Dreptatea, octombrie 1929 (Anul 3, nr. 594-619)

1929-10-02 / nr. 594

I AVICULIUM. Proprietari Funcţionari Faceţi avicultura. Sursa marelor câştiguri. Belgia, deşi ţară mică agricolă exportează anual două miliarde lei în produse de avicultură, România are posibilitatea de a întrece cu mult aceaatft cifră. Administratorul delegat a celei mai bune uzine belgiene de material avicol (Sté An. Le Material Avicole de Gând), se găseşte în trecere în Bucureşti şi se ţine la dispoziţia persoanelor ce îi interesează această chestiune. Doritorii pot cere întâlnire cu Administratorul delegat al acestor uzine, la FEDERALA COOPERATIVELOR SĂTEȘTI Str. Popa Tatu 7, București, Telefon 352610. TUNELUL GRAND SUB HOTEL GRAND / fost Hotel de France Calea Victoriei 117 Se redeschide Joi 26 Septembrie sub Direcţiunea Ioniţă Petreacă şi Aristide Jojea, restaurant, berărie, grătar special, orchestra Jazz Barbu (violonist Diesen el zeeşte şi cu preţuri pentru toate pungile. ___ tenorul Traian Fortun) se mănâncă dumne- Aviz V - - --MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DOMENIILOR &**&**Se aduce la cunoştinţa publică că Marţi 15 Octombrie 1929, ora 11 dimineaţa se va ţine licitaţie publică la Ministerul Agriculturii — Direcţiunea generală a Contabilităţii, pentru vânzarea unui lot de gogoşi de mătase, conform publicaţiunei din Monitorul Oficial No. 215 din 27 Septembrie 1929. PRIMAIUA COMUNEI URBANE ROŞIORII DE VEDE Publicafiune La 25 Octombrie 1929 ora 10 a. m. se va ţine în sala primăriei licitaţiune publică pentru darea în antrepriză a confecţionărei registrelor şi imprimatelor necesare primăriei pe 1929. Ofertele vor fi închise şi însoţite de o garanţie de 10 la sută. Preşed. com. interim., Victor P. Ghefu. Secretar, I. G. Burcescu No. 3960 din 23 Sept. 1929. PRIMARIA COMUNEI FEREŞTI JUDEŢUL VASLUI Serviciul Casieriei No. 2460. 26 Sept. 1929. Publicaţiile Noi Ion A. Ilie preşedintele comisiunei interimare comunei Fereşti din plasa Peneş Curcanu judeţul Vaslui, publicăm spre cunoştinţa generală cum că d. Tache V. Leuştian cassierul comunal al acestei ceanine, perzând ordonanţa de plată sub No. 89 din 26 Martie 1929 pe numele secretarului comunal Petre V. Jgud cu suma de 500 lei emisă de această primărie o declarăm nulă şi fără valoare în mâinele ori cui s’ar afla. Preşedinte Ion A. Ilie. Notar, Th. Leustian Publicafiune ___ _ In ziua de 10 Octombrie 1929, orele 11 dimineaţa se va ţine licitaţie publică în localul ministerului de agricultură şi domenii Bucureşti, B-dul Carol No. 2 camera No. 9, pentru concesionarea afişajului pe împrejmuirea şantierului Arcului de Triumf de la şoseaua Kiseleff- Bucureşti. Concesiunea se va face pe trei ani. Licitaţia se va ţine în conformitate cu dispoziţiile art. 72—83 din legea asupra contabilităţii publice. Ofertele vor fi închise şi însoţite de garanţia în numerar reprezentând 10 la sută la suma ofertată. Casa asupra căreia se va adjudeca vânzarea este obligată a încheia contractul cu ministerul în maximum 5 zile de la data aprobărei licitaţiei de către minister, care se va comunica în scris, în caz contrariu se va confisca garanţia depusă la licitaţie. Concesiunea se va face in condiţiunile stabilite de minister şi se pot cunoaşte la serviciul de arhitectură, aflat provizoriu în B-dul I. C. Brătianu No. 57 bis etajul VI, la dispoziţia celor interesaţi, zilnic între orele 11—13. Orice taxe privitoare la această concesiune sunt în sarcina concesionarului. -ooxxxoo- Suprimarea curselor trenului rapid „Carpaţi** Cu începere de la 10 Octombrie se suprimă cursele trenului rapid „Carpaţi“ B. C. şi C. B. dintre Bucureşti-Braşov şi