Dreptatea, iulie 1928 (Anul 2, nr. 212-237)

1928-07-01 / nr. 212

f / . ^ ; ■ Un interesant caz de intervertire a organelor ^D. farmacist Izvoranu are inima, splina, stomacul în partea dreaptă BARLAD. — Cazul ce vom relata eşind din domeniul celor cunoscute prezintă un interes deosebit. Nefiind vorba de o anomalie a conformaţiei fizice, ci o stare ,congenitală. Persoana despre care ne ocupăm prezintă întreg organismul biceversat. Lumea medicală nu este încă edificată mai complect asupra inversiunei organelor. Cazul este demonstrat ca o stare anormală ?, DE VORBA CU D-L IZVORANU ! După foarte dese amânări obţin o convorbire cu d-l farmacist Izvoranu. Pentru a vă da cele mai ample detalii îmi spune d-sa, e nevoe să mă refer şi la trecutul meu care a avut un rol primordial in tot timpul adolscenţei mele. Tatăl meu regretatul doctor Izvoranu era preocupat de starea în care mă aflu şi azi. Credea că o degenerare a restului de organe cari erau normale .Vfl surveni. Supoziţiuni la cari se asociau şi alţi medici. ţ Sunt perfect sănătos, vârsta înnaintată r- a influenţat întru niepic asupra dezvoltărei mele fizice. Dedat cu desăvârşire artei farmaceutice pe care o practic de aproape treizeci ani, iubesc muzica şi sportul care formează ocupaţia mea de predilecţie în tot timpul liber. POZIŢIUNEA ORGANELOR -■ '. 'Supus atât înainte şi după război la diferiţi radiografi, s’a constatat ca din naştere absolut toate organele interne sunt inversate inima, splina şi stomacul în partea dreaptă, ficatul şi apendicele în partea stângă. La o ultimă radiografie făcută la Sibiu în 1919, când în urma unui deranj de ichter mă credeam bolnav de stomac, medicii au opinat că am contractat o gastrită nervoasă provocată din cauza alimentaţiei şi care nu acuză nici o tulburare. O ultimă radiografiere a stabilit că toate organele îmi sunt inversate. Un fenomen, — îmi spune surâzând d-l Izvoranu, terminându-șî interesantele relatări. CE NE SPUNE UN MEDIC SPECIALIST întrebând pe d-nul doctor Vainer eminentul radiolog din localitate, ce părere are asupra cazului relatat mai sus, ci sa îmi spune următoarele: In medicină inversiunea organelor e denumită Heterotaxis, Situs Transeversus sau Inversio Viscerum, mutarea complectă a tuturor viscerelor până la cele mai mici amănunţimi dinreapta în stânga şi viceversa, inima în dreapta — ficatul în stânga, splina şi pancreasul în dreapta —apendicele în stânga. Mai frequentă la bărbaţi intervertirea viscerelor nu este atât de rară. Küchenmeister şi Taruttin au strâns în tratatele lor de medicină mai multe cazuri. A. Z. VOLBURA Un oarecare Naitule Herz, zis herman Sternberg, posedă infomima Crimpoaia, judeţul Olt, o moşie de calitate cu totul inferioară, în întindere de circa SC0 hectare. Asupra acestei moşii grevează datorii garantate ipotecar de fila.10n lei, precum şi o acţiune ia revendicare, pentru o treime din suprafaţă, pierdută de proprietar la tribunalul Olt. Apelul proprietarului este acum pendinte înaintea Curtea de Apel din Craiova. „ Executarea creanţelor ipotecare şi pierderea definitivă a procesului ar fi condus evident la rezultatul ca Naftale Herz să nu se mai aleagă cu nimica din toată Întinsa lui moşie. Naftale Herz însă sărac la scrupule, dar