Drum Nou, ianuarie 1969 (Anul 26, nr. 7465-7489)

1969-01-26 / nr. 7485

Pag. 4 DRUM NOU meridiane • meridiane •meridiane Prima şedinţă nu patru cu privire la problema vietnameză PARIS 25 — Corespondentul Acterpres, Georges Dascal, transmite: In cadrul primei şedinţe plenare a Conferinţei de la Paris în problema Vietnamului, care a început simbătă dimineaţă la Centrul de conferinţe internaţionale din strada Kleber, primul a luat cuvîntul Tran Buu Kiem, şeful delegaţiei F.N.E. din Vietnamul de sud. In discursul său, el a subliniat că dorinţa F.N.E. este de a căuta, în cadrul actualelor negocieri, „o soluţie politică corectă problemei sud-vietnameze". Tran Buu Kiem a acuzat Statele Unite de a fi ,,sabotat în mod continuu“ acordurile de la Geneva din 1954, in pofida promisiunilor făcute de a nu împiedica aplicarea acestora, precum şi de a fi creat „o administraţie dictatorială" în Vietnamul de sud. In continuare, şeful delegaţiei F.N.E. din Vietnamul de sud s-a pronunţat in favoarea „formării unui cabinet", avînd ca sarcină „restabilirea păcii" în Vietnamul de sud, „încetarea agresiunii S.U.A. în Vietnam şi retragerea trupelor americane şi a celorlalte ţări din Vietnamul de sud, crearea unui Vietnam de sud independent, democratic, paşnic, neutru şi prosper, reunificarea paşnică a ţării“, în încheierea cuvîntării sale, Tran Buu Kiem a făcut cunoscut din nou programul politic în cinci puncte al F.N.E., anunţat, la 3 noiembrie 1968, subliniind că acesta reprezintă de fapt poziţia de bază a F.N.E. pentru reglementarea problemei vietnameze. Următorul vorbitor a fost Xuan Thuy, şeful delegaţiei R.D. Vietnam. El a arătat că „scopul Conferinţei în patru de la Paris este găsirea unei soluţii politice problemei vietnameze pe baza respectării drepturilor naţionale fundamentale ale poporului vietnamez : independenţă, suveranitate, unitate şi integritate teritorială, drepturi recunoscute de acordurile de la Geneva din 1954 asupra Vietnamului". Xuan Thuy a relevat că actuala administraţie de la Saigon este „ilegală şi frauduloasă“ şi că politica sa „nu constituie decit un obstacol in calea progresului conferinţei“. în încheierea declaraţiei sale, Xuan Thuy a arătat că dacă guvernul S.U.A. doreşte în mod real, cum adesea a afirmat, să se restabilească pacea în Vietnam, el trebuie să pună capăt agresiunii împotriva poporului vietnamez, să renunţe definitiv la orice act care lezează suveranitatea şi securitatea R.D. Vietnam, să retragă din Vietnamul de sud toate trupele sale şi ale ţărilor care îl sprijină şi să lichideze toate bazele americane din această parte a Vietnamului, în ce priveşte problemele interne ale Vietnamului de sud, Xuan Thuy a arătat că acestea trebuie să fie rezolvate de populaţia sudvietnameză în conformitate cu programul politic al F.N.E., fără nici un amestec străin. Vorbind despre reunificarea ţării, Xuan Thuy a menţionat că această chestiune urmează să fie reglementată de populaţia celor două zone ale Vietnamului, fără nici un amestec străin. După o scurtă pauză de 15 minute, a luat cuvîntul şeful delegaţiei saigoneze, Pham Dang Lam. El a încercat să justifice existenţa actualului guvern de la Saigon, împotrivindu-se retragerii „forţelor militare aliate" din Vietnamul de sud. Ultimul care a luat cuvîntul a fost Henri Cabot Lodge, şeful delegaţiei americane. El a arătat că restabilirea păcii în Vietnam trebuie începută în mod practic prin elaborarea