Dreptatea, ianuarie 1945 (Anul 2, nr. 107-129)

1945-01-01 / nr. 107

Prelungirea acordului economic cu Turcia plecarea delegaţiei la Ankara Delegaţia română care urmează să plece în Turcia, în vederea prelungirii acordului economic a fost definitiv alcătuită din d-nii ing. Tudor Ionescu, subsecretar de stat la economia naţională; Eroandy, din acest departament, Iamandi, din ministerul de externe, direcţia economică, ing. Georgescu, din partea Ugirului, precum şi doi ingineri din partea căilor ferate. Delegaţia va face în Turcia şi o vizită de informaţii, pentru cercetarea disponibilităţilor de materii prime, necesare satisfacerii urgente ale industriei adică în primul rând, bumbac, tanante şi cupru. Turcia ne cere, în schimb, petrol, benzină de minimum 60 octanţi, bitum, cherestea şi geamuri. Acordul cuprinde aproape 400 articole, importante fiind cele arătate mai sus, înainte de începerea tratativelor va trebui rezolvată chestiunea de transport, de care depinde prelungirea acordului economic. Delegaţia urmează să plece din ţară între 5 şi 7 ianuarie. (A.R.I.P.) umparSTUDIO Telefonaţi 4.75.62 ooocoocxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxsnocoooooooo RESTAURANT - CAFE „BUCUREŞTI“ Bd. Tache Ionescu 6—8 Tel. 2.72.00 ; 2.63 16 REVELIONUL 1Q4S JAZZ — DANS — DISTRACŢII Se reţin mesele numai la direcţiune 11 1 1639 PIELARIA SI CONFECTIUNEA ROMANEASCA S. A. R. Urează onoratei clientele, prietenilor şi cunoscuţilor Anul Nou cu SANATATE şi PROSPERITATE AZI SI DE ANUL NOU la 1 . f) ELIBERAREA PARISULUI Jurnal britanic ediţie specială, complect vorbit în limba română PERIFERIE (DEAD ! NO) cu Silvia Sidney, Joel Mc. Crea, Humphrey Boggart Reprezentaţiile încep la orele 9 dimineaţa OOGOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Üestaurantul şi Berăria „LUTHER“ Tel. 3792 PIAŢA LIBERTĂŢII 10 BRAŞOV Bucureşteni, vizitaţi acest restaurant de prim rang f Grătar special, bere şi vinuri excelente % Director IOAN MOŞOIU TRANSPORTURI, cu autocamioane proprii şi turisme în întreaga ţară. Zilnic curse de la persoane şi mărfuriS BUCUREŞTI — BRAŞOV şi retour ■ execută firma C. I. Z. A. secţia de transporturi ■ Bucureşti ■ Str. Izvor No. 2 parter. Tel. 3.65.21 Braşov Vechea casă de încredere ION ALBU Str. Protopop Munteanu No. 8. Tel. 12525 .*9 999999999999999999999999999999 amt Draperia Zaharia S Str. Lipscani, 87 urează clientelei sale ■ La mulţi ani pe 1945 1991 IHERESI Magazinul de încălţăminte GH. F. SASU Braşov Str. Regele Carol I, Nr. 40. Bine asortat cu modele originale Urează clientelei LA MULŢI ANI • Numărul viitor al ziarului nostru va apare Miercuri 3 Ianuarie 1945 la orele obicinuite. • întreprinderile ,,ALACIDO“I GH. DOMOCOS, din Bucureşti, str Dianei Nr. 3, pe lângă secţiile de apă, soluţie, metalurgie şi garaj şi-au extins activitatea prin crearea de depozite de fierărie nouă şi veche ca mandatar oficial pentru Ardeal cu sucursale în Arad şi Timişoara. Azi lucrează în aceste întreprinderi peste 150 de angajaţi, în cea mai perfectă armonie şi înţelegere cu conducerea şi patronul întreprinderii. • Pe timpul lipsei din ţară a d-lor subdirectori generali cf. ing. C. Păunescu şi ing. Aurel Zănescu — plecaţi la Moscova cu d. ministru Gheorghiu-Dej — atribuţiile d-lor vor fi îndeplinite de d. ing. Ion Apostolescu, inspector general de control şi ing. Victor Nicolau, inspector general de control. • Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi, că la Academia de înalte Studii Comerciale şi Industriale din Bucureşti, se va ţine un nou examen de admitere la data de 15 Ianuarie 1945, pentru candidaţii care nu s’au prezentat sau n’au reuşit