Drapelul Roşu, septembrie 1989 (Anul 45, nr. 13858-13883)

1989-09-01 / nr. 13858

Anul XLVI, nr. 13.858 Vineri 1 septembrie 1989 4 pagini, 50 bani in spiritul mobilizatoarelor Îndemnuri adresate de tovarășul Nicolae Ceaușescu PLANUL PE ACEST AN, REALIZAT RITMIC, INTEGRAL, PÎNĂ LA CONGRESUL AL XIV-LEA AL PARTIDULUI In ansamblul strădaniilor depuse de organele și organizațiile de partid, de toate colectivele muncitorești din prinderile timișene întrepentru realizarea ritmică, integrală a sarcinilor economice pe întregul an pînă la Congresul XIV-lea al partidului, ilaborarea cu promptitudine, în devans, la un înalt nivel tehnic și calitativ, a obligațiilor contractuale asumate față de beneficiarii externi prezintă o importanță cu totul deosebită. Această cerință majoră se impune cu atît mai mult cu cît, se știe, de modul în care sînt îndeplinite sarcinile la export depind asigurarea importurilor de care are nevoie economia națională, derularea în condiții normale a întregii activități productive. Este îmbucurător faptul că, în perioada care a trecut din acest an, la nivelul economiei județului au fost executate și livrate partenerilor de peste hotare, la cererea acestora, suplimentar contractelor încheiate, produse în valoare de circa 80 milioane lei. O serie de unități, între care I.A.E.M., „Electrotimiș“, „Spumotim“, întreprinderea de ciorapi au raportat deja îndeplinirea planului pe întregul an la acest indicator de bază al dezvoltării economice, fiind create condiții pentru realizarea și livrarea suplimentară a unui însemnat volum de produse. De asemenea, I.F.E.T., întreprinderea de produse „Mondial“ Lugoj, ceramice „Arta textilă“ Timișoara și alte unități au reușit deplinească integral să înplanul la export pe opt luni. Experiența pozitivă acumulată de colectivele menționate, practica de zi cu zi dovedește, cu puterea de netăgăduit a faptelor, că atunci cînd există preocupare pentru continua înnoire și diversificare a gamei sortimentale, ridicarea nivelului tehnic și calitativ al produselor, pentru adaptarea operativă a fabricației la cerințele și exigențele pieții externe, cînd se manifestă receptivitate față de sugestiile și doleanțele clienților, cînd consiliile oamenilor muncii, comisiile de export se implică activ, responsabil în rezolvarea problemelor curente și de perspectivă aleducției, planul poate profi nu numai îndeplinit, substanțial depășit. Cu toate acestea, tr-o serie de unități, deosebi din industria soară și chimie, care deși dispun de o bază materială modernă, de un numeros corp de specialiști și cadre tehnice, ponderea exportului în totalul valorii producției marfă continuă să fie nesatisfăcătoare. Mai mult, există unități care nu au reușit să-și acopere decît într-o măsură insuficientă sarcinile stabilite pe perioada care a mai rămas din acest an cu contracte și comenzi ferme, avantajoase. Ce denotă acest aspect? Că nu peste tot se manifestă suficientă preocupare pentru alinierea întregii fabricații la nivelul de competitivitate atins pe piața mondială, că se acționează cu încetineală pentru asimilarea în fabricație a unor produse care să întrunească cerințele și exigențele partenerilor de peste hotare ! Tocmai de aceea, intervalul de timp care a mai rămas din acest an trebuie să constituie o perioadă de amplă mobilizare a colectivelor, de inițiere a unor măsuri și acțiuni concrete, operative, a căror materializare să conducă la îmbogățirea portofoliului de contracte, la dinamizarea continuă a exportului. Neîntîrziat trebuie să se treacă la întocmirea unor colecții de mostre, care să reunească cele mai recente creații, cu adevărat reprezentative pentru „marca fabricii“, și care să fie trimise pe adresa partenerilor externi. Se impune, totodată, o mai bună și fructuoasă colaborare cu centralele și întreprinderile specializate de comerț exterior, în așa fel încât, concomitent cu încheierea contractelor pentru an, să se perfecteze acest cele pentru 1900. Un niși merit prilej în acest sens și care trebuie fructificat din plin îl reprezintă Tîrgul Internațional București, care își va deschide porțile luna viitoare. Mult mai energic decît pînă acum trebuie să se acționeze pentru ridicarea nivelului tehnic și de fiabilitate al produselor, practica dovedind că, în ultimă instanță, calitatea este hotărâtoare în balanța eficienței economice. VARTIADE STEFAN EXPORTUL — problema nr. 1 a economiei timișene ci înîni ÎNSEMNATE sporuri DE PRODUCȚIE Realizarea ritmică, in întreaga structură timentală planificată, sora producției fizice și în mod deosebit a celei destinate exportului r constituie una din preocupările de bază ale destoinicului colectiv de oameni ai muncii de la întreprinderea „Electrotimiș". Astfel, printr-o mobilizare exemplară, prin materializarea măsurilor cuprinse in programul de perfecționare a organizării și modernizare a proceselor de producție, prin optimizarea tehnologice și fluxurilor aplicarea unor tehnologii noi, de o mare productivitate, în luna august aici a fost