imediată a „statutului zonei demilitarizate“ între cele două părţi ale Vietnamului. Următoarea etapă ar constitui-o, potrivit afirmaţiilor sale, „retragerea tuturor forţelor străine din Vietnamul de sud". Cabot Lodge a subliniat, de asemenea, că negocierile trebuie să vizeze instaurarea păcii „nu numai in Vietnam ci şi în întreaga Asie de sud-est". Afirmînd că sistemul de control internaţional, prevăzut de acordurile de la Geneva din 1954 asupra Vietnamului, s-au dovedit ineficace, şeful delegaţiei americane a cerut ca „ţările din această regiune, care sunt cele mai interesate în restabilirea păcii, să facă parte din noul sistem de control, care ar urma să fie elaborat la Conferinţa de la Paris, în încheiere, Henri Cabot Lodge a precizat că delegaţia americană ar fi dispusă să discute intr-un termen scurt un acord privind „eliberarea reciprocă a prizonierilor de război". După o nouă pauză, reprezentanţii delegaţiilor R.D. Vietnam şi F.N.E. din Vietnamul de sud au luat din nou cuvîntul respingind propunerile şefului delegaţiei S.U.A. Prima şedinţă plenară a Conferinţei de la Paris asupra Vietnamului a luat sfîrşit la ora 17,00, ora locală. Viitoarea şedință plenară asupra problemelor de fond va avea loc joi, 30 ianuarie. VIETNAMUL DE SUD LUPTE IN JURUL SINGURULUI SAIGON 25 (Agerpres). — în apropierea bazei americano-saigoneze de la Bien Hoa, la numai 32 kilometri de capitala sudvietnameză, au avut loc în cursul nopţii de vineri spre sîmbătă lupte între unităţi aeropurtate ale forţelor S.U.A. şi detaşamente ale F.N.E. Totodată, corespondenţii agenţiilor de presă occidentale relatează că la 48 kilometri sud-vest de Saigon, ca şi la 100 kilometri nord-vest de capitala sud-vietnameză au fost semnalate ciocniri între grupuri ale Frontului Naţional de Eliberare şi unităţi ale diviziei a 9-a de infanterie și diviziei l-a a cavaleriei aeropurtate americane. SPANIA Starea excepţională in acţiune MADRID 25 (Agerpres). — în Spania a fost instituită sîmbătă cenzura presei, printr-un nou decret publicat în Buletinul oficial. In ziua precedentă a fost decretată starea excepţională în întreaga ţară, pe timp de trei luni, pe baza unei legi care suspendă toate garanţiile constituţionale. Agenţia U.P.I. relatează că în ultimele două zile în Spania au fost arestate mai multe sute de persoane. O. N. U. întrunirea Consiliului de Securitate NEW YORK 25 (Agerpres). — Consiliul de Securitate a ţinut vineri prima sa şedinţă din acest an. La începutul reuniunii, preşedintele pe luna în curs a Consiliului, Max Jakobson (Finlanda), a salutat pe noul reprezentant permanent al S.U.A. la O.N.U., Charles Yost. Vorbitorul a subliniat că politica externă a tarii sale este îndreptată spre eliminarea conflictelor internaţionale şi de aceea Finlanda este atît de interesată în realizarea securităţii colective internaţionale, prin intermediul O.N.U. Reprezentantul Uniunii Sovietice, Iakov Malik, şi-a exprimat speranţa că administraţia Nixon „va contribui la găsirea unui teren comun de acţiune pentru soluţionarea problemelor ce se află sau se vor găsi în viitor în centrul preocupărilor Consiliului de Securitate". Participanţii la reuniune au examinat apoi probleme procedurale. A fost adoptat un proiect de rezoluţie prezentat de 8 tari prin care, alături de limbile engleză şi franceză, limbile rusă şi spaniolă au devenit limbi oficiale de lucru ale Consiliului de Securitate. Conferinţa