Drum Nou, mai 1954 (Anul 11, nr. 2919-2943)

1954-05-03 / nr. 2919

FROLETAFI din toate ţarile, uniţi-vii ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL P.M.R. SI AI SFATULUI POPULAR REGIONAL REGIUNEA STALIN Anul XI. Nr. 2919 Luni 3 mai 1954 4 pag. 20 bani Salutul nostru, marelui popor sovietic — eliberatorul şi prietenul poporului nostru! Trăiască prietenia, alianţa şi colaborarea frăţească dintre poporul român şi marele popor sovietic! Slavă marelui Partid Comunist al Uniunii Sovietice, partidul lui Lenin şi Stalin ! (Din Chemarea de 1 Mai 1954 a Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român către toți oamenii muncii din Republica Populară Romînă). Sărbătorirea zilei de 1 Mai la Moscova MOSCOVA (Agerpres). — TASS transmite: Oamenii sovietici au sărbătorit cu însufleţire ziua de 1 Mai — ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, sărbătoarea primăverii. Moscova e împodobită cu drapele, afişe şi panouri frumoase. Dis de dimineaţă, în Piaţa Roşie şi pe străzile învecinate s-au aliniat unităţile militare care au luat parte la parada de 1 Mai. In tribunele de granit ridicate de-a lungul zidurilor Kremlinului se află o mare de lume. Se află aici muncitori din întreprinderile din Moscova, ţărani din satele regiunii Moscova, oameni ai culturii, ştiinţei şi artei, ofiţeri ai Armatei Sovietice. La invitaţia organizaţiilor obşteşti şi sovietice, la sărbătorirea zilei de 1 Mai la Moscova participă oaspeţi din ţările de democraţie populară, din marea Chină, din Republica Democrată Germană din Coreea Populară, Anglia, Franţa, Italia, Canada, Danemarca, Finlanda şi din numeroase alte ţări străine. In piaţă se află membri ai corpului diplomatic, ataşaţi militari. Limbile ceasornicelor din turnul Spaski al Kremlinului se apropie de ora 10. La tribuna mausoleului urcă conducătorii Partidului Comunist şi Guvernului Sovietic, mareşali, amirali şi generali. Cei prezenţi îi întimpină cu aplauze. La ora fixată apar in piaţă două limuzine deschise „Zis”. Intr-una din ele se află mareşalul Uniunii Sovietice, N. A. Bulganin, ministrul apărării al U.R.S.S. In cealaltă limuzină se află comandantul parăzii, generalul de armată, Moskalenko. Limuzinele se întîlnesc in mijlocul pieţii. Se aud cuvintele raportului, ministrul trece în revistă trupele, felicită pe ostaşii Armatei Sovietice cu prilejul zilei de 1 Mai. De la un capăt la celălalt al pieţii răsună un puternic strigăt de „Ura”. Trecerea în revistă a unităţilor militare a luat sfirşit. Mareşalul Bulganin urcă la tribuna mausoleului, unde a rostit o cuvântare cu prilejul zilei de 1 Mai. Cuvintele de încheiere ale cuvintării mareşalului Bulganin se contopesc cu un puternic „Ura”, care răsună în rindurile aliniate ale ostaşilor sovietici. Răsună Imnul de stat al Uniunii Sovietice, bubuie salvele salutului de artilerie. ...începe parada. Prin faţa mausoleului şi tribunelor trec uunul după altul batalioanele de elevi ai academiilor militare, care sunt socotite pe drept cuvînt făuritoarele cadrelor de ofiţeri ai Armatei Sovietice. Sub comanda absolvenţilor acestor academii, trupele sovietice au săvîrşit numeroase fapte de eroism nepieritoare, iar în prezent îşi perfecţionează cu succes pregătirea lor militară. Steagul din mătase albalbastră aminteşte de întinderile nesfîrşite ale mării. Acest steag fluturînd este purtat de un tînăr chipeş, în urma căruia înaintează în pas cadenţat marinarii militari. Defilează apoi elevii şcolii de infanterie „Sovietul Suprem