Drapelul Roşu, septembrie 1989 (Anul 45, nr. 13858-13883)

1989-09-15 / nr. 13870

p%r.iN42-A PANOU DE CAMPANIE (Pe consilii unice agroindustriale) RECOLTATUL PORUMBULUI Cu rezultate bune Dudeștii Vechi, Variaș, Lovrin, Sînnicolaul Mare, Periam Cu rezultate necorespunzătoare Banloc, Belinț, Făget, Sacoșu Turcesc, Topolovăț PREGĂTIREA TERENULUI PENTRU Insemințare Cu rezultate bune Mașloc, Timișoara, Peciu Nou, Sînnicolaul Mare, Jamu Mare Cu rezultate necorespunzătoare Gătaia, Periam, Sacoșu Turcesc, Găvojdia, Ciacova ; Să se intensifice la maximum recoltatul porumbului și soiei; • Strîngerea producției de sfeclă de zahăr să se facă în strictă concordanță cu graficele stabilite; A Ritm și calitate arăturilor pentru vnsămînțări, pregătirii temeinice a patului germinativ; £ întregul rod din livezi și vii să ajungă, grabnic și fără pierderi» în piețe, la unitățile de industrializare ; Á Nutrețurile, strînse în totalitate și depozitate în cele mai bune condiții în cămările de iarnă ale zootehniei! msussaf me hinărîtim în desfașurarea campaniei AGRICOLI DE TOAMNĂ! Lucrările s-au aglomerat atît de mult încît se poate spune, pe drept cuvînt, că zilele din acest mijloc de septembrie sînt hotărîtoare pentru realizarea lor în limitele de timp stabilite de Comandamentul agricol județean. Acum, după ce producția de floarea-soarelui a fost adunată de pe întreaga suprafață și s-au recuperat unele rămâneri în urmă la recoltatul sfeclei de zahăr, la loc de frunte se situează culesul porumbului, cultură care de altfel ocupă cea mai mare suprafață dintre culturile de toamnă. Recoltatul porumbului a demarat în toate județului nostru, însă zonele ritmul muncii, după cum o relevă datele centralizate la Direcția agricolă județeană, nu este pretutindeni la fel de ridicat, iar termenul scadent — 20 septembrie — prevăzut pentru eliberatul de culturi al suprafețelor destinate însămînțării păioaselor se apropie Rezultate demne de consemnat, la culesul porumbului au fi obținute doar în cîteva consilii — peste 1.000 hectare recoltate la Lovrin, cîte 900 hectare la Dudeștii Vechi, Variaș, Sînnicolaul Mare și Periam. Viteza de lucru a sporit, în ultimele două zile, și în unitățile din consiliile unice Cenei, Cărpiniș și Deta. Suprafețele ocupate cu porumb trebuie, însă, eliberate pretutindeni, pentru a pune recolta la adăpost și a se crea front de lucru pentru tractoarele cu plug. Aceasta cu atît mai mult în zona de deal, unde semănatul va începe mai devreme. Or, recoltatul porumbului se desfășoară cu încetinitorul tocmai în unitățile în cauză, respectiv, în consiliile unice sen. Făget, Găvojdia. Bethaucare abia au strîns producția de pe cîteva zeci de hectare, excepție făcînd cooperativele agricole și întreprinderile agricole de stat din zonele Lugoj și Mașloc, înscrise în „operativă“ cu cîte 300 hectare. O puternică mobilizare de forțe am întîlnit, miercuri, 13 septembrie, la I.A.S. Șag, unde se recolta porumbul cu un număr de 8 combine. Aflat în mijlocul oamenilor, directorul întreprinderii, ing. Jurchescu, a ținut să Mihai sublinieze destoinicia mecanizatorilor Ion Hoie, Matei Ramentanger, Benedict Wagner, Ion Cioici și a altora, care reușesc să îndeplinească și să depășească norma zilnică de lucru la recoltat. „Deocamdată, mergem cu cîte 32-34 hectare pe zi, preciza dinsul, insă vom trece curînd și la recoltatul în boabe, astfel încît viteza de lucru va crește mult. Pînă la 20 septembrie vom elibera cel puțin 60 la sută din suprafața de 1.526 hectare, ocupate cu porumb, și pe care vom însămînța păioase“. în alte sale se lucra de zor la arăturile pentru însămînțare, realizate, pînă aseară, pe 1900 din cele rare cuprinse în 2.700 hecprogram. Pe măsura încheierii recoltării florii-soarelui pe cele 300 hectare și a terenurilor devenite libere, după recoltatul porumbului, s-au creat condiții ca și arăturile și pregătirea terenului să se desfășoare pe un front mai larg, operațiuni la care sunt folosite 44 de tractoare, din care 14 lucrează și pe timpul nopții, așa cum e cazul la fermele conduse de inginerii Mihai Niculiță și Stelian Anca. VIOREL BOARIU Muncă temeinic organizată, ordine și disciplină — aceste atribute caracterizează activitatea de zi cu zi a colectivului de oameni ai muncii de la I.A.S. Șag. Fotografia de mai sus, înregistrată pe peliculă de fotoreporterul E. Robicsek la ferma nr. 2, unde recoltarea porumbului se desfășoară din plin, vine să întărească această afirmație. •BnBSWIMI.'ȘI'.«» wiwmvM» «»»?