Dreptatea, februarie 1938 (Anul 12, nr. 3059-3082)

1938-02-01 / nr. 3059

mm Luni 31 Ianuarie 1938 1875 m. RADIO-ROMANIA 150 kw. 160 kHz. 1$1,5 m. BUCURESTI 12 kw. 823 kHz. 18.00: Ora. Mersul vremii. 18.05: Castelul celor şapte muzee, de Alex. Carussy. 18.02: Concert de după amiază (discurii: Dans de Borschel şi Serenadă de Spirdlman; Fox de Montagne; Lied de Becoe şi Lied de Bazant(Telef); Vals Gromon şi Cântăreţul necunoscutde Sylviano (voce: Albert Cauv.); Româneasca de Gade şi Dans Armezzo de Robrecht; Fă nani pui- Şiul meu de Dendrino şi Mi-e sufletul tu de Stroe şi Vasilache (voce: Ion loan-O.); Vino bădiţă, bădişor (voce: Raul Ionescu-Cristal). 19.00: Actualităţi româneşti: Limba Culturale. RADIOROMANIA 19.15—19.50: Muzică românească (discuri) : Mândro din poiană de Dendrino şi Căsuţa noastră de Popescu-Pepu (voce Petre Stamate-O.); Bulgăraş de ghiaţă rece (voce: Fănică Luca-H. M. V.); Patru boi cu lanţu’n coarne şi Doina de la Cluj-O.); Foaie verde lin pelin de Marcus şi Cine mi te-a scos ţa cale de Vasilescu (voce: Costică Frunză-O.); Murguleţ, căluţu meu (voce: Zavaidoc); Ce frumoasă este viaţa şi Doina din nai (nai- Fănică Luca-H. M. V.). RADIO-BUCUREŞTI 19.15: Muzică de cameră. Quintet de Dvorak (Anton Adrian Sarvas- vioară Io Victor Predescu-vioara II, C. Apostolescu și Th. Andrei-violă, G. Iarosevici-violoncel). RADIO-ROMANIA, RADIO. BUCURESTI 19.50: Istoria minunatului tun care a tras asupra Parisului, de Căpitan Dragomirescu-Buzne. 2005; Concert de seară al Orchestrei Radio, diirij. de Th. Rogalski: Barca-Îele cântece de leagăn și Serenade; Barcarola de Grunfeld; Serenada sărutului de De Micheli; Barcarola din «Anotimpurile» de Ceaikovsky; Serenadă de Catalani; Cântec de leagăn japonez de Armandola; Serenadă Intermezzo de Lohr; Barcarolă de Rust; Serenadă de Gabe; Cântec de leagăn de Frimi; Serenadă andaluză de Armanidola; Muzică nocturnă de Foerster; Barcarolă de Busch; Cântec de seară de Schumann; Barcarolă venețiană de Mendelssohn; Serenadă franceză de brieg. 21.20: O mare putere economică: laptele de prof. G. K. Constantinecsu. 21.35: Concert de pian. D-ra Nadia Chebap: Choral de Bach-Busoni; Două sonate de Scarlatti; Studiu No. 5 de Chopin; Două mazurci de Chopin;Vals : în mi minor de Chopin; Voci de primăvară-vals de Strauss-Grünfeld. 22.10: Gabriel Năruja (canto): Lieduri şi Arii; Baladă de Mussorgsky; Dorinţa de Richard Sttrauss; Amintire de Mahler; Mângăerea primăverii de Brahms; Amintirile lui Des Grieux din opera «Portretul lui Manon» de Massenet. 22.30: Radio jurnal. Sport. 22.45: Concert de noapte al Orchestrei Petrică Motoi, transmis de la restaurantul «Mircea». 23.45: Jurnalul pentru străinătate în limba franceză şi germană. Marţi 1 Februarie 1938 1875 m. RADIO-ROMANIA 150 kw. 160 kHz. 364.5 m. BUCUREŞTI 12 kw. 823 kHz. ORA DIMINEŢII (6.30-7.30) 6.30: Deschiderea emisiunii. — Gimnastică ritmică. — Radio jurnal. — Concert de dimineaţă (discuri): Nunta vântului- vals de Hali; Marionete-polca de Landschulz; Selecţiuni din «Rose Marie» de Frimi; Dansul Anitrei din «Peer Gynt» de Grieg. — Sfaturi gospodăreşti şi medicale. 7.30: închiderea emisiunii. 13.00: Ora. Culturale. Sport. Cota Dunării. 