bun cunoscător al moravurilor nenorocite practicate de multe dintre adinistraţiunile noastre publice, a găsit un mijloc pe cât de simplu pe atât de eficace,de a eşi din încurcătură in mod strălucit. Iată procedeul: In legea agrară există un articol, care împuternicește Casa Centrală a împroprietăririlor să schimbe terenuri expropriata contra terenuri rămase proprietarilor. Pe baza acestui text intervine între Casa Centrală și Nafture Herz actul autentificat de tribunalul Ilfov la No. 13.859 din 21 Aprilie 1928, transcris la tribunalul Olt sub No. 1.412 din 1928, prin care Casa Centrală dă 158 hectare din moşia Mihăeşti-Molniceni din judeţul Olt şi primeşte în schimb ISO hectare din moşia Crimpoaia, proprietatea lui Naftale Herz. In aparentă operaţiunea se prezintă legală şi absolut corectă. Caracterul de gheşeft al acestui contract de schimb apare în toată goliciunea de îndată ce cunoaştem valoarea reală a terenurilor schimbate. Pământul pe care Naftale Herz, alias Herman Sternberg îl dă în comuna Crimpoaia, fiind de calitate cu totul Inferioră, nu valorează mai mult de 15.000 lei hectarul, pe când pământul pe care îl dă statul in comuna Mihăești- Momiceni, fiind de cea mai bună calitate, valorează 40.000 Iei hectarul! Cu alte cuvinte, prin actul autentic de care vorbim, Naftale Herz dă un teren care nu preţueşte mai mult de 2.250.000 lei pentru altul în valoare de 6.000.000 lei. , Dar Casa Centrală are grijă şi de Interesele statului! Ştiind că asupra moşiei Crimpoia, din care a convenit pentru parte un schimb, grevează o datorie considerabilă, că pentru altă parte din acelaş moşie există o acţiune în revendicare pierdută la prima Instanţă, Casa Centrală, spre a apăra statul de pagubă, ia asupra pământului dat in comuna Mihălceni-Momiceşti o garanţie ipotecară de 2.500.000 lei. * Iată-l, deci, pe d. Naftale Herz liber să se dezintereseze complect de moşia dela Crimpoaia, de unde nu mai are nimic de primit, şi să 'Vândă în voe moşia dela Mihălceni- MamicestL de unda va oştea ari Scrisoare din Craiova mi, liberi de orice sarcini, 3.500.000 lei I , riZLStk .f Iată cum se fac milioane din nimic ! E fericită tară, patria noastră 1 CORESP. - - ■— ♦ te De la organizaţii Preşedinţii cu comitetele circcumscripţilor din culoarea de albastru, sunt rugaţi a lua parte la consfătuirea ce se va ţine la clubul central, astă seară (Sâmbătă) la ora 9. # Membri circ. I sunt rugaţi a lua parte la întrunirea ce se va ţine Vineri 6 Iunie a. c ora 9 seara, în casele d-lui avocat Victor Herescu din strada Domniţa Anastasia No. 3-Preşedinte, V- Gheorghiu. * Membri comisiunei constituită pentru studierea proectului băncei culoarei de albastru, sunt convocaţi pentru Duminică 1 Iu- Ilie a c. la ora 10 dimi, în casele d-lui avocat Victor Herescu, din strada Domniţa Anastasia No. 3. * D-nii membri din comitetele org- 21, 23, 28, 24, 25 şi 5 periisunt convocaţi la casa de stat „Dudeşti“ în şedinţă extraordinară pentru Duminică 1 Iulie a. c-ora 10 dim- la ordinea zilei fiind chestiuni urgente şi foarte importante. Preşedinte, Al R Protopopescu * Controlul casierilor organizaţiiţiilor locale din culoarea de Negru se va face in zilele următoare: Organizaţia 25 — 5 periferie. Duminică 1 Iulie 1928, ora 