la examenul din 15 Noembrie 1944, înscrierile se fac în fiecare zi la Secretariatul Academiei unde se dau lămuriri şi în ce priveşte condiţiunile. Candidaţii vor fi admişi în locurile rămase libere prin neînscrierea candidaţilor reuşiţi la examenul din 15 Noembrie 1944. • Camera de comerţ şi de industrie din Bucureşti a intervenit pe lângă d. preşedinte al Consiliului de miniştri şi pe lângă d-nii miniştrii ai comunicaţiilor şi economiei naţionale să permită comercianţilor să călătorească pe C. F. R. în scopul aprovizionării populaţiei din Capitală şi din celelalte centre populate din ţară. Comercianţii ar urma să călătorească în baza unei împuterniciri dată de Camera de comerţ şi de industrie. • Prefectura de poliţie, publică din nou ordonanţa prin care toate reuniunile, de peste 20 persoane, nu se vor putea ţine fără aprobarea prealabilă a comandamentului militar al Capitalei. (A.R.I.P.). • D-nii dr. V. Solomon, ministrul lucrărilor publice şi ing. Al. Bunescu, comisarul guvernului pentru refacere, au început discuţiunile cu d. M. Romniceanu, ministrul de finanţe, pentru a găsi posibilităţile de finanţare a operei de refacere. (A.R.I.P.). • Uniunea sindicatelor agricole aduce la cunoştinţa tuturor membrilor săi aflători în Bucureşti, că In fiecare joi, la orele 10,30 dim., are loc consfătuirea cu caracter profesionali în vederea organizării muncilor şi însămânţărilor de primăvară. Agricultorii aflaţi în Bucureşti, sunt rugaţi a lua parte, în localul Uniunii, bul. I. C. Brătianu No. 3-5, etaj I, Rectorul Universităţii „Regele Ferdinand I” din Cluj-Sibiu, Informează studenţii să nu se deplaseze la Sibiu (pentru facultăţile de Drept, Litere, Medicină) sau la Timişoara( pentru facultatea de Ştiinţe) înainte de a se anunţa prin presă şi la radio începerea cursurilor. Aceasta întrucât la data actuală nu se poate încă preciza locul şi data începerii examenelor şi a cursurilor în anul şcolar 1944- 1945. • In „Monitorul oficial” de ori a apărut decretul prin care s’a aprobat numirea, pe data de 11 Decemvrie 1944, a generalului , de Corp de Armată Sănătescu Constantin, dela dispoziţia Ministerului de Răboi, în funcţia de şef al Marelui Stat Major. • D-nii : Ziitus Dragoş, Artur Gorsky şi Dimitrie M. Răsuceanu, avocaţi consilieri, membri în Consiliul Superior Juridic al Statului, au fost licenţiaţi din serviciu în temeiul art. II şi V din legea pentru purificarea administraţiilor publice. • Miercuri, 3 ianuarie delegaţia economică a guvernului va discuta chestiunea majorării tarifelor la telefoane. Această problemă fusese pusă pe ordinea de zi a şedinţei trecute, proprietar ANTON CALO Bd. Filantropiei 62. Tel. 7.30.45 urează distinsei sale clientele şi prietenilor La mulţi ani pe 1945, LA MULŢI ANI pe 1945 urează onoratei sale clientele ELENA LUCACI Noul magazin de păsărele cântătoare, peştişori exotici Bine asortat stă la dispoziţia amatorilor Str. Matei Millo 16, tel. 5.93.76 MINISTERUL JUSTIŢIEI DIRECŢIUNEA JUDICIARA PUBLICATIE D. Mitrofan S. Barisevschii, domiciliat în Sighişoara-Poliţie, a făcut cerere acestui Minister de a fi autorizat să schimbe numele său patronimic de „Barisevschii“ în acela de ,,Băcescu“ spre a se numi „Mitrofan S. Băcescu“. Ministerul publică aceasta, conform art. 11 din legea asupra numelui spre ştiinţa acelora cari ar voi să facă opoziţiune în termenul prevăzut de aliniatul II al zisului articol, dar din cauza unor chestiuni mai urgente, n’a putut fi soluţionată atunci. (A. R. I. P.). • Conform dispoziţiunilor ministerului de interne, toate localurile publice au dreptul să ţină deschis până dimineaţă în noaptea de Anul Nou. Totodată