înapoi. Ultima cursă din Bucureşti a trenului B. C. a fost chiar din Braşov, ultima cursă a trenului C. B. este azi. Biroul presei din ministerul de Interne ne comunică următoarea mişcare l» direcţiunea generală a poliţiei Se atribuie cu titlu definitiv, la ziua de 19 Septembrie 1929, funcţiunile prevăzute in dreptul fiecăruia după cum urmează : 3. ■ ţi -v D lui Teodor C. Gheorghe, actual director de prefectură de politie cl. I, i se atribuie cu titlu definitiv, funcţiunea de secretar de chestură cL I, in chestura politiei municipiului Chişinău- D-lui Moscov Teodor, actual director de politie cl. I, i se atribuie cu titlul definitiv, funcţiunea de secretar de politie cl. I la politia oraşului Orhei; D-lui Nenitescu Fanait, actual şef de serviciu de siguranţă cl. O, i se atribua cu titlu definitv după cerere, funcţia V, f* . . - nea de secretar de poliţia cl. I ln politia oraşului Bârlad , D-lui Damian Teodor, director de politia OL II, i se atribuie cu titlu definitiv funcţiunea de secretar de politie dli la politia oraşului Piteşti. D-lul Moinescu Constantin, actual şef de serviciu de siguranţă d. II. i se atribue cu titlu definitiv, după cerere, functiunea de secretar de politie el. I. In politia oraşului Tighina, D-lui Axman Carol, dx. In drept, actual Inspector de politie ol. II, 1 se atribuie cu titlul definitiv, după cerere funcţiunea de secretar de politie ol. 1 din politia orasului Storojinet, In locul d-lui Bruia Petre considerat demisionat pentru neprezentare la posta ‰■ Cronica judiciară :=0=c IN CHESTIA COLETELOR DEVALIZATE DELA VAMA POŞTEI Pe la începutul anului 1929, direcţiunea vămei a primit numeroase plângeri de la diferite persoane că din coletele ce le venea din străinătate, le lipseau lucruri. In această chestiune a fost însărcinat de judecător de instrucţie I. Stănescu, titularul cab. 7. D-sa caută să descopere daca vinovaţii sunt printre funcţionarii vămei sau cei poştali. DIVERGENTA In MATERIE DE AMNISTIE M. Lungeanu a fost condamnat la 1000 lei amendă de tribunalul Argeş pentru delictul de calomnie săvârşit în contra d-lui Pitică. In contra acestei hotărâri Lungianu făcu apel, care a fost trimis spre judecare Curţei din Bucureşti şi repartizat la Secţia 3-a. La un termen anterior invocă legea amnistiei. Asupra acestei excepţiuni s’a proopiniănd pentru amnistie, iar d. consilier Bogdan fiind de părere contrarie. * Eri a venit spre judecare din nou acest proces, de astă dată în complectul de 5 consilieri. D. consilier Costin s’a alăturat părerii d-lui Bogdan, iar d. consilier Floarea majorităţii, astfel că s’a dat decizia prin care Lungianu este amnistiat. Astfel s’a stabilit că delictul de calomnie simplă intră în amnistie. 2. 1 APELUL LUI MIRCEA IONESCU In apelul făcut de Mircea Ionescu, — falsificatorul de ordonanţe de plată, — contra sentinţei tribunalului prin care e condamnat la 5 ani închisoare, a cerut Curţii secţia 4 să i se admită o nouă espertiză pentru a se examina din nou ordonanţele false. DIVERSE Parchetul a dat ordonanţă de trimetere în judecată pe Anghel Petrescu pentru ultraj adus avocatului Const. Săndulescu. Adus divergenţa de păreri, dnnifacerea se va judeca de judecă consilieri Protopopescu și LiciuStoria ocolului 7. W. ::Ai CAPITALA Numeroase accidente de automobil Duminecă a fost înregistrată în Capitală o nouă serie de accidente grave, de pe urma cărora câţiva cetâţeni au fost trimişi la spital, iar un agent de circulaţie a fost omorât. Pe ziua de eri, cel mai grav accident a fost înregistrat la şosea unde un agent de circulaţie, aflat la datorie, a fost călcat de un automobil şi ucis. Iată împrejurările în care