9 dim. D-nii casieri sunt rugaţi a se prezenta cu toate chitanţierele perfect regulate şi cu toate sumele încasate, pentru a depune cota de "41 ", ce se cuvine culorii şi 38% ce se cuvine centrului. Controlul se va face la secretariatul general din calea Victoriei No 49. Casier gen., SI ERICA IONESCU # Preşedinţii org. circ. 2, 7, 8, 9, 10 şi 2 periferie, şi reprezentanţii aceloraşi circumscripţii în comitetul culoarii de verde sunt convocaţi pentru Luni 2 Iulie a. c. orele 7 jum. seara la clubul central (calea Victoriei 49). La ordinea zilei. 1) Constituirea comitetului culoarii de verde. 2) Cooptarea a trei membri în comitetul culoaii de verde. Membrii comitetelor org. circ. 2, ?, 8, 9, 10 şi 2 periferie sunt convocaţi în adunare generală pentru Luni 2 Iulie a. c., orele ? seara a clubul central (calea Victoriei 49). La ordinea zilei. 1) Alegerea preşedintelui culoarei diti verde'' i RAIUL HOŢILOR ŞI TRĂDĂTORILOR In slujba acestor liberali stau azi toţi trădătorii şi instrumentele de opresiune ale stăpânirii apuse. înţelepciunea brătienistă a vrut ca, oameni fără căpătâi şi ocupaţie sau cultură să trăiască viaţa parazitară de învârteli a politicianismului. In timp ce oamenii cinstiţi sunt îndepărtaţi, prin transferări şi destituiri, dacă nu sunt persecutaţi până la moarte. Ţăranul român, preoţii şi învăţătorii obidesc în acest timp, ca să facă din Maramureş un rai de hoţie liberală. POPULAŢIA RAMANE FARA ŞCOLI Cât priveşte pe ministrul instrucţiunii, maniacul ziditor de localuri, d-rul Angelescu, distruge azi ceia ce a făcut eri, dând dovada strălucită a unei neseriozităţi şi lipsă de normă stabilă. In 1524 creiase în Vişeul de sus o şcoală inferioară de meserii, cu care ocazie banchetul obişnuit i-a fost răsplată copioasă din partea oficialității locale. Era însă, acea „DREPTATEA* 0 regiune urgisită: Maramureşul Scandalul de la Borşa. Un rai al hoţiiliberale. Doctorul Anghelescu dezorganizează şcoala. Este un colţ de ţară românească, unde în fericire stăpânesc trădătorii de neam, renegaţii, excrocii, haiducii şi alte categorii deopotrivă de onorabile, cari se întrec în a specula, oprima şi reduce în mizerie o populaţie românească răbdătoare şi veşnic înşelată. Şi tot în acel colţ de ţară, situaţia intelectualilor români este tot atât de tristă şi de plâns, ca a populaţiei de jos. Din cele ce urmează se va putea face un tablou, dacă nu complect, cel puţin parţial despre o supărătoare stare de lucruri. CUM SE TOPESC FONDURILE ŞCOLARE.. In Maramureş — căci acesta este fericitul colţ de ţară românească — învăţământul românesc este veşnic batjocorit de administraţie. Cele mai multe şcoli nu funcţionează din lipsă de lemne, deşi budgetele comunale sunt supraîncărcate cu fonduri şcolare. Unde merg fondurile acestea, nimeni însă nu va putea spune. Sau mai bine zis, se află din când în când despre destinaţia pe care o au, atunci când, cum este cazul din Giuleşti, câte un administrator al banului public este prins cu ocaua mică în administrarea fondului şcolar. Dar şi atunci se ştie doar pentru câteva zile, pentru că în scurt timp procesul verbal prin care se constatase delapidarea dispare ca prin minune, iar delapidatorul rămâne onest şi vajnic funcţionar la aceiaşi