s-a hotărât totala ridicare a camuflajului, aşa încât străzile vor fi complet luminate. • D. Ion Hudiţă, ministrul agriculturii şi domeniilor, a fost primit în audienţă, de Suveran, la castelul regal din Sinaia, ori înainte de amiază. D. ministru Hudiţă a fost reţinut, apoi, la dejun. De la Sinaia, d-sa a plecat la Sibiu, unde urmează să aibă o întrevedere cu d. Iuliu Maniu (A. R. I. P.). „ CEC Casa Naţională de Economii şi Cecuri Poştale a reuşit şi în acest an să înfăţişeze primul bilanţ pe Ţară, datorită perfectei sale organizări contabile. Din acest bilanţ, pe care li publicăm Intr’altă parte a ziarului, extragem următoarele date : Dejimeri de economii si în conturile de cecuri : 35 miliarde lei ; Plasamente : 26 miliarde lei ; Disponibilităţi: 16 miliarde lei ; Itenefiein net : 407 milioane lei. Aceste cifre sunt suficiente spre a înţelege desvoltarea deosebită la care a ajuns această Instituţiune publică, precum şi serviciile foarte însemnate aduse economiei româneşti. I ♦♦♦«'♦-MX'#«■♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ L STELIAN PETRESCU TMilW11* i DII J fl I DST - FFTIIIC0101XIE, DELICATELE si BUITUH-lJClRLSn, | DUiMUKHI U I InJbadaCAROLHsi 23-Te efoti: 3.30.43,5.01.60 1 Urează distinsei sale clientele, care l-a apreciat și i-a dat concursul, precum şi furnizorilor 3 Un an fern cu banalat«*, psosperitate si unire IKS " DREPTATE. Urările organizaţiei din com. Marele Voevod Mihai Organizaţia Naţional-Ţărănistă din com. Marele Voevod Mihai a trimes următoarele telegrame cu prilejul Anului Nou: D-lini IULIU MANIU Cu ocazia noului an organizaţia partidului Naţional- Ţărănesc din comuna suburbană Marele Voevod Mihai, în frunte cu preşedintele său Dumitru Ciorâcă-Olteanu vă urează „La mulţi ani“ asigurându-vă de acelaş devotament neclintit şi în viitor ca şi în trecut. D-lui ION MIHALACHE Cu ocazia anului nou organizaţia partidului Naţional-Ţărănesc din comuna suburbană Marele Voevod Mihai vă urează fericire şi sănătate pentru realizarea în întregime a programului partidului, spre binele Ţărei. D-lui dr. NICULAE LUPU Organizaţia partidului Naţional- Ţărănesc din comuna suburbană Marele Voevod Mihai, cu ocazia noului an vă urează spor la muncă şi sănătate spre a putea duce mai departe, ca şi până acum, lupta pentru democraţie-D-lui NICULAE PENESCU Organizaţia partidului Naţional- Ţărănesc din comuna suburbană Marele Voevod Mihai, cu ocazia anului nou vă urează „la mulţi ani“. D-lui dr. TRAIAN KOMOROWSKI Primiţi din partea organizaţiei partidului Naţional-Ţărănesc din comuna suburbană Marele Voevod Mihai sincere felicitări cu ocazia noului an. Opera Română Se aduce la cunoştinţa publicului că din ziua de Duminică 31 Decembrie, spectacolele Operei vor începe la ora 17, iar matineele la orele 10.30 foarte precis Cu această ocazie se mai face cunoscut că după ridicarea cortinei publicul nu mai poate intra în sală decât după prima pauză. fiBN1RO €€ Fabrică de case de bani şi nobîlă de oţeti Str. Brănduşi 31 Tel. 577.819 Urează distinsei sale clren felie ■ LA MULȚI ANI R. C. 28944 a I m Derby Brașov Bine asortat modele originale Proprietar Constantin Grigore Str. I. C. Brătianu I, Telef. 