Drum Nou, august 1971 (Anul 28, nr. 8262-8286)

1971-08-05 / nr. 8265

. rt Nr. 8265 La şcoala dăruirii patriotice * La Şcoala generala Prejmer se desfăşoară din plin lucrarile de construcţie a unei moderne săli de gimnastică. Alături de meşteri, într-o febrilă dăruire patriotică, aici activează zilnic zeci de elevi şi părinţi. La turnarea celor două planşee de beton, aceștia au asigurat un front de lucru în 4 schimburi. De notat că o mare parte din materialul de construcție a fost procurat din sumele realizate de elevi prin muncile prestate pe tarlalele C.A.P. şi I.A.S. din localitate. Cum s-ar spune, în cadrul Şcolii generale Prejmer funcţionează o înaltă şcoala a dăruirii patriotice, frecventată deopotrivă de elevi şi părinţi. (L. Tautu). Cantină cu autoservire Ieri, s-a terminat construcţia modernei cantine cu autoservire pentru salariaţii uzinei ,,Rulmentul". După finisarea interioarelor, aici vor putea servi masa circa 1800 salariaţi în trei serii. Întreaga instalaţie este executată din materiale inoxidabile, iar cele 8 marmide, a cite 300 litri fiecare, asigură fierberea alimentelor la abur în numai 28 minute. (C. Chipriotis). Ţineţi-vă bine ! Ieri dimineaţă, circula pe linia 3, dinspre Uzina de autocamioane spre centrul oraşului, troleibuzul cu nr. 68. Atît la plecarea din fiecare staţie cît şi pe traseu, pornirea troleibuzului se făcea atît de brusc încît pasagerii erau proiectaţi cu putere cînd înainte, cînd înapoi, ceea ce făcea taxatoarea să exclame din cînd în cînd: ,,Ţineţi-vă bine !" De ce ? Primul contactor era defect, iar pornirea se făcea doar cu al doilea, cu viteză mult mai mare decit cea normală. Se pare că şi... contactul celor de la revizia tehnică din garajul I.T.Bv. cu troleibuzele, este defect. (Gh. Novac). Neagu Răduiescu despre literatură, caricatură şi sport ,,Literatura, caricatura şi sportul" va fi tema întîlnirii cu scriitorul şi caricaturistul Neagu Răduiescu, ce va avea loc, azi, la ora 18, la Casa prieteniei din Braşov. (A. Pîslaru). Examene pentru traducători din limbi străine Comisia specială pentru acordarea certificatelor de traducător organizează la Brașov, în ziua de 22 septembrie, o sesiune de examene. Persoanele interesate se pot prezente în perioada 25 august—11 septembrie la secretariatul Palatului culturii din str. Ciucaș nr. 8, pentru a fi luate în evidenţă, iar în preziua examenului, pentru a fi înscrise. In măsura în care în ţară există cadre competente de examinatori, se vor putea susţine examene de traducător pentru orice limbă străină într-una din specialităţile (domeniile) stabilite şi afişate la secretariatul Palatului culturii. înscrierile se fac personal, în baza actelor de identitate şi a copiei legalizate de Notariatul de stat după diploma de bacalaureat sau după alte acte echivalente. Se pot prezenta şi copii nelegalizate care vor fi certificate după original, la înscriere, de către secretariatul comisiei. Taxa de înscriere pentru fiecare examen este de 80 lei de persoană. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefonul 1.22.89. (Gh. Cana). Succese deosebite în muncă (Urmare din pag. 1) producţiei şi a muncii, au permis depăşirea prevederilor planului producţiei globale cu 352.089.000 lei. Astfel, producţia realizată în 7 luni a fost cu 10,5 la sută mai mare decit cea obţinută în aceeaşi perioadă a anului trecut, îmbunătăţirile aduse aprovizionării tehnico-materiale, ritmicităţii fabricaţiei, au permis totodată ca această producţie să fie finalizată şi livrată la timp beneficiarilor, producţia marfă planificată fiind depăşită cu 335.104.000 lei, iar producţia marfă vîndută şi încasată cu 438.138.000 lei, fapt ce se va reflecta pozitiv şi în indicatorii eficienţei activităţii economice. De altfel, din bilanţul încheiat recent rezultă că un prim indicator al eficienţei — creşterea productivităţii muncii — a fost realizat în proporţie de 101,4 la sută, înregistrînd un spor de 5 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Succesele obţinute dovedesc, că angajamentele pe care şi le-au luat colectivele întreprinderilor industriale braşovene în întrecerea socialistă se realizează şi se depăşesc, că există condiţii pentru înfăptuirea cu succes a angajamentelor anuale pe ansamblul industriei judeţului, întrecerea declanşată pe ramuri de producţie între unităţile economice braşovene s-a soldat după 7 luni cu următoarele rezultate (întreprinderile care au lansat chemarea la întrecere sunt culese cu litere cursive) : U.E.I.L. — Făgăraş 109,6 103,5 100,2 Avem convingerea că sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, prin intensificarea muncii politico-educative şi crearea unei puternice opinii colective împotriva neajunsurilor, în perioada care a mai rămas din acest an se vor obţine noi succese în realizarea planului şi a angajamentelor. Adunările generale ale organizaţiilor de partid, adunările generale ale salariaţilor, ce se desfăşoară în prezent, sunt un prilej minunat pentru analiza temeinică, exigentă în spiritul programului de educaţie comunistă, elaborat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a activităţii desfăşurate pînă în prezent, şi luarea celor mai eficiente măsuri în vederea îndeplinirii prevederilor pe acest an şi pregătirii temeinice a producţiei anului viitor. C.P.L. Cinema PATRIA (telefon 1.18.18) ,,Intîlnire cu o necunoscută" - orele: 9; 11,30; 14; 16.30; 19; 21. ARTA (telefon 1.23.63). De la 2 la 4 august: ,,Asul de pică“ - orele 11; 17,30; 20, iar de la 5 la 8 august: „Memento“. Spectacolele vor avea loc la aceleași ore. POPULAR (telefon 1.40.22) fatală" — orele: 9; 11,30; 19; 21. TINERETULUI (telefon 1.48.27) de căprioare" - orele: 9; 19; 21 „Vînătorul 11; 15; 17. COSMOS (telefon 1.11.52) „Haiducii tu, Șaptecai" - orele: 9; 11; 14; 16,30; 19; 21. Televiziune JOI, 5 AUGUST 17.30 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba maghiară. 18.30 La volan — emisiune pentru conducătorii auto. 18.50 Timp şi anotimp în agricultură. 19.10 Pentru sănătatea dumneavoastră. Cum utilizăm resursele climatice şi balneare în timpul verii. 19.20 1001 de seri - emisiune pentru cei mici. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Aparenţe şi realităţi în lumea capitalului. 20.15 Interpreta săptăminii. Florica Bradu. 20.30 Din cronica eroică a insurecţiei. Film de scurt-metraj realizat de Studioul cinematografic al M.F.A. 20.50 Antologia umorului. Stan şi Bran studenţi la Oxford. 21.50 Cadran internaţional. Comentarii, documentare, reportaje din actualitatea internaţională. 