13.15: Concert de prânz. Orchestra Jean Sibiceanu (voce: Cristian Vasile): Romanţe, Doine şi Arii populare; Vals sentimental de Chopin; Vals trist de Berger; De ce plângi dacă nu iubeştitango de Toma Petraschivescu; Hora boerească şi Bagatelă în stil românesc de Jean Sibiceanu; Dacă nu te cunoşteam, tango de M. Constantinescu; Serenadă de Pierne; Vin mândruţ-o de Manzatti; Arii nationale. 14.10: Ora. Mersul vremii. Bursa. Radio jurnal. ....... 14.30: Continuarea concertului: Arii populare şi naţionale; Nu mai am lacrimi să plâng de Cordogue; Un tango de adio de Claud Romano; Arii naţionale. 15.00: Actualităţi străine; Radiofonice 18-00: Ora. Mersul vremii. 18.05: Poşta technică. 18.20: Portrete de compozitori: Franz Schubert (discuri); Amurg (voce:Lotte Lehmann); Unde? (voce: Elena Gerhardt); Impromptu în labemol major (pian: Arthur Rubinstein); Tu eşti liniştea şi Noapte şi Visuri (voce: Georg Walter); Sonatina în sol minor (vioara: Isolde Menges, pian: Arthur de Greef); Marş militar (arch. simf. din San Francisco, dirij. de Alfred Hertz). 19.00: Actualităţi ştiinţifice. 15.15: Muzică din operete (discuri); Uvertură la «Ţara surâsului» de Lehar (arch. simf. din Berlin); Lied din opereta «Pivnicierul» de Zeller (voce: Karl Schmitt-Walter); Cântec din opereta «Vânzătorul de păsări», de Zeller (voce Ulrich Berner); Cântec din opereta «Micul duce» de Lecocq (voce: Dhamarys); Cântec din operetele «Un soţ ideal» de Bochmann şi «Prea iubita» de Dostal (voce: Eric Helgar); Selecţiuni din opereta «Contele de Luxemburg» de Lehar (voce: Martina Wulf şi Hugo Welfing). 19.55: Actualităţi engleze, de Prof. Dragoş Protopopescu. RADIO-ROMANIA 20.10-20.45: Muzcă uşoară (discuri): Lied de Strecker şi Lied de Stolz (voce: Greta Keller Telef.); Fox de Hirsch şi Fox de Dubin; Poema-tango de Nelfi şi Tango de Gorressi(Telef.); Selecţiuni de foxtroturi: Două şansonete de Villard (voce: Gilles şi Julien); întâia mea iubire-tango de Corologos (voce: Ion Luiean-O.). RADIO-BUCUREŞTI 20.10: CICLUL BEETHOVEN: Sonata IX pentru vioară şi pian în la major «Kreuzer» (Al. Theodorescuvioară şi I. Filipnescu-pian). RADIO-ROMANIA ŞI RADIOBUCUREŞTI 20.45: Concert simfonic al Orchestrei Radio, dirij. de Jean Bobescu (Cluj). CICLUL SIMFONIEI (IX): BRAHMS: Simfonia No. 3 în fa major. UNIVERSITATEA RADIO 21.30: Ştiuta românismului în 1937, de Prof. Ion Simionescu. 21.45: Coninuarea concertului simfonic: Concert în do minor pentru pian şi orch. de Beethoven (solistă: D-na Grete Miletineanu); Uvertură la «Vasul fantomă» de Wagner. 22.50: Radio jurnal. 22.45: Concert de noapte al Orchestrei Sandu Marcu, transmis de la restaurantul «Cina». 23.45: Jurnalul pentru străinătate în limba franceză și germană. Poftă bună la Tănase In sala teatrului Savoy (cal. Victoriei lângă Palatul Telefoanelor) se joacă în fiecare seară la orele 9 precis şi Joi Sâmbătă. Duminica şi sărbătorile în matineu la orele 3 revista în 2 acte şi 52 tablouri «Poftă bună la Tănase» de d-nii: Nican, Puiu Maximilian George Fulga şi St. Cristodule. Succesul extraordinar pe care-l înregistrează «Poftă bună la Tănase» se datoreşte textului admirabil, muzicei minunate, baletelor ingenioase şi strălucitului ansamblu condus de ingenabilul C. Tănase succedat de