Drum Nou, mai 1959 (Anul 16, nr. 4465-4489)

1959-05-03 / nr. 4465

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VA ! ANUL XVI, Nr. 4465 ★ DUMINICĂ, 3 MAI 1059 ★ 6 PAGINI, 20 BANI, ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL P. M. R. STALIN SI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL l Mai, Ziua solidarităţii internaţionale şi 9 / a oamenilor muncii şi a frăţiei celor ce ! muncesc din toate ţările, a fost sărbătorită de oamenii muncii din patria noastră sub steagul luptei pentru pace, pentru independenţa naţională a popoarelor, pentru democraţie şi socialism Sărbătorirea zilei de 1 Mai — o puternică MiiiiiiiiimiiiiiiiiiMiiiiiiiiiiiimiHiiiiHimiunMiiiiMiuiiiiiiimiiiiiiHiiiiHiiiiiiiHiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiMiiiiiitiiiiuiiiiiHimiiiiiiiiiiiiiiHtiiiiii^^ manifestare a forţei unite a oamenilor muncii ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... Grandioasa manifestaţie a oamenilor muncii din Capitală 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Bucureştiul, asemenea întregii ţări, e în sărbătoare, încă din zori, zeci de mii de oameni ai muncii, venind din toate cartierele oraşului se îndreaptă spre locul tradiţionalei demostraţii de 1 Mai. Pretutindeni domneşte voia bună, se aud cîntece vesele. Piaţa Stalin are aspectul caracteristic marilor zile de sărbătoare. In Piaţa Stalin în rînduri compacte, se află miile de oameni ai muncii care vor participa la mitingul consacrat zilei de 1 Mai. Sunt muncitori din fabricile şi uzinele Capitalei, activişti de partid şi ai organizaţiilor obşteşti, oameni de cultură, studenţi. In tribune se află numeroşi invitaţi : membri ai C.C. al P.M.R., membri ai guvernului, ai Prezidiului Marii Adunări Naţionale, conducători ai organizaţiilor de masă şi instituţiilor centrale, fruntaşi în muncă din întreprinderile Capitalei. In tribuna special rezervată iau loc şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti şi alţi membri ai corpului diplomatic. (Continuare In pag. 6-a) Cuvîntarea tovarăşului Gheorghe Apostol la mitingul de 1 Mai Dragi tovarăşi, Dragi oaspeţi de peste hotare, Oameni ai muncii din Capitala patriei noastre. Sărbătorim astăzi ziua de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, în împrejurări cînd omenirea muncitoare de pe toată suprafaţa pămîntului îşi manifestă tot mai puternic hotărîrea de a lupta pentru pace trainică în lume, pentru democraţie şi socialism. In această frumoasă zi de primăvară, cînd întregul nostru popor muncitor îşi manifestă bucuria faţă de victoriile obţinute în construirea vieţii noi, socialiste, vă transmit din însărcinarea Comitetului Central a! Partidului Muncitoresc Român, al guvernului Republicii Populare Romíne şi al Consiliului Central al Sindicatelor, un fierbinte salut şi vă felicit pentru succesele cu care aţi întîmpinat 1 Mai. Cu prilejul acestei măreţe sărbători adresăm un salut călduros oaspeţilor dragi din alte ţări, care împreună cu noi iau parte la această grandioasă manifestare. TOVARĂŞI, Ziua de 1 Mai ne aminteşte marile tradiţii de luptă ale eroicei noastre clase muncitoare, de manifestaţiile şi demonstraţiile organizate de Partidul Comunist, de lupta maselor muncitoare, în frunte cu încercata sa avangardă, împotriva regimului burghezo-moşieresc, pentru pîine, pămînt, libertate şi pace. Poporul nostru muncitor, înfruntînd cu bărbăţie nenumărate greutăţi, a parcurs un drum glorios de luptă pentru instaurarea puterii populare, pentru întărirea regimului democratpopular şi pentru construirea socialismului. Oamenii muncii din Republica Populară Romînă sărbătoresc ziua de 1 Mai ca oameni liberi, stăpîni pe soarta lor, constructori harnici şi talentaţi ai socialismului. Sub steagul glorios al partidului s-au obţinut mari înfăptuiri în dezvoltarea economiei şi culturii Oamenii muncii, dînd dovadă de o înaltă conştiinţă socialistă, participă activ la conducerea vieţii de stat şi economice, punîndu-şi toată puterea şi toate capacităţile în slujba înfloririi patriei. Muncitorii, inginerii, tehnicienii, muncesc neobosit pentru dezvoltarea în ritm