Drapelul Roşu, august 1989 (Anul 45, nr. 13832-13857)

1989-08-01 / nr. 13832

■ Anul XLVI, nr. 13.832 Marți 1 august 1989 4 pagini, 50 bani. a întregului partid și popor la propunerea de realegere a tovarășului Nicolae Ceaușescu in funcția supremă de secretar general al partidului, de puternică angajare revoluționară pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor de plan PLENARA COMITETULUI JUDEȚEAN DE PARTID CU ACTIVUL In atmosfera de profundă ,satisfacție și deplină adeziune ale întregului partid și popor față de prounerea privind realegea tovarășului Nicolae Ceaușescu, la Congresul al XIV-lea, în funcția supremă de secretar general al partidului, de puternică angajare revoluținară pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor economico-sociale, a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, dîndu-se expresie voinței unanime a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii din județul Timiș de a răspunde însuflețitoarei chemări-îndemn, adresate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a acționa cu toate forțele pentru realizarea integrală a planului pe opt luni pînă la 23 August, iar pe întregul an, pînă la Congresul al XIV-lea, ieri, la seara, s-au desfășurat dimi luările Plenarei Comitetuli județean Timiș , al Partidului Comunist Român cu activul. Plenara a avut loc în aceste zile caracterizate prin înflăcărate acțiuni de omagiere a aniversării a 24 de ani de la Congresul al IX- lea al P.C.R, eveniment istoric hotărîtor pentru destinul luminos al României socialiste, perioadă de efervescență creatoare, cînd și în județul nostru, asemenea întregii țări, au loc ample dezbateri asupra documentelor de mare importanță adoptate de Plenara C.C al P.C.R. din 27-28 iunie, documente programatice care prefigurează cu înaltă clarviziune dezvoltarea economico-socială a României în următorul cincinal și în perspectiva anilor 2000-2010, cînd colectivele din întreaga economie timișeană acționează, sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, în spiritul sarcinilor și orientărilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, pentru înfăptuirea exemplară a obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea și Conferința Națională ale partidului. Alături de membrii și membrii supleanți ai Comitetului județean de partid, la plenară au luat parte activiști ai C.C. al PC.R., ai Comitetului județean de partid, președinți ai consiliilor unice agroindustriale, secretarii comitetelor municipale, orășenești și comunale de partid, secretari ai comitetelor și organizațiilor de partid, precum și directori din unități economice și sociale, cadre din conducerea organizațiilor de masă și obștești, președinți și directori de C.A.P., I.A.S. și S.M.A., alte cadre cu munci de răspundere. Plenara a aprobat în unanimitate următoarea ordine de zi : 1. Raport privind preocuparea Comitetului județean, a organelor și organizațiilor de partid pentru îndeplinirea sarcinilor de plan pe semestrul I 1989. Măsurile ce se impun în vederea mobilizării oamenilor muncii la înfăptuirea obiectivelor economico-sociale în profil teritorial pe anul 1989 și pe întregul cincinal, în lumina prevederilor proiectului Programului-Directivă, a Tezelor pentru Congresul al XIV-lea, a indicațiilor și orientărilor cuprinse în cuvîntarea secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la Plenara C.C al P.C.R. din iunie 1989. 2. Informare cu privire la activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor muncii pe semestrul I 1989. 3. Probleme organizatorice. Raportul de la primul punct al ordinei de zi a fost prezentat de tovarășul Ilie Matei, prim-secretar al Comitetului județean de partid. Pe marginea Raportului și a proiectului Programului de măsuri au luat cuvîntul următorii tovarăși: Sofronie Florea, secretar al Comitetului județean de partid, Paulina Basica, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Lugoj, Gheorghe Tîrpe, directorul întreprinderii de aparate electrice de măsurat Timișoara, Ioan Oltean, secretar al Comitetului comunal de partid Făget, Napoleon Gliga, președintele Consiliului județean al sindicatelor, Constantin Vîrtosu, secretarul comitetului de partid de la Întreprinderea de autoturisme Timișoara, Zeno Pircea, directorul Institutului de sudură și încercări de materiale Timișoara, Cristian Roșea, prim-secretar al Comitetului județean U.T.C., Mircea Traica, directorul Trustului în atmosfera de profundă satisfacție și deplina adeziune Construcții noi în comuna Periam. ,fi^or;, . ______ aka Te^vîT TOVARĂȘUL NIC(LAE CEAUȘESCU a acordat un interviu pentru revista americană „Newsweek” Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit, luni, 31 iulie, pe Kenneth Auchincloss, director executiv al revistei americane „Newsweek“, și pe Michael Meyer, corespondent pentru Europa al acestei reviste. Cu acest prilej, tovarășul Nicolae Ceaușescu a acordat un interviu pentru revista „Newsweek“. documentele programatice pentru CONGRESUL AL XIV-LEA AL PARTIDULUI — LUMINOASE ORIZONTURI ALE DEZVOLTĂRII SOCIALISTE A PATRIEI Profunde mutații structurale pentru continua dezvoltare și optimizare a societății socialiste românești Procesul de ample prefaceri structurale impus de construcția socialistă în patria noastră, proces dinamizat fără precedent și optimizat de gloriosul Congres al IX-lea, a pus în fața partidului și a țării probleme noi, complexe în dezvoltarea forțelor de producție și perfecționarea relațiilor de producție, ca forțe motrice ale operei de uriașe transformări revoluționare. Este meritul covîrșitor al secretarului general partidului, președintele Real publicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a fi sesizat aceste mutații calitative și de a fi elaborat o operă profund științifică, teoretică și practică, de dimensiuni impresionante, în care un loc central îl ocupă adaptarea principiilor socialismului științific la noile realități ale procesului revoluționar de înflorire a României socialiste, de corelare strînsă a acestor fenomene cu însăși dezvoltarea de ansamblu a întregii socie Așa cum se subliniază în Tezele pentru Congresul al XIV-lea al partidului, pe linia hotărîrilor adoptate de marele forum comunist din iulie 1965, și cuprinse drept principii directoare în magistralul Program al partidului, clasele sociale în România trăiesc și vor trăi în perspectivă un amplu și înnoitor proces de omogenizare, proces dialectic, obiectiv necesar în înfăptuirea înaltelor idealuri socialiste și comuniste. în acest vast proces, clasei muncitoare îi revine rolul esențial de conducător în societate, exercitarea plenară a acestei înalte răspunderi reprezentînd garanția înfăptuirii cu succes comandamentelor de dezvolatare multilaterală prefigurate în hotărîrile congreselor și conferințelor naționale ale partidului. In acest sens, un argument constituindu-l și generalizarea, de curînd, a învățămîntului de 12 clase, partidul se preocupă statornic de ridicarea (Continuare in pag. a 2-a) (Continuare in pag. a 3-a) Ități. ORAȘUL BALNEAR BUZIAȘ. IN ANUL 24 AL TINEREȚII SALE O cronică de muzeu menționează că, in 1819, s-a inaugurat la anul Buziaș primul sezon balnear. Vechile izvoare ale legendarului moș Buzieș, cel care descoperise cu oile un izvor care făcea minuni, tratînd afecțiuni considerate nevindecabile, sînt azi, mai mult decit oricind puse in slujba omului intr-o mare uzină a sănătății. Aparent, cei 170 de ani de istorie ai unei localități balneare nu sunt mulți. Băile Herculane au, de pildă, o istorie bimilenară. Dar această vîrstă conturează două epoci, două concepții despre sănătate. Și între cele trei „vocații“ ale Buziașului, cea a sănătății rămîne în continuare pe primul plan. Deci, despre ea se cuvine să vorbim întîi și întîi. Din cei 170 de ani, pare o contradicție, dar perioada ce a descoperit cu adevărat vocația tămăduitoare a stațiunii de la poalele Silagiului este tocmai perioada anilor noștri, perioada fertilă deschisă de cel de-al IX-lea Congres al partidului, „Epoca Nicolae Ceaușescu". Cineva ne spunea zilele trecute că un bucureștean revenise acum, la Buziaș, pentru un tratament după ce nu mai fusese pe aici din 1958. Prima lui reacție a fost aceea de uimire : omul nu mai recunoștea locurile . Și nici nu e de mirare, ne spune vicepreședintele Consiliului popular orășenesc, tovarășul Pavel Gurban, fiindcă anii ce au urmat istoricului forum al comuniștilor români din vara anului 1965 au fost cei în care vechea localitate a întinerit. Am asistat la multe din aceste prefaceri, înregistrate cu contribuția statului ce a subvenționat cu însemnate fonduri bănești, acest ces, dar și cu aportul procetățenesc cel mai larg. Mai cu seamă ultimele decenii, putem spune două au fost cele mai fertile, căci au fost ani în care Buziașul a cunoscut toate marile lui prefaceri edilitargospodărești. De fapt, fiind stațiune dintotdeauna, acum Buziașul a devenit oraș. Î n acești ani s-a modernizat rețeaua stradală și balneară, dotările medico-sanitare, spațiile de cultură și de cazare ; acum au apărut, de-a lungul străzii Avram Iancu, mîndrele hoteluri din dotarea O.J.T. Timiș, moderne, elegante, spațioase, hoteluri în care alături de turiști români cite 2.500-3.000 pe serie vin cu plăcere și cu încredere, in ultimii zece ani, pacienți din Israel, R.F. Germania, Suedia, Franța, pentru a-și căuta sănătatea. Și, mai mult, ei apreciază proverbiala ospitalitate românească, datorită căreia sejurul SIMION DIMA (Continuare in pag. a 3-a) Frumusețea fără egal a prefacerilor socialeconomice și edilitare