d-nele: Mia Apostolescu Liana Mihăilescu, Nuţi Pantazi, Joujou Pavelescu, Elena Burmaz, Vuvette Popescu Bombonica Grozea, Ita Pueki, Ani Călinescu, Tanti Grigroiu, Severa Norelli, Maria Dinu, Sura Alexandra şi d-nii: Al. Giugariu N. Hossen, Puiu Maximilian, Ion Dinescu, C. Trestian, Călin Botez, I. Antonescu, Emil Popescu, Puiu Şerbu, J. Harley, C. Dodu Titi Paisescu, Nestorescu şi Stroe şi Vasilache. Biletele la casa teatrului Telefon 38.503. Concepţia dunăreană a d-lui Milan Hodza (Continuare din pag. 10.) Eul acesta, pentru ca să fie intensiv activ şi cu efecte sensibile, trebue să fie realizat pe bază preferenţială şi sistemul preferinţelor trebue stabilit printr-o înţelegere comună sau prin pacte bilaterale. Principiul preferenţial este însă de obiceiu anihilat prin clauzele naţiunilor celor mai favorizate. Este aşadar, vorba ca marile puteri,Germania, Italia, Franţa, Marea Britanie şi Statele Unite, să recunoască interesele speciale ale blocului statelor din basinul dunărean, considerând preferinţele dunărene ca un principiu de excepţie faţă de principiul până acuma general al naţiunii celei mai favorizate. Regenerarea economică a statelor din basinul dunăreaneste posibilă şi Şi păstrarea statului-quo actual In Safer ei ,’É.É faâiăl ăntagopisme naţionale, problema minorităţilor şi deosebirii ideologice. D. Milan Hodza, accentuiază că loialitatea reciprocă ar putea înlătura foarte multe din efectele de impediment ale acelor probleme. De îndată ce s’ar realiza renaşterea economică a statelor numite mai sus, care au fost cel mai crunt lovite de criză, lucrul acesta s’ar resimţi şi în evoluţia mai calmă şi binefăcătoare, a politicii europene. Două ţări dunărene, — Austria şi Ungaria, — fac parte din statele cari au semnat protocoalelede la Roma. Cehoslovacia, Iugoslavia şi România formează împreună Mica Antantă. D. Milan Hodza, în concepţia sa asupra reorganizării situaţiei din basinul dunărean, se sileşte să combine elementele pozitive ale ambeloracestor formaţiuni existente. , Substanţa propunerilor premierului cehoslovac poate fi formulată, ca o încercare curajoasă, de sinteză, între Mica Antantă şi Protocoalele de la Roma, sinteză, care va facilita îmbinarea lor reciprocă şi va duce fără îndoială la micşorarea suprafeţelor de fricţiune în Europa, ceia ce este un lucru important şi pentru marile puteri, şi pentru statele mici din basinul dunărean. Iniţiativa d-lui Milan Hodza, care s-a manifestat în numeroasele sale tratative cu cancelarul Austriei, d. Kurt von Schuschnigg, în conferinţele de la Paris, Belgrad, londra şi Bucureşti, a adus deocamdată la generalizarea ideilor propagate de către d-sa că soarta tuturor ţărilor dunărene trebue legată laolaltă şi că preferinţele regionale prezintă o importanţă încă insuficient apreciată, înţelegerile politico-economice ale Cehoslovaciei cu Ungaria şi Austria dovedesc în mod suficient că realizarea practică a preferințelor dunărene este posibilă. Un bazin dunărean puternic va înseţine pentru Europa inceputul unei însănătoşiri de lungă «DREPTATEA» Prozatorul Demostene Botez Dacă în romanul «Ghiocul», d. Deomstene Botez ne arătase viaţa şi lupta între păcat şi mântuire a preotului Valeriu Darie, sfârşitul