îndatorire. Ultimul scandal în acest gen, este acel de la Borşa — scandal care ia proporţii din ce în ce mai mari şi sunt temeri că dacă nu vor interveni grabnic cei de la centru, atunci cu siguranţă cele patru milioane din fondurile şcolare vor fi înghiţite şi Borşa va rămâne tot fără şcoli. Doctorul Angelescu însă, nu dispune nicio anchetă iar primăria, din ordinul prefecturei, îşi bate joc de banii adunaţi de populaţie pentru şcoli, în interesul politicianilor liberali cari fac învârteli. Acestea s-au văzut şi cu ocazia diverselor furnituri, când, de pildă, numai pentru var, ce ar necesita o şcoală, s‘a plătit unei fabrici 300.000 lei, adică exact cu cât s‘ar fi putut cumpăra o casă întreagă. Dar fabricele de var din regiunea Petrova-Bistru sunt cartelate şi toţi liberalii au capitaluri vârîte acolo. Aşa că lucrul este lesne de înţeles, şcoală, o nevoe simţită de populaţie, pentru că locuitorii din Vişeu şi Iza se ocupă numai cu industria casnică în lemn. Doctorul Angelescu nesocoteşte însă azi, argumentele cari au dus la creiarea şcoalei de eri. Şi inspirat de cei ce jefuesc şi desfiinţează pădurile comunale, reducând populaţia la mizerie şi inactivitate, d-sa desfiinţează şcolile lipsind pe copiii sătenilor de o îndrumare şi meserie lucrativă. Azi şcoala inferioră de meserii din Vişeul de sus a fost desfiinţată şi, deşi fără a avea un local încăpător la dispoziţie, mutată la Sighet. Ca şi cum numai acest lucru nu ar fi fost de ajuns, este vorba acum să desfiinţeze şi şcoala medie din aceiaş localitate — şcoală care de ani de zile opreşte — în Vişeu — curentul de maghiarizare, a populaţiei. Şi aceasta de ce? Pentru că proprietara localului vrea să-şi reia clădirea , iar doctorul Angelescu i-a promis restituirea cu solemnitate, la unul din multiplele banchete în care este idolatrizat de o bandă de liberali, fără rost şi scrupule. Ce-i pasă doctorului Angelescu că elevii rămân pe drumuri, fără a învăţa o meserie, fără a avea o brumă de cultură, pentru ca sărăcia nu le permite să se ducă până la Sighet unde fantezia ministrului de instrucţie a mutat şcolile. Ce-i pasă ministrului că se desfiinţează, în cel mai invadat de străini colţ de frontieră, o şcoală care a luptat pentru interesele oropsite ale românilor şi pe care chiar ungurii au respectat-o, neatingând-o. Omul care face paradă de naţionalism cultural, habar nu are de aceste lucruri, neîncărcându-se cu considerente sentimentale. Interesele populaţiei româneşti îi sunt atât de străine, încât îi este indiferent dacă distrugerea şcoalelor mai sus pomenite, le prejudiciază. Pentru ministrul inculturei, ceia ce primează sunt interesele câtorva oameni de afaceri şi câtorva partizani cari ştiu să-l linguşească şi să-l decreteze drept luptător al ofensivei culturale, în ciuda realităţii ruşinoase.  Coresp. Un tren surprins de furtună lângă Cucuteni Iaşi, 28. Aseară, la ora 6, în timpul ploii torenfiale, trenul Iaşi- Paşcani a fost surprins lângă Cucuteni. Din această casă trenul a sosit cu o întârziere de peste două ore. Aseară, la ora 8, ploile au început la Tg.