al R.S.F.S.R.”, grăniceri, trec în maşini paraşutiştii, defilează cei mai tineri participanţi la paradă — elevii şcolilor „Suvorov” şi „Nahimov”. Sub steagul acoperit de glorie în lupte, apare o vizie de infanterie de gardă din Taman. Remorcate de autovechicule, trec tunuri şi aruncătoare de mine. Simultan apar in văzduh avioane cu reacţie, de bombardament şi de vînătoare. Ele zboară cu o viteză ameţitoare deasupra pieţii şi dispar după cupola catedralei Vasili Blajeni. Parada a luat sfirşit. Ea a arătat că statul sovietic, care urmează cu consecvenţă politica păcii şi întăririi colaborării internaţionale, manifestă totodată o grijă deosebită pentru întărirea continuă a capacităţii de apărare a Uniunii Sovietice. După terminarea parăzii militare a început demonstraţia sărbătorească a oamenilor muncii din Moscova. Demonstraţia oamenilor muncii din Moscova a început cu cortegiul festiv al tinerilor pionieri. Ei au defilat în cîntece despre viaţa fericită a copiilor sovietici. Din rândurile lor ies în fugă mulţi băieţi şi fete cu buchete de flori. Ei urcă la tribuna mausoleului şi oferă flori conducătorilor Partidului Comunist şi ai Guvernului Sovietic. Numeroşi oaspeţi care se află în Piaţa Roşie îi aplaudă cu căldură, îşi fac apoi apariţia în piaţă sportivii purtînd steagurile multicolore ale asociaţiilor sportive. Într-o aliniere impecabilă, miile de sportivi defilează în sunetele unui marş sportiv. Răsună lozincile prieteneşti: „Glorie patriei sovietice, glorie, glorie”! Deasupra coloanelor de demonstranţi apare un ocean de drapele purpurii, se văd portrete ale lui Marx-Engels-Lenin-Stali, ale conducătorilor Partidului Comunist şi Guvernului Sovietic — Malenkov, Molotov, Hruşciov, Voroşilov, Bulganin, Kaganovin, Mikoian, Saburov, Pervuhin, pancarte cu chemările de 1 Mai ale Comitetului Central al Partidului Comunist. Muncitorii uzinelor şi fabricilor din Moscova au venit la demonstraţia de 1 Mai mîndri de noile lor succese în muncă. Din iniţiativa locuitorilor Moscovei, în industria sovietică s-a desfăşurat o largă mişcare pentru ridicarea productivităţii muncii, pentru o mai bună folosire a tehnicii moderne cu care sunt larg înzestrate întreprinderile sovietice. Oamenii muncii de Moscova au dat deja în acest an peste plan numeroase maşini unelte, maşini, metale, instrumente şi alte produse. împreună cu întreaga ţară, locuitorii Moscovei participă cu succes a rezolvarea importantei sarcini de sporire considerabilă a producţiei de mărfuri de consum popular. Prin Piaţă trec muncitorii combinatului textii „Triphgornaia Manufactura“. έn cursul primelor 4 luni ale acestui an combinatul a dat ţării 1 milion de metri de ţesături pese plan. Cu flori în mîini, cu spicuri verzi şi ramuri de măr înflorit trec muncitorii expoziţiei agricole unionale, care se va deschide în acest an la Moscova, profesorii şi studenţii Academiei agricole „Timiriazev“, lucrătorii din ministerele agriculturii şi sovhozurilor. Machetele purtat de coloanele de manifestanţi oglindesc marele ajutor pe cae întreprinderile din Moscova şi instituţiile ştiinţifice 11 acordă agriculturii. Uzinele din Moscova fabrică utilaj pentru noi staţii de maşini şi tractoare, institutele de cercetări ştiinţifice elaborează metode valoroase pentru sporirea fertilităţii solului. Mii de tineri locuitori ai Moscovei au plecat în regiunie răsăritene ale ţării pentru a valorifica păminturile virginei înţelenite. Ei întîmpină astăzi acolo ziua de 1 Mai. (Continuare în