acestui caz de conştiinţă este desvoltat într’o luminoasă povestire, în această a doua parte a romanului: «Înălţarea la cer» 1) Toate evenimentele, tot sbuciumul sufletesc care duce până la crimă, socotită ca o isbăvire şi eliberare din negrul păcatului, odată cunoscute nu mai slujesc decât ca un preliminar necesar la ceea ce autorul a voit să analizeze de data aceasta: adevărata mântuire obţinută prin moartea şi desprinderea de materia ce nu o putuse eroul birui. Arestarea, zilele de închisoare, coaliţia săennilor ce-l socotesc nevinovat, procesul de la curtea cu juri, însăşi achitarea trec ca un vis şi realitatea i se proectează departe părintelui Valeriu, care trăeşte numai cu gândul şi obsesia sa. Ceea ce urmează, este predestinat, ca şi toate cele întâmplate până acum. Uciderea a fost sortită; în înfăptuirea ei, el era numai un instrument; şi a împlinit o datorie în clipa când a curmat o viaţă: a înfrânt puterea diavolului, a ucis păcatul... A doua viaţă mare, abia acum începe. Valeriu Darie, în singurătatea Mănăstirii Neamţ, nu îşi deapănă amintirile, nu sărvârşeşte o pentenţă care ar fi trebuit să-i apară necesară. Ci soarbe din plin viaţa care i se cuvenea, departe de oameni, în sfinţenia practicelor ortodoxe şi în contactul permanent cu natura. Acum povestirea este irizată de verdela crud şi sănătos al brazilor; acum imaculata haină a zăpezilor din munţi îi aşterne linţonul pe care se va petrece minunea cea mare a eliberării. Şi aici arta d-lui Demostene Botez, în inspirate pagini, ne înfăţişează beatitudinea unui suflet chinuit, un păcat cu sine însuş , cufundându-se bucuros în misterul de odinioară, acum a revelat, odată cu renunţarea definitivă la legăturile pământeşti: «Trunchiul bradului tăia furtuna ca o proră de vas, şi marea de ghiaţă curgătoare, aleargă pe de lături, dată la o parte, răsfrântă în talazuri, ca valurile răsfrânte pe ocean, când e furtună. Valeriu avu o clipă iluzia că acolo, adăpostit, e ajuns la el, în bordeiul lui, şi că în bordei e foc pe vatră, şi e cald, şi prin ochiul de geam cât palma, din uşă, deabia se vede ceva cenuşiu... afară. O moleşeală dulce îi cuprinse tot trupul. Să se odihnească puţin... şi va porni. Capu-i era greu. Numai ochii calzi. Să aţipească puţin; numai o clipă. Să capete puteri. Valeriu se ciuchi, pe vine, apoi se lăsă jos pe zăpadă cu spatele răzimat de brad. Pădurea vuia, văjâind împrejur, asurztor, închise ochii. Ce bine se simte! O să adoarmă puţin. Brazii văjâiau, scuturând crestele pletoase. In trupul lui Valeriu cobora, tot aşa ceva curgător, la început ca o ceaţă, apoi ca un abur cald, binefăcător, care se răspândea în tot trupul... Ce bine e... mai gândi pe jumătate conştient... Pădurea vâjâia, vâjâia... Valeriu se află mai bine; strânse braţele pe piep, lăsă capul plecat în voie, ce bine e!... Ce cald şi bine e!... împrejur colinele începură să înverzească, să se umple cu flori. Nişte flori mari cât floarea soarelui şi albastre, albastre. Se clătinau uşor, revărsate pe coaste, până’n văi. Şi soarele cădea fiebinte peste ele, peste el, peste Valeriu. Un soare cald, un soare binefăcător ca de primăvară. Flori multe şi albastre, şi cald... Raiul... El, Valeriu, era pe deasupra florilor