a fost înregistrat: UN AGENT DE CIRCULAŢIE UCIS Pe la orele 5 după amiază, venea din piaţa Victoriei spre şosea, automobilul No. 7458 condus de şoferul Grigore A. Tutu, proprietatea d-lui căpitan aviator Romeo Popescu. Pare-se că şoferul conducea cu viteză excesivă, deoarece la Bufet, la întretierea străzei Arhitect Mincu cu şoseaua, şoferul a voit să frâneze brusc. Automobilul însă a derapat. In mijlocul şoselei, la punctul desemnat, se afla, în post, agentul de circulaţie Sandu Christen care dirija circulaţia. Acesta a fost trântit sub roatele automobilului, târât câţiva paşi, şi ucis. Nenorocita victimă a datoriei s-a ales cu fractura bazei craniului, ceea ce i-a provocat moartea imediată. Şoferul Grigore Totu, care conducea automobilul, a fost imediat arestat. El a declarat, la interogatorul ce i s’a luat că, deraparea se datoreşte faptului că direcţia n’a mai răspuns solicitărilor sale. Şoferul a fost menţinut arestat iar azi va fi înaintat parchetului. Cadavrul agentului de circulaţie a fost trimis institutului medico-legal spre a i se face cuvenita autopsie. « ALTE ACCIDENTE DE AUTOMOBIL Gh. Ionică, de 45 ani, din strada Vasile Gherghele, în timp ce traversa calea Moşilor, în dreptul casei cu No. 45, a fost surprins de automobilul No. 5815, proprietatea uzinelor comunale din Bucureşti. Grav rănit, Ionică, a fost trasportat la spitalul Colţei. Şoferul se află arestat. Un alt accident grav a fost înregistrat în b-dul L C. Brătianu. Aprodul Vasile Ciuculete, de la ministerul justiţiei, a fost surprins în stradă de către automobilul No. 10.563 condus de către şoferul Panait Ionescu. Victima s-a ales cu fractura bazei craniului şi în agonie a fost internat la spitalul Colţei. Şoferul a fost arestat. ACCIDENTUL UNUI MUNCITOR Astă noapte la orele 2, muncitorul Gh. L Minea, ducându-se la culcare la construcţia din calea Griviţei 16, din cauza întunericului, a căzut în pivniţă, fracturându-şi baza craniului. A fost găsit dimineaţa de paznic şi internat la spital. DOUA ÎNCERCĂRI DE SINUCIDERE Irina Sandu, fără domiciliu stabil în Capitală, a încercat să se sinucidă pe când se găsea în b-dul Ferdinand, înghiţind o cantitate de tinctură de iod. A fost internată la spitalul Filantropia. Cauza 1 A fost părăsită de cel pe care îl iubea l • Alexandrina Vari din str. Albinelor 5, în urma unei discuţii cu concubinul ei, a Încercat să se sinucidă înghiţind o cantitate de tinctură de iod. In stare muribundă a fost internată la spitalul Brâncovenesc. ACCIDETUL DE LA HIPODROMUL BANEASA In cursa a V-a de Duminecă, jocheul Taillor a căzut de pe calul Sobrad, cauzându-şi contuziuni pe faţă şi corp. A fost internat la sanatorul Antoniu. ISPRAVA UNUI GARDIAN PUBLIC Gardianul public Vasile Ciuleanu, fost subcomisar în poliţia Craiova, şi actualmente cu postul în str. Mauxlcu Tescanu din Capitalăs-a dus ori noapte la concubina sa Ecaterina Teli din str. B. Ignaţiu 12, unde a băut cu ea un kilogram de vin. După aceea, a trimis femeea la cârciumarul Anghel Dumitrescu din apropiere ca să-i mai dea un kilogram. Acesta a refuzat, înfuriat de acest lucru, gardianul s’a dus la circumscripţie, a luat de acolo încă doi sergenţi şi s’a dus la cârciuma lui Dumitrescu, pe care l’au găsit jucând cărţi cu câţiva clienţi. Gardianul a întins revolverul asupra cârciumarului somându-i să nu facă nici o mişcare. O mişcare greşită şi revolverul a luat foc. Două gloanţe au lovit pe cârciumar care a fost transportat în grabă la spital Criminalul a fost arestat I «DREPTATE«» Decizia ministerului de instrucţie Ministerul instrucţiunii a dat de curând o importantă decizie prin care se precizează cam