22.20 Telejurnalul de noapte. Timpul probabil Pentru zilele de 6 şi 7 august. Vreme uşor instabilă, mai ales după-amiaza, cînd vor cădea averse de ploaie, însoţite de descărcări electrice. Cerul variabil. Vînt potrivit din nord-vest. Temperaturile minime vor oscila între 10 și 14 grade, iar maximele între 25 și 29 grade. Pronoexpres Rezultatele concursului nr. 31, din 4 august 1971 . Extragerea I: 12, 31, 10, 17, 16, 34. Fond de premii: 1.698.628 lei. Extragerea a ll-a: 14, 23, 32, 25, 30. Fond de premii: 700.293 lei. ,,Greșeală 14, 16,30. DRUM NOU Pag. 3 Pulsul ritmic al secerișului (Urmare din pag. 1) cite un hectar de grîu cu fiecare combină ce lucrează aici. La C.A.P. Homorod mai este de recoltat grîul de pe aproape 200 hectare și de treierat recolta din clăi provenită de pe 25 hectare. Cu toate că atît conducerea cooperativei cît și ziarul nostru au sesizat faptul că în cadrul S.M.A. Caţa s-a făcut o repartizare nejudicioasă a combinelor pe secţii, această problemă n-a fost rezolvată nici Irină în prezent, ceea ce a frînat mult ritmul de lucru la C.A.P. Homorod. Este timpul ca măcar acum, cînd şi în zona Rupea s-au repartizat combine venite din alte judeţe, să se soluţioneze această situaţie. Neajunsuri de felul celor arătate există şi în alte unităţi agricole cooperatiste din zona Rupea. Ele trebuie grabnic remediate, spre a se putea accelera ritmul de lucru şi înlătura pierderile de recoltă. în altă ordine de idei, am vrea să atragem atenţia asupra faptului că, în unele zile la Baza de recepţie Rupea se produc aglomerări nepermise, care imobilizează ore întregi mijloacele de transport. Avînd în vedere că ne aflăm în toiul secerişului şi că în zilele următoare vor creşte cantităţile de grîu ce vor aflui către această bază, se impune ca în toate unităţile să se organizeze mai judicios activitatea mijloacelor de transport, respectîndu-se graficele întocmite în acest scop. Şi, in sfirşit, trebuie să remarcăm că în multe cooperative nu se acordă atenţia cuvenită eliberării terenurilor de paiele rămase în urma combinelor, atît din cauză că unele piese funcţionează defectuos, cît mai ales datorită faptului că în timpul în care nu se poate recolta cu combinele, tractoarele nu sunt repartizate să execute această lucrare. In cooperativele agricole din zona Rupea mai este de strîns recolta de grîu de pe o suprafaţă însemnată. Reuşita acestei importante acţiuni este condiţionată exclusiv de modul cum vor fi folosite în continuare maşinile şi forţa de muncă. De aceea, consiliile de conducere ale cooperativelor agricole, cu sprijinul şi sub îndrumarea organizaţiilor de partid, trebuie să-şi îndrepte întreaga atenţie spre rezolvarea operativă a defecţiunilor care împiedică încă realizarea vitezei zilnice. Numai în felul acesta, întreaga recoltă poate fi strînsă la timp și fără pierderi. • SPORT • SPORT • SPORT însemnări pe marginea campionatului de fotbal al municipiului Braşov Abaterile de ordin disciplinar au „stopat“ ridicarea valorică a competiţiei Campionatul municipiului Braşov s-a încheiat cu succesul pe deplin meritat al echipei Postăvarul Braşov, care a cucerit titlul de campioană şî dreptul de a activa în campionatul judeţean. O comportare meritorie au avut şî echipele Bucegi Rîşnov şi A.C.F.R. Braşov. In competiţia rezervată echipelor de categoria a ll-a, primul loc a revenit echipei I. T. Braşov. Trecînd la întrecerea tinerilor fotbalişti, subliniem invincibilitatea Şcolii sportive Braşov în campionatul echipelor de copii şi pasionantul duel dat la junior II între Braşovia II şi Liceul Rupea, dispută în care victoria a surîs formaţiei braşovene. Dacă echipele din plutonul