internaţională de solidaritate cu popoarele arabe CAIRO 25 (Agerpres). — în capitala R.A.U. au început sîmbătă lucrările celei de-a doua conferinţe internaţionale de solidaritate cu popoarele arabe. Participă delegaţii reprezentînd 57 de ţări ale Asiei, Africii, Europei şi Americii Latine şi o serie de organizaţii internaţionale. Din ţara noastră participă o delegaţie a Ligii Române de prietenie cu popoarele din Asia şi Africa şi a Comitetului naţional pentru apărarea păcii, alcătuită din tovarăşii Costică Alecu şi Stanciu Brătescu. Lucrările conferinţei au fost deschise de preşedintele R.A.U., Gamal Abdel Nasser. După ce a făcut o trecere în revistă a situaţiei actuale din ţările arabe şi continua afirmare a acestor ţări pe arena mondială, preşedintele R.A.U. s-a referit la o serie de aspecte majore ale situaţiei actuale din Orientul Apropiat. El a subliniat că situaţia existentă în Orientul Apropiat „este rezultatul dorinţei imperialismului de a domina politic şi economic una din regiunile cele mai importante din punct de vedere strategic ale lumii". Schimb de focuri în zona Canalului de Suez CAIRO 25 (Agerpres). — într-un comunicat militar al forţelor armate egiptene se arată că sîmbătă la prînz două vase israeliene au încercat să se apropie de Canalul de Suez. Forţele armate egiptene au deschis focul şi au obligat navele israeliene să se depărteze spre sud. ★ TEL AVIV 25 (Agerpres). — Un purtător de cuvînt al armatei israeliene a declarat că bateriile de coastă egiptene au deschis focul sîmbătă la ora 12:30 (ora locală) asupra a două nave israeliene care patrulau în partea de nord a Golfului Suez. Nici un vas nu a fost atins. COMUNIŞTII SUEDEZI AU PROPUS PARLAMENTULUI STABILIREA RELAŢIILOR DIPLOMATICE CU R.D. GERMANĂ „Partidul de strngă — comuniştii" din Suedia a propus celor două camere ale Riksdagului (Parlamentul) stabilirea relaţiilor diplomatice între Suedia şi R.D. Germană, într-un document oficial prezentat, „Partidul de stînga — comuniştii" cere Riksdagului să deteriine guvernul suedez să ia o iniţiativă in această direcţie. CONSFĂTUIRE AMERICANO-JAPONEZA PRIVIND RELAŢIILE LOR CU R.P. CHINEZA Agenţia U.P.I. transmite că în localitatea californiană Santa Barbara se desfăşoară lucrările unei consfătuiri la care participă reprezentanţi ai vieţii politice americane şi japoneze. Consfătuirea este consacrată examinării căilor de îmbunătăţire a relaţiilor acestor două state cu R.P. Chineză. La reuniune participă zece membri ai parlamentului japonez şi o delegaţie de senatori americani condusă de senatorul William Fulbright. Potrivit agenţiei citate, cele două părţi au ajuns la concluzia comună că embargoul american asupra comerţului cu R.P. Chineză a reprezentat un eşec şi trebuie desfiinţat. ÎNCHEIEREA CONVORBIRILOR DINTRE DELEGAŢIILE R.S.F. IUGOSLAVIA ŞI R.F. A GERMANIEI La Belgrad s-au încheiat convorbirile dintre delegaţiile F.S.F. Iugoslavia şi R.F. a Germaniei, în legătură cu acordul privind cooperarea culturală şi ştiinţifică şi acordul privind deschiderea şi activitatea unor instituţii de informare ale R.F. a Germaniei în Iugoslavia. Delegaţiile au redactat şi pus de acord textele acordurilor, care urmează să fie semnate ulterior. La Heidelberg Dezvelirea plăcii comemorative în memoria domnitorului Al. I. Cuza HEIDELBERG 25 (Agerpres) — Cu prilejul împlinirii a 110 ani de la Unirea Principatelor Române, la Heidelberg a fost dezvelită o placă