*«»«* a&rtmmm DRAPELUL ROSI* Sub semnul marilor răspunderi (Urmare din pag. 1mîntul de toate gradele, a tuturor cadrelor didactice, sarcini sporite, o mai hotărîtă angajare și răspundere, ancorarea în miezul fierbinte al celor mai noi cuceriri din știință și tehnică, din sfera cunoașterii umane, situarea, la baza întregii activități instructiv-educative din școli și facultăți, a concepției revoluționare, științifice despre lume și viață, materialismul dialectic și istoric. Cu nețărmurit devotament față de patrie și partid, cu cele mai alese sentimente de prețuire și recunoștință față de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, față de tovarășa Elena Ceaușescu, cadrele didactice din județul Timiș inaugurează, azi, un nou as de muncă și educație, prin legămîntul fierbinte de sluji cu abnegație și răspundere înalta misiune formativă ce le-a fost încredințată de conducerea partidului și statului. Repere ale unei noi etape de muncă și educație ■ Unitățile de învățămînt din județul Timiș dispun de 875 săli de grădiniță, 3.277 săli de clasă, 1.065 de laboratoare și cabinete, 379 de ateliere cu peste 10.000 locuri de muncă, 248 de biblioteci, 159 săli de sport etc. ■ Pregătirea elevilor timișeni se realizează — în 29 de profiluri, 72 de meserii — in 41 de licee și școli profesionale, precum și în cele 52 de școli cu treapta I și 3 cu treapta a 11-a, (ce funcționează, de astăzi, în comunele Făget, Gătaia și Recaș). ■ In anul de învățămînt 1989—1990, grădinițele timișene sînt frecventate de 21.835 de copii; în învățămîntul primar învață 39.200 de elevi, în cel gimnazial — 41.740. In învățămîntul liceal, treapta I, cursuri de zi — 4.100, iar în învățămîntul profesional — 8.091 elevi. ■ De la 15 septembrie, 101 cadre didactice ale actualei promoții a Liceului pedagogic și învățămîntului superior universitar întregesc puternicul eșalon al învățătorilor și profesorilor timișeni. ■ Centrul universitar Timișoara se prezintă, în noul an de activitate, cu o seamă de înnoiri în remarcabila sa bază materială, concretizate în amenajarea unor spații de cercetare și microproducție (la Universitate), modernizări și reparații capitale la fiecare institut, în orășelul studențesc. S-a dat în folosință, totodată, complexul sportiv „Vasile Pârvan". ■ In anul I al noului an de învățămînt sînt prinși, în urma concursurilor de admitere, 4.545 cude studenți, care vor învăța la cursurile de zi, serale și fără frecvență; ■ Sub semnul sarcinilor de mare răspundere ce revin școlii superioare românești, în Centrul universitar Timișoara, peste 50 la sută din tematica de cercetare științifică vizează aspecte prioritare ale economiei județului Timiș, se va extinde, în același timp, sfera cercetărilor în colective mixte învățămînt-producție, cu preluarea și mai operativă a rezultatelor obținute. Va continua și se va dezvolta activitatea comună pe marile platforme industriale: sesiuni ale cercurilor științifice studențești, sesiuni ale tinerilor cercetători din întreprinderi etc. - - - X >. X -v -, — îîÍîtÍiîltîÍi illtii\AîfJii/Í//////iltillit/ 11 (Urmare din pag. 1) noastră, înaintării neabătute a țării noastre pe cele mai înalte culmi de progres, civilizație și bunăstare. Opera teoretică și practică a tovarășului Nicolae Ceaușescu, covîrșitoare prin dimensiuni și forță mobilizatoare, care aplică cu consecvență principiile socialismului științific la condițiile concrete din țara noastră, cuprinde drept teză fundamentală, validată de uriașele transformări revoluționare înfăptuite în anii deschiși de Congres al IX-lea, istoricul afirmarea partidului ca centru vital al națiunii noastre socialiste, forță politica conducătoare în toate domeniile, procesul de permanentă perfecționare a activității sale imprimînd un dinamism propriu, fără precedent, întregii dezvoltări economico-sociale a țării. O concludentă acestei permanente dovadă a perfecționări o constituie și măsurile adoptate la ședința din 4 septembrie a-c. a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. privind îmbunătățirea structurii organizațiilor de partid din întreprinderi, instituții și unități agricole, în vederea creării unor organizații de partid puternice, arii continue a rolului întărnpolitic conducător al acestora, a capacității organizațiilor de partid de a mobiliza creator pe toți oamenii muncii la îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce le revin. In lumina indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, pornind de la adevărul că criteriul suprem pentru aprecierea eficienței întregii activități de partid îl constituie modul în care se realizează obiectivele de dezvoltare economico-socială stabilite, adunările generale și conferințele pentru dări de seamă și alegeri sunt chemate să dezbată, cu profund spirit revoluționar, exigent, activitatea desfășurată de organele organizațiile de partid