Economia Naţională, 1935 (Anul 56, nr. 1-12)

1935-01-01 / nr. 1

Anul LXII Ianuarie 1935 No. 1 ECONOMIA NAŢIONALA * Revistă economică, statistică şi financiară Prin munca şi economia plugarilor spre propăşirea generală a ţării şi îmbunătăţirea finanţelor publice de C. I. BAICOIANU PLUGARI, Dumnezeu îşi întinde mila peste noi, căci după cetoamna binecuvântată care ne-a dat prilejul să arăm şi să semănăm în condiţiuni cum nu se mai poate de prielnice, în pământ plin de umezeală şi scăldat de soare şi ploi calde, care au făcut ca grâul semănat să încolţească, să crească şi să înfrăţească cum de mult nu s’a văzut, iată că tot el vine şi aşterne plapoma de zăpadă peste câmpul înverzit, peste câmpul nădejdilor de mâine şi astfel iarna se aşterne cu chezăşia zăpezii căzute, care fereşte munca şi avutul plugarului de gerul iernii, care altfel ar fi putut aduce semănăturilor pagube în aşteptarea zilelor îmbelşugate de mâine. Ce păcat însă că sub binecuvântata zăpadă protectoare a muncii plugarului, zac întinderi de pământ nemuncite, zac pârloage înţelenite bătute de vitele păşunate. Cât de mult ar fi fost folosită agricultura ţării, dacă în loc de pârloage, zăpada am fi acoperit pământul întors de brazda adâncă a plugului, pământ pregătit să fie cenuşit prin geruială, pregătit să stingă prin asfixie buruenile întoarse şi băgate sub brazdă. Cât de folosită ar fi fost agricultura ţării zic, dacă ne-am fi făcut toată datoria plugărească către pământ, pregătit pentru însămânţările viitoare şi prin înmagazinarea apelor provenite din ploi şi topirea zăpezii în adâncimi, dincolo de adâncul brazdei de plug.