comemorativă închinată memoriei domnitorului Alexandru Ioan Cuza. Placa, pe care sunt înscrise cuvintele : „în această clădire a locuit in ultimele zile ale vieţii sale marele om politic şi patriot român, Alexandru Ioan Cuza, primul domnitor al Principatelor Unite Române, militant de seamă pentru făurirea statului român modern, stins din viaţă, aici la Heidelberg, la 15 mai 1873", a fost fixată pe clădirea hotelului ,,Europaeischehof“, unde domnitorul a încetat din viaţă cu aproape 96 de ani în urmă. Personalitatea domnitorului Alexandru Ioan Cuza a fost evocată de primarul oraşului Heidelberg, dr. Kortz, prof. Philipi, reprezentant al conducerii Universităţii din Heidelberg, prof. dr. Dumitru Berciu, decanul Facultăţii de istorie a Universităţii din Bucureşti, şi Constantin Oancea, ambasadorul României în R.F. a Germaniei. TOKIO 25 (Agerpres). — 40.000 de locuitori ai Okinawei au participat la un miting de protest împotriva administrării insulei de către autorităţile americane. Ei au cerut evacuarea imediată din Okinawa a bombardierelor strategice americane „B-52", interzicerea intrării submarinelor atomice americane în porturile Okinawei şi retragerea întregului arsenal atomic de pe această insulă, în fotografie : Aspect din timpul uneia din cele mai recente acţiuni ale populaţiei din oraşul Naha pentru retrocedarea imediată a Okinawei, pentru abolirea Tratatului de securitate americano-japonez. Declaraţia guvernului cehoslovac în legătura cu situaţia politică internă PRAGA 25 (Agerpres). — Agenţia C.T.R. transmite: Guvernul Republicii Socialiste Cehoslovace a discutat actuala situaţie politică internă pe care o consideră foarte serioasă. Intr-o declaraţie dată publicităţii se subliniază că guvernul este ferm hotărît să înfăptuiască politica de după ianuarie în mod consecvent, concret şi pe baza termenelor reale. El nu va îngădui în nici un caz ca finele presiuni extremiste să-l abată de pe această cale. în declaraţia guvernului se arată că, in pofida faptului că majoritatea covîrşitoare a cetăţenilor înţeleg şi sprijină eforturile guvernului, totuşi unele tendinţe spre anarhie, însorite de manifestări antisocialiste, zdruncină consolidarea politică şi economică a ţării. In continuare se arată că grupările extremiste exercită în permanentă presiuni asupra guvernului şi organelor sale, prezentînd cereri care nu corespund intereselor cetăţenilor şi sînt străine politicii stabilite în ianuarie 1963, Guvernul a împuternicit pe ministrul afacerilor interne să întreprindă măsurile concrete necesare în vederea asigurării ordinii şi liniştii în oraşe şi localităţi, pentru preîntîmpinarea acţiunilor contrare legilor cehoslovace. Din cauza situaţiei complicate de la Praga, ministrul afacerilor interne a fost împuternicit, de asemenea, să ia măsurile necesare împotriva celor care periclitează liniştea şi securitatea locuitorilor capitalei. In caz de nevoie, pentru îndeplinirea sarcinilor legate de menţinerea liniştei şi ordinii în stat, se va recurge la ajutorul ostaşilor Armatei Populare Cehoslovace. Guvernul Republicii Socialiste Cehoslovace a trasat ca sarcină ministrului-preşedinte al Comitetului Federal pentru Presă şi Informării să ia măsurile necesare, prin intermediul conducerii radiodifuziunii şi televiziunii cehoslovace şi a agenţiei C.T.R., pentru a asigura traducerea concretă în viață a politicii guvernului, astfel ca activitatea mijloacelor de stat