sunt raporturile dintre comitetele şcolare şi instituţiile pentru a căror susţinere au fost creiate. In aceeaşi decizie se reglementează şi drepturile la locuinţă, combustibil, iluminat şi hrană a directorilor, a personalului administrativ şi de serviciu al şcoalelor. Decizia ministerială este izvorâtă dintr-o tristă constatare a abuzurilor nenumărate care dăinuiau până acum mai ales în ceea ce priveşte numărul persoanelor de conducere ale internatelor, care deveneau adevăraţi pensionari ale acestora. Se ştie doar, că existau internate cu câte 20 elevi, în contul cărora se hrăneau tot atâtea, ori şi mai multe persoane de conducere şi administraţie. Au devenit proverbiale familiile directorilor şi directoarelor, compuse din soacre, părinţi, cumnaţi şi rude de cel mai îndepărtat grad, care se hrăneau gratuit în contul sărmanilor elevi. Decizia ministerului de instrucţie, elaborată de consiliul directorilor generali din minister, complectat cu administratorul şi directorul comitatelor şcolare de la Casa Şcoalelor sub preşedinţia d-lui I. Borza, secretarul general al ministerului, constitue un adevărat îndreptar pentru drepturile şi datoriile pe cari le au persoanele de conducere şi administraţie a şcoalelor la a cărei strictă aplicare organele şcolare de control sunt obligate să vegheze. Iată, din această decizie, partea privitoare la dreptul la hrană a personalului de conducere a internatelor şcolare: DREPTURI LA HRANA Directorul şcoalei, fiind în acelaş timp şi directorul internatului, are drept la hrană dela stat, dacă e internat al Statului, sau dela comitet, când internatul este înfiinţat şi întreţinut de comitet. Acest drept i se plăteşte în bani, sau în natură, conform declaraţiei ce va trebui să facă la începutul fiecărui exerciţiu, cu condiţia de a avea bucătărie şi cămară aparte, deosebite de cele ale internatului. Existenţa acestora se va dovedi prin încheierea unui proces-verbal de către director, preşedintele comitetului şi cenzorul delegat al Ministerului, la începutul fiecărui exerciţiu. Procesul-verbal se va anexa la bugetul înaintat spre aprobare Casei Şcoalelor. Principiul este că nu are drept la hrană decât funcţionarul, (directorul, subdirectorul, etc.), nu şi familia sa, întrucât numai el prestează serviciul. In schimb însă i se recunoaşte dreptul la o raţie de hrană mai mare decât elevilor. Se stabileşte această raţia la de 3 ori raţia prevăzută în bugetul internatului pentru elevii respectivi. Această raţie se va acorda în felul următor: a) Când directorul declară că îşi face gospodărie proprie raţia întreită i se va plăti în bani de Minister, Comitetul nu va da nimic. b) Când directorul doreşte să ia hrana în natură are dreptul, indiferent dacă este însurat sau nu, să ia numai hrană preparată, dar în raport cu întreita cotă ce se plăteşte pentru el, să nu treacă însă ca valoare de întreitul raţiei elevilor. Alimente în natură, nepreparate, nu are dreptul de a lua de la cămara internatului. Dacă este însurat şi doreşte să ia hrană şi pentru membrii familiei va trebui să plătească şi anume: pentru soţie şi fiecare copil minor o sumă egală cu raţia unui elev, pentru copii majori o raţie întreită. Prin familie se înţelege numai soţie şi copii. Alţi membri ai familiei nu au drept la hrană nici chiar cu plată. , La şcoalele cu internate, unde există şi un subdirector (provizor) conducător efectiv al internatului, directorul nu are drept la hrană. Directorii şcoalelor cu internat nu au dreptul de a ţine şi creşte în gospodăria lor particulară: păsări, porci, etc. Subdirectorul (provizorat) va avea acelaş tratament ca şi directorul. Celalt personal