fruntaş, ca şi cele aflate în urmărirea „fugarilor", au contribuit la ridicarea valorică a competiţiei printr-o pregătire superioară din punct de vedere tehnic, celelalte formaţii în schimb au dovedit o slabă preocupare atît în ceea ce priveşte participarea la şedinţele de programare şi jocuri, cît şi în respectarea legilor ,,fair-play"-ului. Printre asociaţiile sportive cu o slabă activitate amintim pe Unirea Săcele, Recolta Hălchiu şi Liceul Predeal. Echipa predeleană a fost scoasă din campionatul de juniori II pentru neprezentarea la mai multe jocuri, formaţia din Hălchiu a primit un avertisment public pentru faptul că a forfetat la meciurile de cupă pe care trebuie să Ie susţină în deplasare, în timp ce Unirea Săcele a bătut recordul în materie de absenţe la şedinţele de programare a meciurilor şi a pierdut două jocuri pentru că nu a avut terenul omologat. De asemenea, secţiile de fotbal I.C.I.M. Bv., Măgura Codlea, Tractorul Braşov nu au acordat suficientă atenţie campionatului de copii. Paralel cu aceste încălcări ale regulamentului de desfăşurare a competiţiei, majoritatea asociaţiilor sportive au manifestat prea puţin interes pentru munca de educare a jucătorilor. Numai aşa se explică faptul că în ediţia 1970—1971 au fost dictate 158 etape suspendate la un număr de 55 de jucători, dintre care unii s-au făcut vinovaţi de adevărate acte de huliganism. In fruntea acestui calasament de loc onorabil se află înfrăţirea Harman (6 jucători - 22 etape), urmată de Ancora Braşov (5 - 19), Recolta Prejmer (4 - 19), Unirea Săcele (6 - 17), Constructorul I.C.L.Braşov (3 - 12), Bucegi Rîşnov (2- 9), Cerbul Braşov (3 - 9), I.T. Braşov (4 - 8), Postăvarul Braşov (3 - 7), Recolta Bod (1 - 6) şi Constructorul Steagul roşu Braşov (2 - 6). Abaterile de ordin disciplinar au avut serioase repercusiuni asupra desfăşurării campionatului, anulînd o mare parte din eforturile depuse atît de jucătorii disciplinaţi şi preocupaţi de ridicarea nivelului tehnic, cît şi de arbitri, care au asigurat un climat sportiv în aproape toate întîlnirile, făcînd ca la baza departajării echipelor să stea potenţialul valoric. Dacă toate secţiile de fotbal vor elimina numeroasele „minusuri" existente în munca organizatorică şi educativă, atunci este mai mult ca sigur că în ediţia viitoare vom înregistra un salt calitativ al întrecerii celor mai bune echipe de fotbal din municipiul Braşov. St. PERVULESCU CLASAMENTE Categoria a ll-a: 1. I. T. Braşov 29 p; 2. F.A.T. Codlea 27 p; 3. Constructorul 1. C.L. Braşov 26 p; 4. Ancora Braşov 24 p; 5. Avîntul Dumbrăviţa 22 p; 6. Răsăritul Braşov 22 p; 7. Cerbul Braşov 10 p; 8. Surdomuţii Braşov 9 p; 9. Partizanul Braşov 6 p. Juniori II : 1. Braşovia II 19 p; 2. Liceul Rupea 18 p; 3. Braşovia III 13 p; 4. Steagul roşu II 12 p; 5. Liceul Vulcan 10 p; 6. Şcoala sportivă II Braşov 10 p. Copii: 1. Şcoala sportivă Braşov 27 p; 2. Chimia Făgăraş 23 p; 3. Torpedo Zărneşti 21 p; 4. Tractorul Braşov 17 p; 5. Măgura Codlea 15 p; 6. Metrom Braşov 14 p; 7. Steagul roşu 14 p; 8. I.C.I.M. Braşov 9 p; 9. Carpaţi Braşov 2 p. Categoria I 1. Postăvarul Braşov 2. Bucegi Râşnov 3. A.C.F.R. Braşov 4. A. S. Predeal 5. Constr. St. Ioşu 6. înfrăţirea Harman 7. Bîrsa Vulcan 8. Oltul Braşov 9. Temelia Braşov 10. Autotransport Bv. 11. Recolta Prejmer 12. Recolta Hălchiu 13. Unirea Săcele 26 6 2 18 33-64 14 26 22 3 26 21 2 26 15 5 26 14 7 26 15 226 