pentru informarea opiniei publice să corespundă eforturilor guvernului. Scrisoarea lui Al. Dubcek PRAGA 25 (Agerpres). — Agenţia C.T.R. a transmis textul unei scrisori pe care Alexander Dubcek, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Cehoslovacia, a adresat-o unor colective de muncitori şi cetăţenilor cehoslovaci care în ultimele zile i-au trimis numeroase scrisori şi rezoluţii. Am primit scrisorile dumneavoastră prin care îmi uraţi grabnică însănătoşire şi vă mulţumesc pentru aceste urări — se spune în scrisoarea lui Al. Dubcek. Personal sufăr mult datorită faptului că în aceste zile serioase sunt ţintuit în pat. Sper însă — şi medicii mei curanţi afirmă acest lucru — că săptămîna viitoare îmi voi putea relua activitatea normală. în scrisorile dv. îmi scrieţi că este necesar să se facă totul pentru ca oamenii din ţara noastră să aibă o viaţă liniştită şi siguranţa activităţii lor — se spune în continuare în scrisoare. Aceasta corespunde întru, totul şi eforturilor noastre. Doresc să exprim — şi pe această cale — asentimentul meu deplin faţă de toate acţiunile pe care le-au întreprins în ultimele zile organele de partid şi de stat. Sunt profund convins de faptul ca trebuie să preîntîmpinăm cu toată energia tot ceea ce ar putea periclita înfăptuirea programului pe care l-am formulat în ianuarie şi noiembrie anul trecut. Acest lucru îl doresc toţi oamenii cinstiţi din Cehoslovacia. în încheierea scrisorii sale, Al. Dubcek cere tuturor cetăţenilor R. S. Cehoslovace „să acorde tot sprijinul necesar conducerii partidului şi guvernului, să nu admită acţiuni necontrolate şi să curme cu toată energia orice încercare posibilă de manifestări provocatoare ale forţelor extremiste, care a® putea, în actuala situaţie încordată, să abuzeze de sentimentele oamenilor cinstiţi şi să provoace consecinţe iremediabile". NIGERIA Autorităţile federale resping ideea medierilor LAGOS 25 (Agerpres). — Bunele oficii ale Suediei, Danemarcei şi Norvegiei solicitate de Biafra in vederea obţinerii încetării focului şi începerii negocierilor de pace, au fost respinse de autorităţile federale — anunţă A.F.P. —reluînd cercuri guvernamentale nigeriene. O încetare a focului, aşa cum a fost sugerată de către liderii scandinavi în mesajul lor, este cu totul în afara problemei nigeriene. In dorinţa de a lăsa „porţile deschise“, autorităţile au subliniat totuşi că vor examina cu atenţie conținutul mesajului. „Un simplu fapt divers criminal“, este considerată în aceste zile în unele cercuri pariziene o crimă care, de trei luni și jumătate, alimentează coloane întregi ale presei franceze. Poate că lucrurile ar fi fost tratate ca atare dacă în această „afacere“ nu ar fi implicate cîteva nume celebre. Iar din rîndul lor se disting cel al cunoscutului actor de cinema Alain Delon şi al soţiei sale, Nathalie. După anchete îndelungate întreprinse pe diferite piste, săptămîna trecută a fost operată şi o primă arestare: Francois Marcantoni, proprietarul unui local cu o clientelă dubioasă, unul din prietenii apropiaţi ai lui Delon. El a fost inculpat de „complicitate la crimă". Dar cercetările continuă cu febrilitate. Judecătorul de instrucţie Patard, însărcinat cu această afacere, afirmă : „Ne apropiem de deznodămînt“. Cadavrul din sacul de iuta La 1 octombrie anul trecut, câţiva copii care se jucau în apropierea unei gropi de gunoi de lingă Versailles au găsit un sac în care se afla