administrativ şi de serviciu, care are drept la hrană, va primi hrană numai preparată în bucătăria internatului şi numai pentru persoana prevăzută în buget și care prestează serviciu. Membrii familiei lor nu au dreptul la hrană subt nici o formă. ~ X Cernăuţi 27. Organizaţiile judeţene ale partidului naţional-ţărănesc din Bucovina, au ţinut în localul palatului administrativ o mare adunare, sub preşedinţia d-lui dr. T. Sauciuc Săveanu, ministrul Bucovinei. D-nii preşedinţi ai organizaţiilor judeţene şi d-nii parlamentari bucovineni au adus la cunoştinţa d-lui T. Sauciuc Săveanu activitatea depusă de ei în circumscripţiile lor electorale şi modul în care înţeleg să aplice noua lege administrativă spre mulţumirea tuturor cetăţenilor. In această chestiune au luat cuvântul mai mulţi fruntaşi ai organizaţiei partidului, expunând fiecare punctul său de vedere şi făgăduind tot sprijinul lor pentru realizarea acestei mari opere naţionale. Au mai vorbit mai mulţi fruntaşi ai partidului, din acea regiune, aducând elogii d-lui ministru Sauciuc Săveanu asupra modului plin de abnegaţie cu care înţelege să servească interesele partidului şi să satisfacă cerinţele atât de juste ale populaţiei asuprite atâta vreme de stăpânirea vitregă a guvernelor ce s’au perindat dela răsboi încoace la cârma ţării. CUVÂNTARE A D-LUI T. SAUCIUC SAVEANU Luând cuvântul, d. ministru al Bucovinei mulţumeşte oratorilor şi îi asigură că va continua să lucreze cu acelaş silinţă pentru a satisface dorinţele bucovinenilor. Încheind d. ministru T. Sauciuc Săveanu cere concursul tuturor în acţiunile începute de d-sa pentru regenerarea politică a Bucovinei. După ce se rezolvă mai multe chestiuni de interes particular adunarea ia sfârșit într’o atmosferă de entuziasm și prietenie. Noni comisii interimare Disolvându-se consiliile judeţelor Bălţi, Putna şi Timiş Torontal au fost numite următoarele comisii interimare care să gireze afacerile judeţelor până la alegerea noului consiliu judeţean: PUTNA Leancă Constantin, Alexandru Andrei, Nemţeanu Andrei, Ştefanov Ştefan, Ţurcanu Grigore. BĂLŢI Ştefan Graur, senator, Bogdan Dimitrie, Chiriţă Mihai, advocat, Focşani; Constantinescu Gri proprietar, Soveja ; Corneliu Teodor, institutor, Panciu; .Techianu N., cooperatist, Văsuiţ Murat Iacob, proprietar, Focşani; Oiparhe Maximilian, dr. Rosin R., Focşani. TIMIS-TORONTAL Neagoe Ioanichie, asesor consistorial din Timișoara ; Dr. Bălan Coriolan, deputat, advocat din Timișoara; Dr. Boleanţu Valeriu, advocat din Deta; Dr. Chiroiu Pu- Lampek Ștefan, proprietar din Bacova; Dr. Muth Gaspar, senator, avocat din Timişoara; Pierre Hans, inginer, proprietar din Biled; Dr. Subţire Ioan, advocat din Timişoara. Pentru administrarea intereselor comunale au fost numite noui comisii interimare în oraşele Braşov, Panciu şi Olteniţa precum urmează: BRAŞOV G. Cuţeanu preşedinte, Ioanes Nicolae, Dr. Călimar Nicolae, Cernea Ovidiu, Radu Orghidan, Cornel Voicu, Gh. Boboc, Ioan Garoiu şi Gheorghe Sorescu, membri. PANCIU Atanasie Popescu, preşedinte, Nae Rozenberg, Traian Petrescu, Gheorghe Patulescu, Take Rosenberg, Neculai Vasiliu, Iordache Popa, Hristea Neagu şi Milea D. Ioan, membri. OLTENIŢA I. Deculescu, preşedinte; Constantin Ghisorabcu, Aristide Spirescu, Gh. Untescu, Anghel Brotea, I. L. Buznea, N. A. Theodora, I. Vornicu şi Marin Ionescu, membri. —-ț—ooxxxoo—— Nenorocirea de lângă staţia Isisipilui UN MORT ŞI UN RĂNIT O impresionantă nenorocire s-a întâmplat ieri in apropierea staţiei Nisipiui, din Bucovina. Trenul de marfă No. 5474 pe când trecea pasagiul de nivel al sus numitei staţii, a surprins o trăsură. Proprietarul