1684( fost Spitalului) Urează clientelei LA MULȚI ANI t ! Anul nou Ce va aduce 1945 ? Aceasta e întrebarea. Deocamdată profeţiile lui Hitler nu s’au împlinit. Omul voia să dăruiască Parisul soldaţilor germani, cari sunt sătui de cuceriri teritoriale şi cari ar vrea să li se dăruiască pacea. Marea ofensivă teutonă s’a oprit şi capătă din oră în oră caracterul unui iremediabil dezastru. Poporul german are — se vede — respiraţia scurtă în vreme ce uriaşa arenă a istoriei nu cunoaşte fragmente mai mărunte decăt un veac. Armele germane, strategia germanilor, puterea lor de luptă, rezistenţa lor, inteligenţa lor răsboinică, diplomaţia lor şi caracterul lor toate sunt neînsemnate, meschine şi pe măsura numai a câtorva ani, în vreme ce coaliţiile pe cari le provoacă „această mare naţiune răsboinică” ştiu să lupte până în pânzele albe, să iscodească arme surprinzătoare, să răstoarne rosturile diplomaţiei mondiale, să scotocească în străfundurile pământului pentru a smulge dacă e nevoie chiar şi văpaia naturii. Nu are nici o însemnătate ce ne aduce anul nou, pentru că fericirea umanităţii nu se împarte după datele calendarului. Există o singură certitudine : Că teroarea va fi definitiv înfrântă, că se naşte o lume nouă, demnă şi liberă. Despre im brăilean Avocattul Mircea Manolescu (pe care-l cunoşteam de aproape un sfert de secol, decidi îşi plimba melancolia pe străzile Brăilei, cel mai fascinant oraş românesc) nu ne-a dezis aşteptările Deşi profesiunea domniei sale cere atâta vreme şi deşi d. Mircea Manolescu o practică cu atâta pasiune încât îi solicită desfăşurarea unei mari energii, omul acesta are o activitate—în afară de barou—remarcabilă. Domnia sa conduce împreună cu d. Silviu Rădulescu (consilier la înalta curte de casaţie), revista juridică „Dreptul“, întemeiată în 1871. A tipărit nu de mult în „Revista Fundaţiilor Regale“, un interesant studiu „Procesul lui Shylock“ (Momente în evoluţia gândirii juridice). Mircea Manolescu este şi autorul unei lucrări care tratează cu multă originalitate— spun specialiștii—o problemă fundamentală a dreptului: technica juridică Această carte pe care am văzut-o în vitrinele librăriilor poartă titlul „Idei noi în problema technicii juridice“. Tot domnia sa este autorul comunicării: „Teme pentru o metodologie juridică, privită ca disciplină autonomă“ şi a lucrării „Legile chiriilor“. Citatele de care se foloseşte autorul acestei lucrări învederează o cultură şi de specialitate, şi genedeosebită şi un spirit multilateral. „Marii Contemporani” Intr’una din bibliotecile „Fundaţiei Regele Mihai I“ vor apărea cele mai multe dintre portretele „Marilor contemporani“, portrete schiţate de condeiul iscusit al premierului britanic Winston Churchill. „Democraţia” Numărul de Anul nou al marelui hebdomadar ,,Democraţia“ a apărut în opt pagini şi cuprinde de astă dată un material foarte variat şi de actualitate. O demisie Ziarele scriu că d. Victor Eftimiu şi-a dat demisia de la direcţia generală a Operei Române, deşi Ministru al Artelor nu ştia nimic despre această intenţie. Numirea altui director este în aceste momente de criză pentru opera noastră, o problemă destul de dificilă. In junii unei glorii In „Istoria literaturii române” a d-lui Călinescu se găsesc destule absurdităţi stilistice cel puţin. Ne propunem ca într’unul din numerele noastre viitoare să le denunţăm cetitorilor. Asta fireşte fără nici o supărare din partea acelora cari au cam trâmbiţat genialitatea autorului, care parcă se află într’un sat fără câini. E foarte uşor să fim confundaţi cu un biet „animal latrans“, dar mai bine aşa decât răufăcător în cetatea literelor. O expoziţie de artă modernă Gherasim Luca şi Trost anunţă o expoziţie de grafii colorate, curomanii şi obiecte, expresia unei activităţi teoretice şi experimentale prin care realitatea interioară şi exterioară se întâlnesc la limita lor cea mai concretă. Caracterul necesar şi obiectiv al acestei prezentări va putea fi urmărit de la 7 Ianuarie (ora 11) până la 28 Ianuarie 1945, în sala Hin «■>!