albastre, numai ca o arătare de fum, uşor, uşor... Şi era atât de bine şi cald.... Vai, ce cald! Şi Valeriu plutea, plutea, ca un fluture, pe deasupra câmpului de flori... Plutea, fierbinte... fierbinte, până ce i) DEMOSTENE BOTEZ, «înălţarea la cer». Roman. Bucureşti. «Adevărul», 1937. se înălţă la cer» (pag. 292—294). Am reprodus înadins această moarte, asemănătoare vechei euthariste, spre a arăta caracterul predominant al atmosferei de vis, în care se desfăşoară întreaga povestire. Celelalte elemente, realiste şi acţiunea lor, nu servesc decât la lămurirea acestui caz de conştiinţă cum am numit la început acest roman. Sunt însă interesante şi minunat întruchipate figura lui Andrei, fiul preotului Valeriu, un tânăr care prin factura sufletească şi străduinţa sa de a-şi reabilita părintele aminteşte pe elevul de liceu Etzel Andergast din «Cazul Maurizius» al romancierului german Iacob Wassermann, sau figura avocatului Dănulescu, apărătorul preotului, ori chipul seducător al Sandei, a doua ispită pentru protagonatul romanului «înălţarea la cer». Scrutând, la rândul lor, şi aceste suflete, precum şi pe acela al Ileanei, care trece candidă şi iertătoare pe lângă întreg calvarul părintelui Valeriu Darie, soţul ei, sau înfăţişându-ne mistica primitivă a slujnicei Catinca, împreună cu atribuţiile celorlalte personagii, însemnate sau mărunte — poetul Demostene Botez a scris un roman care îi încununează activitatea şi cu acest prestigiu ce nu i se va tăgădui, de admirabil prozator. C. N. NEGOIŢA Cărţi-reviste A apărut No. 7 din săptămânalul politic «Dacia Nouă», organ al tinerei generaţii. Din materialul bogat al acestei reviste de atitudine şi curaj semnalăm: «Criza tineretului» de prof. C. Rădulescu-Motru; «Politica noastră externă», de Th. Emandi, fost ministru la Praga. O serie de anchete interesante, scoate în evidenţă valoarea acestei publicaţiuni, scrisă de un grup de tineri luptători democraţi. Expoziţii — Expoziţia colectivă a artiştilor pictori din Bd. Carol Nr. 1 (lângă «Cartea Românească»). Expun d-nii Octav Băncilă, Enea, Steurer, etc. — Pictor J. Strutinschi deschide o expoziţie de uleiuri Miercuri 2 Februarie, în sala «Dalles». Expoziţia va rămâne deschisă până la 28 Februarie. — Pictorul Paul Molda, întors de la studiile făcute in Italia, deschide o expoziţie în sala ziarului «Universul». Vernisajul va avea loc la 2 Februarie. — Pictorul Theodor Cuza anunţă deschiderea expoziţiei sale pentru 2 Februarie, în sala nr. 1 a Ateneului Român. — Eri, Duminică, a avut loc în sala «Mozart», expoziţia de pictură a d-rei Virginia Drob. — Tot eri, în sala «Mozart», a avut loc vernisajul expoziţiei d-rei Rodica Beci. Concerte Violoncelistul George Cocea profesor la Academia Regală de Muzică şi solist al Filarmonicei, va pleca într’un turneu de concerte în străinătate : Praga, Paris, Belgrad, Sofia şi Atena, înainte de plecare va da un concert Miercuri 2 Februarie orele 9 seara în sala Ateneului Român cu concursul la pian al d-lui Miron Şoarec. SCALA: Domnişoara mama-m'za cu Danielle Darrieux. ARO: şedinţa sacretă cu Olga Cehova şi Ivan Petrovich REGAL: Marion Colibri cu Huguette Duflos şi Jean Pierre Aumont. ROXY: Fanny EÍssler cu Lilian Harvey CAITOL: F my EÍssler cu Lilian Ha - vey. CARLTON: Un îndrăgostit celebru cu Brian Aherne şi Olivia de Havilland. TRIANON: O căsnicie premiată cu Hans Moser şi Leo Slezak. ELYSEE: O căsnicie premiată cu Hans Moser şi Leo Slezak. SELECT: Cun^^^^cresc bărbaţii cu Errol Flynne şi Joan Blondeil. CORSO: Sub teroarea denunţul.i cu Edmund Lowe... FEMINA: Domnişoara Doctor cu Dita Parlo şi Pierre Fresnay. ARPA: Robinson Crusoe cu Mala şi calul Rex. MISSA: Nu vă încredeţi în bărbaţi cu Joan Crawford şi Domnişoara Lilly cu Franziska Gall. PALaS-BD... Sub teroarea denunţului cu Edmund Lowe. FORUM: Doamna de la etajul II cu Mary Don şi Mihail Popescu şi Suflete pe mare cu Get Cooper ;ice-Urge Raft OMNIA: Doamna de la etajul II cu Mary Don şi Mihail Popescu şi Cuceritorii Africei cu Walter Houston. CITY: Curierul din Londra cu Tyrone Power şi Refugiata din Shanghai cu Chirley Temple. MARCONI: Farmecul Boemei cu Marta Eggerth şi Jan Kiepura, jurnal şi complectare. RAHOVA: Broadway Melody 1958 cu Robert Taylor şi Femeia mascată cu Luise Rainer şi William Powell AMERICAN: Prințesa patinajului cu Sonja Henie şi Charlie Chan la Olimpiadă cu Warner Oiană. MILANO: Prinţul cerşetor cu Errol Flynn şi Aventurierul cu Victor Francon. TOMIS: Noapte în Shanghai cu Dick Powell şi Omul cu două feţe cu Edward G. Robinson. IZBANDA: Broadway Melody 1938 cu Robert Taylor şi Elleanor Powel şi jurnal. UNIC: Ogerul cu Paul Muni şi Fulge Rainer şi Scandal în lumea bună cu Dick Powell. GLORIA: Stigmatizata cu Victor Francén şi Sessue Hayakawa şi Felix milionar cu Flix Bressart. SPLENDID: Stigmatizata au Victor Francén şi Sessue Hayakawa şi Un proces senzaţional cu Fernand Gravey. MODEL: Dama cu camelii cu Greta Garbo şi Poliţistul învingător cu Richard Talmadge. LUCIFER: Ogorul cu Paul Muni, Luise Rainer şi Inimile noastre plâng. PACHE: Ben Hur cu Ramon Novarro şi Valea Tigrului. LILLY: Pescarul din San Diego cu Edward Robinson şi Cavalerul Nopţii cu Nino Martini. FRANKLIN: Gentleman după miezul nopţii cu Leslie Howard şi Legiunea neagră. DIANA: Insula groazei şi Frate contra frate. VOLTA-BUZEŞTI: Tarantella cu Jeanette Macdonald şi complectare PARIS: Bal la Metropol cu Heinrich George şi Banda celor 7 cu Edmund Lowe. MARNa : Pensiunea artistelor cu Katherine Hepburn, Ginger Rogers:Vin indienii şi trupa de reviste. AIDA: Chemarea cea mare şi Trăim numai odată. CENTRAL: Veniţi cu flota, Taina ocnaşului şi revistă. REX: Destin şi O crimă pe Broadway-TRIUMF: Ben Hur cu Ramon Novarro şi A doua tinereţe. Max Schmellilg a Învins confortabil la puncte pe Ben Foord La Hamburg s-a disputat ori după Matchul angajat pentru distanţa amiază în faţa a 25 mii de spectatori matchul de box dintre germanul Max Schmelling şi campionul Angliei la toate categoriile Ben Foord. Partida a avut loc în sala Hansean-theater care a fost ocupată până la ultimul loc. Rețeta reuniunei a fost de 16 milioane lei. Schmelling s-a prezentat la 93.600 kg, iar Ben Foord la 94.300, de 12 reprize, a fost dus până la capăt, victoria revenind lui Schmelling care a acumulat un număr mare de puncte, câștigând zece din cele 12 reprize. De remarcat că Schmelling este mai bătrân cu 8 ani decât Ben Foord care nu are decât 25 ani. In urma