trăsurei, locuitorul Gheorghe Isopescu din comuna Bahrineşti, a fost rănit la cap. Caporalul jandarm Grigore Suhiac, care se afla in trăsură, a fost de asemenea grav rănit la cap. Transportat cu trenul spre Rădăuţi, pentru a fi internat la spital jandarmul a încetat din viaţă, pe drum. -pec=rQ=_- oo— Ea are la activ numeroase furturi Serviciul poliţiei judiciare de pe lângă Prefectura Municipiului a făcut o interesantă captură. Fiind sesizaţi de o mulţime de reclamaţii cu privire la furturi comise de către o servitoare ce se angaja de complezenţă, a însărcinat pe comisarul Scarlat Haralămb cu anchetarea cazului După diferite peripeţii, a reuşit să prindă pe Vasilica Giurgea, condamnată în diferite rânduri pentru furt şi Ion Petre, un individ fără căpătâiu. UN SISTEM INGENIOS Mijlocul pe care Vasilica Giurgea îl utiliza, era destul de ingenios, falsificase o serie de ştampile ale comunelor Telega, Scăleni (Prahova), Gherheia şi Ciobanu (Constanţa) şi plăsmuise o serie de acte faşe. Cu acestea, s’a prezentat în Capitală şi în oraşele din provincie, diferitelor persoane cari aveau neroc de servitoare. Se oferea pentru o mie de lei pe lună, şi prezenta actele. Rămânea doar o seară, fiindcă a doua zi avea grijă să dispară, după ce îşi însuşea bani, bijuterii, haine. UN TABLOU Vasilica Giurgea are la activ o sumedenie de isprăvi. Cităm din lungul tablou al victimelor acestei excroace doar câteva nume: Grigore Patrichiu, Ştefan Olteanu, Paul Alexandrescu, Eliade Steinberg, Elena Răduţ, Elena Mironescu, Ştefan Jugureanu, N. Crivăţ, avocat C. Ionescu, etc. eta Aceştia din Capitală. In provincie Vasilica Giurgea a operat la Constanţa, Galaţi, Craiova, unde deasemeni a furat bijuterii, bani, haine şi obiecte preţioase. Ultima lovitură dată cu sistemul practicat a fost la N. Andreescu din str. Avrig 18. Aci însă, lovitura le-a fost fatală. Au fost prinşi şi azi vor fi înaintaţi parchetului. Azi la orele 4.30, soseşte în Capitală, un avion de pasageri, produs al fabricelor Ford. Este un monoplan cu cabină închisă, putând lua 10 pasageri. Avionul, este construit în întregime din metal (aluminium şi oţel), având 3 motoare sistem. Batt & Wittney «Wasp» de câte 425 cai. Viteza avionului este de 200 km. pe oră, având o rază de acţiune de 800 km. Avionul este prevăzut cu toate perfecţiunile technice, încălzit, luminat, etc. Eiborul de demonstraţie, al avionului va începe la 4.45 şi va dura până la ora 5.30, după care va urma vizitarea. Miercuri, avionul pleacă la Constantinopol. Acest aparat a fost expus la expoziţia recentă de la Londra, unde s-a bucurat de un viu interes. Tot azi are loc o demonstraţie cu un aparat de luptă tip «Junkers». Este vorba de un monoplan, în care pot lua loc pilotul şi observatorul şi care poate atinge o viteză de 300 km. pe oră. firav accident de utomoiMi unda unt UN MORT SI TREI RĂNIŢI ORAV CLUI, 29. ■—* Azi dimineaţa automobilul de turism No. 3200 din Cluj, condus de şoferul Laslo Szabo şi în care erau încă cinci pasageri, venea cu viteză dinspre Turda către Cluj, de la un chef. Toţi cei din maşină erau în stare de ebrietate. La un moment dat, maşina a derapat şi s’a rostogolit într’un şanţ omorând pe şofer şi rănind grav trei pasageri. Cu alt automobil răniţii au fost aduşi şi internaţi la clinica din Cluj. S’a deschis o anchetă, care a stabilit că întreaga răspundere este a şoferului. ! ! Starea a doi din răniți este gravă. Deschiderea primului catru comunal de cartier Aseară a avut loc deschiderea stagiunei primului teatru «Comunal» de cartier, în sala teatrului «Volta Buzeşti», din str. Buzeşti No. 11, sub patronajul d-lor Pompiliu Ioniţescu