realizat un volum suplimentar de producție in valoare de peste 20 milioane lei, concretizat in produse pentru industria electrotehnică și electronică, mecanică fină și optică. Succesele dobîndite pînă acum, acțiunile și măsurile inițiate în continuare de organizația de partid și consiliul oamenilor muncii pe linia aplicării unor soluții și tehnologii moderne, de mare eficiență, asigură condiții ca angajamentul colectivului de a îndeplini planul pe întregul an pînă la Congresul al XlV-lea al partidului să fie realizat exemplar. INDIFERENT DE STARE A VREMII lucrările agricole, desfășurate în mod intens! © In pofida instabilității vremii, lucrările agricole de toamnă trebuie să se desfășoare intens în toate unitățile, deoarece finalizarea acestora în limitele de timp stabilite este necondiționată. Prioritatea priorităților o constituie recoltatul florii-soarelui. Suprafețele de pe care producția n-a fost încă adunată sunt mari și de aceea, atunci cînd recoltatul nu se poate face mecanic, conducerile unităților și factorii de răspundere de la nivelul comunelor au datoria să mobilizeze sătenii la tăiatul manual al capitulelor, urmînd ca după uscarea acestora pe platforme acoperite să se execute batozatul staționar . Sfecla de zahăr poate fi și ea recoltată pe vreme mai puțin favorabilă, terenul moale permițînd scoaterea cu ușurință a rădăcinilor, după care acestea să fie curățate de frunze și pămînt, pentru a fi expediate la fabrică, așa cum, de altfel, se și procedează într-o serie de cooperative din consiliile unice Variaș, Periam, agricole și I.A.S. Lovrin, Cenei, Jebel etc. . . Intens trebuie să se acționeze la culesul legumelor și fructelor, unde se înregistrează însemnate rămîneri în urmă față de cantitățile prevăzute în graficele de livrare la fondul pieții, pentru însilozare sau la unitățile de industrializare . Se știe că, tocmai atunci cînd condițiile de muncă nu sînt tocmai favorabile, apare pregnant rolul hotărîtor al organizării activității, al capacității și competenței organizatorice ale cadrelor de conducere și specialiștilor, care au datoria să asigure realizarea la timp și în bune condiții a lucrărilor de sezon, prin folosirea judicioasă a forței de muncă. Aceasta înseamnă că atunci cînd, din cauza condițiilor naturale, nu poate fi efectuată o anumită lucrare, oamenii trebuie mobilizați la alte acțiuni, ca, de altfel, și mijloacele mecanice. Ne referim, spre exemplu, la transportul produselor, însilozarea furajelor, sortarea legumelor și fructelor deja culese, la pregătirea adăposturilor din sectoarele zootehnice pentru perioada de iarnă etc. Desigur, înainte de toate trebuie să se urmărească folosirea fiecărei ore bune de lucru în cîmp, asigurîndu-se strînsul la timp și fără pierderi al recoltelor, executarea arăturilor și a insămințărilor din prima urgență. șirurile de case, trainic clădite, cu fațade ospitaliere, străjuita de rînduri compacte de pomi cu roade bogate, care delimitează mîndru străzile curate și largi ale Periamului, mi-au creat prima impresie, evident pozitivă, despre cei peste de harnici locuitori 7.800 ai comunei. Deloc întîmplătoare, ea a fost consolidată de date elocvente ale dezvoltării sale economice, de mutațiile de ordin social și cultural petrecute, aici, în anii socialismului. — Periamul, ne asigură tovarășul Mocanu Vasile, vicepreședinte al biroului executiv al Consiliului popular al comunei, continuă să se înnoiască, viața oamenilor cunoaște o dinamică ascendentă spre confort și bunăstare. Astfel, unitățile din subordinea consiliului, dintr-un plan de 1,1 milioane lei, au realizat circa 820 de mii lei deja la MUNCA ȘI prestări servicii. Pe baza Programului de sistematizare și modernizare, se lucrează la realizarea unor obiective noi cum ar fi, spre exemplu, construirea unui bloc de 14 mente, cu spatii apartedestinate deschiderii unități prestatoare altor de servicii la parter, avem finanțare deschisă pentru încă două blocuri cu patru apartamente fiecare și spații comerciale la parter — unul la Periam și altul la Pesac —, un alt bloc cu opt apartamente urmează să se construiască, precum și alte edificii PROGRES însemnări menite să dea noi dimensiuni dezvoltării economico-sociale a comunei, ridicării gradului de confort și civilizație a locuitorilor ei. — Dar, în ceea ce privește înfrumusețarea comunei, ce date ne puteți furniza ? — Avem de replantat o suprafață de 2 hectare și jumătate de pomi fructiferi în zona Periam-Port și deja am înființat două pepiniere de salcîmi și de plopi in același cadru. tic, fiecare locuitor Pracul comunei, tinăr ori mai vîrstnic bărbat ori femeie, sub directa îndrumare și supraveghere a unor destoinici deputați, precum Ioan Magda, Gheorghe Boar, Nicolae Baciu ori Felicia Crăciun, este antrenat la datarea șanțurilor, amenajarea gropii de împrumut pentru înființarea unui loc de agrement și a unui ștrand termal (in centrul comunei), efectuarea unor reparații capitale la școala generală și la ca CARMEN PARDELEA (Cont. in pag a 3-a)