12 7 1 91-19 47 3 82-17 44 6 63-28 35 5 48-32 35 9 41—34 32 7 45-28 31 26 10 4 12 42-53 24 26 10 3 13 46—52 23 25 7 6 12 24-42 20 26 7 5 14 24-32 19 26 9 1 16 31-65 19 25 7 4 14 38-62 18 Prestaţiile de servicii la sate (Urmare din pag. 1) în care sunt înregistraţi cetăţenii ce solicită reparaţii, menţionîndu-se şi caracterul acestor reparaţii. Lucrările respective se execută fie la domiciliul solicitantului, fie la „punctul de înregistrare" de la oficiul P.T.T.R. La Făgăraş n-am reuşit încă să facem aşa ceva. Cooperativa „Viitorul" de aici dispune de două ateliere de reparat radio şi televizoare, insuficiente pentru numărul crescînd de solicitări. Subliniez însă că zona Făgăraş stă acum în mod deosebit în atenţia conducerii U.J.C.M. In curînd, la Făgăraş, va fi organizat un atelier mobil, în cadrul căruia vor activa cei 4 tehnicieni care vor absolvi nu peste mult timp cursurile de pregătire în această branşă. La Uniunea judeţeană a cooperaţiei de consum, vicepreşedintele Gatea Bazil ne-a oferit alte asigurări . — In ultimii trei ani, numărul unităţilor prestatoare de servicii a crescut de la 400 la peste 800, iar al profilelor de la 18, la peste 70. Uniunea judeţeană are un amplu plan de acţiune în această direcţie. In prima lui etapă era prevăzută rezolvarea problemei prestaţiilor de servicii în localităţile reşedinţă de comună, problemă care după părerea noastră a şi fost rezolvată. In etapa a doua, începută deja, luăm în obiectiv satele aferente comunelor. Vom înfiinţa şi aici (in multe sate s-au şi înfiinţat) noi unităţi sau puncte de frizerie, cizmărie, croitorie şi alte profile, după necesităţi. Potrivit Legii nr. 7/1971, ne spunea Nicolae Ardeleanu, secretar de comisie la U.J.C.A.P., obligaţia organizării de unităţi şi servicii prestatoare revine şi U.J.C.A.P., prin cooperativele agricole din subordine. De fapt, noi am şi organizat ateliere de reparat radiouri şi televizoare la Recea şi Hîrseni, s-au format echipe de zugravi şi constructori etc. şi suntem în continuare preocupaţi de extinderea unităţilor şi formaţiilor de acest gen. După cum se vede, punînd (în limitele prezentei anchete) faţă în faţă solicitările şi oferta, se conturează două situaţii: pe de o parte nemulţumirile, neajunsurile atîtor locuitori ai satelor lipsite de orice unităţi prestatoare, sau dispunînd doar de unele dintre ele; pe de altă parte, declaraţiile, promiţătoare (asemănătoare, de altfel, cu altele primite şi cu prilejul altor raiduri întreprinse de ziarul nostru pe această temă), ale factorilor de răspundere. întrebarea este însă cînd se vor suprapune aceste două situaţii, mai exact cînd va reuşi oferta să se ridice la nivelul cererii locuitorilor satelor ? E bine că, aşa cum spunea tovarăşul Bazil Gatea, s-a trecut la „etapa a doua" a planului. Dar faptul în sine nu poate şi nu trebuie să consoleze pe nimeni. încălţămintea, aparatele electrice şi de uz casnic etc., nu se repară cu promisiuni. Fireşte, nu se poate face totul dintr-o dată, dar ritmul înfăptuirilor în acest domeniu trebuie substanţial accelerat. Posibilităţi există, nu lipsesc nici forţele capabile să le fructifice. Rămîne, însă, de văzut cît de operativ şi responsabil vor fi realizate aceste deziderate ale satului modern. Sancţiuni aplicate unor conducători de unităţi agricole Cu prilejul controalelor efectuate în ziua de 4 august a.c. de comandamentul judeţean în