şi C. Angelescu. S-a reprezentat «O noapte furtunoasă» de I. L. Caragiale. Despre Caragiale a vorbit d. deputat V. V. Haneș, iar cuvântul de deschidere l-a rostit d. deputat D. Rădulescu. . . -----------OOXXXOO----------Spectacole TEATRE TEATRUL NATIONAL: Georges Dandin. TEATRUL MARIA VENTURA: Stăpânul inimii sale TEATRUL «REGINA MARIA»: Deschiderea stagiunii: Nae Niculae. TEATRUL FANTASIO: «Noi nu jucăm ca să ne amuzăm». CINEMATOGRAFE SCALA: Dansul Morţii. SELECT: Simfonia Nupţială cu Erich von Stroheim şi Fay Wray. TRIANON: Femeia şi Paiaţa. Mareo reporter cinematografic şi o comedie. CINEMA BULEVARD PALACE: «Titanic», cu George O'Brien şi Virginia Valii, şi o comedie in 2 note. CAPITOL: «Asfalt» cu Betty Aman şi Gustav Fröhlich. CINEMA LUX: Premiera Pat şi Patachon în Şampionii Africe. CINEMA VOLTA-BUZEŞTI: Asasinul, o comedie şi trupa de operete. CINEMA MARIA: Un proces senzaţional cu Magda Sonia şi «Svăpăiata» cu Elena Zamora. CINEMA TERRA: Lya de Puty în viaţa de apaş şi Fiica Şeicului cu Bebe Daniels, seara «Ustură dar trece». CINEMA MARCONI: Un regat pentru o femee cu Dolores Costella şi revista «Nu mai e ce-a fost odată» cu Marilena Bodescu. AMERICAN: Cercul Roşu cu Lya Mara. REX: «Gaucho» şi o comedie. RAHOVA: O aventură la Paris cu Bebe Daniels şi Fetiţa de suflet cu Lewis Stone. ‘ Dizolvarea Consiliului judeţean din Timiş-Torontal Timişoara, 28. I Eri 27 Septembrie cor., în urma deciziei ministerului de interne s’a procedat la disolvarea unei comisii interimare care va administra interesele judeţului. „ Comisia interimară este compusă din d-nii : Pr. Ioanichie Neagoe preşedinte, dr. Coriolan Bărcu, dr. Pavel Nicolaevici, dr. Dumitru Chiroiu, dr. Ioan Subţire, Ştefan Lampel şi încă patru reprezentanţi ai partidului german din localitate ca membrii. Instalarea comisiei interimare se va face la începutul săptămânei viitoare. m Inaugurarea teatrului „Regina Maria** Luni la ora 11 dimineaţa a avut loc slujba religioasă pentru sfinţirea noului teatru Regina Maria — ce se inaugurează pe cheiul gârlei, prin stăruinţele d-lor Bulandra, Manolescu, Storin şi Maximilian, şi a d-nei Bulandra, care vor continua să joace mai departe, desvoltând aceiaşi frumoasă activitate pe care au dovedit-o îndelung publicului nostru. Au asistat la slujba religioasă câteva personalităţi din lumea criticei precum şi artiştii. Urăm noului teatru să aibă succesul pe care îl merită — ţinând seamă de sacrificiile materiale dar şi de talentul în plină maturitate al harnicilor conducători. Scena cea nouă înseamnă sorţi noi de izbândă pentru teatrul românesc şi pentru arta dramatică. ooxxxpo- ştiri artistice Repetiţia generală a comediei I’rea iubitul Leopold, va avea loc la Teatrul Maria Ventura, Miercuri 2 Octombrie, la orele 3 după amiază. Intrarea numai cu invitaţii. Se atrage atenţia că aceste invitaţii sunt valabile la toate repetiţiile generale în stagiunea aceasta şi că nu se pot folosi de ele decât acei cărora le sunt adresate, neadmiţându-se cedarea lor şi nici substituiri de persoane. Repertoriul Teatrului «Regina Maria» de la 26 Octombrie. Miercuri 2 Oct.: «Nae Niculae». Joi 3 Oct.: «Nae Niculae». Vineri 4 Oct.: «Nae Niculae». Sâmbătă 5 Oct.: matineu: «Aventura d-lui Dorjan»; seara: «Nae Niculae». Duminică 6 Oct: matineu: «Domnul de la ora 5»; seara «Nae Niculae». • Miercuri 2 Octombrie estedata irevocabil fixată pentru Festivitatea Inaugurărei Noului Teatru «Regina Maria» din Piaţa Senatului adică Splaiul Mihai Vodă No. „ Piesa de deschidere este «Nae Niculae» de d-l G. Ciprian, în care joacă întreaga trupă în frunte c® d-nii Bulandra, Manolescu, Maximilian-Storin.