cadavrul unui bărbat. înştiinţată, poliţia a stabilit că este vorba de un oarecare Stevan Markovic, în vîrstă de 33 de ani. Markovic nu era altul decit „paznicul" lui Alain Delon, dublura lui în unele filme, tovarăş de petreceri al actorului şi soţiei acestuia, Nathalie. La prima vedere, apăruse că victima sucombase în urma unei lovituri puternice în cap. La autopsie s-a stabilit că în realitate Markovic fusese împuşcat. Arma nu a fost găsită niciodată. Stevan Markovic reuşise să se facă repede cunoscut în unele cercuri ale lumii interlope pariziene. Pe lingă „slujba" deţinută la familia Delon, el luase parte la diferite afaceri dubioase în domeniul traficului de stupefiante, organizase orgii cu participarea unor persoane din „înalta societate" franceză, se compromisese in șantaje și furturi. Carnetul lui de însemnări — subliniau ziarele — cuprindea numele multora din celebrităţile Parisului. Scandalul avea să capete o turnură senzaţională la două săptămîni după descoperirea cadavrului, cînd a devenit cunoscut textul unei scrisori adresate de Stevan fratelui său în care arăta că „se simte ameninţat de Alain Delon, de soţia lui Nathalie şi de asociatul acestora, Marcantoni“. A ieşit la iveală că vedeta cinematografului francez întreţinuse relaţii strînse cu diferiţi indivizi, ale căror nume apăreau deseori în cronicile judiciare ale ziarelor. „Aceste relaţii — a declarat Barthelemy Guerini, unul din „regii" lumii interlope din Marsilia, aflat în prezent la închisoare — sînt amintiri ale epocii cînd Alain Delon nu era decit ghepardul solitar, revenit din Indochina pentru a hoinări prin Marsilia şi Paris“ Cele patru piste Brigada 1 mobilă a poliţiei pariziene, însărcinată cu anchetarea acestei crime, nu are o sarcină uşoară. Poate că tocmai aceasta explică discreţia absolută de care sunt înconjurate cercetările. S-au reţinut mai multe ipoteze cu privire la mobilurile ce ar fi putut determina dispariţia lui Stevan Markovic. Prima dintre ele se referă la o „răfuială“ între traficanţii de stupefiante cu care avea legături „paznicul" lui Alain Delon S-a menţionat apoi că Markovic ar fi fost poate „lichidat“ de unele cercuri politice de extremă dreaptă, deoarece „ştia ceva" în legătură cu dispariţia liderului politic marocan, Ben Barka. O altă pistă a cercetărilor s-a îndreptat spre organizatorii „party-urilor" clandestine, victima ştiind prea multe şi ameninţînd eventual cu şantajul pe unele persoane „sus-puse". în sfîrşit, presa franceză s-a referit şi la relaţiile „extrem de amicale“ ale lui Markovic cu familia Delon, îndeosebi cu Nathalie, ceea ce se zice că ar fi atras o remarcă a lui Alain că vrea să scape de el. După trei luni de cercetări, „Afacerea Markovic" a căpătat noi dimensiuni săptămîna trecută, o dată cu arestarea lui Marcantoni. Judecătorul Patard a declarat că în afara probelor strînse pînă acum poliția caută să obţină altele noi. De aceea, prin „Interpol“ a fost pus sub urmărire un individ care urmează să fie identificat. „Francois Belgianul“, un client al hipodromurilor şi, de asemenea, se caută vila unde se presupune că Markovic a fost împuşcat. Alţi agenţi încearcă să-l descopere pe vînzătorul sacului de iută în care a fost găsit cadavrul. Vineri noaptea — după un interogatoriu care a durat 35 de ore — Alain Delon a fost eliberat de la sediul poliţiei pariziene. „Tot ceea ce pot să vă spun — a declarat ziariştilor un reprezentant al poliţiei — este că această audiere îndelungată s-ar putea să nu fi fost inutilă și răspunsurile actorului la întrebările noastre ne vor permite să ne continuăm ancheta". Acesta a fost al patrulea interogatoriu luat cunoscutului actor de cinema de la începerea cercetărilor. Nathalie Delon, aflată în prezent în Italia, unde turnează filmul „Surorile“, a fost invitată, la rîndul ei, să se prezinte pentru interogatoriu. Deocamdată nimeni nu poate spune la ce va duce ancheta. Ziarele franceze se lansează în speculaţii din cele mai senzaţionale. Natura misterioasă a acestei afaceri dă naştere la tot felul de ipoteze. Crimă politică ? Crimă din răzbunare? Răfuială între gangsteri ? Pentru moment, anchetatorii rămîn foarte discreţi Dar oricum, împrejurările dispariţiei lui Stevan Markovic aruncă o lumină puternică asupra unei lumi pe care Alain Delon a cunoscut-o în realitate şi pe care acum o prezintă în chip strălucit pe ecran. Recentul film „Samuraiul" este cea mai bună dovadă. I. RETEGAN 99AFACEREA MARKOVICi Nr. 7485 încheierea Congresului sindicatelor cehe PRAGA 25 (Agerpres). — La Praga s-au încheiat lucrările primului congres al mişcării sindicale revoluţionara cehe. Participanţii au adoptat o rezoluţie în care este exprimat sprijinul ferm faţă de politica Partidului Comunist din Cehoslovacia şi hotărîrea sindicatelor cehe de a participa activ la această politică. „Mişcarea sindicală cehă, se spune în rezoluţie, va milita pentru dezvoltarea societăţii noastre socialiste în spiritul democraţiei şi umanismului, pentru înflorirea economiei ţării noastre, ca urmare a muncii şi gîndirii creatoare a poporului nostru". . mmm stih TULUI JAR PALACH PRAGA 25 (Agerpres). — La 25 ianuarie, la Praga au avut loc funeraliile studentului Jan Palach. Au depus coroane şi au participat la funeralii reprezentanţi ai guvernului şi ai organizaţiilor obşteşti, cadre didactice universitare şi studenţi, delegaţi din partea unor întreprinderi şi instituţii. Mii de locuitori ai oraşului Praga şi din alte localităţi au condus pe ultimul său drum pe Jan Palach. Acţiunea judiciara de la New Orleans NEW ORLEANS 25 (Agerpres). — Desfăşurarea procesului intentat lui Clay Shaw, acuzat de procurorul districtual din New Orleans, Jim Garrison, de a fi participat la un complot ce a dus la asasinarea preşedintelui Kennedy, a luat o turnură defavorabilă pentru apărare. Unul din principalii martori ai apărării, d-na Harold McMaines, domiciliată în statul Iowa, refuză să se prezinte pentru a face o depoziţie în acest proces. Ea se ascunde într-o localitate neidentificată, fiindu-i teamă de a veni în statul Louisiana, unde depoziţia sa a fost cerută la 22 ianuarie de către avocaţii lui Shaw. Apărarea susţine că depoziţia acestei martore ar putea anula declaraţiile lui Perry Raymond Russo, unul din martorii „cheie" ai acuzării. El a declarat că a asistat in septembrie 1963 la o conversaţie în apartamentul lui David Ferrie, în cursul căreia Clay Shaw şi Lee Harvey Oswald puneau la punct proiectul lor de atentat împotriva lui John Kennedy. Perry Raymond Russo a menţionat că şi d-na, McMaines se afla în apartamentul lui Ferrie, dar nu a participat la această discuție. REDACŢIA 31 ADMINISTRAŢIA : str. M. Sadoveanu or. 1.Telefoane : 2 29 85 — secţia Informaţii: 42 92 — administraţia. Abonamentele se fac la oficiile poştale şi difuzorii voluntari din întreprinderi şi instituţii. — Tiparul : 1a Braşov. — 4064