cooperativele agricole, s-au constatat o serie de abateri şi deficienţe în organizarea şi disciplina muncii. Pentru acestea, au fost sancţionaţi . — Cu reducerea pe o lună cu 200—250 lei a indemnizaţiei, preşedinţii cooperativelor agricole din Prejmer, Măeruş şi Feldioara. — Cu două gradaţii de salarizare inginerii şefi şi inginerii din aceleaşi cooperative agricole, precum şi şefa fermei zootehnice de la C.A.P. Feldioara. Cu reducerea indemnizaţiei pe timp de o lună cu cite 100 lei, un număr de 4 brigadieri din C.A.P. Prejmer, Măeruş şi Feldioara. MICA PUBLICITATE PIERDERI Pierdut autorizaţie de funcţionare nr. 336/1970 pe numele Şosu Olimpia, Braşov. Declar nulă. 1361 Pierdut autorizaţie I.T.A. Seria 399736, pentru autocamioneta nr. 21-BV-123. Declar nulă. 1404 Pierdut legitimaţie de serviciu nr. 151, eliberată de Banca Naţională, pe numele Pătraşcu Constantin. Declar nulă. 1406 Pierdut legitimaţia de serviciu nr. 167 pe numele Manea Dumitru. Declar nulă. 1363 ANUNŢ FAMILIAL Familiile dr. Sonea soţ, dr. Oprea şi Ligia, fiică, şi copiii Dan şi Ioana, Iones., cu Vladimir frate, Mara şi Serafim cu fiul Nini, nepoţi, anunţă împlinirea unui an (12 august 1970) de la decesul bunei şi regretatei PAULA SONEA. Comemorarea va avea loc duminică 8 august 1971 la cimitirul Groaveni, str. Bicaz nr. 18, 1403 DECES îndureratele familii dr. Bolfa şi dr. Ticuşan anunţă cu nemărginită durere încetarea din viaţă a scumpului lor soţ, tată, bunic şi cumnat, Dr. BOLFA EUGEN. Inmormîntarea va avea loc vineri, 6 august, orele 17, la cimitirul Groaveni din Braşov. 1368 LAUDA CINSTEI La biroul de miliţie Predeal s-au prezentat, în ultimele zile, trei cetăţeni ,pentru a preda obiecte găsite. GHEORGHE OPRIŞAN din Bucureşti, str. Silvia nr. 23, sectorul 8, a găsit o geantă cu acte, obiecte şi 705 lei; GHEORGHE IONESCU din Predeal, str. Eroilor nr. 32, 100 lei şi acte, iar TAMARA BOLEA din Constanţa, str. Dobrogea nr. 5, un ceas de mînă. Geanta şi-a găsit deja proprietara — Constanţa Hribaciov din Bucureşti, iar pentru restul obiectelor se mai aşteaptă păgubaşii, în numele lor, al tuturor cetăţenilor ce şi-au făcut din cinste un principiu de viaţă, îi felicităm pe cei trei pentru gestul lor. POPAS CU AFACERI Cu autocamionul încărcat cu cherestea de brad pentru I.I.L. Rupea, TOKOŞ GHEORGHE, conducător auto la întreprinderea industrială locală Rupea, a făcut peste noapte un popas la socrul său, SALA DENEŞ, din Hăghig — Covasna. Şi cum însoţitorul Gall Iosif - delegat al I.I.L. Rupea — plecase, iar lui tata-socru îi trebuiau urgent nişte scînduri, ginerică i-a descărcat urgent 39 scînduri a 4 m. lungime fiecare, în schimbul a 700 lei. Acum, Tokes va compărea în faţa instanţei. Ce nu face un ginere pentru socrul lui... CALOMNIE Intr-una din zilele trecute, minora VICTORIA BRĂTULESCU, în vîrstă de 11 ani, fiica lui BRĂTULESCU VICTOR din Tohanul Nou, str. Carpaţilor nr. 36, s-a întors acasă cu 800 lei, spunînd părinţilor că i-a primit de la Vladea Maria, vînzătoare la librăria din Rîşnov, în schimbul lozului cîştigător al unui autoturism ,,Fiat-8f1". Fără a verifica spusele odraslei, V.B. a împînzit oraşele Zărneşti şi Rîşnov de „fapta mîrşavă a vînzătoarei". Cercetările organelor de miliţie au stabilit însă că cei 800 lei erau bani furaţi de minoră, nefiind vorba de nici un loz, ci doar de o minciună gogonată. Pentru lipsa de supraveghere a minorei, părintele a fost amendat, urmînd a răspunde şi în faţa justiţiei pentru calomnie. Aşadar, atenţie părinţi! Mai mult discernămînt in încrederea acordată copiilor ! 