• Brezoianu No. 19, etaj 1 (lângă ziarul „Universul“). Styx tamăsă Coadă la bărbaţi••• Sunt ani de când femeile au renunţat la cozi. Moda le-a vădut de ceea ce constituia pentru ele, o podoabă. Spre bucuria coaforilor, cari s’au înmulţit şi s’au îmbogăţit pe urma lor. Dela desfiinţarea cozilor femeieşti, au luat fiinţă alte cozi. Ştiţi, teoria compensaţiei... Mai întâi coadă la came, mai pe urmă cozi la lapte şi acum în urmă cozi la mai toate : la gaz, la lemne, la becuri electrice, la tutun, la zahăr, la sare, la săpun, etc... Prin unele ministere există şi cozi la lift, unde eşti obligat să stai o jumătate de oră până se iei loc în ascensor. La Palatul de Justiţie există alt soi de coadă, coadă la timbrele judecătoreşti. De când cu epidemiile se face coadă la spitale. La Primărie faci coadă la oficiul stării civile până să-ţi vie rândul la însurătoare „la salon". La gară faci coadă la biletele de tren. Im Domeniile Coroanei am văzut coadă la vin. In Ajunul Crăciunului — nici nu-ţi vine a crede — se făcea, în Piaţa Amzeî, coadă la varză acră, deoarece gospodinele noastre de când cu coaforii şi cu cinematografele, preferă să nu mai aşeze varză la butoi, ci s- o cumpere de-a gata de la negustori. Uitasem să amintesc de coada la teatre şi cinematografe, ca să nu mai pomenim de aceia de la concertele Filarmonicei. Mă rog, aproape că nu mai ştii, unde nu trebue să faci coadă pentru a putea obţine ceva. Ne paşte însă o coadă care le întrece pe toate şi pe care, din nefericire, o va face numai sexul slab : coada la bărbaţi. Răsboiul a împuţinat cu sute de mH numărul bărbaţilor şi a beteuit cu alte zeci de mii pe aiţii. Articolul „bărbaţi" a devenit astfel rar de tot: ca zahărul sau ca orezul de pildâ. Femeile nu-l mai găsesc, deşi cred că-l caută. Deocamdată criza bărbaţilor nu este încă aşa de accentuată. Odată cu încheierea păcii, când bărbaţii flotanţi se vor înapoia la locurile lor şi importul va sista, atunci cu siguranţă că va apare coadă la bărbaţi. Un prieten mi-a mărturisit, că din curiozitate a dat un anunţ la mica publicitate, prin care-şi oferea candidatura la însurătoare. A primit la post restant, unde-şi lăsase adresa, nu mai puţin de 317 scrisori, în mai puţin de-o săptămână. Coada la bărbaţi nu va fi o consecinţă a răsboiului, ca până acum, ci una păcii. Şi cum de obicei, epoca de pace e mai lungă decât cea de răsboiu, vă închipuiţi că şi coada la bărbaţi va fi de lungă durată. Faptul mai presupune însă şi o altă catastrofă. Dacă este să ne ţinem de exemplele de până astăzi, ştim că mai la toate cozile actuale, incidentele pentru întâietate sunt cotidiane. Vociferări şi chiar altercaţii se produc zilnic. Uneori ele se termină la circumscripţii. Din experienţă ştim că într’o cazarmă pot trăi la un loc, în armonie, 2000 de soldaţi, dar intri un bloc cu 6 etaje, e imposibil ca două femei să nu se certe sau să nu se pâzmuiască. Ce se va întâmpla oare cu cozile la bărbaţi, când cozile vor fi făcute numai de femei . Doamne fereşte ! C. B. Modificarea codului funcţionarilor publici La ministerul justiţiei se lucreaza la modificarea codului funcţionarilor publici şi a legii de organizareudecătorească în ceea ce priveşte salariile magistraţilor şi gradaţiile lor. In locul sistemului actual complicat şi greoiut se întocmeşte imul simplu şi just. In urma modificărilor ce se fac, vor fi şapte gradaţii pentru magistraţi şi două gradaţii pentru ajutorii de judecători. Pentru fiecare gradaţie s-a prevăzut o majorare a salariului cu 5 000 lei. Plafonul salariului bugetar nu va putea însă trece de 80.000 lei. Pentru modificarea legii s’a plecat nu numai dela principiul simplificării şi al echităţii, ci şi