-Frumos şi a început opera de salvare de către pompierii locali şi numeroşi cetățeni din partea locului. Pagubele se ridică la peste 8 milioane. Moara „Furtuna“ a fost complect inundată. In cursul nopţii, echipe de lucrători de la căile ferate au lucrat la consolidarea terasamentului c. f. r. care fusese distrus în jurul gării Tg.-Frumos, astfel încât azi circulaţia a fost restabilită. Sau format mai multe comitete de ajutorare. Un comitet are in fruntea sa pe d. Iosif Tesaru, primarul din Tg.-Frumos. Călătorii veniţi din partea locului povestesc că locuinţele sunt expuse surpării din cauza apei ce le înconjoară. Piatra căzută asupra acestei regiuni avea mărimea unui ou de porumbel. Semănăturile au fost complect distruse. APEL pentru crederea unui fond de rezistenţă în lupta de răsturnare a guvernului Lupta de răsturnare a guvernului, in afară de energie şi suflet, cere mijloace materiale nu numai pentru a susţine întreaga acţiune de propagandă şi organizare a adunărilor publice, dar mai ales pentru ajutorarea celor ce vor cădea victimă în lupta de rezistenţă cetăţenească şi a famniliilor acestora. in acest îndoit scop, partidul national-țărănesc se îndreaptă către toţi mensbrii şi aderenţii săi, preasti si către toţi cei ce socot necesară o schimbare grabnică a sistemului de guvernare, prin violenţă şi fraude, cu rugămintea să-şi dea obolul lor. Pentru adunarea acestui fond s-a alcătuit un comitet compus din d-nii I. mihalache, M. Popovici, V. Madgearu şi O. Ştefănescu. Subscrierile pot fi încredinţate oricăreia din susnumitele persoane Cei ce vor subscrie sunt rugaţi a-şi arăta dorinţa dacă înţeleg ca numele Iar să arată un z iar. Uri mare succes Românesc fii* 20.000 litrii vin tonla preparafia farmacistului chimist Const. Chiriescu, vânduta în decursul anului 1927. Mii de suferinzi disperau vindecaţi şi scăpaţi din GHIARELE ANEMIEI Consecinţele funeste aie Sângelui sărac. Dota Anemie la neurastenia f/ tuberculoză numai un pas. Rolul fosforului 9I al Arseniului Organic Acţiunea tonică a sucului Kolia şi a extractului de Quinquina ma* „. Sinaptomele cele mai obişnuite ■unii o lipsă complectă de vitalitate mai cu osebire dimineaţa o oboseala generalizată, slăbirea corpului, a * văzului, ten galben ochi încercuiţi, vâjiituri 4* urechi, dureri de cap, picioare şi rinichi, palpitaţiuni, ameţeli, mersul nesigur, visuri urâte, somn penibil, răceli şi guturaiuri veşnice — 6 «tare Pehîru a putea ajuta natura şi a reda corpului vigoarea normală pe lângă o viaţă ordonată şi igienică, sunteţi obligaţi de a furniza organizmului substanţele cari îi lipsesc şi antone: fosforul fi arsenicul organio în stare coloidală încorporat in sucul medar de Kolla fi a celor fravn chine. In arsenalul terapeutic printre multele tonice cunoscute am obţinut în vechea mea practică «ucgei^ulijjitoare cu cunoscutul chimist NC62$T?aCHINAE3C[I din trai de farmacistul CHIHAESCU din București. Cu drept cuvânt acest tonic supranumit Elixirul vieței, luat în doză de câte un păhăruţ înaintea meselor timp de 10 zile se observă imediat o augmentaţiune sensibilă a globulelor roşii o creştere a fosforului organic, o eliminare complectă a toxinelor, o energie deosebită, o coloraţiune sănătoasă a tenului, un dor de viaţă şi de muncă. Sfătuesc absolut în mod desinteresat pe toţi, mic şi mare sănătoşi şi în special pe cei bolnavi să urmeze în locul aperitivelor otrăvitoare, acest