1 Uzina „Tractorul" Brașov serviciul învățămînt anunță că se fac ÎNSCRIERI PENTRU CALIFICARE PRIN FORMA DE ÎNVĂȚAMÎNT UCENICIE LA LOCUL DE MUNCA ÎN MESERIA FORJOR - CURSURI SERALE, CU DURATA DE 2 ANI. Înscrierile se fac pînă la data de 30 august 1971, condițiile de admitere la examen fiind : -absolvent de şcoală generală de 7—8 sau 10 clase vîrsta maximă, 18 ani. Examenul de admitere constă din: lucrări scrise şi probe orale din materiile : fizică matematică în caz de reuşită, pe toată perioada de şcolarizare, uzina acordă lunar o sumă de minimum 600 lei, asigură 3 mese pe zi la cantina uzinei la preţul de 12,50 lei pe zi şi cazare contra cost în limita capacităţilor dormitoarelor uzinei. înscrierile şi depunerea actelor, precum şi celelalte formalităţi se fac zilnic la serviciul învăţămînt al uzinei „Tractorul" Braşov, între orele 6,30—14,50. Actele necesare pentru înscriere : Certificatul de naştere şi studii în copie şi original (copii nelegalizate), o fotografie, buletinul de identitate: 500 Şcoala profesională de pe lingă uzina „6 Martie“ Zărneşti ţine CONCURS DE ADMITERE ÎN SESIUNEA 1 — 10 SEPTEMBRIE 1971, precedat de examinarea medicală, care va avea loc în zilele de 1-2 septembrie 1971. Se pot prezenta la concursul de admitere absolvenţi din toată ţara ai şcolii generale de 8 şi 10 ani, în vîrstă de pînă la 18 ani împliniţi în cursul anului 1971. Candidaţii — băieţi — din alte judeţe se pot înscrie numai cu aprobarea directorului general al uzinei ,,6 Martie" Zărneşti, prin secretariatul şcolii. înscrierile se fac zilnic la secretariatul şcolii pînă la data de 31 august 1971 inclusiv, pentru meseriile : Curs de zi. Cu durata de şcolarizare de 3 ani. - FREZORI-RABOTORI-MORTEZORI, LĂCĂTUŞ! MECANICI I.C.M., STRUNGARI, ELECTRICIENI DE ÎNTREŢINERE Şl REPARAŢII. Cu durata de şcolarizare de 2 ani : - FORJORI Şl SUDORI. Ucenicie la locul de muncă, curs de zi comasat. Recrutarea se face de către uzina ,,6 Martie" ’ Zărneşti pentru meseria de PROTEJATOR METALE PE CALE ELECTROCHIMICA ŞI TERMICĂ cu durata de şcolarizare de 2 ani. Pe timpul şcolarizării, elevii beneficiază de toate drepturile acordate de legile în vigoare. Pe timpul concursului, şcoala asigură cazare şi masă contra-cost. Pe timpul şcolarizării nu se acordă cazare pentru elevii anului I. Informaţii suplimentare se primesc zilnic la secretariatul şcolii, telefon 1.25.88, interior 39, între orele 12,00-15,00. sg? Centrul de librării Braşov str. Dr. I. Raţiu nr. 17 angajează de urgenţă UN ŞEF DE LIBRĂRIE ŞI UN VÎNZĂTOR de preferinţă soţ şi soţie, pentru librăria din Predeal. Informaţii la telefon 1:50.95, Braşov. 509 Întreprinderea judeţeană de producţie şi valorificare a legumelor şi fructelor Braşov, str. George Dima nr. 2 angajează de urgenţă . DOI DULGHERI SAU TIMPLARI UN ELECTRICIAN UN LĂCĂTUŞ UN ZIDAR RECEPŢIONERI Salarizarea se face în baza prevederilor H.C.M nr. 914/1968. 5ir Cooperativa de consum Sînpetru vinde către sectorul socialist şi particulari MAŞINI DE REMAIAT CIORAPI la preţul de 1.100 lei bucata. Doritorii se vor adresa la cooperativa de consum Sînpetru. 507.A.P.L. „Cofetarul“ Braşov str. Bariţiu nr. 1 ANGAJEAZĂ TINERI PENTRU CALIFICAREA LA LOCUL DE MUNCĂ ÎN MESERIA DE COFETARPATISER. 508 i