susţinut a industriei socialiste. An de an intră în funcţiune noi întreprinderi în industria constructoare de maşini, siderurgică, petroliferă, chimică, minieră, de prelucrare a lemnului, în industria producătoare de bunuri de larg consum. Mase tot mai largi de ţărani muncitori păşesc cu încredere pe drumul arătat de partid, drumul agriculturii socialiste. Poporul nostru a primit cu aprobare şi satisfacţie măsurile stabilite de partid şi de statul democrat-popular în vederea lichidării oricăror forme ale exploatării în mediul rural. Nu este departe ziua cînd va fi încheiată opera de transformare socialistă a agriculturii. Intelectualitatea ţării noastre, oamenii de ştiinţă şi cultură participă tot mai activ la opera de construire a societăţii noi, socialiste. Pe măsura dezvoltării economiei naţionale, a creşterii productivităţii muncii şi reducerii preţului de cost al producţiei, creşte nivelul de trai al oamenilor muncii de la oraşe şi sate. Anul acesta vom sărbători a 15-a aniversare a eliberării patriei noastre. Cu acest prilej, poporul romii va trece în revistă marile realizări pe care le-a obţinut în anii puterii populare, realizări ce deschid perspectiva înfăptuirii unor noi sarcini măreţe. In anii apropiaţi socialismul va fi construit în linii mari (Continuare în pagina 2-a) MITINGUL ŞI DEMONSTRAŢIA ENTUZIASTĂ A OAMENILOR MUNCII DIN ORAŞUL STALIN 1 Mai... Pe bulevardele largi ale oraşului, cu castani îmbobociţi, pe străzi, flutură steaguri de culoarea văpăilor şi drapele tricolore. In vitrine şi la geamurile caselor, garoafe împodobesc portretele dascălilor proletariatului şi ale conducătorilor noştri. Pe panouri şi lozinci stau scrise cu litere mari succesele obţinute in întrecerea socialistă, chemări mobilizatoare. Din toate colţurile oraşului coloane de muncitori cu bucuria succeselor în priviri şi in inimi se îndreaptă ca un fluviu imens spre Piaţa 23 August, unde va avea loc mitingul Închinat zilei de 1 Mai. In această oră a dimineţii Piaţa freamătă din plin şi parcă tumultul acela al miilor de oameni adunaţi acolo, este însăşi respiraţia şi pulsul întregului oraş. Steaguri, sute de steaguri roşii şi tricolore, lozinci, portrete, flori şi cîntece„ Este ora 9. La tribuna din Piaţa 23 August, dominată de portretele impunătoare ale lui Marx, Engels şi Lenin, îşi fac apariţia tovarăşul Maxim Berghianu, membru supleant al C.C. al P.M.R. şi prim-secretar al Comitetului regional Stalin al P.M.R., tovarăşii Nicolae Marchian, Gheorghe Drăgoi, Uie Voinea, Miron Vulcu secretari ai Comitetului regional Stalin al P.M.R., Nicolae Iorga, preşedintele Comitetului executiv al sfatului popular regional, Kovács Martin, preşedintele Consiliului sindical regional, Constantin Cîrtînă. (Continuare în pagina 2-a) Cuvîntarea tov. Miron Vulcu, secretar al Comitetului regional Stalin al P. M. R. Tovarăşi şi tovarăşe. Poporul nostru, alături de întreaga omenire muncitoare sărbătoreşte astăzi măreaţa zi de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor din toate ţările. In orice colţ al planetei noastre, ziua de 1 Mai este sărbătorită în acest an sub semnul unor victorii de importanţă istorică repurtate de sistemul socialist mondial, de mişcarea comunistă şi muncitorească internaţională, de lupta de eliberare naţională a popoarelor asuprite şi de puternica mişcare contemporană pentru pace. Eroicul popor sovietic, sub conducerea marelui Partid Comunist raunit de Lenin, a trecut cu fermitate la construcţia desfăşurată a societăţii comuniste, la înfăptuirea planului septenal, program măreţ de creare a bazei tehnico-materiale a comunismului şi etapă hotărîtoare în asigurarea victoriei socialismului în întrecerea cu capitalismul. înainte de 1970, Uniunea Sovietică se va situa pe primul loc din lume în ceea ce priveşte producţia industrială pe cap de locuitor, lăsînd în urmă ţările capitaliste cele mai dezvoltate. Epocalele realizări ale ştiinţei şi tehnicii sovietice au cucerit admiraţia întregii omeniri. (Continuare în pagina 2-a) Aspect de la entuziastul miting din Piața 23 August al oamenilor muncii din Orașul Stalin*