pag. 3-a) Ordinul de zi al ministrului apărării al U. R. S. S. cu prilejul sărbătorii de 1 Mai MOSCOVA 2 (Agerpres). — TASS transmite Ordinul de zi al ministrului apărării al U.R.S.S., N. A. Bulganin, cu prilejul sărbătorii de 1 Mai. Tovarăşi soldaţi şi matrozi, sergenţi şi cartnici! Tovarăşi ofiţeri, generali şi amirali! Astăzi, forţele armate ale Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste sărbătoresc, împreună cu întregul popor sovietic, ziua de 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, ziua frăţiei celor ce muncesc din toate ţările. Cu prilejul zilei de 1 Mai, vă felicit şi vă urez noi succese în însuşirea tehnicei moderne de luptă, in perfecţionarea măestriei militare şi în pregătirea permanentă de luptă a armatei, aviaţiei şi flotei. In cinstea acestei sărbători ordon: Astăzi, 1 Mai, să se tragă 20 de salve de artilerie în capitala patriei noastre, Moscova, în capitalele republicilor unionale şi în oraşele-erou: Leningrad, Stalingrad, Sevastopol şi Odessa. Trăiască marea noastră patrie — Uniunea Republicilor sovietice Socialiste! Trăiască eroicul popor sovietic şi vitezele sale forţe armate! Trăiască guvernul sovietic! Slavă scumpului Partid Comunist al Uniunii Sovietice! Ministrul apărării al U.R.S.S., mareşal al Uniunii Sovietice N. A. Bulganin. în regiunea Stalin a luat fiinţă prima întovărăşire zootehnică Intîmpinind cu toată căldura inimii lor, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc din Întreaga lume, un număr de 67 ţărani muncitori din comuna Vama-Buzăului, raionul Stalin, cu îndemnul şi îndrumarea organizaţiei de bază din comună, au pus bazele primei Întovărăşiri zootehnice din regiunea noastră, întovărăşirea zootehnică „1 Mai“. In acţiunea de formare a întovărăşirii zootehnice, ţăranii muncitori au primit şi primesc un sprijin efectiv din partea comitetului raional de partid şi a comitetului executiv al sfatului popular raional. Cei 67 de ţărani muncitori au adus în întovărăşire 519 oi, 175 miei şi un număr de 45 capete tineret bovin. Printre primii care au muncit stăruitor pentru formarea acestei întovărăşiri zootehnice, se numără comuniştii Gheorghe Roşeaţă, secretarul organizaţiei de bază, Alexandru Drăghici, Iuliu Vita şi alţii. Ca preşedinte al întovărăşirii zootehnice, a fost ales ţăranul muncitor Gheorghe Drăgan, care s-a înscris printre primii în această întovărăşire. Convinşi de avantajele pe care statul le acordă celor care luptă pentru sporirea şeptelului, cei 67 ţărani muncitori sunt hotăriţi să lărgească şi mai mult tînăra întovărăşire zootehnică, să muncească cu toată dragostea pentru a creşte vite frumoase şi sănătoase. Pentru aceasta, ţăranul muncitor Constantin Piri şi alţii s-au angajat să ducă o susţinută muncă de lămurire în rindul a cit mai multor ţărani muncitori de pe străzile lor, pentru a veni şi ei cu toată încrederea în întovărăşirea zootehnică nou înfiinţată. ÎNAINTE, SPRE TRIUMFUL PĂCII ŞI SOCIALISMULUI! Minunate sunt succesele cu care oamenii muncii din oraşul şi regiunea Stalin, au intinpinat 1 Mai, aua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii din lumea întreagă. In uzine şi fabrici« pe ogoare, In instituţii, In şcoli şi institute, succesele obţinute dovedesc pe deplin voinţa hotărită a poporului nostru muncitor de a lupta consecvent şi cu eforturi continuu sporite, pentru apărarea păcii in lumea întreagă şi construirea socialismului în ţara noastră. In clişeu: Aspecte de la demonstraţia de 1 Mai, din Orașul Stalin.