congres va fi de un delegat la 1.150 membri de partid, la înaltul forum al comuniștilor urmînd să participe 3.326 delegați aleși în conferințele organizațiilor județene de partid și în Conferința organizației de partid municipiului București, luîndu-se ca baază efectivul partidului la 30 septembrie 1989. — în afara delegaților aleși, la Congres vor participa 900 invitați, membri de partid cu stagiul dinainte de 23 August 1944, activiști de partid și de stat, ai organizațiilor de masă și obștești, cadre de conducere din industrie, construcții, transporturi, circulația mărfurilor și agricultură, muncitori, țărani, ingineri, tehnicieni, fruntași în întrecerea socialistă, oameni de știință, cultură și artă. IV, în conformitate cu prevederile Statutului Partidului Comunist Român, se vor organiza adunări și conferințe pentru dări de seamă și alegeri în toate organizațiile locale ale partidului. Acestea vor fi eșalonate după cum urmează : — între 1 septembrie—15 octombrie 1989 vor avea loc adunări generale ale organizațiilor de bază și adunări sau conferințe ale organizațiilor de partid din întreprinderi, instituții, unități agricole ; — între 5—25 octombrie 1989 vor avea loc conferințele organizațiilor comunale, orășenești, municipale și ale organizațiilor de partid ale sectoarelor Capitalei — între 25 octombrie—10 noiembrie 1989 se vor desfășura conferințele organizațiilor județene ale partidului și Conferința organizației de partid a Capitalei. Conferințele organizațiilor județene de partid vor avea următoarea ordine de zi : — Darea de seamă asupra activității comitetului județean de partid ; — Raportul Comisiei de revizie județene ; — Dezbaterea proiectelor documentelor Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român ; — Planul de dezvoltare economica(Continuare in pagina a 2-a) HOTĂRÎREA Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 27-28 iunie 1989 ÎN PAGINILE 2—3