aperitiv hyperideal care le va reda forţa, vigoarea şi sănătatea. Sfătuim pe părinţi să deie copiilor slabi şi anemici, obosiţi de şcoală acest minunat reconstituant. Vinul Ionic Chihăescu este aprobat de Consiliul sanitar superior cu nr. 41909 din 24 octombrie 1907. Dî. IC* Timp de un an de zile am urmat vinul tonic al D-stră şi m’am simţit foarte bine. Astăzi sunt în Paris unde se găseşte la toate farmaciile vinuri tonice, dar nici unul nu e de efect Deci îmi permit să vă întreb dacă e posobil să-mi expediaţi 5 sticle mari contra ramburs. Iar dacă tiu se pot rambursa, binevoiţi a-mi scrie în ce mod vă pot expedia banii şi îmi veţi adăuga cheltueli de corespondenţă. Cu toată stima L. BERCOVICI . The Eugéne Variin 25. Paria Se găseşte la guerii, farmacii şi dromată ci ne se scrie din Paris: Stimate de Chirăescu, Paris 28/4 1028 Informaţiuni Duminică 1 Iulie a. c. ora 10 dim. va avea loc pe stadionul Oficiului Naţional de Educaţie Fizică din str. Maior Ene (peste drum de Arsenal) o demonstraţie publică sportivă pentru încheerea primei perioade de activitate sportivă a soci „Forţa“, alcătuită din poliţiştii Capitalei. Membrii soc. — agenţi şi sergenţi de oraş, sub conducerea profesorilor O. N. E. F.-ului, se vor produce în diferite exerciţii şi concursuri sportive: gimnastică, scrimă, jocuri, jiu-jiţiu, box, alergări, precum şi în anumite numere speciale de aplicare a cunoştinţelor sportive în prinderea şi dezarmarea hoţilor. Intrarea liberă pentru oricine. Londra, 29 (Rador). — Ziarele anunţă că firma Opel din Berlin a început tratative cu autorităţile britanice pentru a se permite experimentarea automobilului - rachetă la hipodromul din Londra. Inspectoratul general Balneoclimatic anunţă publicul că nu există în staţiunea Tekirghiol-Movila nici o boală molipsitoare. La Cărăbuş In fiecare seară formidabilul succes Cioc! Cioc! Cioc! Revista de N. Kiriţescu cu Zizi Moustic de la Moulin Rouge din Paris, Nataliţa Pavelescu, Violeta Ionescu, Lizica Petrescu si Marilena Bodescu, Giugaru, Codruţ, Dan, Milian, Lorent, Giovani, Sonny-Jones 12 Girls, Marthe Krieger Wladimir Karnecky şi C. TANASE. Biletele la Casa Teatrului. Mare montare, numere extraordinare. Cu începere de la 2 iulie a. c., vor avea loc la Luna Park, în câmpul Moşilor, mari serbări în folosul societăţii „Mărăşti“. In afară de atracţiunile obişnuite din Luna Park, vor fi tombolă, bătaie de flori, confeti şi serpentine, ghicitori, bal câmpenesc, etc. Serbările se vor desfăşura în tot cursul săptămânei şi în fiecare seară, până la 3 dimineaţa . Situaţia generală a epidemiilor în ultima săptămână este următoarea: IN ŢARA: 43 cazuri tifosexantemalic, 830 scarlatina, 34 angină difteried, 106 febră tifoidă3 dezinterie, 3.343 tuse convulsivă, 18 paralizie infantilă fi 1 caz encefalita letargică. IN CAPITALA : 66 cazuri scarlatinii, 4 angină difterică, 3 febră tifoida, 1 meningităr 7 erizipel fi 3 cazuri paralizie infantilă. Proprietarul brevetului n. r. de invenţie No. 3.382 „Perfecţionări la fabricaţiunea de filamente de celuloză, hidratată”, doreşte a vinde acest brevet de invenţie, a-i ceda sau a acorda licenţă şi, în genere a intra în orice combinaţiune posibilă în vederea exploatării lui în România. Informaţiuni