dela acela al egalizării salariilor cu alţi salariaţi publici. Intr’adevăr, în vreme ce un profesor universitar cu toate gradaţiile avea un salariu bugetar de 80.000 lei, primul preşedinte al curţii de casaţie avea numai 72.000 lei. Proectul modificator al legii este gata. După sărbători, d. Lucreţiu Pătrăşcanu, ministrul justiţiei, urmează să-l discute cu d. ministru al finanţelor şi apoi să-l prezinte consiliului de miniştri. (A. R. I. P.) Opera Română D-na EUGENIA CIOCULESCU, care a fost împiedicată din cauză de boală să cânte rolul „OLGA“ în premiera operei EUGEN ONEGHIN, fiind complect restabilită va apare în acest rol, în spectacolul din ziua de 6 Ianuarie 1945. înalta conştiinţa de luptător a unor soldaţi români D. general de C. A. Negulescu Ioan Ministrul de Războiu a dat următorul ordin de zi pe armată: Podul de vase de la Tisa — Lök, construit de Compania 18 Poduri, fiind de o mare importanţă operativă, a fost ţinta unor numeroase încercări inamice de a-l distruge. In acest scop, în afară de alte mijloace, a încercat să dea drumul la numeroşi corpi plutitori: lemne, stâlpi de telegraf, mine de curent etc. In seara de 17 Noembrie 1944, o mină de curent aruncată de inamic, a scăpat măsurilor luate de sistemul de siguranţă al podului instalat în sensul apei, şi împinsă de curent, plutea spre podul de vase. Soldaţii Croitoru Eftimie, contingentul 1936 şi Stan Gheorghe contingentul 1943, dim. Compania 18 Poduri, care făceau, în vase, siguranţa apropiată a podului, conştienţi de pericolul ce ameninţa podul, şi-au primejduit viaţa lovind mina de curent cu căngele pentru a provoca explozia acesteia înainte de a lovi podul. Soldatul Croitoru Eftimie a fost omorît pe loc, iar soldatul Stan Gheorghe a suferit o comoţie în urma căreia a rămas surd pe viaţă. Pentru vitejia şi înalta conştiinţă de luptători, pentru exemplul de jertfă supremăpe altarul Patriei, de care au dat cea mai înălţătoare dovadă, se citează prin ordinul de zi, pe întreaga Armată, soldaţii Croitoru Eftimie şi Stan Gheorghe din Compania 18 Poduri. Pentru agricultorii cărora li s'au ridicat marinile sau tractoarele Toţi d-nii agricultori, cărora din cauza stării de războiu, 11 s’au ridicat maşini, tractoare, etc., simt rugaţi să declare de urgenţă sindicatelor agricole locale sau Camerelor locale de Agricultură, felul maşinilor ridicate, marca, numărul, modelul, şi alte elemente necesare identificării lor. De asemenea, se va indica locul exact de unde s’a ridicat maşina. In cazul că Sindicatele Agricole sau Camerele Agricole respective nu s au înapoiat încă, proprietarii dăunaţi se vor adresa direct Uniunii Sindicatelor Agricole, b-dul I. C. Brătianu Nr. 3-5, Etaj I, București. Revista „Dreptul" .Dreptul“, cea mai veche revistă juridică dela noi (întemeiată la 1871), după ce a sărbătorit în 1942 70 de ani de apariţie, printr-un număr festiv care a întrunit toate sufragiile, fiind cea mai amplă şi prestigioasă realizare de la noi, în acest gen şi în acest domeniu, şi-a reluat apariţia în seria obicinuită, ca revistă pentru ştiin|ele sociale, orientată către sociologial şi metodologia juridică, aşa cum şi-ai propus noua direcţie, în 1942, când revista a fost complect reorganizată ca o reacţiune împotriva cazuisticii tribunalelor şi a jurisprudenţialismului vremilor apuse. Cultivă ideea dreptului social şi contribuie la orientarea precisă , critică a juriştilor cari sunt şi sociologi. Caietul nr/1 din Octombrie 1944, pe lângă materialul ştiinţific şi legislativ, tratează şi problema democratizării baroului (av. Vlad Dimitriu) și informează despre activitatea grupării avocaţilor democraţi. *