acestei victorii, Max Schmelling urmează să boxeze în iunie a. c., ca Joe Louis ,campionul mondial. Azi s’au terminat campionatele regionale de box amator. Iată rezultatele: Cat muscă: Kwinter (lisa) a învins pe Fiat (UDR) la puncte. Cat. cocoș: Burduja (CFR) a învins la puncte pe Horvath (lisa). Cat. pană: Peciovsky (lisa) a învins la puncte pe Katzer. Cat. ușoară: Krausner (CAMT) a învins pe Petrovici prin oprire. FINALE Cat. muscă: Indru (UDR) a învins prin abandon pe Kwinter (lisa). Cat. cocoş: Burduţa (CFR) a învins la puncte pe Roşat (CAMT). Cat. pană: Bediovsky (lisa) a învins la puncte pe Ghiliţe III (CAMT). Cat. uşoară: Soviet (CAMT) a fost declarat campion fără adversar. Cat. semi mijlocie: Istrati (CFR) a învins prin abandon pe Krausner (C. A. M. T.). Cat. mijlocie: Baboș M. a învins prin neprezentare pe Aromosi. Cat. semi grea: Mişu (CFR) a învins la puncte pe Rischer (Hsa). Cat. grea: Lungu a fost declarat campion fără adversar. N. Ciocan (A.C.T.) învinge la puncte pe Gh. Bob (A.C.T.). Mihăilescu, învinge prin neprezentarea adversarului A. Petrescu. Tudose (T.) învinge la puncte pe Barash (T.). A. Weintraub (T.) învinge la puncte pe D. Rabetz (J. C.). Popescu (A.C.T.) învinge prin abandon în repriza H-a pe Gaghel (T.). Trandafir învinge prin neprezentarea adversarului său G. Constantinescu. Georgescu învinge prin abandon in prima repriză pe Toeroek. Ia» — ---*8 Rezultatele campionatelor Timișoarei de trox amator Matchurile dderi din ţari In fară s’au jucat eri următoarele partide amicale fi de antrenament: TIMISOARA: Ripensia—C. F. R. 7—2 (2—0). Au marcat: Dobay (i), Marcu, Kotormany și Lázár. RESITA: U. D. R.—Chinezul 1-0 (0—0). A marcat Mincu. CLUJ: Victoria—EHO 10-0 (1-0). Au marcat: Cociuban (1), Căpufan (2), Felecan 11 (2), Szantai și Cenea. Reuniunea de box de aseară In faţa unei asistenţe reduse, s-a desfăşurat aseară, a doua reuniune a campionatelor regionale de box amator. Reuniunea a început la o oră târzie aceasta datorită lipsei de judecători cari au strălucit prin absenţă. Este destul de regretabil, cele petrecute aseară, când după multă discuţie, juriul a fost în sfârşit găsit în persoana unui singur judecător al F. R. Box-ului, care, subliniem, nu trebuia să fie prezent la reuniune. Aşteptăm cu legitimă curiozitate sancţiunile. REZULTATELE TECHNICE Petru Toma învinge la puncte pe Vasile Bacanu (J. C.). Boldu (J.) învinge prin abandonare adversarul său Orzan (A.C.T.). Tutuianu, (T.) dispune la puncte de M. Frănculescu (A.C.T.). Ilie Impăratu (Tir) întrece la puncta pe Obăgilă (T.). Ionescu câștigă prin neprezentarea adversarului său (J.). TEATRELE DINN CAPITALA. Programul de la 31 Ianuarie—6 februarie Zilele Opera Naţional Studio Regina Maria Comedia Liber Modern Alhambra Savoy Luni 31 Bărbierul din Sevila Ion al Vădanei Actriţa Oameni in alb Problemă de rezolvat Coloniale Omul care a văzut moartea Alhambra Palace Poftă bună la Tănase Martin Manon Sunete tari Te-am cumpărat Oameni in alb Problemă de rezolvat Coloniale Noaptea de 13 Alhambra Palace Poftă bună la Tănase liniere. 