la : Inginer Marcus & Berlescu. Birou de brevete de invenţie, Bucureşti strada Lipscani No. 108. NPLE . .. la FAPT.FIERBATORUL',NOSTRU ELECTRIC PENTRU VOIAJ. .» • (110-150 șl 220 VOlţl) î KAMA lin nn nnmnf lfk 'cumpărați .fisrbatorulsimţâu care vă economiseşte zilnic 5'SO bslemnej o cheltuială de 40*50 tain CARAMIDA fără piatră de var şi bîsie arsă vinde Fabrica Ing. if. Mihăiescyj CQLENTINA I Biuroul, strada Paris No. 2 prin şoseaua Jianu Telefon 215/29 IEASORNICE DE MARE PRECIZIE mmm Sanatoriu manum Dr. A. A. ANTONIU Techirghiol Plaja (lângă Eforie] Se deschide la 1 Iulie a. u sa Pe malul măreț construit şi montat ultraoccidental, amenajat pentru a putea primi bolnavi ŞI PE TOŢI CARI AU NEVOIE DE PLAJA, BAI DE NĂMOL, BAI DE MARE ŞI ODIHNA. Acest Sanatoriu este înzestrat cu săli de tratament, sală de operaţie, de ginecologie, electricitate medicală, aplicaţiuni de nămol. Apă naturală filtrată de băut. Uzină proprie, fabrică ghiaţă, cameră frigoriferă. Camere splendide, spaţioase şi luxos mobilate, parchet, tot la canal, apă rece şi caldă în toate camerile. Medic în permanenţă. Pensiune de primul rang, regimuri speciale pentru copil. Bărci şi înotători pentru poliţia plajei. Plaja amenajată special în stil apusean , distracţii variate, iaz, ceaiuri şi dineuri dansante, croquet, radio, etc. Baia de mâncare şi terasa ei, redă spre mare, luxos montate. Două autocare stau la dispoziţia clienţilor. Se vorbesc toate limbile. Oficiu de P. T. T. înscrierile se fac la Centrala Sanatoriului d-lui dr. A. ANTONIU, str. Principele Uliica No. 22 și 24. Telefon 386/48, București Sezonul 1 Iulie, 1 August, 1 Septembrie. Tabăra de vară pe Malul Mărel IR TECHIRGHIOL-EFORIE Deschisă dela 1 Iulie la 1 Septemvrie a c.m două serii a 30 zile fiecare. Modern şi bine utilat, oferă tuturor amatoarelor şi amatorilor din ţară şi străinătate, posibilitatea de a face. BAI DE MARE-BAI DE NAMOL Plaja specială curată şi ferită de centrele aglomerate sau contagioase. Corturi tip „CANADIAN“ cu acoperişul dublu, de 2 sau 4 locuri, luminate cu electrică având tot confortul strict necesar Bucătărie complect renovată Bucătar special Masă bine gătită şi îmbelşugată servită de S or pe zi. APA POTABILA—BUFET—BAZAR Serviciul medical propriu FACULTATIV programe de Educaţie Fizică conduse de absolvenţi I. N. E. F. La dispoziţie Terenuri şi materiale sportive „ CINEMA-RADIO- EXCURSIUNI—DISTRACŢII. Numai cu LEI 185 sau 700 pa zi de persoană, oricine se poate recreta—o lună— la mare, face o cură, şi admira cele mai frumoase peisagii, stân., în tabăra O. C. In cele mai avantagioase şi bune condiţiuni; înscrierile se fac zilnic numai la sediul D. G. T. orele 9-12 şi 15-is la str. Spălnătescu 49 Bucureşti (2) (prin Baia Manta, Tramvaiul 19 şi 20). Secţiuni speciale pentru COLONII ŞCOLARE MODEL de fete şi băeţi in seriile Iulie şi August. Tabăra este oficial recunoscută şi recomandată de Onor. Ministere, Instrucţiune Publică, cu ordinul No. 2118/928 şi interne cu ordinul No. 8840/928. RUGĂM CEREŢI Informaţiuni şi prospecte la sediul O. C. T. Sir SURSA CIORAPILOR distinşi eleganţi şi mai eftin ca oriunde numai la magazinul VOALETA Slr. Lirisecidii No. 13 VIOLETA Calea Vuchrtei No. 56 vis-a-vis de Teatrul National