penitru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale ale partidului, a orientărilor și indicațiilor trasate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, să examineze stadiul atins în dezvoltarea fiecărei unități și localități; ■modul în care au fost transpuse în viață măsurile adoptate de adunările generale și conferințele pentru dări de seamă și alegeri anterioare. Odată cu însușirea și aplicarea tezelor, ideilor și orientărilor cuprinse în mobilizatoarele obiective prefigurate de documentele programatice pentru Congresul al XIV-lea, vor fi supuse dezbaterii direcțiile de acțiune viitoare, pentru îndeplinirea prevederilor de plan din anul 1989 și actualul cincinal, pregătirea temeinică a activității din cincinalul 1991-1995. In spiritul profundului democratism ce caracterizează activitatea nostru, în cadrul partidului dezbaterilor este necesar să se afirme cu putere atitudinea creatoare a comuniștilor, care să promoveze cu curaj noul, să înlăture cu fermitate vechiul, manifestările de nepăsare și automulțumire, contribuind astfel la valorificarea plenară a potențialului de care dispune fiecare colectiv, să conducă la ridicarea hotărîtă, la noi cote de calitate și eficiență, a muncii în fiecare sector. Totodată, este necesar să se analizeze in profunzime, concret, aportul comuniștilor la acest proces revoluționar, stimularea participării lor și mai active la înfăptuirea programelor de dezvoltare în fiecare unitate și în profil teritorial, la creșterea rolului organizațiilor de partid în munca și viața colectivelor, a întregului județ. Este necesar, de asemenea, să se sublinieze importantele mutații petrecute în conștiințele comuniștilor, ale tuturor oamenilor muncii și să fie adoptate cele mai viabile măsuri pentru optimizarea activității politico-educative, care să conducă la formarea omului nou, constructor demn și devotat al socialismului și comunismului în România, în cadrul adunărilor generale și conferințelor pentru dări de seamă și alegeri, este necesar să se facă și o aprofundată analiză a activității politico-organizatorice a organizațiilor de partid, asupra felului în care viața internă de partid răspunde exigențelor fiecărei etape de dezvoltare, modul în care se contribuie la creșterea eficienței muncii de partid în fiecare organizație prin planificarea judicioasă a muncii, desfășurarea adunărilor generale și a plenarelor comitetelor de partid, elaborarea hotărîrilor, participarea comuniștilor la activitatea organizației, întărirea rîndurilor organizațiilor prin primirea de noi membri, repartizarea sarcinilor de partid, respectarea prevederilor Statutului, stilul de muncă adoptat. Se cere să se sublinieze modul în care cadrele alese și-au îndeplinit mandatul încredințat, să fie relevate experiențele pozitive și aspru criticate neajunsurile, adoptîndu-se măsuri pentru îmbunătățirea activității de perspectivă. Totodată, se va acorda o atenție deosebită alegerii în organele de partid și ca delegați la conferințe și desemnarea pentru a fi aleși în organele imediat superioare a celor mai buni membri ai partidului — muncitori, țărani, intelectuali, exemple demne de urmat în întreaga lor activitate, care, prin munca lor, prin comportarea în societate și familie, se situează în fruntea luptei pentru îndeplinirea neabătută a Programului partidului. In acest sens, o deosebită importanță pentru orientarea acestei activități o au măsurile adoptate la recenta ședință a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., referitoare la îmbunătățirea compoziției organelor de partid, creșterea ponderii muncitorilor și țăranilor, a femeilor in aceste organe. Totodată, este deosebit de importantă Hotărirea Plenarei CC. al PC.R din iunie a.c., privind lărgirea numărului candidaților propuși pentru organele de partid de toate nivelele, inclusiv pentatru Comitetul Central, care va fi de regulă, mai mare cu cel puțin o treime față de numărul celor ce vor fi aleși. Potrivit documentelor programatice pentru marele forum comunist din noiembrie, adunările și conferințele pentru dări de seamă și alegeri, moment important în viața organizațiilor noastre de partid, vor trebui să determine creșterea în continuare a rolului conducător al partidului în toate sectoarele, să catalizeze energiile creatoare ale comuniștilor, ale tuturor oamenilor muncii din județul Timiș, pentru înfăptuirea neabătută a obiectivelor de dezvoltare economico-socială a patriei, să deschidă noi ...i indrăznețe perspective activității de viitor, pentru a spori contribuția județului nostru la procesul de edificare socialistă și comunistă a patriei. Adunările generale și conferințele pentru dări de seamă și alegeri