2 Trubadurul Ion al Vădanei Actriţa Oameni in alb Problemă de rezolvat • Coloniale Omul care a văzut moartea Alhambra Palace Poftă bune la Tănasă Joi 3 Relache Poveste de iarnă Oameni in alb Problemă de rezolvat Coloniale Omul care a văzut moartea Poftă bună la Tănase Vreau să trăesc Merele de aur Oameni In alb Problemă de rezolvat Coloniale Omul care a văzut moartea Relache Poftă bună la Tănase Vineri 4 Faust Ion al Vădanei Actriţa Oameni in alb Mansarda Coloniale Omul care a văzut moartea Trei valsuriPoftă bună la Tănase Sâmb. 5 Otella Serenada din trecut George şi Margaret Oameni in alb Problemă de rezolvat Coloniale Omul care a văzut moartea Trei valsuri Poftă bună la Tănase Suflete tari Te-am cumpărat Oameni in alb Mansarda Coloniale Noaptea de 13 Trei valsuri Poftă bună la Tănase Dum.6 Vreau să trâesc Merele de aur Oameni in alb Mansarda Coloniale Omul care a văzut moartea Trei valsuriPoftă dună la Tănase Problemă de rezolvat Teoria Cocoşului Rigoleto"■ML, Actriţa Oameni in albumul care 21| Trei valsuri USSSEPSS Po¥ km* la Torase Mansarde Coloniale Venus, Unirea Tricolor Rapid şi Juventus s-au antrenat pe teren Cluburile bucureştene au luateri dimineaţă primul contact cu balonul, după vacanţa obişnuită de iarnă, aceasta în vederea unei cât mai bune pregătiri a sezonului oficial care începe la 27 Februarie. Astfel Venus, sub supravegherea lui Janossy s’a antrenat pe terenul din fata arenei. Au luat parte toti jucătorii primei echipe. La Obor, Petre Steinbach, reîntors Sâmbătă din Anglia a condus antrenamentul Unirei Tricolor pe arena din faţa gărei. Juventus s’a antrenat de asemenea la cabana lor din Bulevard. în sfârșit F. C. Rapid, a luat contactul cu balonul pe arena din Giulești. . . —■—— I "" Informaţiuni sportive AUSTRIA întâlneşte astăzi la Londra, naţionala Ungariei ,contând pentru filiala campionatului mondial de pingpong. DRAGOŞ VODĂ a fost declarat campion naţional la hockey, aceasta în urma deciziei comitetului federal. RALLYE-UL Monte Carlo, a fost câştigat de echipajul olandez Baker Schut-Karel Ton, care a luat plecarea din Atena. TOMA AUREL a primit o ofertă foarte avantajoasă pentru mai multe matchuri în America — ofertă— care va fi probabil acceptată de compatriotul nostru. FRANȚA a învinseri la football reprezentativa Belgiei cu 5-3- Matchul a avut loc la Paris. S. T. B. a dispus ori de A-S. Distribuţia cu 5-3 (3-1). Matchul a avut loc dimineaţa pe arena S. T- B. AUER va lua începând de mâine conducerea antrenamentelor F. C. Rapidului. U. D. R. a învins Chinezul la Reşiţa cu 1-0-AMEFA A a dispus de Amefa B cu 14-12!!... farmaciile de serviciu Lurgi 31 Ianuarie 1938 ; Farmacia Vasiliu (Cerb), O. Lascăr, calea Victoriei 68, tel. 3.69.20; farmacia Risadorfer, str. Carol 19, tel. 4.17.92; Mina Gruenbaum, str. Sf. Apostoli 37, telefon 3.89.55; Gh. Dan, calea Griviţei 183, tel. 3.92.12; Const. Andrieş, calea Plevnei 244; farmacia D. Mărgineanu (Marcu Orenstein) şos. Crângaşi 62, tel. 3.01.63; Gh. Drăguş, str. Viitorului 114, telef. 2.33.46; Dr. A. Voitinovici, calea Victoriei 206 ; M. Niculescu Stanescu (M. Celleman) bd. Pake 34; farmacia «Trinităţii» Dr. Sterie Ohale, calea Dudeşti 64, tel. 3.00.65; Aurora, calea Griviţei 217; L. Roşeanu, şos. Giurgiului 98; Dr. Gh. Sima, calea Şerban Vodă 198; Maria dr. Constantinescu, calea Babove 15, telef. 8.95.86; M. Hunian, şos. Viilor 49.